کسب و کار مدیریت و رهبری

هنر تصمیم گیری و حل مساله!!

HONAR-tasmim-hal-va-masaale

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هنر تصمیم گیری و حل مساله!!”

هنر تصمیم گیری و حل مساله!!

اسلاید 1: هنر تصمیم گیری و حل مسئله!دکتر محمد رضائی قلعه

اسلاید 2: 10 مهارت برتر در 20201. مهارت حل مسئله2. تفکر انتقادی3. خلاقیت و نوآوری4. مدیریت افراد 5. مهارت هماهنگ شدن با دیگران6. هوش هیجانی7. مهارت تصمیم گیری و قضاوت8. مدیریت سرویس گرا9. مذاکره10.انعطاف پذیری شناختی

اسلاید 3: مسئله چیست؟

اسلاید 4: مسئله چیست؟ -1 تعریف مسئله در دیکشنری آکسفورد (1995): موضوع مشکوک یا دشوار نیازمند به یک راه حل چیزی دشوار برای درک، انجام و یا مقابله با آن

اسلاید 5: مسئله چیست؟ -2 تعریف مسئله توسط یان رابرتسون در کتاب حل مسئله:«وقتی وضعیت فعلی خود را می‌شناسید و نیز می‌دانید که وضعیت مطلوب و هدف شما چیست؛ اما نمی‌دانید که با طی کردن چه مسیری می‌توانید از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برسید، عملاً با یک مسئله مواجه هستید.»مثال :-در حال حاضر انگیزه‌ی همکاران در شرکت بسیار کم است. می‌خواهیم انگیزه‌ی آنها افزایش پیدا کند.-ترافیک وب‌سایت من کم است (حدود ۱۰۰ نفر در روز) و می‌خواهم طی سه ماه آینده بازدیدها را 10برابر کنم.

اسلاید 6: دو ویژگی هر مسئله

اسلاید 7: دو ویژگی هر مسئله اهداف -اهداف هر چیزی است برای رسیدن به آن یعنی جایی که می خواهید باشید. -اگر شما گرسنه هستید، هدف شما احتمالا چیزی است که باید بخورید.-اگر شما مدیرعامل شرکت هستید هدف اصلی شما ممکن است به حداکثر رساندن سود شرکت باشد. موانع -اگر هیچ راه حلی برای دستیابی به یک هدف وجود نداشته باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. حل مسئله شامل غلبه بر مانع یا موانعی است که از دستیابی سریع به اهداف جلوگیری می کند. -اگر احساس گرسنگی کنید، هدف شما این است که بخورید. مانع این است که شما مواد غذایی نداشته باشید. شما به یک رستوران بروید و غذا بخورید، مانع از بین رفت و در نتیجه مشکل حل شد.-البته برای مدیرعامل شرکت که مایل به افزایش سود است ممکن است موانع بیشتری وجود داشته باشد که مانع از رسیدن به هدف شود. مدیرعامل باید تلاش کند تا این موانع را شناسایی و آنها را حذف کند یا راه دیگری برای دستیابی به اهداف شرکت پیدا کند.

اسلاید 8: مراحل حل مسئله

اسلاید 9: مراحل حل مسئله -1 شناسایی مسئله-تشخیص و شناخت مسئله است. شناسایی ماهیت مسئله؛ تعریف مسئله.ساختار مسئله-مشاهده، بازرسی دقیق، پیدا کردن واقعیت و ایجاد یک تصویر واضح از مسئله.جستجو برای راه حل های ممکن-یافتن یا ایجاد طیف وسیعی از اقدامات و راه حل های ممکن.

اسلاید 10: مراحل حل مسئله -2 تصمیم گیری-تجزیه و تحلیل دقیق گزینه ها راه حل های ممکن و سپس انتخاب بهترین راه حل برای پیاده سازی. پیاده سازی- پذیرش و انجام راه حل انتخابی نهایی. نظارت / بازخورد -آخرین مرحله، بررسی و نظارت بر نتایج حاصل از حل مسئله طی یک دوره زمانی است. از جمله دریافت بازخورد در مورد موفقیت نتیجه راه حل انتخاب شده واعمال اصلاحات لازم.

اسلاید 11: روش هایبصریحل مسئله

اسلاید 12: روش های حل مسئله 1-نمودارهای زنجیره ای2- نمودار جریان3-نمودار درخت4- فهرست و اولویت بندی

اسلاید 13: محمد رضائی قلعه m.rezaei@ito.gov.ir

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید