کسب و کاراقتصاد و مالیفروش و بازاریابی

هزینه یابی بر مبنای فعالیت - ABC - Activity-based costing

صفحه 1:
هزینه یابی بر مبنای فعالیت)۸8) ) ‎Activity-based costing‏ ‎BC)‏ eR (elo) oly

صفحه 2:
عنوان ‎es)‏ ‏آمراحل استفاده] موضوع سطح 5

صفحه 3:
0 0 00 0 ااه

صفحه 4:
) مزايا 1 ‎J‏ معایب ‎{Theory of Constraints (TOC) (TOC)l ‏تئوری قبود با محدودیت‎ < [| 100 [١ ‏*در مدیریت هزینه‌ها به مدیران كمك مي‌کند * مدل ۸86 تفصيلي تر از تخصیص هزینه ها برحسب دوایر است. ‏*لين روش کاملاً جدید و براي اداره و مدیریت از طریق تاکید بر فعاليتهاست و اقراد به جاي هزینه هاء فعالیتها | اداره ۲ ‏را اداره مي 5 ‏*8 بر فعاليتهايي تمرکز دارد که موجد هزینه بوده و هزینه آنها بالاست و باید کارامد شوند و با تغییر یابند. »یه كمك این مدل می توان بهاي تمام شده محصولات رآ بهتر برآورد کرد که اين موضوع براي تعبین قيمتهاي فروش بسیار مفید و موثر است . ‏»كمك در قیمت گذاري بهتر محصولات براي فروش ‏*هزینه‌یابی فعالیت‌محور, دقت هزینه‌یابی را افزایش می دهد, اما هیچ تضمینی برای ارائه صحیح هزینه محصولات وجود ندارد. ‏* پیاده‌سازی هزینه‌یابی فعالیت‌محور به سرمایه‌گذاری عمده‌ای نیاز دارد. ‏*دشوارى در يافتن محرکهای هزینه مناسب و بالا بودن حجم کار, درنتیجه صرف زمان زیاد برای اين کار از مشكلات آن أست. ‏۶ ممکن است بخاطر حجم زیاد داده‌هاي مورد نیاز, يك کار وقت‌گیر باشد. و همچنین اگر به درستي به کار نرود. مي‌تواند هرمدیر را تبدل به يك حسایدارنماید که تمام انريٍي خود را بیش از انکه صرف پيگيري و انجام خود فعالیت نماید. صرف رديابي هزينه‌هاي آن فعالیت کند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
*مدلی است که هزینه‌ها را به فعالیت و خدمات انجام شده اختصاص مي‌دهد که براساس میزان مبلغ مصرف شده صورت مي كيرد *مدلی براي ارتباط دادن هزینه‌ها و نتايج آن ها فعاليت‌هاي مورد نیاز براي تولید محصول و ارثه خدمت را مشخص مي‌کند. *هزينه‌هاي هر کدام از اين فعالیت را تعبین مي‌نماید. *هزینه‌ها را به موضوعات هزینه5ا0[66ا۵ 6051) ) براساس میزان مصرف هرکدام از موضوعات جهت انجام فعالیت‌ها تخصیص مي‌دهد. *فراهم کردن اطلاعات درباره فعالیتهای تولید با هدف حذف فعالیتهای اضافی, «قراهم كردن اطلاعات درباره فعالبتهای بدون ارزش‌افزوده و کاهش هزینه‌ها ازطریق حذف این فعالیتها (در صورت امكان), * فراهم كردن اطلاعات براى مهندسان طراح به منظور انتخاب طرح محصول با بالاترين كيفيت و يايبن ترين هزینه, »فراهم كردن اطلاعات درباره انتخاب بازارء *فراهم کردن اطلاعات به منظور تدوين راهبرد قيمت كذارى. *فراهم کردن و محاسبه دقیقتر هزینه و سودآوری محصولات, * فراهم کردن اطلاعات درمورد هزینه تولید قطعات به منظور تصمیم گیری درباره خرید یا ساخت آنها.

صفحه 6:
منابع مورد Soft CD dove: Gren) Ca ise هزینه ‎pan ae)‏

صفحه 7:
۱ porrer sre (0۳۱۳ ‏و‎ MGTools.ir

رایگان