صفحه 1:
صفحه 2:
0 Teor a Lee ne Eee,
Ca em a aun انسان تبدیل به نماد شود.
0
مثل ماه و نو رشيد وا جهار عنصي مثالى. مرك در د
؛ معمارى؛ نقاشى؛ و به طور كلى آنجه كه آنرا ۳
فرهنگ و تمدن می نامیم چیزی نیست جر طبیعت ذاب که توسط
Bla he coon nomen ال 0
STURN
صفحه 3:
صفحه 4:
۱ ۲
۱
ly
ايره نمادى از لاق
ى از خلاقيت»
إيت» يعنى خلق
نين هست
صفحه 5:
داييره شكلى است که دلالت بر بی زمانی دار چرا که نه آغازی دارد و نه پایانی
(زمان). بتابراین میتوانیم منهوم دایره به خصوص در معماری گونه ای دیگر
eee ee ete eS erat or ee) و
be any renee sy Ce ees ao) 0
زمان در ساعت های خورشیدی به کار گررفته ميشد ) و زمان سپرری شونده: به خود
ern fer Bey irre ee ee eee و
1
ل نماد تعهد مرحلهء گذر» و نشان مهس است. کلاً فضای درون دایره فضایی
مقدس, جادویی و محافظت شده است
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
۱
ا ا ا ا 0
از اشکال هندسی یعنی نماد ها را در هم ادغام می کند. بال های دو گانه صلیب با تشکیل
چهار نقطه در انتهای خود مبنای تمای نماد های «جهت یاب» را تشکیل می دهند که در
eee LOT TB EES ES Se LST my ed 0
نماد شناسی مربع به مینان زیادی با صلیب رابطه دارد. بخصوص که صلیب رابطه ای
ظریف میان عدد چهار با مریع بمرقرار می کند. صلیب بیش از هس نمادی بیشتررین تعداد
Pe Sea OTE Se ener ا 0 ل
چهار نقطه در انتهای خود مبنای تمای نماد های ((جهت یاب» را تشکیل می دهند که در
etc oe م ل
صفحه 10:
ee
صفحه 11:
صفحه 12:
ایوان غربي مسجد جمعه اصفهار
صفحه 13:
ee a eae Ce شيك
صفحه 14:
صفحه 15:
ا ا ا ل
ا ا rn ا
7 ۱
يعنى همان بناهاى مكعبى در شكل ۳
خود تکریم و تقدیس میشود.
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
ners nee ey] ee ا
صفحه 20:
05508
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
1 1 eye [s ee bee anna ee
دارد وايوان هابى كه لن اتاق را اجاطه كررده اند تشكيل شده است. البته يق
اتاق ديك كه به نظ مى رسد بعدها به اش اولیه الحاق شده باشد در سمت"
غربی گنبدخانه وجود دارد و دو اتاق از داخل به يكديك مرتبطند. مطابق بآ
معمارى بومى منطقهء بنا بس روى كرسى قنرار كررفته و بام بنا ثين جهار شيب
سفاليوش است
صفحه 26:
گنبد این آرامگاه از هندسه نسبتا
ور
|
وجود دارده به نحوى كه ناظي معمولى
|
۱
0
0
aC 0000
صفحه 27: