صفحه 1:
صفحه 2:
bas دوم هدف هاى
يادكيرى
استاد : محمدى جلالی
گردآوری : پوسف انصارى
صفحه 3:
هدفهای یادگیری بح
DSO ee PS) ل
es 1 ارد عيل فقسال قرف وه
هر ی رس سس رس مرکا
٩
1- رفتار گرایی واتسون
ا 0
3- شرطی سازی کلاسیک پاولف
4- انديشه ها و خدمات جوزف وليى
صفحه 4:
ا 0 ركه
ier) ا ل 0
7- نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا
8- رويكرد شناختى در درمان
۱۳ Ss) IB OCer pins)
صفحه 5:
5- وضعیت کنونی تغییر رفتار و رفتار
درمانی
پیشینه تاریخي تغییر رفتار و رفتار درمانی
FC pres) RC) Bs] PPC Seve ار ل كن
1- روم باستان برای ترک اعتبار og -
ل ا ا ۳
3- جان لاى و بر طرف كردن ترس كودكان
4- برطرف كردن وسواس فكرى يك مرد با استفاده از شع ر(شناختى-
۳
صفحه 6:
(OL ere yer
روند کلی و عمده عوامل بوجود آورنده رفتار درمانی و تغییر رفتار را بنویسید:
رفتار درمانی و تغییر رفتار به عنوان مجموعه ای دانش نظام دار پا به عرصه
هستى كذاشت و به صورت يى مدل سبب شناسى و درمان در مقابل مدل روان
پویایی فرویدی که در آن زمان مدل غالب روان درمانی بود شناخته و پذیرفته
صفحه 7:
دو روند کلی عمده ترین عوامل بوجود آورنده رفتار درمانی و تغییر
رفتار بوده اند؛
1- رفتار گرایی و نظریه شرطی سازی کنشگر در آمریکا
ا CMOS] URN ی
iL... Re a ae كتمكر اكليم
صفحه 8:
ديدكاه واتسون در رَابطه با
رفتار
1= رای علم , eC Be We cow luisily ۱ بینی 9 رفتار
بايد باشد
وسو ا نر ااا و
ل 2
ع اا ار ارك هر رن درك كرف
4- كرات هاى ذهنى را از مطالعات خود و اين خاطر رفتار
ا
صفحه 9:
تن را زار
1- تنها موضوع مناسب ۳( ۳0 است.
2- تنها eels ایجاد کننده ونگهداره رفتارمحيط است.
ار ار ال بر زد
pple! توا راديكال ذهن ورويدادهاى ذهنى مانند اراده يا قصد و هدف انكار
epg les ea eros تر رسام دروي Misti cet yeh:
صفحه 10:
یا ران ارون مدال ار رس Shes) alee اک بر
رفتار ee et
اما لطر دز کدی لس ال اياك ی زاو pen’ رز
درمرد انسان توجیه کرد؟
00 انتشار جه تحولى در علم رفتار شرطى سازى روى داد؟
اسکییر با چاپ کتاب علم و رفتار انسان ای ری ۱
سازى كنشكر درمورد قار دحت در موقعیت های مختلف oles! ۱
صفحه 11:
1-.اصول تقویت
2- استفاده از اصول شرط سازی کنشگر برای اصلاح رفتار کودکان
3- استفاده برای افزايش رفتار سازگارانه بیماران بستری شده
ا 1
۳
6- شرطی سازی گریز
7- شرطی سازی اجتناب
صفحه 12:
نظریه aa سازی
ياولف
پاولف در هنگام پژوهش درباره فیزیولوژی غدد بزاقی را کشف کرد که
بجز غذا محرکهای دیگری که در هنگام غذا دادن در محیط حاضرند در
او همان باسخ ترشح بزاق را كه از غذا در حيوان موجب ميشود به
وجود مى أورند.
صفحه 13:
سایر عوامل موثر در ایجاد روشهای
ge Cee ی
“اسكينرى (يه نظر او تقويت براى شرطى سازى ياولفى و اسكينرى هر دو
ضرورت دارد)
Girgai Lolo yy ping >59 ۱
2= و روانشناس دولارد Bear) 32300 1۳ درمانی 9 Lb به زبان sp Sol
هال بازگرداندند.
3. نظریه گاتری< تنها عامل مهم یادگیری را مجاورت بین محرک وپاسخ دانسته
اند .طبق این قانون هر عملی که در حظور محرکی رخ دهد وقتی که آن محزک
صفحه 14:
ee Die ae res
روان درمانئ از طريق باز دارى تقابلى نام كتاب او بود.
be 8 ا Cpe Tall ا ا 0 20
انها بازدارى خواهند داشت)
2. حساسيت زداى منظم. ياسخى كه باترس اظتراب ناهمساز درحظور محرك مولد
اططاب ایجاد کرده انگاه لا ا
۱
۰
صفحه 15:
رويكردهاى شناختى
0 ا ا ل ل ERD Fle
بيشترى.از كمال رسانيد رويكرد شناختى بود.مهمترين روندهاى
0 ا ا ا SSCSED)
اجتمای و دیگری تغییر رفتار شناختی هستنند.
در رویکرد شناختی تغییر رفتار این فزض پذیرفته شده اند که
70 7 IE VIP ese Face Se BC
صفحه 16:
علاوه بر رویکردهای پیشگفته :
1- شرطی سازی کنشگراسکینر
2- شرطی سازی کلاسیک پاولف,هال وولیی
تحظربه یادگیری ات۱ ۱۳۳۲
ا
صفحه 17:
رویکرد دیگری در رفتاردرمانی وجود دارد که رویکرد التفاطی نامیده
ميشود.
7 ne o-1v) Sc) SR CMENT SDE SI)
آیدمدافع رفتار درمانی چند وجهی است طبق این رویکرد درمان گر
ات خود مى تواند در صورت لزوم
ی
صفحه 18:
صفحه 19: