علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

همیشه بهار ، اخلاق و سبک زندگی اسلامی کامل

akhlaaghe-eslaami-hamishe-bahaar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “همیشه بهار ، اخلاق و سبک زندگی اسلامی کامل”

همیشه بهار ، اخلاق و سبک زندگی اسلامی کامل

اسلاید 1: اخلاق اسلامی

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 3: منبعهمیشه بهار،اخلاق و سبک زندگی اسلامیاحمد حسین شریفیدفتر نشر معارفچاپ 12قم1398

اسلاید 4: تصویر کتاب

اسلاید 5: مدرسمحمد سرگلزائیدکترای الهیات ادیان و عرفانتدریس در: 1- دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد اسلامی. 2-مراکز آموزش عقیدتی وزارت دفاعاز سال 1381 تا کنون@mana_marefat3- کانال تلگرام

اسلاید 6: فصل اولمعناشناسی آداب و سبک زندگی

اسلاید 7: تعریف ادبادب یعنی ظرافت ها و زیبائی های یک رفتار.و در مورد رفتارهای شنیع و زشت کاربرد ندارد.ادب دروغ و ادب خیانت ترکیب نادرستی است.

اسلاید 8: تفاوت آداب و اخلاق1-آداب بر خلاف اخلاق، به تناسب شرایط زمان و مکان قابل تغییر استمثل آداب غذا خوردن و میهمانی.

اسلاید 9: 2-آداب ناظر به رفتارهای بیرونی و ظاهری است و اخلاق، ناظر به صفات درونی

اسلاید 10: آداب در هر جامعه ای نشانه ای از باور ها و ارزش های آن جامعه است.آداب اسلامی نیز نماد ظاهری مسلمانی است که با باور ها و ارزش های اسلامی سازگارند.

اسلاید 11: برنامه غربیان جهت تغییر سبک زندگی اسلامی1- جذاب نشان دادن و گریز ناپذیر جلوه دادن سبک زندگی غربی2- ناکارامد نشان دادن وتضعیف فرهنگ های غیر غربی3- دعوت به جایگزین کردن آداب غربی به جای آداب اسلامی

اسلاید 12: اظهار آداب و ابراز شعائر اسلامی و بزرگداشت و محافظت از آنها از وظایف دینی و اجتماعی مسلمانان است.(نهی پیامبرص از تشبه به کفار)

اسلاید 13: فقه و اخلاقآداب اسلامی در علم فقه و علم اخلاق منعکس شده است.واجبات و محرمات، مستحبات و مکروهات در فقه انعکاس یافته است

اسلاید 14: برای اسلامی شدن زندگی کافی نیست که فقط به احکام فقهی بسنده کنیم بلکه باید به ارزش ها و توصیه ها و آداب اخلاقی نیز توجه نماییم.

اسلاید 15: نقش آداب در تربیتاز طریق تقید به آداب و احکام و قالب بندی رفتار، مسیر تربیت بسیار کوتاه و هموار میشود.

اسلاید 16: مهمترین عوامل ادب گریزی1- جهل نسبت به آداب و کم و کیف آنها2- عدم توجه به آثار پایبندی به آداب3- مخالف آزادی پنداشتن التزام به آداب 4- غیرمنطقی بودن پاره ای از آداب و بی حوصلگی و راحت طلبی افراد

اسلاید 17: تعریف سبک زندگیسیستمی است که چارچوب رفتار بیرونی افراد و جامعه را در حوزه های مختلفی مثل معاشرت، اوقات فراغت،تفریح ، مصرف، آرایش، طرز خوردن وخوابیدن و لباس پوشیدن، معماری، دکوراسیون منزل و امثال آن مشخص میکند و موجب تمایز هویت فرد یا جامعه میگردد.

اسلاید 18: ویژگی های سبک زندگی1- سبک زندگی ترکیبی از صورت ومعناست.2- در سبک زندگی مجموعه نظام معیشتی و نظام اعتقادی و فرهنگی و سیاسی تناسب دارند.3-کسب عناصر اصلی سبک زندگی اختیاری هستند.

اسلاید 19: 4- سبک زندگی قابلیت ایجاد و تغییر را دارد.5- سبک زندگی لازمه حیات اجتماعی انسان است.6- سبک زندگی هویت ساز است و باعث همگرایی یا واگرایی بین افراد وجوامع میگردد.

اسلاید 20: مهم ترین عوامل ایجاد تقویت و تضعیف سبک زندگی1- عالمان و فرهیختگان جامعه2- رسانه های صوتی و تصویری3- مدل ها و مد ها4- نخبگان ورزشی ،هنری و فرهنگی

اسلاید 21: سبک زندگی دینیدین با ارائه جهان بینی و ایدئولوژی ویژه زیربنای زیست دین دارانه را میسازد و درمرحله بعد با ارائه آداب و دستورالعمل های خاص برای همه ابعاد زندگی انسان نوع خاصی از زندگی دینی را برای پیروان خود شکل می دهد.

اسلاید 22: تغییر و تحول در سبک زندگی افراد و جوامع هرچند دشوار است اما با برنامه ریزی دقیق و درست به صورت آرام آرام امری شدنی است.

اسلاید 23: فصل 2مباحث بنیادین

اسلاید 24: توحید مهمترین زیر بنای سبک زندگی اسلامیتوحید مهمترین باور اسلامی است که باید خود را در همه ابعاد زندگی یک مسلمان نشان دهد لذا نظامهای اجتماعی، اقتصادی سیاسی ،فرهنگی و نظامی و پیرو آن سبک زندگی یک موحد با افراد و جوامع غیر موحد متفاوت است.

اسلاید 25: اصالت روح در سبک زندگی اسلامیدر انسان شناسی اسلامی حقیقت و هویت اصلی انسان روح جاودانه او است لذا سبک زندگی اسلامی در راستای حیات ابدی انسان است.اما این به معنی بی توجهی به جسم نیست.

اسلاید 26: نقش اختیار در سبک زندگیبا توجه به هدف مندی زندگی انسان که قرب الهی است و آزادی و اختیار انسان، سخن از ایجاد و تحول سبک زندگی منطقی است.

اسلاید 27: نقش عمل در سبک زندگیدر انسان شناسی قرآنی سعادت و شقاوت انسان معلول اعمال اختیاری او است و نتیجه هر کار خیر و شری به خود او میرسد نه دیگران.

اسلاید 28: قرب الهی هدف نهائی انسانانسان شناسی اسلامی هدف نهائی انسان را قرب الهی یا لقاء الله میداند و قرب الهی یعنی ارتقای مراتب وجودی انسان از طریق کسب اخلاق و صفات الهی

اسلاید 29: نقش عبادت در رسیدن به قرب الهیتنها راه رسیدن به هدف نهائی و لقاء اللهعبادت به معنای عام جهت گیری الهی همه حرکات و سکنات و اعمال و نیات در مسیر رضایت خداوند است.

اسلاید 30: نوع نگاه به دنیاسبک زندگی ما در دنیا به نوع نگاهمان به دنیا بستگی دارد.اگر دنیا را محل خوشگذرانی و کام جوئی بدانیم یک جور زندگی میکنیم و اگر آنرا مزرعه آخرت بدانیم سبک زندگی دیگری خواهیم داشت.

اسلاید 31: لایه های وجودی انسان انسان دارای سه لایه وجودی مرتبط با یکدیگر زیر است که بر سبک زندگی او اثر میگذارد.1-لایه اندیشه و معرفت و آگاهی2- لایه گرایشها وکشش ها و انگیزه های درونی3-لایه اعمال و رفتار ظاهری

اسلاید 32: فصل سومسبک زندگی اسلامی در اوقات فراغت

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید