پزشکی و سلامت بیماری‌ها

همه چیز در مورد واریس

vaaries

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۵ اسلاید در پاورپوینت ابتدا بیماری واریس و انواع آن شرح داده می شود سپس علائم واریس، نحوه درمان واریس، راه های پیشگیری از واریس توضیح داده می شود. اسلایدها دارای تصاویر نیز هستند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
583 بازدید, 8 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. vidatalebi

    بسیار عالی و جامع بود. متشکرم

نظر خود را بنویسید

همه چیز در مورد واریس

اسلاید 1: همه چیز در مورد واریس تهیه کننده : نام شما

اسلاید 2: واریس چیستواریس در واقع اتساع سیاهرگها یا وریدها است.در بدن انسان ۳ نوع رگ وجود دارد. سرخرگ یا شریان که خون را از قلب به نقاط مختلف بدن میبرند. سیاهرگ یا ورید که خون را از اعضا بدن به سوی قلب برمیگردانند. مویرگها هم عروق بسیار کوچکی در محل اتصال سرخرگ وسیاهرگ هستند که در محل آنها به علت داشتن فقط یک لایه سلولی،تبادل مواد غذایی و اکسیژن صورت میگیرد.در این شکل سرخرگ، مویرگ و سیاهرگ دیده میشود.در واقع سیستم عروقی بدن، یک سیستم بسته می باشد .سرخرگ به مویرگ تبدیل میشود و مویرگ بعد از انجام تبادلات گازی و مواد غذایی به سیاهرگ تبدیل میشود.

اسلاید 3: علل بروز واریسواریس یا اولیه است که هیچ علتی به جز استعداد ژنتیکی برای آن یافت نمی شود یا واریس ثانویه که در حالت ثانویه این اختلال عروقی ناشی از بیماری زمینه ای می باشد که در این مورد شایع ترین علت بیماری لخته شدن خون در عروق عمقی پاها (Deep rein Thrombosis) است. به همین دلیل در موارد مشکوک حتماً باید سیستم عروق عمقی پاها قبل از هر درمانی در بیمار بررسی شود.از نظر ظاهری همان طور که گفته شد عروق به صورت نوارهای پیچ در پیچ، متسع و گاهی اوقات گره داری از روی پوست دیده می شوند. هر چه قطر رگ بیشتر باشد رنگ آن آبی تر و هر چه محل قرار گرفتن رگ نیز عمقی تر باشد رنگ آن کبود تر است. به این ترتیب عروق نازک، سطحی قرمز و عروق کلفت و عمقی، آبی هستند. اهمیت این نکته در انتخاب روش درمانی است. در اکثر موارد شکایت بیمار صرفاً مسائل زیبایی است. اما بعضی اوقات بیماران از درد پاها که با ایستادن طولانی مدت و به ویژه در اواخر روز تشدید می شود شاکی هستند. این درد با در ارتفاع قرار دادن پاها و پوشیدن جوراب واریس تخفیف می یابد. در مواردی ورم مچ پا، خارش، زخم و تغییرات رنگ در پاها دیده می شود این تغییرات به معنی افزایش فشار در سیستم وریدی پاها است که حتماً نیاز به ارزیابی و درمان جداگانه دارد. عوارضی نظیر خونریزی (کبودی پوست) و لخته شدن خون داخل عروق (عروق برجسته دردناک به صورت ناگهانی) در بیماری واریس دیده می شود.

اسلاید 4: بارداری در زنان و همچنین ایجاد توده ها و تومورهایی که در ناحیه لگن و شکم به وجود می آید هم می تواند یکی از عوامل ابتلا به واریس محسوب شود.مشاغلی که فرد مجبور می شود به واسطه انجام فعالیتی به مدت طولانی بایستد هم از جمله مهم ترین عوامل در بروز واریس است به گونه ای که افرادی که در چنین حرفه ها و مشاغلی مشغول به کار هستند باید خیلی بیشتر از دیگران، اصول ایمنی را رعایت و برای حفظ سلامت خود تلاش کنند.

اسلاید 5: علائم واریسعلائم جزیی:خارش پاهاتورم پا یا مچ پاتغییر در رنگ پوست، به ویژه در پایین پاعلائم متوسط واریس طنابی:درد یا لرزش در پاهااحساس سنگینی در پاهاگرفتگی عضلات پاایجاد تغییرات پوستی بیشتر در پاهارگ‌های واریسیتورم / گرفتگی در پا یا عضله ساق

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید