تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۱ اسلاید زندگینامه پیشینه آموزشی افتخارات فعالیتها مقالات رویکرد شکلی معماری میرمیران ویژگی آثارش آثار(توضیحات به همراه عکس)

ppt.ir

صفحه 1:
ما سن سيفن

صفحه 2:
3? 9 02905 Sy2 Ly aiss3S slgll or! ub 59,01 sylone ‏.تحقق وتعالى بخشيدن به آنها بكوشد‎ هادی میر میران ۱ سید = تس هر 1

صفحه 3:
2 زندگینامه: ام 3 لا سس ‎Cele Serer)‏ 7 7 ۳ آمد. تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری در دانشکده ‎e) Prep Wye Vit) Berar Cevre) DEC B CE pet‏ 6 ‎See S em -\ 0 | hc Pe ee Pe BSE‏ فنی شرکت ملی فولاد ايران مشغول به کار گردید. پس از اتقلاب از سال 1861 با عذوان مدير طراكى در شركت خاله سازى ايران (اصفهان) به طراحى يروره هاى شهرسازى پرداخت. در سال ۱۳۶۴ به همراه گروهی از همکارانش شركت ال 10220 ا ‎Pre See Lene Rea Sector BPC ea‏ " وی در شامگاه ۲۹ فروردین ۱۳۸۵ پس از یک دوره ده ساله ‎wou 59 yl ww sylen b yu‏

صفحه 4:
پیشینه آموزشی: | 7 haa re) BY cae ‏ا ل ا‎ 110 01 ‏ا‎ oll 00 ‏ا‎ Ts ‏استاد معماری, دانشکده معماری, دانشگاه‎ ‏آزاد اسلامی, واحد شیراز و همدان از سال‎ ١0 ‏تا‎ ١/0

صفحه 5:

صفحه 6:
افتخارات: معمار برگزیده سال ۱۳۷۹ در اولین دوره اعطای نشان معماری 07 7 معرفى معمارى ايران در سال 1180 ‎ee Opt ESET SeeT‏ 0 نا ‏كسب جايزه مهراز - سال ١18١انتخاب‏ شده به عنوان ييشكسوت ‎irl vu) ep] en -WerenC Seer)‏ 00 ۱۳۸۱ ‏دريافت لقب شور ون افتخارى اصفهان - سال ‎١18‏ ‏دريافت لوح تقدير و تنديس از جامعه مهندسان مشاور ايران - ‎[hve eng‏ ‏دریافت نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر

صفحه 7:
کت و كرس ا اس یچ مدير معن رم متبط مقو رول ‎dt.‏ ‏۱ ماخ ‎yp‏ اه اه نی داي ارسداد ‎fall‏ لوده .فرح 4 ا« لفات ی ابا لفط ی فز متسد

صفحه 8:
‘gid les ‏مسئول تهيه طرح جامع شهر اصفهان و طرح (منطقه شهر اصفهان)‎ Het lee eee a beled براى اولين بار در ايران مفهوم منطقه شهرى را بطور جدى در حوزه ‎Seer aCe ar‏ ل احیاء وبهسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد جامع عتیق اصفهان بدنه سازى خيابان جهار باغ اصفهان وميدان دروازه دولت شركت در تمامى مسابقات داخلى و يك مسابقه بين الملى

صفحه 9:
00 pei 9 sjlere alro - Sylore criw 42 oj Uly> * ۰ 1 و 32 - گهر ساختن در صدف خویش ( گفتاری درباره طرحهای احیاء و روانبخشی ‎pe rmecely ue‏ | پسیری از ماده به روج "مجله معماری وشپرسازی شمان ۸2 و23 ‎cpl eS rer race tse) Oni] ener mcr ees i‏ 3 ‎Ug line Seems ee (TEs,‏ Cre U aC SS PUme re See te Ol ase len Coreen Sed ‏معماری و فرهنگ- سال اول - شماره اول‎ ‏بر‎ ‎ery on ey Saget e‏ ی كمجله دغمار - شماره 8 ‎1 ‏سیسات شهری شهرهای لبران ( موته ‎Maisie‏

صفحه 10:
نده اد سید.هادي میرمیران در طول کار حرفه اي خود سعي دانست تا تداوم مه ‎a Se Reo eR ere eS cer‏ | 2 ير ل 70 ‎s)‏ ل ا 020 0 ‏ا ا ا‎ Ttnge| ‎es‏ دكار كارها.. كه رات از و اري ايرن بهره برده شده است . ا يرآن و مجموعه ورزشي رة 1 که راهم و مسامین 00 ‎Saree‏ ل ا 3 ایت پروژه به ‎Coren)‏ ‎os ees ae Reem earner” ۳‏ در بیرون و پويايي در درون و رن ‎A) 5p)‏ 1 ا ا هر ما ال ‎ ‎

صفحه 11:
| ال 00 ‎ee SC BP OE PORES EC eect eer‏ | ‎Creer ty Peo eA eee Nl Coen ee:‏ ‎oper Toc reson [en FE PN II cc] Pi CONG‏ ل زيبايش است , معماري متعهد به ايران و فرهنك ايراني ايشان در اين زمینه مي فرمایند: «تاثیر پذیرفتن و همسو شدن با گرایشات و ۱ طبيعي و ناگزیر است» وجود يك ايدة قوي باعث ماندگاري و ارزش و شاخص شدن يك طراح است این ایده لازمه هر اثر با ارزش هنري است. ۱ Te STE CIDE MOOT | 1 TS ras) Carer

صفحه 12:
اا ا ا ا بعنی شه شخصیت برجسته معماری معاطر و متعلی به ند نسل بي در يي كه هر كدام به نوعي ذر زمان خود بر روند کت ا ‎SH]‏ اين سه معمارعبارتند از: «لوكور بوزيه- لويي كان - 7 Mee Teer Srey) ‏تفاوت دارد ولي يك وجه مشترك دارند. كه در آثار ميرميران ان‎ ‏وجه مشترك ديده مي شود و أن جيزي نيست جز «مونو‎ . ‏مناليسم» قوي و اشكار‎ 200000 ailis sol ‏ا‎ awh gall aS a ‏هستند. که توسط معمار ي بیان گردیده باشند. اينها به نظر مي‎ 1

صفحه 13:
0 معما ۳ 9 ‎Beane‏ ‏لعا میب رن کی ار ای ارات رت بر ارو طاصیر ‎roo‏ ا ا ‎Foy]‏ ‏پرداخته اند.توجه به فرم اثر بدون توجه به مفاهیم شکل دهنده ان و تجزیه و تحلیل روند شکل گیری فرم از مهمترین مسائل رویکرد شکلی اهستند. ا ا ل 0 ‎ics Pete et)‏ 2 دهة هفتاد خورشيدى, از اين روش در طراحى كارهاى معمارى خود استفاده کرده است: در این روتش, او با انتخاب دیاگرام فرم یک اثر معمارى. طراحى را آغاز كرده _ يا به تعبير يهرام شيردل؛ معمارى راءاز ‎PC roe Dear net are ODO Or MET ier ep tcney hem‏ همان دیاگرام اولیه باقی مانده و گاهی دچار تغییرات شگرفی شده است ا ۱99

صفحه 14:
رویکرد شکلی معماری هادی ‎mx‏ ‏9 ۰ ۲ استفاده از دياكرام فرم اثار هنرى و طبيعت. در اين:مرحله مير ميران با استفاده از فرمهاى موجود در طبيعت يا آثار هنرى موجود شروع به طراحى کرده اماء در ا کاملا از نما فاصله کرت وب رو ۱ ۱ ‎lly elles‏ لي ‎Pep Sip‏ صادرات ایران (۱۳۷۶) از فرم مکعنی شکل استفاده کزده که شکافی در آن ‎aees‏ ار ‎peer Ks Fre IP Im‏ ار ‎[Deere rect rie lra-srpriste een pepe et het aro) Dee prea rents‏ ‎StF 1 tay)‏ ا ‎Forel rnc eat eye oe) Resto‏ ‎en ee‏ ل ‎LOCO RCy ar mecr eC‏ | Steen Tere ‏در آن از دیاگرام دو فرم و فضای بینابین استفاده شده است.‎ ا ا 0

صفحه 15:
ویژگی های اثارش: ‎ww‏ 1۱ bel »e9> Ulgic a: (Lad) 1 ar5i 9 a تکیه برالگوها وفرمهای تاربخی ۳ (pee) et) Pee etre eer] Eire ers ‏الا‎ mes 17 S55 9 oll 52 col we - Solu © ۱ rene sre See re ee ie ele] fo eee Poe Se ‎So Reels See) Core tS ae‏ ل ‎Bess Pe nr) be ec of ere Pe Dec OO) CPS) rcs ie ‎SIL (erin) alcjgie) 5] poime iS 5> Sle 5] sS org: 5 rig: sleul ‏(فیم) به (مفهوم)‎

صفحه 16:
اثار: ال ا ‎pi‏ - 1999 ا نا ‎tee Fe ty‏ ا ا ا رت عاك و نوسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد جامع عتیق اصفهان - اصفهان - طرح بدنه شرقى جهارباغ اصفهان - اصفهان - 1989 طرح مجتمع مسكونى ايل كلى تبريز - تبريز - 1993 مركز هماهنكيهاى فناوريهاى رياست جمهورى - تهران - 2001 ا ال ا ا ا ساختمان مركزى صنعت نفت ايران - تهران - 1998 طرح كتابخانه ملى اين - كانساى كان - راين - 1996 ‎ee ea‏ 0 ‎bv rate eee ire Pees Pron‏ انه طرح موزه ملی آب ایران - تهران - 1995 0 انه طرح ساختمان كتابخانه ملى ايران - تهران - 1995 ‎Peed Pear‏ ل 1 طرح شهر جدید بهارستان - تهران - 1993

صفحه 17:
طرح بهسازی و نوسازی مجموعه میدان کهنه و مسجد ‎one‏ ۱ ی اهاز را ا ار ‎Dl emer Se pre ewer. Cnusar. Me Be senel el‏ | ‎eS eee ee Me as tte Ser ene e] oer. ee ner)‏ ی ‎Ere‏ ‏بتواند ضمن تداوم تاريخى,باسخكوى نيازهاى امروزين شهرى و بافت يبرامون ‎el ees‏ ا ل ار پر و ار ی اسان ‎Shes‏ ‏را ار ‎MES‏ ‎Toe oP‏ ا ار ا ‎SE Tp cae Steg‏ ری ا ل ی ‎Fc ones ps I Te re POI Py‏ ال ل تاریتی و مین ما تا بات اما نی ‎Sl‏ بت اهات تیان طرح و صمایت احرا ان رک ۱ NI Te ar eg eT SUS ‏ات ی ار ی ار‎ trliGgee fore ‏وا‎ 7

صفحه 18:
‎ene oa ener aL os‏ ات ‎“a‏ ۱۵۹۹۸ ‎ ‎

صفحه 19:
ل ار 1989 : تاريخ ‎NECA Yay, oN gre JPY‏ ار ‎Awe picarets peReren Rol prcars tenes P= eras pear vanity era‏ ‎RoW Pe i earner erates ves par ere ene ng en‏ محدوده طراحى بخشى از بدنه شرقى جهارباغ اصفهان. حد فاصل بازارجه ‎arc car peer eae wnen mreoty ent Perey Pprirc) Punts‏ 000 ‎Pees Ect pr rene eet Reger‏ ۱ eel ery ered eee ys TEN salle ‏ار ی را‎ ۱ HRC se a Rede nel ‏ا‎ Ey Prete) Pee eS ee Ye mort mor! opt area ipl ee Sere Se mG re Sty ‏عمارت خرگاه احیا گردد و ارتباط فضائی , بصری و عملکردی بین چهارباغ‎ | Sareea) ‎een CELI wi lly See‏ سر ‎Ser‏ ا ا ا ا ل ا 00

صفحه 20:

صفحه 21:
سر کنسولگری جمهوری اسلامى 0۳ 9 فرانکفورت = المان - 2000 * بناى سر كنسولكرى از وراى يك ديوار بلند شيشه اى رويت مى شودء اين نحوه حضور بنا ‎own neces lee een CCE Seno |‏ ‎Peates CIP Co ra Rance tae to grey Peary reser Pg‏ 1 ابه عنوان دو فضاى عمومى شهرى به يكديكر متصل سازذو از درون بناى سركتسولكرى ‎٩‏ ‎Fe ORES CRIP See ON Mares on ee es Pelne caeanes Pee re Pweg Bares perc gs art‏ ‎Brera eree pce remrcaperme wees Mei neeer pyre ec)‏ حجمی سنگی فضاهای مربوط به دو بخش سر کنسولگری را شکل می دهد و با اتصالی که اين دو حجم در طبقه اول از روی گالری دارند. وحدت و یکبارچگی این دو فراهم می شود . ‎ER rene‏ ذا 19[ نرمى موجب يكى شدتفضاى سر كنسولكرى و ياركى مى كردد . 0 عمقى از آب در طول جنوبى ساختمان سر كنسولكرى عبور مى كند كه ضمن لطيف كردن فضاى سر كنسولكرى موجب انعكاس زيبايى احجام آن مى كردد و ضمنا ارتباط ساختمان ا 00 تمركتسولكرى سيك و شفاف . شكل كرفته از اخجام آزاد و معلق سنكي و سطوح بزرق شیاه ل ا ل ل م ‎FRE‏ ‏خوبى يكى شده ضمن أنكه از بالاترين سطح فناورى در آن بهره كرفته شده است

صفحه 22:

صفحه 23:
Sete en re ene 1996 - ‏کان - ژاپن‎ 0 COs er Se CCTM CA by ge. IE] ovat tre eS ost orl ma 1 eran 1-1-0 pene nC er Ger) ae J earn eer een ‏ل ل‎ ‏كا‎ reserve) el fl SCO COA pecan perry ‏فصل مشترى بين آنه‎ eo Ree eee 1 ‏ا‎ eg Cem nse ey BHPS Sy Beg PS Ain op Goo ‏ا‎ ‏مکش دوشویه از سطح صاف به شطع تابیده (پیچ وتاب خورده) تبدبل شده‎ . ‏اند و فضاى ميان أنها نيز در واقع بيكر أن "تهى" را به وجود أورده است‎ ‏ا ل ل ا ا ا‎ Kyi ‏را رت‎ are cavers ore PPO EC Oe New eR imrr han STEN an Pe) ‏فضا و نور اسنت, نماد خلاقيتى است كه بر اثر شكل كيرى اندطشه بشرى رخ‎ 1 ‏ع ل ا‎ Ey 0 Seat] Sal ese er eet era ter ‏تقديرنامة افتخار (ل1/11/51101 101084881|8!) دريافت داشته است‎

صفحه 24:

صفحه 25:
1995 elteyrl ‏ا ا ا‎ me) bel ned nes ESTP) ‏اه ی‎ Al Ih Bey Sennen Ol yer ‏سورمين انران در‎ ‏ل ا ا‎ ‏تار اب شناخت ات كار ردكا أب و ريات لاك 1 وه ارت‎ 0 0 0 ‏ا‎ Seeder Re] eced ie] ‏ار ی ا ار ا اك‎ ‏سرزمین‎ al 0 Meso ‏ا‎ SC mer mere ene EEey ‏و رک يأإدرك و يرد داشت مردمان سرزمين هاى ديكر از أب متفاوت‎ ‏ار‎ eek ‏ترى”1ب8. هدوازه باذآور "خشكى" اسط.‎ ١ ‏هم در تضاد با آن مكنا من بابد‎ ‏ا سا‎ ey ‏سر برند,ية كونه أى كه كوا آنها را ار يكديكر تفكيق كرد اناس كار طراحى موره‎ 00 ‏آبآنران قرار گرفته‎ 58 5

صفحه 26:
مسر ل ات ی ۱

صفحه 27:
را را ار ار 1995 : طرح ساختمان كتابخانه ملى ايران راوزارت مسكن و شهرسازى در بهار سال 1374 به مسابقه نهاد كه در اين مسابقه طرح ارائه شده مهندسين مشاور نقش جهان- يارس ‎Sy Ter I ey‏ مال 00 ‎Tires Ota]‏ لاا ا ا الا ‎Pye Tee‏ یک پوشش شفاف که تمامی فضای کتابخانه را در خود جای می دهد- تشکیل شده است. ‎is irl Mrrore] rw rcs at‏ 2521011100 *نگر به به فرشته که دود 2321011 جون زرگدازنده که بر قیر چکانیش * ‎Oe eT SCN (BT BOVEY rar) nee a PE‏ 0000 ‎Pere ee ca ht ried Maeve al neo nO eva pnen gyre meee‏ ‎Fo rarer p ers ne | SnPeOnES CmOMe NC pric Ms POY ara Wen o-menrey‏ ‎ey‏ ل ‎eerie Re) ere‏ لوح در اشكال مختلف خود نماد ثبت انديشه هاست و در فرهنك ايران "لوح محفوظ" دربر دارنده سزنوشت كلى هستى از ازل تا به ابذ است و از اين رو در طرح ارائه ‎be nae pear yc an tty‏ ا ال ‎Polar‏ ‎SRS hela reer SrHENRyig ys smiacai)‏

صفحه 28:
مدص دده د 5ل لالع ,انهلا ۱ 0010 cs

صفحه 29:
طرح مجموعه ورزشی رفسنجان رفسنجان - 1994 ‎hy‏ ما اماما زا ‎jer neni Veen,‏ 0 ‏تکرار و تجربه, به فرم هایی تبدیل شده اند که با تغییری در جزئیات آن. در گوشه و ‎Pn peeseprpenece iti ete terry one na cy‏ از كالبد يكى از بناهاى شاخص معمارى سنتى.منطقه در حومه رفسنجان شكل يافته ‎hesaeen hen een itc| ern pues oes a [oeris Bred ca rater oe‏ 0 و كاركرد نوينى براى أن ايجاد كرده ورة ‎eNO or‏ ‏كالبد مجموعه از دو قسمت متمايز تشكيل شده است ‎١‏ ‏بخش غير شفاف و بخش شفاق . ‎eran en‏ ا ار مخروط ناقص دارد و براى سالن زيمنازيوم بيشنهاد مى شود و بخش شفاف كه ‎Perce ee ee epee Perr Cony ore it yl eee Fe eRe‏ ذيواره تكيه داده است و تغبير از خط سايه ذيوار بر زمين خواهد بود )براق مجموعه | ا 21 اصلى معمارى آن اسث. ييوند دهنده اين دو بخش ديواره و مخروط؛ ورودى و فضاى ‎See a‏

صفحه 30:

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان