کسب و کار مهارت‌های شخصی

هدف‌گذاری وارونه Backward Goal-Setting

Backward-Goal-Setting

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هدف‌گذاری وارونه Backward Goal-Setting”

هدف‌گذاری وارونه Backward Goal-Setting

اسلاید 1: هدف‌گذاری وارونهBackward Goal-Setting

اسلاید 2: عنوانهدف‌گذاری وارونهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزی / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اگر هدف شما این است که در 5 سال آینده سِمَت مدیریت حساب کاربری مشتریان را کسب کنید، فرآیند برنامه ریزی خود را از کجا آغاز می کنید؟ و یا اگر تیم شما باید ساختار سازمانی شرکت را بازطراحی کند، کار را از کجا آغاز می کنید؟بیشتر ما معمولا برنامه های خود را همانند شرایط رایج، از ابتدا به انتها پیش می بریم. چه کاری را باید در گام اول، دوم، سوم و غیره باید انجام داد؟ چه کارهای کلیدی باید پیش از آغاز گام بعدی به سرانجام برسند؟ هر مرحله در چه تاریخی باید به پایان برسد؟این روند، فرآیندی یکپارچه برای هدف‌گذاری فردی است که کاربرد بسیاری دارد. زمانیکه این فرآیند را با قوانین طلایی هدف‌گذاری ترکیب کنید؛ فرمول انگیزشی فوق العاده ای در اختیار خواهید داشت که با استفاده از آن بصورت فعالانه در مسیر پیشرفت حرکت خواهید کرد.رویکردی نویناز طرفی، رویکرد دیگری نیز برای هدف‌گذاری وجود دارد که همان قدرت را داشته و ساده تر است ولی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. این رویکرد روشهای دیگری را به شما نشان میدهد که نتیجه یکسانی دربر خواهندداشت. همچنین کارکردن با بخشهای ناشناخته اما ضروری هدف‌گذاری را برای شما امکانپذیر میکند که در بسیاری از موارد منجر به شکست شما میشوند.این رویکرد که برنامه ریزی وارونه، هدف‌گذاری وارونه یا طراحی وارونه نام دارد، اغلب در آموزش و پرورش استفاده میشود. ایده اصلی این روش آن است که کار را از هدف نهایی خود آغاز کرده و سپس بصورت وارونه (برگشتی) برنامه خود را توسعه دهید. زمانیکه کار را از انتها آغاز میکنید و ابتدای کار را در نظر میگیرید، آمادگی ذهنی شما برای موفقیت بیشتر میشود؛ فعالیتهای (نقاط) کلیدی کار را شناسایی خواهیدکرد و متوجه می شوید که در چه مقاطعی از کار باید با خلاقیت و انرژی بیشتری تلاش کنید. این کار بسیار شبیه یک ارائه خوب است؛ جایی که فرد ارائه دهنده در همان ابتدای کار به شما خواهد گفت که با چه چیزی سروکار خواهیدداشت. بنابراین زمانیکه برنامه پیش میرود، براحتی می توانید مفاهیم مطرح شده را درک کنید. اگر مجبور باشید که مفاهیم را همزمان با ارائه ی آنها پردازش کنید؛ احتمالا باید تمام انرژی خود را برای ادامه دادن این کار و حفظ سرعت مناسب، صرف کنید.نحوه استفاده از ابزارروند این فرآیند بدین شرح است:

اسلاید 4: 1. هدف نهایی خود را یادداشت کنید. دستیابی به چه چیزی برای شما خاص و موردپسند است و این امر در چه زمانی محقق خواهدشد؟نمونه؛ تا ابتدای فروردین ماه سال1395، باید مدیرارشد واحد خدمات مشتریان شرکت دینا باشم.2. سپس از خود بپرسید که پیش از دستیابی به آن هدف نهایی، چه فعالیتهای کلیدی باید به انجام برسند؟ برای رسیدن آن، چه کارهای خاصی را و در چه زمانی باید انجام دهید؟نمونه؛ تا انتهای مردادماه سال 1393، باید دوره ی تخصصی مدیریت خدمات مشتریان را- که در شرکت دینا ارائه میشود- با موفقیت سپری کنم.3. کارها را همینطور به صورت وارونه جلو ببرید و ببینید که برای نمونه، در مراحل بعدی چه کارهایی باید انجام شوند؟نمونه؛ تا ابتدای آذرماه سال1392، باید در برنامه آموزشی مدیریت خدمات مشتریان شرکت دینا- که موفقیت من را در مسیر رسیدن به هدف نهایی خود تسهیل میکند- ثبت نام کرده و پذیرفته شوم.4. دوباره این فرآیند را انجام بدهید. چگونه از دستیابی به هدف قبلی خود مطمئن میشوید؟نمونه؛ تا پایان سال1394 باید پنجمین سال خدمت خود بعنوان یکی از مدیران میانی کلیدی واحد خدمات مشتریان شرکت دینا را با موفقیت به پایان برسانم و لوح تقدیر بهترین کارمند سال را کسب نمایم.5. این روند را تا جایی ادامه بدهید که به نخستین فعالیتهای کلیدی کار برسید. نمونه؛ تا دیماه 1390 نخستین سال فعالیت خود را بعنوان یکی از مدیران میانی کلیدی واحد خدمات مشتریان شرکت دینا با موفقیت به پایان برسانم و بخاطر سطح بالای عملکرد خود- که بازده 45درصدی را بدنبال داشته است مورد تشویق واقع شوم.در دیماه سال 1389، از سمت کارشناس ارشد واحد خدمات مشتریان شرکت دینا به سمت مدیرمیانی این واحد ارتقا یافته و مسئولیت اداره روابط با مشتریان عمده ای که سطح خریدشان بیش از 1میلیارد ریال در سال است را برعهده خواهم گرفت. زمانیکه یک برنامه وارونه را مطالعه کنید، تفاوت چندانی بین آن و یک برنامه معمولی که مبتنی بر الگوی سنتی طراحی شده است؛ احساس نخواهید کرد. اما از آنجا که روند تهیه یک برنامه وارونه کاملا متفاوت است، باید زاویه دید خود را نسبت به آن تغییر دهید تا همه جوانبی را که ممکن است در یک برنامه معمولی و روبه جلو مغفول واقع شوند، درنظر بگیرید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطقوانین طلائی هدف گذاری Golden Rules of Goal Settingمزایااین رویکرد، مکمل رویکرد سنتی محسوب می شود و در مورد فعالیت هایی که موجب موفقیت شما خواهند شد، درک بهتری دراختیارتان می گذارد. گذشته از همه این موارد، هرچقدر که راه¬های بیشتری برای برنامه ریزی در اختیار داشته باشید، کیفیت برنامه نهایی شما بیشتر خواهد بودکاربردهابرنامه ریزی وارونه چیزی بیشتر از برعکس کردن مسیر برنامه ریزی است. در این رویکرد شما سعی میکنید تا یک دیدگاه جدید را در برنامه ریزی خود پیاده سازی کنید و فعالیت های(نقاط) کلیدی متفاوتی را شناسایی کنید.این رویکرد به شما کمک میکند تا از صرف زمان برای فعالیتهای غیرضروری و با بهره وری پایین، پرهیز نمایید. همچنین با استفاده از آن می توانید نقاط تنش آفرین برنامه ی خود را شناسایی کرده و با ارائه ی عملکردی خلاقانه، از آن مراحل با موفقیت عبور کنید.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان