علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

هدف از فعالیت های گروه ها و احزاب مختلف اصلاح طلب در عرصه سیاست داخلی ایران

hadaf_az_faaliathaye_ahzabe_mokhtalefe_eslah_talab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هدف از فعالیت های گروه ها و احزاب مختلف اصلاح طلب در عرصه سیاست داخلی ایران”

هدف از فعالیت های گروه ها و احزاب مختلف اصلاح طلب در عرصه سیاست داخلی ایران

اسلاید 1: هدف از فعاليت‌هاي گروه‌ها و احزاب مختلف اصلاح‌طلب در عرصه‌ي سياست داخلي ايران چيست؟يكي از اهداف اعلامي و بلندمدت: اصلاح‌طلبي = نهادينه كردن دموكراسيهدف كوتاه مدت به عنوان وسيله‌اي در جهت تحقق هدف بلندمدت: پيروزي در انتخابات = دستاوردهاي كوتاه‌مدت ايجابي و سلبي دستاورد ايجابي: بدست آوردن سهمي از قدرت و برخورداري از منابع اقتصادي – سياسي – اجتماعي – فرهنگي و استفاده از اين منابع در جهت اهداف دموكراتيك دستاورد سلبي: جلوگيري از برخي افراطي‌گري‌ها

اسلاید 2: پيروزي در انتخابات نبايد در الويت استراتژي‌هاي اطلاح‌طلبانه باشد چرا؟الف) پيرزي حداكثري پيروزي حداكثري در قالب بدست اوردن اكثريت مطلق مجلس مانند مجلس ششم و دولت همسو و پشتوانة قابل‌توجه جنبش اجتماعي امكان ناپذير است.حتي در صورت امكان هم، پيروزي حداكثري در تحقق هدف بلند مدت، حداقلي عمل كرده است بدين‌معناكه تجربه دو سال اخير نشان داده است كه قالب دستاوردهاي دموكراتيك در هشت سال دورة اصلاح‌طلبي، مانند رونق مطبوعات منتقد، گسترش سازمان‌هاي غيردولتي، برنامه چهارم توسعه، كاهش گزينش‌هاي عقيدتي در دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و موارد مشابه كمرنگ و كم‌اثر شده‌اند و مهمتر از همه بزرگترين دستاورد ذكر شده، يعني شكل‌گيري گفتمان دموكراتيك جاي خود را به گفتمان خدمت‌رساني داده است.

اسلاید 3: پيروزي در انتخابات نبايد در الويت استراتژي‌هاي اطلاح‌طلبانه باشد چرا؟ب) پيروزي حداقليشبهه قدرت‌طلبي اصلاح‌طلبان: اصلاح‌طلبان درحالي‌كه يك دهم امكانات گذشته را هم ندارند، اصرار دارند تا هر بار با كوتاه آمدن از بخشي از مواضع خود، به سهمي هرچند حداقلي از قدرت دست يابند.تاثير مشكلات اقتصادي- سياسي سياست‌هاي فعلي در سال‌هاي بحراني آينده كه اقليت تاثيرگذار اصلاح‌طلبان در مجلس هم شريك هزينه‌ها خواهد شد چراكه در شرايط بحراني مرزگذاري ميان گروه‌ها از سوي مردم دشوار است.

اسلاید 4: نتيجه: ناكارآمدي وسيله (پيروزي در انتخابات اعم از پيروزي حداكثري و حداقلي) در تحقق هدف (نهادينه كردن دموكراسي) بازگشت به هدف اصلي: نهادينه كردن دموكراسي تلاش در جهت دموكراتيك‌كردن حكومت از طريق پيروزي در انتخابات (ناكارآمد) تلاش در جهت دموكراتيك كردن جامعه

اسلاید 5: هدف كوتاه مدت يا وسيله جديد: تلاش در جهت دموكراتيك كردن جامعهافزايش تمايز و سازمان‌يافتگي جامعهخارج كردن انتخابات از حالت موج‌وار و توده‌اي در آخرين روزهاي انتخاباتپيش‌بيني پذير كردن فرآيند انتخابات و راي‌دهي از طريق ايجاد اقليت‌هاي سازمان‌يافته

اسلاید 6: هدف: ايجاد اقليت‌هاي سازمان‌يافتهوسيله‌ي تحقق هدف فوق بايد با كمترين هزينه‌ي سياسي – اجتماعي انجام گيرد بدين‌معناكه علي‌رغم وجود ساختار فراگير قدرت دولت در ايران و نيز با فرض احساس خطر فزاينده‌ي حكومت از هرگونه تشكل و سازمان‌يافتگي اعتراضات، به گونه‌اي طراحي شود كه كمترين هزينه‌ي سياسي – اجتماعي را به نيروهاي خواهان تحول و بهبود وضع موجود تحميل كند.

اسلاید 7: هدف: ايجاد اقليت‌هاي سازمان‌يافته وسيله: انتخاب كانديداهاي اصلاح‌طلبان در شهرهاي بزرگ مانند تهران، تبريز، اصفهان، مشهد، شيراز و حوزه‌هاي انتخاباتي مشابه، به راي و نظر مردم نه به معناي عام كلمه، بلكه مردم به معناي بدنة اجتماعيِ اصلاح‌طلبي واگذار شود؛ به جاي آنكه بر پاية چانه‌زني و اجماع بزرگان و سران احزاب وگروه‌هاي اصلاح‌طلب تعيين شود. اجماع مبتني بر ريش‌سفيدي‌ جايش را به اجماع دموكراتيك دهد.

اسلاید 8: مزاياي طرح الف) مزاياي بلندمدت (مزاياي عام)1. در بلندمدت موجب نهادمند شدن دموكراسي در سطح جامعه مي‌شود و از اين منظر به سود انديشه‌ي اصلاح‌طلبي است. به همين دليل اين طرح فارغ از مجريانش مي‌تواند پيامدهاي دموكراتيك واصلاحي به دنبال داشته باشد؛ حتي اگر از سوي احزاب يا گروه‌هاي محافظه‌كاري انجام شود كه به طور جدي با مساله‌ي چگونگي دست‌يابي به اجماع مواجهند، باز هم به سود دموكراسي و انديشه‌ي اصلاحات تمام مي‌شود.

اسلاید 9: مزاياي طرح الف) مزاياي بلندمدت 2. ايجاد فضاي دموكراتيك: اگر حكومت دموكراتيك نيست و تصميماتش را دموكراتيك نمي‌گيرد، احزاب مدعي اصلاح‌طلبي و دموكراسي، مهمترين تصميم سياسي خود را دموكراتيك اتخاذ مي‌كنند= بالا بردن سطح توقعات دموكراتيك جامعه

اسلاید 10: مزاياي طرح3. شكل‌گيري اقليت سازمان‌يافته‌اي كه مي‌توان راي آ‌ن‌ها را پيش‌بيني كرد (جايگزين قابل اعتمادتري براي سازمان راي). در بلند مدت مي‌توان جامعه‌اي تمايزيافته از اقشار و گروه‌هاي معين با مطالبات مشخص را سامان داد و فرآيند دست‌يابي گروه‌هاي مختلف به قدرت را با خطاي كمتري پيش‌بيني كرد.

اسلاید 11: مزاياي طرح ب) مزاياي كوتاه مدت (مزاياي خاص اصلاح‌طلبان)1. تبليغات با كمترين هزينه و بيشترين دستاورد: تبليغات با تجميع امكانات تمامي گرو‌ه‌هاي اصلاح‌طلب در زماني انجام مي‌شود گروه‌هاي رقيب با امكانات قابل‌توجه‌شان هنوز وارد تبليغات نشده‌اند.

اسلاید 12: مزاياي طرح 2. افزايش قابل توجه هزينة رد صلاحيت‌ها

اسلاید 13: مزاياي طرح3. سرشكن شد هزينه‌هاي شكست در انتخابات بر كل بدنه اجتماعي و نه صرفا سران و گروه‌هاي اصلاح‌طلب (مانند شكست استراتژي تحصن در مجلس ششم)

اسلاید 14: مزاياي طرح4. از بسياري از هزينه‌هاي چانه‌زني و جدل ميان احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب جلوگيري مي‌شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید