علوم مهندسی معماری و عمران

همه چیز راجع به بتن غلطکی از ابتدا تا طراحی و اجرا

hamechiz_raje_be_betone_ghaltaki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “همه چیز راجع به بتن غلطکی از ابتدا تا طراحی و اجرا”

همه چیز راجع به بتن غلطکی از ابتدا تا طراحی و اجرا

اسلاید 1: همه چیز راجع به بتن غلطکی از ابتدا تا طراحی و اجرا WWW.BOOK.ZHOWAN.COMکتابخانه شرکت ژوان بتن زاگرسکتابخانه ژوان بتن زاگرس

اسلاید 2: ازجمله مشكلات اساسی معابر سواره رو خیابانها و شبكه‌های بزرگراهی و محوطه‌های صنعتی در كشور ما تخریب و تعویض‌های متوالی آسفالت مي‌باشد كه در كنار تحمیل خسارات میلیاردی به اقتصاد ملی، ضریب ایمنی جاده‌ها و خیابانهای كشور را نیز به شدت كاهش داده است و البته خسارات فراوانی نیز به خودروها وارد مي‌كند به نحوی كه این وضعیت مورد اعتراض 100 درصد صاحبان اتومبیل‌ها و رانندگان مي‌باشد! اعتراض كه تكنولوژی فعلی ساخت معابر قادر به پاسخگویی و رفع این معضل نیست و نیازمند تغییر ساختاری و تكنیكی طراحی و ساخت معابر سواره رو و ترافیكی مي‌باشد. از طرفی معضل زیست محیطی استفاده از مواد فعلی و هیدروكربن‌ها در تركیب آسفالت قیری در كنار پائین بودن قابلیت‌ها و آسفالت‌ قیری برای احراز بسیاری از مشخصات فنی مورد لزوم در معابر ترافیكی بالاخص دوام و پایداری در برابر تغییرات جوی و سیكل‌های یخبندان، گزینه‌ رویه‌های بتنی RCCPراپیش رو قرار داده است. RAVAN CO. Job Report مقدمه: SATRAP DEJKAR CO.WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 1

اسلاید 3: در حال حاضر به دلايل متعدد لزوم استفاده از روسازي هاي بتني در سطح كشور به خوبي آشكار شده است .از جمله اين دلايل افزايش چشمگير قيمت قير و مشكلات عديده روسازي هاي آسفالتي در محلهاي خاص همانند نواحي سواحل جنوب ، پايانه هاي بار و نواحي صنعتي مي باشد . اما با وجود اين مسائل ، مشكلاتي از قبيل نياز به وسايل و تجهيزات ويژه وپرسنل متخصص و با تجربه كافي ، مصرف سيمان و آرماتور مانع از كاربرد روسازي بتني شده است . امروزه اين نوع روسازي كه به عنوان روسازي بتن غلتكي شناخته شده ، در بسياري از كشورها مورد استفاده قرار گرفته و به خوبي نيازهاي طرح را تامين نموده است . خصوصيات روسازي بتن غلتكي شامل مصرف سيمان كمتر ، امكان استفاده از وسايل اجرا متداول در ساخت روسازي هاي آسفالتي ، امكان استفاده از مصالح با كيفيت كمتر از استاندارد بتن معمولي و عدم نياز به آرماتور ، قالب بندي و تعبيه درز مي باشد . در فرهنگ اصطلاحات بتن و سیمان انجمن بتن آمریکا (90-R 116 ACI )، بتن غلتکی بدین ترتیب تعریف می شود: بتن متراکم شده با غلتک، بتنی که با حرکت بر روی آن در حالت سخت نشده، متراکم می شود. در ادبیات فنی با نام رول کریت نیز از آن نامبرده می شود. این روش، امروزه اغلب تحت عنوان بتن غلتکی یا به صورت خلاصه Rcc به کار برده می شود. بتن غلتکی سخت شده، در اصل دارای همان خصوصیات بتن های معمولی که به صورت درجا ریخته شده و به عمل می آیند، می باشد و محصول نهایی به زبان ساده «بتن» تلقی می شود. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 2

اسلاید 4: اولین نمونه استفاده از روسازی بتن غلتکی در اروپا در سال 1970 در جاده های با حجم ترافیکی کم در اسپانیا و اولین کاربرد آن در امریکا ساخت موفقیت آمیز یک جاده دسترسی به صورت آزمایشی در ایستگاه مطالعاتی ارتش امریکا در میسیسیپی در سال 1975 بوده است .لیکن اولین کاربرد واقعی و مهم RCCP در امریکا احداث محوطه وسیع پارکینگ برای تانک ها و وسایل نقلیه نظامی سنگین در پایگاه هود در تگزاس در سال 1984 بوده است . بعد از این کاربرد موفقیت آمیز تعداد قابل توجهی روسازی برای بارهای سنگین توسط بخش دولتی ، نظامی و همچنین بخش خصوصی در آمریکا صورت گرفت. این کاربردها شامل روسازی پارکینگ وسایل نقلیه نظامی سنگین، روسازی بندرگاهها و پایانه های مبادله بارهای کانتینری بوده است.از این میان دو پروژه بزرگ که در سال های 1989 تا1990 اجرا شدند یکی روسازی جاده و محل پارکینگ وسایل نقلیه چرخ ز نجیری به مساحت 324000 متر مربع در پایگاه درام نزدیک نیویورک و دومی روسازی پارکینگ اتومبیل برای شرکت جنرال موتور در تنسی به مساحت 405000 متر مربع قابل ذکراست. در سال 1992 نیز شرکت سیف وی برای روسازی محوطه انبار خود در کالیفرنیا 226000 متر مربع روسازی بتن غلتکی را اجرا نمود. دلیل این انتخاب هزینه اولیه پائین ، سرعت ساخت بالا، دوام خوب تحت بارهای سنگین و هزینه نگهداری پائین بود . دراندونزی اولین روسازی بتن غلتکی در سال 1985 ساخته شد و علی رغم رضایت بخش نبودن اولین تجربه آنها تا سال 1990 بیش از550,000  متر مربع از این نوع روسازی در اّن کشور ساخته شد.در ژاپن اولین روسازی بتن غلتکی در سال 1987 به بهره برداری رسید و تا سال 1997 حدود1800000 متر مربع روسازی بتن غلتکی در این کشور ساخته شد در مالزی نیز اولین روسازی بتن غلتکی در سال 1990 برای یک جاده ایالتی و بطور آزمایشی ساخته شد. تاریخچه : WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 3

اسلاید 5: علاوه بر کشورهای فوق کشورهای فرانسه ، نروژ، فنلاند ، دانمارک ، آلمان ، استرالیا و آرژانتین از بعد از سال  1980 شروع به ساخت روسازی بتن غلتکی نمودند که استفاده هریک از آنها در حدود 100,000 متر مربع است. در هفت کشور شیلی ، اروگوئه ، مکزیک،کلمبیا، اکوادور ، ایسلند و آفریقای جنوبی نیز کاربرد بتن غلتکی به میزان محدود و یا به صورت آزمایشی صورت گرفته است. تا پایان سال 1990 سطح کل روسازی بتن غلتکی دردنیا از مرز 12,000,000 مترمربع تجاوز نمود که بیش از نصف آن در اسپانیا ساخته شد. در حدود  1,500,000  متر مربع از این سطح برای بزرگراهها و راههای اصلی مورد استفاده قرار گرفت . در این راهها یک لایه آسفالت در بالای لایه بتن غلتکی جهت بهبود کیفیت سطح به کار رفت و باقیمانده 10,500,000 متر مربع آن در روسازی های با سرعت کم نظیر راههای درجه دو و نواحی صنعتی و نظامی - بدون اینکه برروی روسازی بتن غلتکی پوشش دیگری قرار گیرد - مورداستفاده قرار گرفت. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 4

اسلاید 6: بتن غلطكي (RCC) مخلوطي است از سنگدانه، سيمان، آب و گاهي مواد افزودني كه خشك‌‌تر از بتن‌‌هاي متعارف است (بتن كم رطوبت) با اسلامپ صفر و معمولا پس از بتن ريزي و پخش، توسط غلطك ويبره چرخ آهني متراكم مي‌‌گردد. بتن غلطكي با مخلوط خاك - سيمان متفاوت است و مشخصه‌‌هاي آن بويژه پس از سخت شدن شباهت زيادي به بتن‌‌هاي متعارف (CVC)دارد. بتن غلتکی ، روشی نوین برای ساخت اقتصادی سازه های حجیم از جمله سدهای وزنی و راهها می باشد . در این نوع بتن ترکیبی از ویژگی های تکنولوژی بتن و خاک به کار گرفته شده و با استفاده از ماشین الات ساخت سدهای خاکی و راهسازي (عمليات خاكي) حمل ، پخش و متراکم می شود . بنابراین بتن ریزی سریعتر و هزینه اجرا به شدت کاهش می یابد . اين بتن پيش از گيرش بايد بتواند وزن غلتك را تحمل كند و پس از سخت شدن بايد بتواند در برابر نيروهاي وارد شده به آن مقاومت داشته باشد. تعریف :ROLLER-COMPACTED CONCRETE - ( R C C )WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 5

اسلاید 7:  - هیچ وسیله و دستگاه خاصی برای ساخت آن لازم نیست و با ماشین متداول برای روسازی آسفالتی قابل اجرا است. - باعث افزایش سرعت اجرا و در نتیجه باعث صرفه جویی اقتصادی در مقایسه با سایر روسازیهامی‌شود. (حدود 30درصد صرفه جویی در مقایسه با روسازی بتنی) - معمولاً نیازی به استفاده از داول در درزها و تقویت سازه‌ای با فولاد ندارد. - به خاطر استحکام سازه‌ای بعد از تراکم، در آن زودتر از سایر روسازیهای بتنی، می‌توان به ترافیک اجازه عبور داد. - دلیل دیگر استفاده از بتن RCC مصرف کم سیمان در این نوع روسازی نسبت به سایر روسازیهای بتنی است. دلایل گسترش استفاده از : RCC WWW.BOOK.ZHOWAN.COM6

اسلاید 8: كاربرد ويژة روسازي ( RCC ) در ساخت روسازي هاي پر تردد مي باشد و كاربرد اين مصالح در مورد اين نوع روسازي ها كيفيت اجرايي مشابهي با روسازي ها بتن معمولي خواهد داشت . - هر مكاني كه امكان حضور بارهاي دائم و بار هاي فوق العاده سنگين وجوددارد. -بزرگراه ها با ترافيك عبوري سنگين، عرشه اسكله ها، بنادر، محوطه های صنعتی (شامل: انبارها و باسكول ها)، ايرون فرودگاه ها، پايانه قطار هاي سنگين و رويه محل عبور تانك ها و مسیرهای عبوری اتوبوسهای تندروBRT. - انبارهای ذغال سنگ، انبار دسته بندی الوار، مناطق بندری، مناطق با ترافیک سنگین، پایدار کردن شیب خاکریزهایا سدها، خشک کردن حوضچه‌های لجنی، یا خشک کردن تالاب‌های حاوی پساب وسکوهای قابل حمل دستی استفاده می‌شود. - برای فعالیت هایی كه نياز به اجراي بتن ريزي هاي حجيم داشته، بدون آرماتوربندي و كارهاي فولادي بکار می رود . موارد کاربرد بتن غلتکی : WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 7

اسلاید 9: - رويه ای با دوام براي شرايط محيطي و اقليمی بسيار سخت - رويه مقاوم در برابر بارهاي فوق العاده سنگين -استفاده حداکثر از سنگدانه ها (80% مخلوط مصالح ) سبب صرفه اقتصادی بتن غلتکی میگردد . -کاهش ضخامت روسازی آسفالتی - اجراي سريع -کاهش هزينه هاي اجرا تا 60 % -به دلايل مصرف كمتر سيمان و آب، نياز به حداقل ماشين آلات، سرعت بالا در اجرا، نيروي كاري و متخصص محدودتر، امكان اجرا با مصالح سنگي بازيافتي دوره هاي طولاني مدت تعمير و نگهداري -عدم ايجاد مشكلات زيست محيطي - حذف پديده شيارشدگي و مشكلات دالهاي بتني ناشي از ضعف بستر مزایای ویژه استفاده از بتن غلتکی RCC :WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 8

اسلاید 10: سرد وخشک : - دوام زياد در شرايط اقليمي نامساعد و مقاوم در برابر جاافتادگي و جمع شدگي - مقاومت بيشتر در شرايط نامساعد بستر - محدوديت در سرعت حرکت در صورت عدم اجراي روكش    گرم ومرطوب : - عدم نياز به شستشو مصالح در صورت قرارگيري درصدريزدانه در محدوده مجاز و كاهش قابل ملاحظه در مصرف آب. - عدم نياز به آب فراوان در مقايسه با بتن معمولي (اسلامپ صفر). - عدم ايجاد مشكلات مربوط به آسفالت قيري (ازقبيل جا افتادگي چرخ ، قير زدگي ، نشست ناهمسان ، ترك خوردگي هاي حرراتي و...) مزایای استفاده بتن غلتکیRCC در مناطق مخنلف :WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 9

اسلاید 11: مقایسه بتن غلتکی با بتن متعارف (CVC ) : بتن غلتکی بتنی است که در اجرای سازه های حجیم ( سدها ، شالوده های بزرگ و... ) کاربرد دارد و برای اجرای آن از ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی استفاده می شود . چنین روش اجرایی نتایج و تبعات اولیه زیر را به دنبال خواهد داشت :-انرژی لازم برای اجرا و جا دادن این گونه مصالح بیش از مقداری است که با لرزاننده های ( ویبراتور ) معمولی تامین می گردد . به همین دلیل در صورت استفاده از مصالح و مواد سیمانی مشابه آنچه در بتن لرزاننده سنتی (CVC) یا بتن متعارف به کار برده می شوند و با اجرای لایه های متوالی بتن ، می توان به کیفیتی بهتر از کیفیت بتن متعارف (CVC) دست یافت .- از سوی دیگر ، مانند سدهای خاکی ، ناحیه بین دو لایه متوالی و ناحیه واقع در درون لایه ها با یکدیگر متفاوتند . - روش اجرای بتن غلتکی در مقایسه با بتن متعارف ، امکان دستیابی به سرعت زیادتری را فراهم می سازد که مزایای اقتصادی چون صرفه جویی در قیمت واحد حجم بتن و کاهشی قابل ملاحظه در زمان ساخت و همچنین در قالب بندی و ... را در پی خواهد داشت . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 10

اسلاید 12: - اسلامپ صفر - درصد کمتر سيمان( عموماً 9 تا 14 درصد وزن مخلوط) و در عين حال مقاومت زياد فشاري و خمشي. - امكان استفاده از مصالح سنگي با كيفيت نازل تراستفاده از مصالح ریزتر از 75 میکرون ( نمره 200) در صورتی که غیر خمیری باشند ، منجر به کاهش حفرات میشود . - مصرف آب كمتر - احتمال امکان استفاده از آب دريا درساخت بتن غلتکی WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 11

اسلاید 13: بتن غلتکی همچون تمامی انواع موجود بتن ، مخلوطی از مصالح سنگی خنثی ، مواد سیمانی و آب است . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 12

اسلاید 14: - دوام( عمر ) زياد در شرايط اقليمي نامساعد و مقاوم در برابر جاافتادگي و جمع شدگي- محدوديت در سرعت حرکت در صورت عدم اجراي روكش - مقاومت بيشتر در شرايط نامساعد بستردارای مقاومت کم و ترافیک سنگینبرتری بتن غلتکی در مقایسه با روسازی آسفالتی : - ضخامت کمتر- دید بیشتر در شب برای استفاده کنندگان- تخریب کمتر منابع طبیعی و محیط زیست بدلیل صرفه جوئی در بکارگیری مصالحWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 13

اسلاید 15: روش طراحي روسازی RCCP :تفاوت اصلي بين RCCP و روسازي بتن معمولي بدون داول عمدتاً مربوط به فواصل درزها و عملكرد آنها از نظر انتقال بار است.در RCCPطراحي بر اساس محدود كردن تنشهاي خمشي و خرابي ناشي از خستگي در اثر بار انجام مي‌گيرد.این دو روش :- روش PCA- روش گروه مهندسين ارتش آمريكاWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 14

اسلاید 16: روش PCA :بيشتر براي روسازي‌هاي صنعتي است ولي براي روسازي‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.اطلاعات مورد نياز:داشتن مقاومت سابگريد يا زيراساس و اساسمشخصات وسايل نقليه شامل:- بار چرخها- فاصله چرخها- مشخصات تاير - مقدار تكرار بار در دوره عمر روسازي - مقاومت خمشي RCC -مدول الاستيسيته RCC WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 15

اسلاید 17: روش گروه مهندسين ارتش آمريكا :در این روش بطور محافظه کارانه های و بادر نظر گرفتن عدم انتقال بار در درزها از نمودارها و ضوابط طراحی بتن معمولی استفاده میشود .تنشهای کششی طراحی با استفاده از معادلات تنش وسترگارد برای لبه آزاد محاسبه میشود . در این روش حداقل ضخامت روسازی بتن غلتکی RCC، 4 اینچ و حداکثر آن برای امکان تراکم پذیری 10 اینچ است.برای روسازی های ضخیم تر از 10 اینچ سه حالت در نظر گرفته میشود : تمام چسبنده Full Bond هنگامیکه 2 لایه به فاصله زمانی کمتر از 1 ساعت از هم ریخته میشوند و با یک لایه نازک دوغاب بین دو لایه اجراء گردد. در این حالت کل ضخامت بصورت یک دال یکپارچه و از نمودار و معادلات مربوطه طرح میشود .چسبندگی جزئی Partial Bond هنگامیکه 2 لایه به فاصله زمانی بیشتر از 1 ساعت از هم ریخته میشوند در این حالت کل ضخامت به حالت روکش صلب روی اساس صلب با چسبندگی طرح میشود .بدون چسبندگی Non Bond هنگامی که لایه ای بین دو لایه ماندد امولوسیون قیر حائل شود در این حالت ضخامت به مانند حالت روکش صلب بدون چسبندگی طرح میشود . در این روش ابتدا گروه ترافیکی مشخص و سپس تاثیر دادن تکرار بارها ازجدول مربوطه ، یک نشانه طراحی Index Design انتخاب میگردد .ضخامت لایه RCCP از نمودار زیر با توجه به نشانه طراحی و مقاومت خمشی RCCP بدست می آید .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 16

اسلاید 18: روابط مقاومتی در بتن غلتکی RCC : مقاومت در بتن غلتکی از روابط زیر محاسبه میشوند: نشریه 354مقاومت خمشی: ASTM C 78 مقاومت خمشی 20-12 % مقاومت فشاری است .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 17

اسلاید 19: مقاومت کششی: ASTM C 496 T=2P/Pldwhere:T =splitting tensile strength, psi (kPa),P=maximum applied load indicated by the testing machine, lbf (kN),l =length, in. (m), andd =diameter, in. (m).مقاومت کششی90 - 80 % مقاومت خمشی است .. Presented By: Robert R. Thompson, P.EColumbus, OhioWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 18

اسلاید 20: تحليل امكان‌سنجي فني اقتصادي ساخت روسازي بتني RCC در ايران :گرچه استفاده از رويه‌هاي بتني سالهاست در كشورهاي مختلف دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما در كشور ايران عليرغم مصالح كافي، بدليل ارزان بودن قير، معرفي نشدن گزينه‌هاي جايگزين، و در مواردي نبود دانش فني – اجرايي و بعضي تجهيزات خاص، اجرا و ساخت اين نوع رويه‌ها مورد توجه نبوده است. معيارهاي ارزيابي مقايسه‌ايمعيارهاي فني و اجراييمعيارهاي اقتصاديWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 19

اسلاید 21: WWW.BOOK.ZHOWAN.COM20

اسلاید 22: مثال :WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 21

اسلاید 23: WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 22

اسلاید 24: اطلاعات جمع اوری شده از چندین کشور مانند آلمان ، استرالیا ، اسپانیا ، امریکا و کانادا نشان میدهد که امکان صرفه جویی بین 40- 10 % در هزینه های ساخت روسازی های RCCدرمقایسه با روسازیهایبتن ویبره تحت ترافیک مشابه وجود دارد . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 23

اسلاید 25: طرح اختلاط مورد استفاده براي ساخت روسازي بتن غلتكي در مورد بتن غلتكي حجيم نظير تأمين مقاومت خمشي كافي قابليت تراكم و دوام و عدم نياز به تميهدات خاص جهت جلوگيري از افزايش حرارت در حين واكنش هاي هيدراتاسيون سيمان مي باشد چون تامين مقاومت كافي درمورد بتن غلتكي روسازي عامل اصلي و مهمي در طراحي است بنابراين عيار سيمان مصرفي نسبت به بتن حجيم مقدار بيشتري است و معمولاً در محدودة 280الي 350 كيلوگرم در واحد متر مكعب بتن ساخته شده مي باشد.   طرح اختلاط بر اساس مفهوم تراكم خاكها مشابه آنچه كه در شرح داده شده نيازمند تهيه مخلوطهاي آزمايشي براي تعيين يك تركيب مناسب اجرايي مي باشد.  طرح اختلاط بتن غلتکی : RCC Mix Design طرح اختلاط بگونه اي باشد كه: به اندازه اي خشك باشد كه وزن غلتك لرزشي را تحمل نمايد. به اندازه اي مرطوب باشد كه پخش آن امكان پذير باشد. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM24

اسلاید 26: نداشتن حفرات هوااسلامپ صفردرصد ملات سيمان كمتردرصد مصالح ريزدانه بيشتر ( 2تا 6 درصد بيشتر)حداكثر اندازه اسمي  طرح اختلاط بر اساس مفهوم تراكم خاكها مشابه آنچه كه در شرح داده شده نيازمند تهيه مخلوطهاي آزمايشي براي تعيين يك تركيب مناسب اجرايي مي باشد.   طرح اختلاط بتن غلتکی در مقايسه با طرح اختلاط بتن نياز به اصلاحاتي معمولي دارد : طرح اختلاط بگونه اي باشد كه: به اندازه اي خشك باشد كه وزن غلتك لرزشي را تحمل نمايد. به اندازه اي مرطوب باشد كه پخش آن امكان پذير باشد. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 25

اسلاید 27: طرح به روش آزمون رواني :• بر پايه دو اصل كلي دستيابي به بهينه ترين كارايي و مقاومت و براساس روابط ارائه شده درACI 211.3R-02• حداقل مقدار ممکن سيمان و از سنگدانه ها حداکثر بهره گيری صورت گيرد. • تعيين حجم مصرفي درشت دانه و ريزدانه ـ سيمان و ديگر افزودني ها.• اصلاح طرح متناسب با شرايط اقليمي براساس توصيه هايPCA دو روش كلي براي طرح اختلاط :آزمون روانيتراكم خاك طرح به روش تراكم خاك :• تلفيقي از شرايط مکانيک خاك و تئوری های تكنولوژي بتن.• حجم مصالح سنگي در واحد حجم كل بتن بعد از تعيين مقدار رطوبت بهينه محاسبه مي گردد.در اين روش با دستگاه و انرژي تراكمي براساس استاندارد ASTM D1557 صورت میگیرد .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 26

اسلاید 28: مصالح سنگي درشت دانه ( نشریه 354 )استفاده حداکثر از سنگدانه ها درشتر از 4/75 میلیمتر سبب صرفه اقتصادی بتن غلتکی گرديده 80)% مخلوط از مصالح سنگي تشكيل يافته).انتخاب صحيح بزرگترين اندازه دانه NMSA بسيار اهميت داردچراکه با افزایش آن میزان فضای خالی بین سنگدانه ها کاهش یافته و لذا میزان مقدار خمیر سیمان کمتری مورد نیاز خواهد بود . لیکن بمنظور ایجاد یک سطح نسبتا صاف در روسازی راه وجلوگیری از پدیده جداشدگی مصالح Segregtion مقدار NMSA نباید از 19 میلیمتر تجاوز کند . مصالح درشت دانه معمولا شامل شن شکسته یا طبیعی ویا ترکیبی از آنهاست . مصالح مصرفی در RCC : مصالح سنگي ریز دانه ( نشریه 354 ) و PCA 2013مصالح ريز دانه - در صورت غیر پلاستیک بودن - مهمترين تأثير را نسبت به ديگر اجزا داشته و بدليل افزایش دوام (پایداری ) و نیز کاهش فضای خالی بین ریز دانه ها توصيه مي شود مصالح ريزتراز الك 200 ( ریز تر از 75 میکرون ) استفاده گردد.معمولا حدود 8-2 % سنگدانه های ریزتر از ریز تر از 75 میکرون در ساخت بتن غلتکی متداول است .مصالح ریز دانه معمولا ماسه طبیعی و ماسه شکسته و یا ترکیبی از آنهاست . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 27

اسلاید 29: افزودنی های معدنی و شيمياييبدليل روانی بسيار کم بتن غلتکی استفاده از مواد حباب ساز مشکل است.متداولترين افزودنی بتن غلتکی دير گيرکننده است( نوع D).فوق روان كننده ها سبب افزايش كارائي ،کاهش حرارت زايی، کاهش مصرف سيمان، بهبود تراكم پذيری بتن تازه میگردند . سیمان( نشریه 354 ) و ACI 325.10Rهمه انواع سیمان پرتلند بجز سیمان نوع III( تیپ 3 ، سیمان با روند سریع سخت شدن ) می تواند درساخت بتن غلتکی بکار روند . آب ( نشریه 354 )کیفیت و الزامات آب مورد استفاده در بتن غلتکی مشابه آب مصرفی برای بتن است .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 28

اسلاید 30: در صورتی که سطحی صاف و مسطح در روسازی را ه مد نظر باشد ، مصالح درشت دانه و ریز دانه باید بنحوی با یکدیگر مخلوط شوند که یک دانه بندی ترکیبی مناسب را ایجاد نمایند . نشریه 354 و ACI 211 3R و ACI 325 10R ترکیب مصالح و تعیین نسبت اختلاط : WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 29

اسلاید 31: Step One• Fix Cementitious Content• Select Well Graded Aggregate Starting With ACI 325.10R-95 Report As Guideline• Determine-Moisture Density Curve For Mix Using ASTM D 1557 “Modified”• Modify Aggregate To Achieve Optimum Densityمراحل تهیه طرح اختلاط RCC:Step Two• Make 16 Test Cylinders From Initial Mix Design Make 16 Test Cylinders From Initial Mix Design Following ASTM 1435• Break Two Cylinders For Compressive Strength & Two For Split Tensile Strength @ 3,7,14& 28 DaysRCC Mix Design ProcedureWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 30

اسلاید 32: PCA 2013:Thickness : 150 or 200 mm (6 or 8-inch)Compressive Strengths:4,000 - 10,000 psi (28 MPa to 69 MPa) ultimate @ 28 DaysFlexural Strengths:500 - 1,000 psi(3.5 MPa to 7.0 MPa)@ 14 DaysSplitting Tensile Strength, Cores: 400 psi @ 14 DaysModulus of Elasticity:3,500,000 - 5,500,000 psiCompaction : 98 % MDD - modified Proctor density, However, as the density drops below 96%, significant strength loss occursCuring time : for 3 -7 days , To keep RCC from drying the surface should be kept moist for 7 days, or until a curing compound is appliedACI 211 3R: W/C : 0.32 to 0.45Nashrieh 354 : Thickness : 10-25 cmمشخصات کلی بتن غلتکی :مشخصات ارائه شده در کشور های مختلف برای ارزیابی پارامترهای بتن غلتکی متفاوت است و باید با ارائه طرح اختلاط مناسب و مندرج در مشخصات خصوصی به کارفرما ارائه گردد . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 31

اسلاید 33: مراجع آزمایشات کلی متداول در RCC :ASTM :تعیین حداکثرتراکم با ASTM D1557تعیین دانسیته با ميزلرزان طبق ASTM C1170مقاومت فشاریASTM-C39مقاومت کششیASTM-C496مقاومت خمشیASTM – C 78تعیین رطوبتASTM – D 2216 نفوذپذیریASTM-C1202نمونه برداریASTM D75 دانسیته سنج اتمیASTM C1040 افت وزنی در مقابل ذوب ویخبندان ASTM- C666استانداردهای کاربردی در RCC:در تهيه و اجراي بتن غلطكي كليع استانداردهاي معتبر از جمله استانداردهاي مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي و آئين نامه بتن ايران و در درجه دوم استانداردهاي ISO ، ASTM و ACIرعايت خواهد شد . American Concrete Institute (ACI)207.5R Roller Compacted Mass Concrete211.3 Standard Practice for Selecting Proportions forNo-Slump Concrete225R Guide to the Selection and use of Hydraulic CementsACI 325.10R Report on Roller-Compacted Concrete PavementsWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 32

اسلاید 34: کنترل کیفی بتن غلتکی :كنترل كيفي ساختبه روش‌‌هايي اطلاق مي‌‌شود كه به وسيله بتوان از كيفيت محصول نهايي طبق مشخصات فني خواسته شده در مدارك طراحي اطمينان حاصل نمود. به طور كلي مقداري حاشيه ايمني در طراحي ملحوظ مي‌‌شود تا تغييرات خواص مصالح در نظر گرفته شود. اين حاشيه نبايد توسط كنترل ساخت ضعيف كاهش يابد. ولي از طرف ديگر به علت آهنگ سريع اجراي بتن غلتكي، با روش‌‌هاي معمول در بتن‌‌ريزي‌‌هاي متعارف (تهيه نمونه‌‌هاي استوانه‌‌اي) نمي‌‌توان كيفيت بتن غلطكي را به خوبي كنترل نمود، زيرا اگر نتايج آزمايش مقاومت فشاري معيوب قلمداد شود، بعلت حجم عظيم بتن ريزي انجام شده روي بتن مشكوك، كاري نمي‌‌توان انجام داد.بنابراين فلسفه كنترل كيفيت بتن غلطكي بر كنترل‌‌هاي حين ساخت براساس نتايج حاصل از اجراي بستر آزمايشي استوار مي‌‌باشد. در واقع زماني اجازه شروع بتن ريزي بدنه اصلي صادر مي‌‌شود، كه اين اطمينان حاصل شده باشد كه با تجهيزات و روش‌‌هاي اجرايي امتحان شده در بستر آزمايشي، محصول نهايي صد در صد مطابق خواستة كارفرما خواهد بود و لذا در طول اجراي كار بايد فقط ضوابط و الزامات اجرايي را بدقت كنترل كرد.قبل از اجراي بتن RCC و پس از اجراي مقطع آزمايشي، برنامه‌‌اي براساس نتايج قبلي جهت كنترل كيفي عمليات اجرايي تهيه و ارائه مي گردد. همچنين فردي با حداقل تحصيلات مهندسي و تجربه كافي كارگاهي و آشنا به تكنولوژي بتن و با صلاحيت جهت هدايت آزمايش ها و تهيه گزارشات كنترل كيفي به كار گمارده و به مهندس مشاور معرفي خواهد شد.گزارش كنترل كيفيت بتن شاملتوليد سنگدانه و كيفيت سنگدانه‌ها ، تشريح دستگاه بتن ساز و مواد متشكله بتن، چگونگي حمل بتن، بتن‌‌ريزي، تراكم، پاكسازي درزهاي ساختماني، عمل‌‌آوري، كنترل دما و كليه آزمايش هاي كارگاهي و آزمايشگاهي لازم خواهد بود.WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 33

اسلاید 35: درصورت عدم تطبيق، نمونه دوم تهيه خواهد شد و در صورتي كه نمونه دوم نيز در محدوده الزامات اين مشخصات واقع نشود، پيمانكار بايد اقدام به اصلاح دانه‌‌بندي نمايد.نمونه‌‌برداري بايد براساس ASTM D75 انجام شود.بايد هفته‌‌اي يكبار حدود اتربرگ ريزدانه عبوري از الك 40 را بدست آورد و با الزامات اين مشخصات، به طور مكرر درصد مجاز عبوري از الك 200 را كنترل نمود.آزمايش تعيين رطوبت مصالح بايد به صورت روزانه انجام و از نتايج آن در طرح اختلاط استفاده شود.در صورتي كه دماي محيط بالاي 30 درجه سانتيگراد باشد، بايد دماي بتن در محل ساخت و بتن ريزي را هر 2 ساعت يكبار اندازه‌‌گيري و به همراه دماي محيط ثبت كرد.ميزان رطوبت بتن غلطكي بايد حداقل دو بار در هر شيفت كاري تعيين گردد.آزمايش تعيين رطوبت مصالح بايد يك باردرهر شيفت كاري انجام و از نتايج آن در طرح اختلاط استفاده شود.دانسيته هر نوبت بتن‌‌ريزي بعد از تراكم بايدروش مخروط ماسه یا با دستگاه دانسيته سنج اتمي با ميله مضاعف مطابق استاندارد ASTM C1040 روش B در حداقل شش نقطه اتفاقي كنترل شود. قرائت‌‌ها بايد در پائين، وسط و 75 ميليمتر زير سطح نوبت بتن‌‌ريزي شده صورت گيرد. دستگاه بايد قبلا در آزمايش هاي آزمايشگاهي و بستر آزمايشي كاليبره و تنظيم گردد. درصد رطوبت بتن نيز بايد با اين دستگاه اندازه‌‌گيري شود.درجه اتمي بايد بصورت روزانه كاليبره گردد. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 34

اسلاید 36: ميانگين تراكم بدست آمده در هر لايه بايد بيش از 98 درصد دانسيته حداكثر بدست آمده از آزمايش تراكم اصلاح شده ASTM D1557 يا آزمايش تعيين دانسيته بتن غلطكي با استفاده از ميزلرزان طبق ASTM C1170 (هركدام بيشتر بود) باشد و هيچكدام از نتايج نبايد كمتر از 95 درصد دانسيته حداكثر باشد.درصورتي كه ميانگين دانسيته نوبت بتن‌‌ريزي معيارهاي پذيرش طرح را برآورده نسازد با عبورهاي اضافي غلطك الزامات مشخصات فني را برآورده خواهد شد. براي كنترل رواني مخلوط بتن غلطكي و يكنواختي اين رواني در طي فرآيند توليد، بايد از آزمايش Vebe اصلاح شده استفاده نمود. اين آزمايش بايد حداقل دو بار در هر شيفت كاري انجام شود.درصد هوا ي مخلوط بتن غلطكي تازه در صورت لزوم بايد حداقل يك بار در هر نوبت كاري تعيين گردد .انجام مغزه گيري براي بررسي كيفيت درزهاي نوبتهاي بتن ريزي و وضعيت تراكم لايه ها و آگاهي از برخي خواص بتن غلطكي نظير پارامترهاي مقاومتي و مكانيكي و تعيين حفرات، دانسيته، جذب آب، نفوذپذيري و يا ساير خواص بتن غلطكي با نظر و صلاحديد مهندس صورت مي گيرد.تحليل و ترسيم آماري نتايج براي پايش كيفيت مصالح، عمليات اختلاط، و يكنواختي بتن ريزي كارگاهي به كار مي رود. نمودارهاي كنترل براي برنامه ريزي روزانه نتايج آزمايش به كار مي رود تا محدوده هاي قابل قبول را تعيين نموده و قبل از اينكه مشكلات اتفاق بيفتد يا تمايل به توسعه داشته باشد، تشخيص دهد. در اين خصوص راهنمايي هاي مندرج در ACI 207.5R , ACI 214 بايد مورد نظر و استفاده قرار گيرد. WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 35

اسلاید 37: براي تنظيم مدارك و اسناد كنترل كيفي بتن سخت شده بايد قبل ازهر اقدام اجرائی مغزه‌‌گيري به قطر حداقل 150 ميليمترنمود. نتايج حاصل از آزمون فشاري و ديگر مشخصه‌‌هاي بدست آمده از نمونه‌‌هاي مغزه‌‌گيري شده با مقاومت فشاري مشخصه طرح مقايسه خواهد شد.نمونه‌‌هاي استوانه‌‌اي پس از3، 7، 28، روز بايدتحت آزمايش مقاومت فشاري (طبق ASTM C39 )قرار گيرند. ميانگين مقاومت هر 2 نمونه به عنوان مقاومت فشاري در سن مقرر تلقي مي‌‌شود.  حد نصاب مقاومت بتن غلتكيمقاومت فشاري بتن غلطكي براي هر يك از طبقات بتن وقتي قابل قبول است كه يكي از شرايط لازم زير تامين شده باشد :در آزمايش فشاري سه نمونه متوالي ، مقاومت هيچكدام كمتر از مقاومت مشخصه نباشد. متوسط مقاومت فشاري سه نمونه متوالي بايد بزرگتر يا مساوي مقاومت مشخصه بتن غلطكي باشد وكوچكترين مقاومت نمونه ها از 85 درصد مقاومت مشخصه كمتر نباشد . WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 36

اسلاید 38: ساخت درز در بتن غلتکیRCC :در روسازيهاي بتني غلتكي چون امكان تعبيه و يا اجراي داولها وجود ندارد مكانيزم انتقال بار بين درز يا ترك انقباضي از طريق قفل و بست سنگدانه‌اي است.PCA 2013و نشریه 354بدليل مشكلات اجرايي و ملاحظات اقتصادي در روسازيهاي بتن غلتكي درزهاي انقباضي ايجاد نمي‌گردند و يا اينكه فواصل بين آنها طوري است كه اجازه داده مي‌شود تركها بطور تصادفي ايجاد گردند.نهایتا مشخص شد که این امر موجب ایجاد ترکهای بزرگ شده بطوریکه شکستگی های لبه های این ترکها هزینه های اضافی نگهداری و مرمت را به پروژه تحمیل میکند ؛ لذا امروزه درزهای انقباضی در روسازی های بتن غلتکی نیز بریده میشوند . - نشریه 354WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 37

اسلاید 39: بررسي توسط Pitman نشان داد كه انتقال بار در تركهاي تصادفي RCCP از 4 تا 32 درصد متغير است ( بدليل متغير بودن عرض ترك، تابش آفتاب، فواصل تركها...)روشهاي طراحي روسازيهاي RCCP عموماً بصورت محافظه‌كارانه ميزان انتقال بار را در درزها صفر در نظر مي‌گيرند.هنگامي كه كارآيي از 0 تا 100 تغيير كند انتقال بار از 0 تا 50 درصد تغيير مي‌كند و نصف بار يا تنش توسط لبة مجاور تحمل مي‌شود.میتوان سطح را به ابعاد 9*9 متر(12 M> ) به اندازه یک سوم و یا یک چهارم ضخامت لایه با تیغه 3 میلیمتر برش زد و میتوان با نئوپرن و مواد گرم و سرد ریز آنها را پر کرد . نشریه 354 و PCA 2013 زمان بریدن درزها باید زمانی باشد که بتن مقاومت کافی جهت ایجاد برش بدون لب پریدگی سنگدانه ها را کسب کرده باشد . این زمان توسط مراجع مختلف از 24 – 4 ساعت واز چند ساعت تا 48 ساعت ذکر شده است . نشریه 354زمان برش درز در PCA 2013 3-2 ساعت بعد از تراکم ذکر شده است .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 38

اسلاید 40: دو نوع درز در بتن غلتکی ایجاد میشود :نشریه 354 درز تازه Fresh Joints بتن باندی که قرار است در کنارآن باند دیگری ریخته و دو باند با یکدیگر متراکم شده و درز تازه تلقی میشود. حداکثر فاصله زمانی بین اجرای دو باند مجاور باید برابر با 1 ساعت باشد .سپس بتن باند دوم در همان تراز قسمت متراکم نشده باند اول ریخته میشود و دو باند با یکدیگر غلتک زده میشوند.WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 39

اسلاید 41: درز سرد Cold Joints به این درزها ، درزهای اجرائی Construction Joint نیز میگویند . درزهای بین دو باند که قابل اجرای توام در فاصله زمانی حداکثر نیستند ؛ بناچار بصورت درز سرد اجراء میگردند . نشریه 354 مقطع آزمایشی و محل درز ها WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 40

اسلاید 42: تولید بتن غلتکی RCC : معمولا تولید وساخت بتن غلتکیRCC به روشهای متداول زیرصورت میگیرد : روش بچ خشک Dry batch plantکارخانه تولید مرحله ای( بچی ) با درام چرخشی Rotary drum plantکارخانه پیوسته Continuous mix pug millکارخانه تولید متحرکMobile mixerWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 41

اسلاید 43: پخش بتن غلتکی RCC : معمولا بتن غلتکی را میتوان با هر یک از ماشین آلات راهسازی زیر در محل پخش کرد :فینیشرهای پخش آسفالت با اتوی سنگین و ویبره قویفینیشرهای مخصوص پخش بتنماشین آلات متداول راهسازی گریدر ، بولدوزر ، لودرWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 42

اسلاید 44: 2- تهیه و حمل سیمان د رسیلوهای ذخیرهمراحل تولید و اجرای RCC :1- تهیه و حمل مصالح سنگی خام در پای کار3- تهیه نسبتهای اختلاط مصالح در پای کار قبل از ورود به دستگاهWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 43

اسلاید 45: 4- تغذیه مصالح سنگی با نسبتهای ترکیبی اختلاط به دستگاه تولید RCC5- تولید بتن غلتکی RCC 6- حمل بتن غلتکی RCC تولید شدهدر محل اجراء عملیات پخشWWW.BOOK.ZHOWAN.COM 44

اسلاید 46: 7- اجرای عملیات پخش با دستگاه فینیشربه ضخامت معین حداقل4 وحداکثر9-10 اینچ در یک مرحله8- اجرای عملیا ت تراکم با غلتک پیشرفتهجهت حصول حداقل تراکم 98% پروکتور اصلاح شده9- اجرای عملیات پرداخت سطح وتراکم نهایی جهت بسته شدن هرگونه ترک ویا حفرات سطحیPIARK 84/RRRI/184))WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 45

اسلاید 47: 10- عمل آوری (Curing)PIARK 84/RRRI/184))در صورتی که RCC بون پوشش باشد ، بمدت 7-3 روز با روشهای : عمل آوری با رطوبتپودرهای متداول عمل آوریمخلوطهای قیری ( SS -1, RC-250, MC- 250)پوشش روی بتن غلتکی :روسازی های RCC ، بخصوص در راههای کم ترافیک ومناطق صنعتی ، اغلب بدون پوشش اجراء میشوند . (PIARK 84/RRRI/184)نظر PCA جهت جلوگیری از پدیده Ruttingو نگهداری سطح استفاده از یک رویه آسفالت به ضخامت 2 اینچ ( 50 میلیمتر ) روی سطح RCC است . PCA 2006WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 46

اسلاید 48: تثبیت لایه زیر سازی وروسازی با آهک :روش اصلاح و تثبیت خاک بوسیله آهک در بین سایر روشهای بهسازی خاک، ازکاربردی ترین و اقتصادی ترین روشها به حساب میآید که از دیر باز تاکنون مورد توجه مهندسین طراح و مجری بوده است. با طراحی صحیح و تکنیکهای ساخت و اصلاح شیمیایی خاک بوسیله آهک، با بکار گیری ماشین آلات تخصصی نظیرWR 2500 میتوان خاکهای ناپایدار و ضعیف را به خاکهای پایدار و قوی تبدیل کرد. با عنایت به افزایش مقاومت و باربری خاک تثبیت شده، میتوان آنرا در فرآیند طراحی روسازی لحاظ کرده و از ضخامت روسازی کاست. از آهک میتوان بسته به هدف کار، در رده های مختلف بهسازی خاک بهره جست. در پایین ترین رده اصلاحی، از آهک برای خشک کردن و اصلاح موقتی خاکها استفاده میشود. چنین اصلاحی برای ایجاد یک بستر مناسب و با کارایی بالا به منظور انجام عملیات ساخت یا راههای دسترسی موقتی، صورت میپذیرد. رده های بالاتر اصلاح که به کمک آزمایشهای خاص طراحی و با تکنیک های خاص، اجرا میشود، بیشتر به منظور تثبیت دائمی ساختمان خاکها بکار میروند.تثبیت خاک با آهک سبب بهبود کیفیت و مشخصات فنی خاک وتسریع در عملیات راهسازی میشود .افزودن آهک به خاک مرطوب موجب بروز چندین واکنش شیمیائی بین خاک و آهک شده و باعث میگرددکه مخلوط تولید شده دارای مقاومت باربری بیشتر ، قابلیت تراکم و جابجائی بهتر ، درصد و قابلیت انقباض وخاصیت خمیری کمتری نسبت به خاک طبیعی اولیه باشد .آهک مصرفی باید با مشخصات M 16 مطابقت داشه باشد .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 47

اسلاید 49: GC مصالح مخلوط رودخانه ای ( زیر اساس موجود ) در کلاس GC که محل تامین آن از پروژه و مناطق اطراف کلا نشهر تهران بود .WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 48

اسلاید 50: تثبیت خاک تامین یک یا تعدادی از موارد زیر است: 1- استفاده موثر از قرضه های جانبی2- اصلاح خاکهای نرم وکم مقاومت3- افزایش دوام خاک 4- افزایش مقاومت باربری خاک5- کاهش نفوذپذیری خاک6- کاهش تورم وانقباض خاک7- کاهش رطوبت خاک 8- کاهش دامنه خمیری9- جلوگیری از فرسایش خاک 10-کاهش ضخامت لایه های روسازی11- ایجاد لایه های اساس وزیر اساس با قابلیت باربری بیشتر 12- بازسازی روسازی های فرسوده با استفاده از مصالح موجود13-آماده سازی محوطه ای برای اجرای آسانتر عملیات ساختمانی14- کاهش گرد وغبار15- صرفه جوئی در مصرف مصالح16-صرفه جوئی در مصرف انرژی17- تسریع در عملیات اجرائینشریه 268 WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 49

اسلاید 51: CBRدانسيتهgr/cm3 بدون آهکCBRدانسيتهgr/cm3 با آهک آهک میتواند باعث تثبیت دائمی مصالح اساس (نظیر شن رسی، شن گرد آلود، سنگ آهک، آهک رس دار نرم)، شامل حد اقل 50 درصد مصالح درشت مانده روی الک نمره 4 شود.بطورکلی خاکهایی که در طبقه بندی یونیفاید در گروه های SW-SE , SM ,SC ,SM-SC,GM-GC ,GP – GC ,GW –GC ,MH , CL ,CH ,SP - SCیا در طبقه بندی آشتو در گروه های A-7,A-6,A-5,A-4,A-2 قرار دارند ، قابلیت تثبیت شدن با آهک را دارا هستند . نشریه 268تثبیت بستر معمولاٌ به صورت مخلوط درجا و عموماٌ با اضافه کردن آهک بصورت درصد وزنی خاک خشک، انجام میشود. در این پروژه لایه زیر بتن غلتکی بعنوان لایه زیر اساس آهکی بعمق 30 سانتیمتر با آهک جهت ایجاد لایه ای مقاوم و غیر حساس نسبت به رطوبت تثبیت گردید . برای احتساب مقاومت خاک تثبیت شده در طرح سازه ای، اقدام به تعیین CBR خاک در دو حالت بدون آهک و با آهک، در سه درصد تراکم مختلف، گردید.WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 50

اسلاید 52: WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 51نمونه ای از پروژه های اجرا ء شده توسط این شرکت در بزرگراه امام علی ( ع ) و کلانشهر تهران است. پروژه بزرگراه امام علی (ع ) شامل ساخت مسیر های اتوبوسهای تند رو BRT با استفاده از روش مدرن تثبیت مصالح زیر اساس با آهک بعمق 30 سانتیمتر در حدود 130000 متر مربع ، ساخت و اجراء 27 سانتیمتر بتن غلتکی R C C در دو لایه بمقدار حدود 40000 تن بر روی آن بود .

اسلاید 53: مراحل اجراي عمليات تثبيت با آهك   تهيه وحمل (دپو ) آهك روي سطح مسير   تسطيح وپخش آهك با گريدر تثبيت با ماشين تثبيت كننده WR 2500              WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 52

اسلاید 54:   تراكم با غلطكهاي فوق سنگين HAMM رگلاژ وپروفيله كردن سطح تثبيت شده تراكم تكميلي و شروع عمل آوري               WWW.BOOK.ZHOWAN.COM 53

اسلاید 55: نمونه تصاویری ازعملیات اجرائی در پروژه :WWW.BOOK.ZHOWAN.COM54

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید