علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

همه چیز در مورد ازدواج و انتخاب همسر

hamsar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “همه چیز در مورد ازدواج و انتخاب همسر”

همه چیز در مورد ازدواج و انتخاب همسر

اسلاید 1: همه چیز در مورد ازدواج و انتخاب همسر

اسلاید 2: مقدمهانسان در طي مراحل رشد خود به مرحله اي ميرسد كه نيازمند شريك و همسر مي باشد؛ انسان در طي مراحل رشد خود با مسئله اي به نام((بلوغ)) روبرو مي شود،بلوغ يك سري تغييرات جسماني و رواني رخ مي دهد كه تغييرات جسماني موجب بروز صفات زنانگي و مردانگي مي شود؛ به طور مثال تغييرات صدا، رويش مو در قسمت هاي مختلف بدن و غيره كه در زنان و مردان ديده مي شود.حال اين سوال پيش مي آيد كه آيا ازدواج فقط زمينه اي براي ارضاء غريزه جنسي مي باشد؟ در جواب بايد گفت نيازهاي جنسي يكي از نيازهاي اساسي است كه در انسان وجود دارد، انسان علاوه بر اين نياز، نيازهاي ديگري چون نياز به محبت، درد دل كردن، احترام، امنيت و... دارد.

اسلاید 3: بلوغ داراي سه مرحله متوسط مي باشد: 1) بلوغ جنسي 2) بلوغ رواني 3) بلوغ اجتماعيحال بايد اين سوال را پرسيد كه آيا درست است پس از اينكه بلوغ جنسي رخ داد ازدواج صورت گيرد؟ براي پاسخ به اين پرسش نيازمند اين هستيم كه در خصوص بلوغ توضيحاتي بدهيم.

اسلاید 4: سن بلوغ جنسي به طور متوسط در ختران در سن 9 سالگي و در پسران در سن 13- 14 سالگي رخ مي دهدو علائم آن بروز صفات مرادنگي و زنانگي مي باشد كه والدين بايد اطلاعات و آگاهيهاي لازم را به فرزندان خود بدهند زيرا عدم آگاهي باعث بروز اضطراب مي شود.پس از بلوغ جنسي4 تا 5 سال بعد بلوغ رواني رخ مي دهد كه از مهمترين علائم آن بروز((خودشيفتگي)) در نوجوانان مي باشد. فرد در اين زمان مدت زيادي از وقت خود را جلوي آينه سپري مي كند و از علائم آن بروز احساسات عاشقانه مي باشد. نوجوان در اين زمان عاشق فردي از جنس مخالف خود مي شود و او را به عنوان همسر انتخاب مي كند كه ابتدا اين انتخاب بر اساس احساسات مي باشد و اين نظر كاملا“ اشتباه است چون در ازدواج معيار براي انتخاب همسر عقل و منطق مي باشد.1)بلوغ جنسي:2) بلوغ رواني:اين نوع بلوغ زماني مطرح مي شود كه نوجوان داستان هاي عاشقانه را كنار مي گذارد و به مسائلي همچون ادامه تحصيل و شغل مي پردازد،حالات خود محورانه از وي كاسته مي شود و شروع به همسر گزيني مي كند. البته نه بر پايه احساسات، بلكه براي خود ملاك ها و معيار هايي دارد.3)بلوغ اجتماعي:

اسلاید 5: اهـدا ف ازدواج 1) ارضاء غريزه جنسي و حفظ عفت و پاكدامني 2) ايجاد كانون آرامش و آسايش براي زن و مرد 3) رفع نيازها و برقراري رابطه دوستي 4) كمك به رشد و تكامل ديگر 5)برقراري تعادل در وجود آدمي و سلامتي جسم و روان 6) داشتن فرزند و تربيت نسل

اسلاید 6: غريزه جنسي يكي از سركش ترين غريزه هاي انساني مي باشد كه ازدواج باعث مي شود اين نياز در مسير طبيعي و سالم خود قرار گيرد و فرد از افتادن در گناه مصون بماند و عفت و پاكدامني خود را حفظ بنمايد. 2) ايجاد كانون آرامش و آسايش براي زن و مردارضاء غريزه جنسي كه با پيدايش بلوغ ظاهر مي شود فرد را در يك عدم تعادل قرار مي دهد كه ازدواج زمينه ارضاء اين غريزه و رفع آن عدم تعادل مي باشد و فرد با رسيدن به تعادل به آرامش مي رسد در ضمن فرد از تنهايي در مي آيدو بسياري از نيازهاي رواني وي از جمله صميميت، نياز به محبت و... ارضاء مي شود.1) ارضاء غريزه جنسي و حفظ عفت و پاكدامني

اسلاید 7: انسان در تمام مراحل زندگي خود نياز به محبت دارد، در اوايل زندگي پدر و مادر و سپس دوستان اين نياز را رفع مي كنند و در جواني اين نياز بايد توسط همسر رفع گردد، زن و مرد با ابراز محبت و مهر به يكديگر زمينه ارضاء اين نياز را فراهم مي كنند و دوستي و محبت همبستگي بين آنان را افزايش مي دهد.هدف خداوند از خلقت انسان رشد و تكامل او مي باشد، فرد با زادواج كردن زمينه را براي رفع اين نياز فراهم مي كند. رفع نيازهاي اوليه و ثانويه زمينه خود شكوفايي و گام برداشتن در جهت تكامل مي باشد.3) رفع نيازها و برقراري رابطه دوستي4) كمك به رشد و تكامل ديگر5)برقراري تعادل در وجود آدمي و سلامتي جسم و رواندر نوجواني و با ظهور بلوغ زمينه عدم تعادل در نوجوان فراهم مي شود و در وي نيازهاي جديدي مطرح مي شود كه رفع اين نيازهاي(جسماني و رواني) زمينه برگشت و رسيدن فرد به تعادل مي باشد بنابراين فرد با ازدواج كردن به تكامل مي رسد.

اسلاید 8: از مهمترين اهداف ازدواج توليد مثل و بقاء نسل مي باشد؛ وجود فرزندان باعث گرمي و پويائي و صفاي كانون خانواده مي باشدو انگيزه اي براي دوام زندگي و احتمالا“ تخفيف درگيريهاي زن و مرد مي باشد. انسان در جامعه و اجتماعات مختلف نقش هاي متفاوتي دار. از جمله اين نقش ها:محصلي، پدري،مادري، فرزندي و...مي باشد؛ و هر نقش در جامعه رفتار مختص به خود را دارد، در واقع جامعه از هر نقشي يك نوع رفتار ي را انتظار دارد. ازدواج زمينه اي مي باشد كه فرد علاوه بر نقش هايي كه قبلا“ برعهده داشته، يكسري نقش هاي جديد را به عهده مي گيرد و به ايفاي نقش و رفتار مي پردازد. نقش هاي همسري و كدبانويي از نقش هايي مي باشد كه با ازدواج كردن مطرح مي شود. ازدواج، مراسم و سنت هاي آن در حقيقت رويه هايي هستند كه به وجود آمدن نقش هاي جديد را تبليغ مي كنند.به طور كلي ازدواج يك رابطه حقوقي- عاطفي مي باشد كه بين دو جنس با يك عقد(قرارداد) انجام مي شود و منجر به اتخاب يك شريك و تشكيل زندگي مشترك مي شود.6) داشتن فرزند و تربيت نسل

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید