حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

هزینه یابی کیفیت حسابداری مدیریت پیشرفته فصل هفتم

صفحه 1:
WW ١ Se 4

صفحه 2:
‎gle AB AF ad‏ القتضادى يزاى ‎en‏ توس وكسترش مزيت هاى رقايت ‎

صفحه 3:
هدف هزینه یابی کیفیت : کیفیت مداوم اصول حاکم بر استراتژی استفاده از تکنیک هزینه یابی کیفیت : * حذف يا کاهش هزینه های نقص کالا و خدمات * سرمایه گذاری در فعالیت های پیش گیرانه ی منجر به پیشرفت * کاهش هزینه های بازرسی * ارزیابی مستمر و انجام اقدام های پیش گیری بر مبنای 3 پیش فرض : - رابطه علت و معلولی - پیشگیری علت - ارزان بودن بيشكيرى ها

صفحه 4:
دلایل اهمیت هزینه یابی کیفیت : A x Ny ير هزينه بودن کیفیت تشخيص نقص كالا و خدمات در مرحله بازرسى تاثيرهزينه هاى قابل احتراز بر افزايش بهاى تمام شده كالا قابل توجيه نبودن هزينه ها براى واحد تجارى كاهش هزينه ‎a a‏ محصول اع “مدل ها

صفحه 5:
ب) مفاهیم هزینه یابی کیفیت ۲ محصولات قابل قبول و غیر قابل قبول عدم تمایز کیفیتی بین محصولات قابل قبول ‎Jl‏ ۲ تلقی شدن هزینه های تولید به عنوان زیان ۲ گزارش زیان عادی به عنوان بازخوردی برای فرایند کنترل و اصلاح =

صفحه 6:
ب مبنای اندازه گیری بهای تمام شده با طبقه بندى هزينه هاى كيفيت : فرصت افزايش سود و رقابت هزينه شكست برون سازمانى و درون سازمانى

صفحه 7:
هزینه های پیشگیری : بررسی طراحی محصول در فرآیندها کنترل در حین فرآیند تولید بررسی,تحلیل,تصحیح فعاليتها برای حذف مشکلات کیفیتی انجام خدمات پیشگیرانه آموزش کارگران آموزش فروشندگان کالا و خدمات پرنامه های اطمینان از مرغوبيت ۲۳ ۲ 0:0) 0 افزایش رضایتمندی | کاهش بهای تمام شده

صفحه 8:
06 کاهش در هزینه سربار 20% کاهش در هزینه های دوره 6 افزایش در گردش کار در جریان ساخت 06 افزایش تحویل کالا به موقع به مشتری 50% اآفزایش در گردش موجودی مواد اوليه 06 افزايش در بهره ورى نيروى كا ار أو آأنت 2 1د. Q a هزینه های ارزیابی هزینه های ارزیابی چرخه عملیات هزینه ارزیابی به عنوان بخش عمده ای از کل هزینم کیفچت

صفحه 9:
ااانا ااا

صفحه 10:
هزینه های پیشگیری و ارزیابی

صفحه 11:
عوامل موثر بر هزینه های کیفیت : ۱ تغییرات فناوری و رفتاری : = سرمایه گذاری شرکت ها در سیستم ارزیابی حین تولید - کاهش يا حذف هزینه ارزیابی و بازرسی ۲ رفتار هزینه های پیشگیری : - سیستمی برای کشف سریع مشکلاث و رفع آنها ۲۳ رقابت مبتنی بر کیفیت : - بررسی هزینه های شکست درون سازمانی و برون سازمانی - عملکرد سیستم های پیشرفته بهای تمام شده

صفحه 12:
ل ‎ee‏ ‏عدم رضایتاطلار ی للشلتری نظریه تاکوچی انحراف ) هدف مدل : ‎v‏ انجام هزینه های اختیاری برای جلوگیری از هزینه های غیراختیاری . مانند : مزینه تضمین کیفیت کالا .از دست دادن مشتری و .. ۲ به کارگیری طرح در حین فرآیند تولید حد بلای خصوصیات اخصوصيات هاف ‎cpa ae‏

صفحه 13:
0 تشکیل تیم های چند مهارتی : - شناسایی و رفع سریع مشکلات - نظریه کاو : فرآیند تولید بدون اشتباه © ۲ مزایای کاهش انحرافات : - وجود رابطه ای مثبت بین کیفیت و سودآوری حدم وجود یک .تم بهای تمام شده طفت رسمی - تاکید سیستم های سنتی بهای تمام شده برهزینه های مستقیم ۳ طراحی سیستم های رسمی بهای تمام شده کیفیت : ستچتو ۲ج > 6۲5 لوي لومي - حذف سیستم های هزینه یابی سنجشی و سنتی - انتقال مشکلا ز زمان حال به آینده

صفحه 14:
برای فرآیند و هم ‎val ae‏ ۰ ” کاهش هزینه های کیفیت به"میزان ۹۰۰۰۰۰۰ 5 در يكال ۷ ۱۶۸ افزایش در فروش ۷ /۴۵ افزایش در سود ۲ افزایش رضایتمندی مشتری

صفحه 15:
021 97 توجه مديران ارشد به ارزش يولى كيفيت كمك به بهبود كيفيت تاكيد بر ييشكيرى به جاى رفع عيب ايجاد انكيزه قوى از طريق ارايه كزارش هاى صرفه جویی های حاصل از فعاليتهاى ييشكيرانه ** فراهم کردن داده های مورد نیاز مدل های تنزیل جریان وجه نقد برای کمک به گذاری در پروژه های فناوری بهبود کیفیت

صفحه 16:
با برنامه های کاهش انحراف می توان به اين نتایج رسید : طراحی: ساخت و عرضه ی محصولات با کیفیت مطلوب و متمایز در محيط هائ روا | کاهش انحرافات در همه ی مراحل فرایند تولید و ایجاد کیفیت برتر و هزینه های کمتر سودمندى تاكيد سازمانى بر شناسايى دلايل و علل مشكلات و رفع انها ضرورت وجود سيستم هاى اندازه كيرى انعطاف يذير براى شناسايى به موقع و سريع مشكلات ضرورت كشف به موقع و اقدام سريع براى برطرف كردن انحرافات براى كاهش هزينه ها

صفحه 17:
Sareea rer tei ih . ‏ی کلیدی مدیریت کیفیت جامع است‎ : ‏نظریه بنگاه های اقتصادی‎ | روش های حسابداری مدیریت + حسابداری ‎pla‏ شده کنونی هزینه یایی بر مبنای فعالیت + مدیریت بر مبنای فعالیت

صفحه 18:
لس اندازه گیری های هزینه های کیفیت ۰ مشکلات کیفیت را حل نمی کند. سا گزلیش اعدلد و لرقام بهای تمام شده بلعث كلهش بهلى تملم شده ی کیفیت نمی سا گزلرش های بهای تمام شده کیفیت نشاندهنده ی عملیلت و فرلیند هلی ‎pals‏ مورد نیاز پنگله اقتصادی نیست. . سا همه ی هزینه هد در محلسبه بهلی تملم شده کیفیت لحلظ نمی شود مثل : -لفيليش تيليد براي جبيان هنيند هلي شكست -اختلال در فيليند توليد به دليل هوبليه كليبى -لفيليش موجودى كالا ساخته شده بيلى جبران. : هلى برون سلزملنى ‎tl‏ هنينه هليه دلب دوبايد كلري و ضلبعات - کاهش وفاداری مشتریان به محصولات شرکت

صفحه 19:
تا تا لا لا لا میثاق های حسابداری باعث کاهش استفاده از داده های هزینه یابی کیفیت شده است . بیشتر هزینه های اثرگذار در محاسبه بهای تمام شده کیفیت نادیده گرفته می شوند. تاخیر زمانی بین علت و معلول و عدم گزارش تمام تغییرات در یک دوره . هزینه یابی کیفیت موضوعی قضاوتی و برآوردی است که ممکن است موجب انحراف تحلیل شود ماهیت هزینه یابی کیفیت گرایش به کوتاه مدت دارد که روش سنتی مزایای حاصل از فعالیت های سال گذشته با سرمایه گذاری سال های اولیه مرتبط نمی کند .

صفحه 20:
درك كاركنان از آثار ‎OS‏ ۱

صفحه 21:
۳ ‏توجه‎ eat ‎٩ 00025 7‏ ار ‎sits \ 1‏ 2 1/71 ‏و ‎Perce en ere)‏ خصوصیات محصوا نیت ‎Fez a NUP RIESE SEyCaN‏ ‎AA duos uo 59 oS WLS 5] Cues sl orld sus WA‏ ور ۷ ‎WZ‏ : شناسایی,اندازه گیری و گزارش همه ی هزینه های کیفیت در ‎ZA‏ حر ‎

صفحه 22:
مقایسه و ارزیابی روشهای هزینه یابی کیفیت : به منظور مقایسه و ارزیابی روش های هزینه یابی از چهار شرکت مختلف و دعوت شده است تا در این مور کار شر کت کنند . ‎eee‏ ‎P-A-F CONC + ZERO‏ ‎coc DEFECT‏ ‎coc ZERO B‏ ندارد ‎aoa‏ ‎DEFECT‏ ‎CONC ZERO 6‏ ندارد خوب ‎DEFECT‏ ‎D‏ کاهش هزینه کیفیت ‎Sage as CONC‏ هزینه های انطباق ‎coc‏ هزینه های عدم انطباق ‎CONC‏

صفحه 23:
|} iM

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان