کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)

havapeymae_homa

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)”

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)

اسلاید 3: تاریخچه این شرکت در 24 فوریه 1962 با ادغام دو شرکت ایرانین ایرویز و پاس شروع به کار کرد و به هواپیمایی ملی ایران بانام بین المللی ایران ایر تبدیل شد.حمل زائران خانه ی خدا در سال 1342 و انجام اولین پرواز بین المللی هما از تهران به مقصد بیروت . واز آن پس شرکت تصمیم به تغییر تمامی ناوگان خود به هواپیما های جت گرفت . در سال 1360 نام شرکت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به اختصار هما گفته می شد تغییر کرد.نخستین هواپیماهای شرکت دی سی 3 و 6 ، ویکرز و آورویورک بودنند.با وقوع انقلاب ایران پرواز ها به ایالات متحده و اسرائل لغو ولی پرواز ها در آسیا با ورود ایرباس و بویینگ 747 در سال های بعد قوت گرفت .با وقوع جنگ ایران و عراق پرواز ها لغو یا با تأخیر انجام می شدند که این وضع تا پایان جنگ ادامه داشت .در دهه 1990 با افزایش تقاضا برای پرواز های داخلی و تحریم آمریکا علیه ایران شرکت تنها توانست چند فروند هواپیمای فوکر 100 خریداری کند.بعد از انقلاب ایران کشیدن سیگار و سرو مشروبات الکلی در تمامی پرواز ها ممنوع شد.

اسلاید 4: ناوگاناولین هواپیماهای شرکت دی سی 3 و 6 بودنند.با ورود هواپیماهای جت دیگر هواپیماهای ملخ دار با موتور پیستونی کنار گذاشتا شدند.اولین پرواز شرکت با هواپیمای جت با یک فروند بویینگ 100-727 انجام شد .در فرایند نوسازی ناوگان شرکت اقدام به خرید هواپیماهای ایلوشین برای خودد و توپولف 124 برای ایران ایر تور کرده است .

اسلاید 5: آرم و رنگ آمیزی آرم : طرح آرم در پاییز 1340 طراحی شد وبرگرقته از سر ستون های تخت جمشید و ترکیبی از سرعقاب ، گوش گاو و یال اسب است. رنگ آمیزی : رنگ هواپیما تماماً سفید است و اسم شرکت به انگلیسی بالای پنجره مسافران دیده میشود و آرم شرکت روی دم هواپیما نقس بسته است.پرچم ایران در کنار عبارت انگلیسی وجود دارد .در انتهای هواپیما نیز اسم شرکت به فارسی و با خط تحریری نوشته شده است . این طرح برای کل هواپیما توسط یک شرکت آلمانی طراحی شد.کلمه اختصاری هما زیر پنجره کابین خلبان نوشته شده است .خطی به رنگ آبی پر رنگ بالای آرم روی دم هواپیما رنگ شده است.

اسلاید 6: مرکز فعالیتمرکز فعالیت هما فرودگاه های امام خمینی و مهر آباد تهران استفرودگاه امام : پرواز های خارجیفرودگاه مهر آباد : پرواز های داخلی دفتر اصلی شرکت در تهران واقع در فرودگاه مهر آباد است.

اسلاید 7: مقصد هاداخلی : آبادان / اردبیل / ارومیه/ اهواز / بندر عباس/ بندر لنگه/ بوشهر / بیرجند/ تبریز / تهران/ چابهار/رشت/ زاهدان / ساری / شهر کرد/ شیراز/قشم/ کرمان / کرمانشاه / کیش/ گرگان/ لار/ مشهد/ یزد/جم / لاوان/ سیریبین المللی : آمستردام / آنکارا/ استانبول / استکهلم/ بانکوک/ باکو / بحرین / بمبئی/ بیروت/ پاریس/ پکن / تاشکند / توکیو/ جده/ دبی/ دمشق/ دوحه/ رم / ژنو/ سئول/ فرانکفورت/ کوپنهاگ/ کراچی/ کلن/ کوالالامپور/ کویت/ لندن / مسکو / میلان/ گوتمبرگ/ هامبورگ/ وین

اسلاید 8: حوادث1- در 5 دسامبر 1952 یک فروند دی سی 3 در نزدیکی تهران سقوط کرد و 27 نفر جان باختند و دو نفر زنده ماندند.2 -در 21 يانویه 1980 هواپیمای بویینگ 100-727 ایران ایر که در حال فرود در فرودگاه مهر آباد بود با ارتفاعات البرز برخورد کرد و هر هشت خدمه و 120 مسافر جان سپردند.3- در 3 جولای 1988 پرواز 655 که از بندر عباس راهی دبی بود برفراز خلیج فارس توسط ناو آمریکایی سرنگون شد.و همه 274 مسافر و 16 خدمه جان باختند.4- در 2 ژانویه 2008 یک فروند فوکر 100 هما با 100 مسافر از تهران راهی شیراز بود و بعد از آتش گرفتن متور و بالش از باند خارج شد ولی به کسی آسیب نرسید.5- در 13 مهر 88 20 دقیقه بعد ار برخاستن به مقصد مدینه به علت منفجر شدن متور سمت راست به فرودگاه بازگشت.6- در 19 دی 1389 هواپیمای بویینگ 727 که از تهران راهی ارومیه بود به دلیل شرایط نامساعد جوی در 5 مایلی فرودگاه سقوط کرد و77 نفر از 105 نفر مسافر به علاوه خدمه کشته شدند.

اسلاید 9: این شرکت سالیانه دها هزار نفر را در موسم حج از شهر های مختلف ایران به جده منتقل می کند . واین کار در کنار پروازز های عادی انجام می شود برای همین اکثر پرواز ها برای جلوگیری از اختلال در نیمه شب انجام می شود.به دلیل محدودیت شرکت در تأمین هواپیما سایر زائران باید از خدمات هواپیمایی سعودی استفاده کنند. هما در سال 1386 بیش از 60 هزار نفر را از ایران به جده در کمتر از 17 ماه منتقل کرد.هما در فصل حج عمره برای انتقال حجاج یک ایرباس آ300 از ترکیه و یک بویینگ 200-747 از اردن اجاره کرد.عملیات حجّ

اسلاید 10: هما ارادتمند فوکرهما در حال حاضر با داشتن 16 فروند هواپیمای فوکر 100 یکی بزرگترین دارندگان آن است. ظرفیت این هواپیماها 105 نفر بوده و برای پرواز های کوتاه مناسب است.به دلیل افزایش پرواز های داخلی هما از این هواپیماها بهره می گیرد.

اسلاید 11: غذا در پروازکیترینگ هما با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تهیه و توزیع غذا برای پرواز همکنون یکی از بزرگترین کیترینگ های ایران را دارا است.افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند دوره های مختلفی را گذرانده و در جهت افزایش کیفیت غذا تلاش می کنند.کیترینگ فرودگاه امام خمینی که با همکاری آلمان مشغول به کار است مجهز به انواع دستگاه های تهیه و توزیع غذا و آزمایشگاه های کنترل کیفیت می باشد.

اسلاید 12: وابستگان هماایران ایر تور شرکتی خصوصی است که کار خود را با توپولف 154 آغاز کرد و در وابستگی به هما کار پرواز های داخلی را انجام میدهد. مرکز آن هم در فرودگاه مهر آباد و شهر مشهد قرار دارد.با به وجود آمدن سوانحی برای تپولف های 154 ایران ایر تور هما مدتی است به فکر جایگزینی آن با هواپیمای توپولف 124 افتاده است.

اسلاید 13: ساختار سازمانی این شرکت در حال حاضر یک شرکت کاملاً دولتی است و 8887 نفر را در استخدام خود دارد که از این تعداد 1198 خدمه پرواز و 1732 تکنسین پرواز و نگهداری هواپیما هستند و 1900 نفر کارکنان بخش خدماتی هستند.

اسلاید 14: خلبان قهرمانپرواز شماره ی 743 هما که در تاریخ 26 مهر 1390 از مسکو راهی تهران بود در 15مایلی فرودگاه امام با مشکل باز نشدن چرخ های جلو مواجه شد و علی رغم کمبود امکانات فرودگاه مهر آباد برای فرود به سمت آن تغییر مسیر داد و بدون چرخ جلو در این فرودگاه به زمین نشست . خلبان هوشنگ شهبازی با تجربه ی 1100 ساعت پرواز داخلی و بین المللی با تدبیر بی نظیر این هواپیمای 40 ساله را با 94 مسافرو 19 خدمه سالم به زمین نشاند.ریاست مجلس، شرکت هما و هواپیمایی کشوری از او و خدمه اش تقدیر کردند.

اسلاید 15: رسالت هما ، ایمنی شما

اسلاید 16: تهیه کننده و تدوین : مرتضی ایمانیسال 1390

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید