منابع انسانی و مشاغل

همه آنچه درباره آتش‌نشان‌ها باید بدانید

harsnche_bayad_dar_mored_atashneshan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “همه آنچه درباره آتش‌نشان‌ها باید بدانید”

همه آنچه درباره آتش‌نشان‌ها باید بدانید

اسلاید 1: همه آنچه درباره آتش‌نشان‌ها باید بدانید

اسلاید 2: همه ما می‌دانیم اگر جایی آتش بگیرد یا مثلا سرِ بچه‌ای بین نرده‌ها گیر کند باید به آتش‌نشانی زنگ بزنیم اما حدود دو سال پیش که «پلاسکو» فرو ریخت و آتش‌نشانان را به کام مرگ کشاند، این حادثه تلخ سختی این کار را بیش از پیش به مردم نشان داد و ثابت کرد آتش‌نشانان تا پای جان، از مردم در برابر بلایا دفاع می‌کنند.

اسلاید 3: جنگ آتش‌نشانان با آتش تمامی ندارد و آنها وقتی در ایستگاه صدای آژیر را بشنوند حتی لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی‌کنند تا هر چه زودتر برای نجات جان و مال مردم، دل به حادثه بزنند. این موضوع را زمانی بهتر درک کردم که با یکی از آتش‌نشانان برای مصاحبه تماس گرفتم، وقتی از او سوال کردم می‌توانید صحبت کنید، پاسخ داد: «بله ولی هر زمان که تلفن زنگ خورد، من باید بروم» و در بین مصاحبه هم یکی، دوبار مجبور شدم گوشی را نگه دارم تا او به تلفن مرکز پاسخ دهد وخیالش راحت شود که درجایی آتش‌سوزی‌ای رخ نداده است.

اسلاید 4: **وظایف یک آتش‌نشان تنها به خاموش کردن آتش ختم می‌شود یا گسترده‌تر از آن است؟ما خیلی فعالیت‌های گسترده‌ای داریم مثلا یک‌سری‌ کارها که شاید مردم ندانند و اطلاعات کامل و جامعی درباره آنها نداشته باشند و به خاطر عدم آگاهی تا حدودی دچار مشکل می‌شوند و زمان بروز حادثه نمی‌دانند با کجا تماس بگیرند و چه کاری را انجام دهند و خودشان اقدام می‌کنند و شاید حادثه‌ها بدتر و سنگین‌‌تر شود، چه‌بسا توسط بچه‌های آتش‌نشان کار ساده‌تر انجام شود و مشکل را زود برطرف کنند و وقتی مردم خودشان وارد عمل می‌شوند، مشکلات پیچیده‌تر می‌شود و مجددا با ما تماس می‌گیرند و زمانی که ما به محل حادثه می‌رویم، کارمان زیادتر می‌شود.

اسلاید 5: **مثلا چه کارهایی؟انواع آتش‌ها وجود دارد؛ حریق‌های مسکونی، تجاری، انواع حریق‌های خودرو و حتی سطل‌های زباله که شاید پیش‌پاافتاده به نظر برسند ولی چون در سطح شهر است مربوط به آتش‌نشانی می‌شود که یکی از معضلات مزاحمت شهری در شهرستان‌ها این است که مردم با انداختن ته‌سیگارشان در سطل‌های زباله که مکانیزه شده‌اند و تفکیک زباله می‌شوند و معمولا سطل‌هایی که در آنها کاغذ هست، سریع آتش می‌گیرند که این مساله باعث مصرف زیاد آب می‌شود و هم آتش‌نشان‌ها را به خاطر سهل‌انگاری بعضی مردم به دردسر می‌اندازند.در فضای سبز و پارک‌ها اگر دو خودرو با هم تصادف کنند و نشتی گاز یا بنزین داشته باشند، آتش‌نشانی برای پیشگیری حتما باید آنجا حضور داشته باشد یا اگر خودرویی تصادف کرده باشد و چند نفر داخل خودرو مانده باشند، آتش‌نشانی با ستاد نجات، وارد عمل شده و افرادی که محبوس شده‌اند را بیرون می‌کشند.

اسلاید 6: مورد دیگری که در طول روز به ما گزارش داده می‌شود، حادثه آسانسور است و کسانی که داخل آسانسور حبس می‌شوند که نجات آنها بر عهده آتش‌نشان‌هاست.همین‌طور حادثه چاه یا فضای معلق کوهستان که در این حادثه‌ها معمولا با تلفات جانی و حوادث دلخراشی مواجه می‌شویم؛ مثلا کسانی که در چاه افتاده یا فوت کرده باشند یا مقنیانی که خاک روی سرشان آوار شده و حبس ‌شوند، همین‌طور در فضای معلق کوهنوردان یا مبتدیانی که در کوهستان گیر می‌افتند، بچه‌های آتش‌نشانی با کمک بچه‌های هلال‌احمر می‌توانند آنها را نجات دهند.موردی که شاید خنده‌دار به نظر برسد ولی یکی از شایع‌ترین حوادثی است که در کل کشور اتفاق می‌افتد، وجود حیوانات موذی مثل مار، سگ، گربه و زنبور (لانه زنبور) و... در منازل مسکونی است که آتش‌نشان‌ها می‌توانند آن افراد را نجات دهند و بدون آنکه به حیوانات صدمه‌ای بزنند آنها را به دام انداخته سپس در جایی امن رها می‌کنند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید