کسب و کارمدیریت و رهبری

هوش استراتژیک

صفحه 1:
oo ‏بس‎ ‎2.

صفحه 2:
هوش استراتزیک هوش مصنوعی .هوش تجاری . هوش رقابتى .مدبريت دانش

صفحه 3:
نام درس : مدیربت استراتژیک نهيه كننده: ۰ محمد صادق منتخبی

صفحه 4:
"اهداف هر سازمان فلسفه وجودی ‎ol‏ سازمان محسوب می شود. لثر بخشی و کارلیی به عنوان دو هدف مهم در همه سازمانها نیازمند تدابیری است که مدیران آنهارا اتخاذ مسی کنند. از طرفی محدودیت منلبع و تغیبرات محیطی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی اهمیت مدیریت را بیش از پیش مشخص می نماید. مدیریت برون نگر امروز مدیران را از میان اعداد و ارقام درون سازمان بیرون کشیده و روانه بازار نموده چرا که دبگر دغدغه او 0 بودن يا

صفحه 5:
نبودن در این بازار رقابتی و جهلنی است. رفتار موفق مدیران استراتژیک سرشار از توجه به محیط. تشخیص‌به موقع فرصت ها و جهت گیری در راستای بهره گیری از ّن است. امروزه دیگر برای باقی ماندن در چرخه رقاست وجود مدیرانی با قدرت خلسق استراتژی های لثر بخش از ضروربات است. مدیرلنی که دارای هوش استراتژیک باشند تا از این عنصر رای ایجاد

صفحه 6:
استراتژی های مناسب بهره برده و موجبات رشد و توسعه سازمان را فراهم نمایند. در لین مقلله سعی بر آسن است تا ضمن پرداختن به مفاهیم مدیریت استراتژیک و هوش استراتژیک به فرآیندها و اهميت ساختار هوش استراتژیک در بهبود فرآیند مدیریت استراتژبک. اشاره می شود و در نهایست راهکارهایی برای توسعه آن ارائه می شود.

صفحه 7:
30۳۳۹۱ | ‎٩‏ اولین بار یونانیها از این کلمه استفاده کردند ‏*قدوین برنامه جنگی توسط ژنرالها < صحیح عمل کردن در زمان و مکان مناسب #است یافتن به نتایج مطلوب و مورد نظر ‎

صفحه 8:
Presen

صفحه 9:
تعریف استراتژی #راهی است که رسیدن‌به هدف را تضمین نموده و جهت‌گیری س‌ازمانی را برای بکارگیری توانمندی سازمانی و بهره‌گیری از فرصتها فراهم می‌سازد. ©

صفحه 10:
مدیریت استراتژیک چیست ؟ : ‏استراتژیک عبارت است از‎ Co pro #مدیریت. هدایت و کنترل سازمان به‌نحوی که بتواند واکنش مناسب و سریع در برابرتغییرات محیط درونی و ‎way‏ سازمان نشان داده و درشرلیط ایده‌آل تغییردهنده محیط درونی و يا برونی باشد ‎Cony ro‏ استراتژیک: از ۱)تدهین . ۲)اجراء و ۳)ارزشیابی ‎Wey‏ تشکیل شده است

صفحه 11:
منظور از هوش در سازمان چیست ؟ > سا

صفحه 12:
هوش سازمانی (0(1) به معنای کسب دانش و اطلاعات جامع از همه عواملی که بر سازمان تاثیر می گذارد. منظور از همه عوامل یعنی اطلاعاتی که از مشتریان ارباب رجوع . رقباء محیط اقتصادی . محیط فرهنگی . فرایندهای سازمانی (مالی » اداری . حفاظتی . تولیدی . منابع انسانی . بودجه و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است. هوش سازمانی شما را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمندمی‌سازد.

صفحه 13:

صفحه 14:
#در طی سالیان اخیر . هوش مصنوعی . هوش تجاری . هوش رقابتی و مدیربت دانش برای تشکیل و توسعه هوش استراتژیک مشارکت داشته اند. #بنابراین به بررسی این مولفه های مهم می پردازيم.

صفحه 15:

صفحه 16:
“هوش مصنوعى ‎as (Artificial Intelligence)‏ به اختصار [۵/خوانده می شود . یکی از جذاب ترین شاخه های تحقیقاتی فلسفی است. پیدایش رابانه در صحنه زندگی بشر تحولات عمده ای را به وجود آورد . حوزه فلسفه نیز از این تحولات بی نصیب نبوده است. فلاسفه پرسشهای فلسفی زیادی راجع به تفاوت های ذهن انسان با رایانه مطرح کرده اند که همه آنها به طرح بحث هوش مصنوعی انجامید. هدف هوش مصنوعی فهم سرشت هوش بشری از راه بررسی ساختار برنامه های رایانه ای و نحوه حل مسائل با رایانه است. به اعتقاد متخصصان این رشته . این بررسی ی تواند نحوه عمل و جزییات هوش بشر را نشان دهد.

صفحه 17:
“نخست بايد مقصود متخصصان هوش مصنوعى را از اصطلاح هوش 6۲66 ۱۳۱۲6۵۱119 روشن کنیم ؛ چراکه نگاه آنان نسبت به مقوله هوش و مفاهیم مرتبط مانند عقل . ذهن و غیره کاملا متفاوت است. امروزه در میان دانشهای موجود . اصطلاح هوش در روان شناسی بسیار کاربرد دارد و روان شناسان از بهره هوشی افراد و امور مرتبط با آن بحث می کنند. ولی در هوش مصنوعی این اصطلاح کاربردی کاملا متفاوت دارد.

صفحه 18:
در هوش مصنوعی برای شروع کار . تعریفی عملی از هوش ‎٩‏ ‏ارائه می شود. معمولا فلاسفه به تعاریف مفهومی بیشتر رغبت دارند و دوست دارند مفهوم هوش و عقل و غیره را روشن کنند. اما بنا به دلابلی . متخصصان هوش مصنوعی تعریف عملی را برگزبده اند. یک دلیل این گزینش به اين نکته برمی گردد که نزاعهای مفهومی ؛ با نزاع برای تعریف مفاهیم فایده چندانی ندارد و غالبا بی نتیجه پایان می یابد. اگر بخواهیم با تعریف مفاهیم هوش و تفکر رابطه آنها را بیابیم و ببینیم آیا هوش همان تفکر است یا نه . بیشتر در نزاعی لفظی درگیر خواهیم شد. زیرا بی تردید دو واژه مذکور از لحاظ مفهومی تفاوت دارند و یک چیز را نمی ‎a.)‏ و ادعای آنان . تساوی مفهومی این دو واژه نیست

صفحه 19:
ویژگی های هوش مصنوعی هوش مصنوعی برای حل مساله برنامه خاصی را دنبال می کند. توجه به ویژگی های هوش مصنوعی در مقام استفاده از این نوع برنامه ها سودمند است. ۵ ویژگی از میان آنها اهمیت خاصی دارند:

صفحه 20:
بازنمایی نمادین: ویژگی اول این است که هوش مصنوعی از نمادهای عددی در حل مسائل استفاده می کند. هوش مصنوعی بر پایه دستگاه دوگانی ؛ صفر و یک مسائل را حل می کند. از این رو برخی مخالفان گفته اند مهمترین نقص هوش مصنوعی آن است که غیر از عدد صفر و یک را نمی فهمد. به تعبیر دیگر . رایانه فقط بله با نه را می فهمد و نمی تواند حالات واسطه بين آن دو را بفهمد.در مقابل طرفداران هوش مصنوعی گفته اند هوش طبیعی (هوش انسان) هم بر پایه دستگاه دوگانی پدیده ها و امور مختلف را می فهمد؛ اگر سلولهای عصبی انسان را بررسی کنیم . درمی یابیم فهم بشری بر حالت دوگانی استوار شده است و دستگاه عصبی مفاهیم و تصورات را به صورت حالات دوگانی تبدیل می کند. البته نشان دادن نحوه این تبدیل در مفاهیم و ادراکات پیچیده دشوار است. اما بررسی برنامه های هوش نوعی فهم این امر دشوار را آسان کرده است.

صفحه 21:
. ‏روش اکتشافی: ویژگی دوم هوش مصنوعی به نوع مسائلی که حل می کند‎ ٩ ‏مربوط می شود. این مسائل معمولا راه حل الگوربتمی ندارند. مراد از‎ ‏الگوریتم سلسله ای از مراحل منطقی است که به حل مساله می انجامد.‎ ‏هوش اين مراحل را كام به گام طی می کند تا به حل مساله دست می یابد. به‎ ‏عبارت دیگر , در الگوربتم پیمودن این مراحل به طور طبیعی رسیدن به‎ ‏نتیجه را تضمین می کند. مسائلی که هوش مصنوعی حل می کند . معمولا‎ ‏حل الگوریتمی ندارند ؛ به اين معنا که معمولا نمی توانیم برای حل این‎ ol, ‏مسائل الگوریتمی با به عبارت دیگر . سلسله ای از مراحل منطقی را بیابیم‎ ‏که پیمودن آنها رسیدن به نتیجه را تضمین کند.‎ از اين رو, هوش مصنوعی در حل مسائل به روش اکتشافی ؛ یعنی به روشی که پیمودن آن رسیدن به نتیجه را تضمین نمی کند . روی می آورد.

صفحه 22:
‎٩‏ بازنمایی معرفت: برنامه های هوش مصنوعی با برنامه های آماری در بازنمابی معرفت تفاوت دارند ؛ به این معنا که برنامه های نخست از تطابق عملیات استدلالی نمادین رایانه با عالم خارج حکایت می کنند. می توانیم اين نكته را با مثال ساده ای توضیح دهیم. ‏بازنمایی معرفت عنوانی برای مجموعه ای از مسائل راجع به معرفت است از قبیل: ‏۱- معرفت مورد نظر در هوش مصنوعی چیست . چه انواعی و چه ساختاری دارد؟ ‏۲- چگونه باید معرفت را در رایانهبازنمایی کرد؟ ‏۳- بازنمایی چه نوع معرفتی را آشکار می سازد؟ و چه چیزی مورد تاکید قرار می گیرد؟ ‏© ۴- معرفت را بایدچگونه به دست آوردوچگونه بایدتغییرداد؟

صفحه 23:
7 اطلاعات ناقص: هوش مصنوعی می تواند در حالتی که همه اطلاعات مورد نیاز در دسترس نیستند . به حل مساله دست بيابد. این حالت در بسیاری از موارد پزشکی رخ می دهد اطلاعاتی که پزشک برای تشخیص بیماری در دست دارد . تشخیص بیماری را ممکن نمی کند و او هم فرصت زبادی برای درمان ندارد. از اين رو باید سریعا تصمیمی بگیرد. نبود اطلاعات لازم موجب می شود نتیجه به دست آمده غیریقینی باشد و با احتمال خطا در آن باشد. معمولا ما در زندگی عملی با فقدان اطلاعات لازم تصمیماتی را می گیریم و همواره احتمال خطا در این تصمیمات وجود دارد.

صفحه 24:
0اطلاعات متناقض: هوش مصنوعی می تواند درصورتی که با اطلاعات متناقض روبه رو شود حل مناسبى براى مساله بيدا كند. هوش مصنوعى در جنين موردى بهترين راه را براى حل مساله و رفع تناقض انتخاب كند.

صفحه 25:
دو فرضیه در هوش مصنوعی ‎٩‏ در هوش مصنوعی فرضیه های بسیاری مورد بحث قرار می گيرد. در میان این فرضیه ۲ فرضیه در مقایسه با بقیه کلیدی ترند. فرضیه نخست نسبت به فرضیه دوم معتدل تر و ادعایی حداقلی دربر دارد. اين دو فرضیه به ترتیب عبارتنداز: ‏۱- فرضیه دستگاه نمادها: مفاد این فرضیه ابن است که: «رایانه را می توانیم به نحوی برنامه ربزی کنیم که بیندیشد». تقریر دیگر از فرضیه فوق این است که: «رایانه می تواند بیندیشد.» ‏۲- فرضیه قوی دستگاه نمادها: مفاد این فرضیه هم چنین است :«تنها رابانه می تواند فکر کند» ‏پیداست که فرضیه دوم در مقایسه با فرضیه نخست افراطی تر است و ادعایی حداکثری دربر دارد. چرا که بر طبق آن ۰ هر چیزی که فکر می کند . حتی موجودات طبیعی . باید رایانه باشد. از اين رو ذهن بشر هم دستگاهی جامع از نمادهاست و تفکر بشر هم از لحاظ ماهیت با تفکری که درخصوص رایانه به کار می رود . تفاوت ندارد. در هر دو مورد تفکر همان توانایی دستکاری و جابه جا کردن نمادهاست. ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
هوش تجاری چیست؟ #هوشمندی کسب و کار به بهره برداری از اطلاعات مرتبط با كسب و کار گفته می شود. هدف اصلى يك سيستم هوش تجاری پشتیبانی از تصمیم درست

صفحه 27:
CRM, Bibs تکنولوژی اطلاعات بلقوه: ‎OLAP‏ داده کاوی تکنولوژی اطلاعات کلیدی: انبار داده۰ م19

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
| | | معماری هوش تجاری ‎a‏ خر هداد ‎aie r=‏ براك ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
معماری هوش تجاری ( ۳ به بررسی ابعاد مختلقة راة حل های 27 | نهادی می پردازم و میزان قابلیت ۸ ۹ پذیرشآن را اندازه گیری می کنم

صفحه 33:
| — * نتليج اجراق تصمي بر متغير ها و ‎and‏ ‏معيار هاى کلیدی تعریف شده در ات موفقیت سازمانی را مشاهده و بررسى نمليم و أز تغييرات ناشى از توت اه يابم.

صفحه 34:

صفحه 35:
10000 100.000 100.000

صفحه 36:
هوش رقابتی فرایندی است که ضمن آن تیم مدیریتی وضعیت صنعت خود و قابلیت‌ها و رفتار رقبای فعلی و بالقوه را به منظور کمک به حفظ با توسعة مزبت رقابتی خود مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هوش رقابتی به معنای نظارت هدفمند و هماهنگ بر رقبای خود و شناسایی آنها در چارچوب یک بازار مشخص است. هوش رقابتی دربرگيرندة فرایند جمع آوری و استفاده از دادهها توسط یک شرکت با هدف یادگیری از رقباء در یک بازار مشخص است. هوش رقابتی هم یک محصول است و هم یک فرایند. محصول به معنای اطلاعات قابل استفاده‌ای است که بتوان از آن برای انجام فعالیت‌های خاصی بهره گرفت. فرایند هم دربرگیرندة شیوه‌های منظم جمع‌آوری. تحلیل و ارزیابی آن اطلاعات است. هوش رقابتی فرایند بکارگیری شیوه‌های قانونی و اخلاقی برای کشف. تهیه و تحویل به موقع اطلاعات مورد نیاز به تصمیم‌گیرندگانی است که می‌خواهند توان رقابتی کسب‌وکار خود را افزایش دهند. ری همان فرایند نظارت بر محیط رقابتی است.

صفحه 37:
اهمیت و کاربرد هوش رقابتی : ° امروزه داشتن توان رقابتی اساس بقای شرکت‌ها است. از طرف دیگر. برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از هر چیزی نیازمند اطلاعات است. هوش رقابتیبه شرکت‌ها کمک می‌کندتا تصمیمات آگاهانه‌ای پیرامون هم امور خود از قبیل بازاربابی. تحقیق و توسعه. سرمایه‌گذاری و راهبردهای کسب‌وکار اتخاذ کنند. هوش رقابتی فرایند مداومی است که اطلاعات قابل استفاده‌ای در اختیار تصمیمگیرندگان می‌گذارد. هدف اصلی هوش رقابتی دستیابی به داددها و اطلاعلتی در مورد محیط. رقبا و بازار است. از این رو هوش رقابتی موثر نه تنها نز همچنین نیازمند اطلاعاتی دربارهٌ سایر تمایلات محیطی از قبیل تمایلات صنعت. تمایلات قانونی و نظارتی. تمایلات بین‌المللی؛ تحولات فناوری, تحولات سیاسی و شرایط اقتصادی است.

صفحه 38:
اگرچه تمرکز هوش رقابتی بر تصمیم‌گیری است. ولی قلمرو للن گسترده است و در برگيرندة پژوهش پیرامون موضوعاتی از قبیل قابلیت‌های رقباء تحلیل اتحاد و يا سرمایه‌گذاری مشترک با رقباء برنامه‌های آتی رقباء راهبردهای بازار یا خطوط تولید خاص. دلایل دگرگونی در شرکت‌ها یا راهبرد واحدهای کسب‌وکار و غیره است. در حال حاضر نه تنها شرکت‌های بزرگ بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک نیز از مزایای حاصل از هوش ‎HE‏ ‏بهره می‌گيرند. بسیاری از لین شرکت‌ها از هوش رقابتی برای دستیابی به سهمی از بازار وبه دست آوردن سهم رقبای ناشناخته استفاده می‌کنند. آنها از هوش رقابتی بیشتر برای مقاصد زیر بهره می‌برند:

صفحه 39:
شناخت محیط فعلی بازار - پیش‌بینی محیط آتی بازار - تحلیل عوامل اقتصادی. سیاسی و فناورانه مرتبط با کسب‌وکار خود شناسایی نقاط ضعف و یافتن راه‌حل برای آنها - تغییر در راهبرد فعلی یاتعدیل آن

صفحه 40:
فر آیند دستیابی به هوش رقابتی : دستیابی به هوش رقابتی طی فرایندی صورت می‌گیرد که ضمن آن تصمیم گرفته می‌شود تا جه اطلاعاتی جمع آوری. تحلیل, ارزیابی و انتقال داده شود. از این رو | گام‌های زیر صورت می‌گیرد: - برنامهريزى و جه تكيرى جمع آوری و پژوهش - پردازش و ذخیره‌سازی -ارزیابی و تولید - ترویج و تحویل لازم است که هنگام جمع آوری اطلاعاتی پیرامون حوزه‌های پنج‌گانة فوق سوّالات زیر را از خود بپرسیم: جه جيزى را بايد بدانیم؟ ی را از قبل می‌دانیم؟ چرا باید آن را بدانیم؟ چه زمانی به آن اطلاعات نیاز داریم؟ با اطلاعاتی که به دست آوردهايم جكار بايد بكنيم؟ دستيابى به آن اطلاعات جقدر هزينه دارد؟ نداشتن آن اطلاعات چه پیامدی در پی خواهد داشت؟

صفحه 41:
همچنین در طی مراحل فوق بابد تمام تلاش‌ها بر کسب اطلاعاتی پیرامون حوزه‌های اصلی زیر متمرکز شوند: - ارزیابی راهبردها - شناخت نگرش رقبا - کارابی فعالیت‌های فعلی - قابلیت‌های رقبا - چشم‌اندازهای بلندمدت بازار

صفحه 42:
لازم است که هنگام جمع آوری اطلاعاتی پیرامون حوزه‌های پنج‌گانة فوق سوّالات زیر را از خود بپرسیم: جه جيزى را بايد بدانیم؟ چه چیزی را از قبل می‌دانیم؟ چرا بايد ان را بدانیم؟ جه زمانى به أن اطلاعات نياز داريم؟ با اطلاعاتى كه به دست أوردهايم جكار بايد بكنيم؟ دستيابى به آن اطلاعات جقدر هزينه دارد؟ ‎chy‏ آن اطلاعات جه بيامدى در يى خواهد داشت؟

صفحه 43:
مهارت‌هاي مورد نباز براي دستيابي به هوش رقابتي 6 به طور کلی لازم است که داده‌های جمع آوری شده در طی مراحل مختلفیبه اطلاعات قلبل استفاده‌ای تببیل شهند تا بتوان از آنها در تصمیممگیری بهره گرفت. از اين رو در چنین فرایندی برخورداری از قابلیت‌های تحلیلی نقش بسیار مهمی در دستیابی به هوش رقابتی دارد. مهم‌ترین قابلیت‌های تحلیلی عبارتند از: تحلیل نقاط قوت و نقاط ضعف. تحلیل گزارش‌ها و اخبار مللی. تحلیل صنعت. تحلیل فناوری. تحلیل ادغام و اکتساب. تحلیل مسائل حقوقی. محک‌زنی. مهندسی معکوس و غیره است.

صفحه 44:

صفحه 45:
۳- کلیات حرکت به سوی جامعه های مبتنی بر دانش واه مدبریت دانش در دنیای مدیریت موضوعات مختلفی را در بر می گیرد . علت ایجاد لین نگرش به دلیل انتقال و حرکت سبستم های اقتصادی مبتنی بر 8 ( امه های مبتنی بر دانش است . 8 وان یک منبع ارزشمند در این نگرش دانش به عنوان یک منبع ارزشهند در کنار منابمی که قبلا" در اقتصاد مورد توجه قرار داشت (کار - زمین 7 سرابه)به عنوان یک دارلیی پر مایه مطرح می گردد. در چنین ساختارهایی دیگر صنعت محور نیست بلکه محور دلنش است و در آن ‎(Knowledge Worker) «|, s/o‏ به کار مشغول هستند .

صفحه 46:

صفحه 47:
چرا مدیربت دانش حائز اهمیت است؟ برخورد هوشمندانه با منبع دانش یک عامل موّثر و مهم برای موفقیت 9 دانش موتور تولید کننده درآمد 9 دانش یک دارابی مهم و استراتژیکی سازمانی ‎٩‏ رشد روز افزون مشاغلی که بر پاية ابجاد و استفاده از دانش قرار دارند ‎ ‏9 همکرابی تکنولوزبیای اطلاعات و مخابرات و آمدن ابزارهای جدید در این ارتباط ‏9 اگر کشورهای در حال توسعه‌به دلتش همچون کشورهای توسعه یافته توجه نکند ‏له علمى -اقتصادى و.. بين كشورهاى ثروتمند و فقير افزايش مى يابد. ‎ins °‏ در سال ۲۰۰۲ در کارهای خدملتی در سازمان های پیشرفته ۸۵/ از - ۰ شاغلین در پست‌های مرتبط با دانش مشغول به کار بوده‌اند. ‏0 اقتصادی: دانش قریب به 1۶۰ ارزش افزوده ایجاد شده در سازمانها را به خود اختصاص داده است. ‎٩‏ اجتماعی: در هر پنج سال دلنش دو برابر می‌شود و اين در حللى است كه تقريباً ‏نیمی از آن در هر سه سال کهنه می‌شوند. ‏© تحقيقات: هریک دقيقه یک فرمول شیمی. در هر سه دقيقه کشف یک رابطه فیزیکی و در هر پنج دقیقه یک موضوع جدید در علم پزشکی کشف. ایجاد و ابداع می‌شود. ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
ویژگیهای سازمانهای (جامعه) مبتنی بردانش ego wv ‏عوامل‎ خانها نظامیان bal is 2 برس تامین اجتماعي متونت‌هاً ات نحقیفاز زیرساخ بر پایه قدرت بر پایه سرمایه پیامدها/ مهم‌ترین مشکلات زور مهم تره ‎o‏ ‏عامل ‏تولید ‏زمين / كار سرمايه / كار مهمترين محصولات باس ‎es‏

صفحه 49:
تشبیه دانش به کوه بخ شناور ۷ اجزاء و عناصر قابل مشاهده دانش آشکار

صفحه 50:
پله‌های دانش دانش اطلاعات. تجربه . کارلیی و آمادگیی است که فرد درز مان مناسب در اختیار قرار می‌دهد. اطلاعات: اطلاعات زمانی ایجاد می‌شوند که انسان به داده‌ها معنی می‌بخشد د. داده‌ها: سمبل‌هایی (نشانه‌های) از چگونگی و کمیت واقعیت هستد دانش

صفحه 51:
ستاریخی مدیریت داده تا مدبیریت دانش 7۶۳۳2۲ / دعر

صفحه 52:
نجیره مدیریت: داده. اطلاعات و دانش و ملزومات آن (افرازه. ۱۳۸۳)

صفحه 53:
داش ‎٩‏ دلنش, مخلوط سیالی از تجربیات. ارزشها. اطلاعات جدیدبه دست می دهد ‎٩‏ دلنش. در ذهن دانشور ۷۵۲۷۵۲ ۳0۷۱6۵96 به وجود آمده وبه کار می رود. 9 دلنش در سازمانهانه تنها در مدارک و ذخلیر دانش. بلکه در رویه های کاری. فر آیندهلیی سازمانی. اعمال و هنجارها مجسم د. مدارک و ذخایر دلنش, بلکه در روبه های کاری. فرآبندهاییی ای ما اعمال و هنجارها مجسم می‌شود. ‎٩‏ دلنش‌به شکلهای پهیا و نیز انباشته و ایستا قلبل تصور است. دلنش از اطلاعات و اطلاعات از داده‌ها ریشه می‌گیرند. ‏تبديل اطلاعات مه داش در عمل بر عبيده خود بشراست دانش. ساده و روشن نيست. مخلوطى از جند عامل متفاوت است. ‏(الی است كه در عين حال ساختیهای مشخصی داره و نهاد ينكه ‎«Cowl (Explicit )509¢% 9dmplicit, Tacit ).¢} ‎

صفحه 54:

صفحه 55:
دو وظیفه و بعد در مدیریت دانش_. _ مد بریت بر دانش ‎ool! :] 1 Managing of Knowledge]‏ سازی و تبادل دانشی که در سازمان موجود است. منتها به صورت اثربخش و کارا. ging for Knowledge yuilo oly Cup ro ‏گسترش دانشهای جدید و یادگیری‎ : ‏دیگران. منتها به صورت سریع و هدن‎ 6 ‏شبكه كارى دانش).‎

صفحه 56:
سطوح مدیریت دانش بايد به مديريت دلنش به عنوان یک طرح مدیریتی بکپارچه نگریسته شود که؛ بر هدف‌های استراتژی تمرکز دارد (بنا شده). بر محور فرابندهای کسب و کار حرکت می‌کند و از فناوری اطلاعات کمک می‌گیرد «۸۲ 2002 ‎٩ ۳‏ مدیریت استراتژیک دانش: قابلیت‌های اساسی و فرایندهای مرکزی یک سازمان را شناسایی و از طریق آنهاء هدف‌های دانش مورد نیاز را با هدایت می‌کند. ‎٩ 7‏ مدیریت داش بر مبنای فرایندهای کسب و کار و دانشهای مورد نیاز. فرایندهای کاری را شناسایی کرده و برای آنها ساختارهای مناسب دلنش را پایه‌گذاری می‌کند و همچنین فصول مشترک مابین فرایندهای کسب و کار و فرایندهای دانش را مشخص می‌نماید. ‏7 #8فرایندهای دلنش از طریق ساختارهای دلنش و ایجاد وظایف مناسب | در سازمان نهادینه می‌شوند. ‎ ‎

صفحه 57:
6 مدیریت دانش؛ کسب دانش درست. برای افراد مناسب. در زمان صحیح و مکان مناسب است ( پت رش). به كونداى که آنان : بتوانند برای از دانش ‎‘Sip‏ تعریف مدیریت دانش ازمنظر به موقع بودن

صفحه 58:
جمع بندی 7 مدیریت دلنش» فرایند کشف. کسب. توسعه و ایجاد. تسهیم. نکهداری, ارزیابسی و بکارگیری دلنش مناسب در زمان مناسب توسط فرد مناسب در سازمان است که از طریق ایجاد پیوند مناسب بین منلبع انسانی. فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد ساختاری مناسب برای دستیابی به اهداف نى صورت مى يذ يرد.

صفحه 59:
ارکان مدیریت دانش انسان - ساختار - تکنولوژی 9 انسان. سازمان و فن آوری ابعاد اصلی مدیریت دلنش را تشکیل می‌دهند کمبه صورت یکپارچه و توامان می‌بایست مورد توجه قرار گیرند.

صفحه 60:
هوش استراتژیک هوش استراتژیک تر کیب انواع دیگری از هوش برای ایجاد ارزش افزوده اطلاعات و دلنش در راستای تصمیم گیری استراتژیک سازمانی است هوش استراتژیک اغلب در ارتش با جهان دفاعی برای بزرگ جلوه دادن اطلاعات و دلنش که می تواند در سطوح بالای تصمیم گیری مفید باشد استفاده می شود و اغلب از هوش تاکتیکی یا عملیلتی که بیان کننده سطح پایین تری از هوشمندی است قابل © تفکیک می باشد.

صفحه 61:
در موفقیت کسب و کار هوش استراتژیک همان معنی را دارد که در ابزار هوشمند ارتش متعارف است اما نقش اصلی آن تأکید در چگونگی بهتر بودن موقعیت سازمانی برای کنترل آینده چالش ها و فرصت هایی است که موفقیت سازمان را افزایش می دهد.

صفحه 62:
*هوش استراتژیک یکی از موارد بهینه سازی تصمیم گیری رهبران ارشد است در خلال هم افزلیی مدبریت دللش هوش رقابتی و هوش تجاری از هوش استراتژیک به عنوان یکی از تعیین کنندگان کلیدی تصمیم گیری موفق ياد مى شود.

صفحه 63:
9پاسخ کلیدی در برابر این پرسش که چرا گذر سازمانی مهم است در افزایش هوش سازمانی می باشد هوش سازمانی اجتماع سود اوربهای ارزش افزوده از محل اموال غير منقول سازمانی است(دانش استخدام شدگان.مدیران. ذینفعان» و مشتریان) برای افزايش 100 سازمان در ابتدا باید یک سلسله مراتب از اجزایی که برای هوشمندی سازمان توزیع شده اند بسازیم.

صفحه 64:
تداده. به عناصر تشخیص داده شده مربوط مى شود. هرگاه داده به طربقی دارای شکل و الکو شود به اطلاعات تبدیل می شود اطلاعات به همراه بینش و تجربه به دانش تبدیل می شود دانش در حوزه های تخصصی به خبرگی می انجامد لغت خبرگی نیز يس از کسب سالها تجربه و فراگیری نکات به خرد تبدیل می شود. دانش و تجربه در کنار هم به ویژه در تنظیمات سازمانی موجب توسعه هوش می شوند.

صفحه 65:
*هوش سازمانی داراری پنچ لایه است هوش مصنوئی. مدیریت دانش. هوش تجاری. هوش رقابتی. هوش استراتژیک. حال بلید دید که چگونه هر کدام از اين طبقه بندی هوشمند با دیگری در ارتباط است. داخلی ترین الیه مربوطبه هوش مصنوعی است لین موضوع به سیستم های هوشمند.توسعه یافته برای پشتیبانی و در برخی مواقع تصمیم گیرنده مربوط می شوند هوش مصنوعی چگونگی ساخت قدرت کامپیوتری هوشمند برای پشتیبانی از قدرت مغز انسان را یادآور می شود.

صفحه 66:
#همچنین به چگونگی یادگیری فکر کردن. توضیح دادن و سایر فرآیندهای وابسته نیز نگاهی دارد.مدبریت دلنش الیه بعدی از پیاز هوشمند مى باشد مدیربت دلنش با لین موارد که چگهنه یک سازمان می تواند دانش خود را برای نواوری قدرتمند کند. نگهداری دلنش باریسک بحرانی. ایجاد همراهی. تعلق و بهبود بهره وری نیروی کار سرو کار دارد. در کنار دلنش یک سازمان بلید به طور موثر با اطلاعات سرو کار داشته باشد.

صفحه 67:
‎٩‏ در لایه بعدی هوش تجاری در واقع با مدیربت ‎oh’‏ بکپارچه شده 621۷ در راستای بهبود تصمیم گیری سازمانی سرو کار دارد. هوش رقابتی لایه بعدی است که از اطلاعات و دلنش داخلی و خارجی برای توسعه برنامه سیستماتیک جهت مدیریت تحلیل و اجرای لین اطلاعات و دانش در جهت بهبود تصمیم گیری سازمانی استفاده می کند. در نهلیت تجمع تمام لین لایه های هوشمند مختلف تشکیل هوش استراتژیک می دهد که ‏دای تصمیم استراتژیک بهتر به کار می رود.

صفحه 68:
0 هوش استراتژیک در ابتدابا اجرای مفاهیم مدیریت دانش. هوش رقابتی و هوش تجاری باعث حی گرددتا ربسک استراتژیک باید به طور قلبل توجهی کاهش یابد. هوش رقابتیبه ارزیلبی رقابت و شرلیط بازار کمک خواهد کرد مدیریت دلنش ی تولند به قدرت نفوذ دلنش در داخل و خارج سازمان کمک کرده و باعث دستیابی به مشتریان و ذینفعان شود هوش تجاری می تولند به اجرای تکنیکهای انبار داده و کاوش داده برای عدم الگوهای مخفی بدون پوشش و رولبط در حجم زیادی از داده ها تمرکز داخلی داشته باشد راهکارهای مدیریت دلنش هوش رقابتی و هوش تجاری می توانندبه تصمیم گیرندگان برای بدست آوردن بینش راجع به محیط بیرون كسب و کار ایجاد کنند .

صفحه 69:
٩هوش‏ استراتژیک در ابتدا با اجرای مفاهیم مدیربت دانش. هوش رقابتی و هوش تجاری باعث می گردد تا ریسک استراتژیک بلیدبه طور قلبل توجهی کاهش پابد. هوش رقابتیبه ارزبلبی رقلبت و شرلیط بازار کمک خواهد کرد مدیریت دلنش می تولند به قدرت نفوذ دانش در داخل و خارج سازمان کمک کرده و باعث دستیابی به مشتریان و ذینفعان شود هوش تجاری عی تولند به اجرای تکنیکهای انبار داده و کاوش داده برای عدم الگوهای مخفی بدون پوشش و رولبط در حجم زیادی از داده ها تمرکز داخلی داشته باشد راهکارهای مدبریت دانش هوش رقابتی و هوش تجاری می توانند به تصمیم گیرندگان برای بدست آوردن بینش راجع‌به محیط بیرون (#كسب و كار ايجاد كنند .

صفحه 70:
0 مدیریت دانش یک کلید تعیین کننده از هوش استراتژیک است و در نهلیت عی تولندبه سازمانها برای گرفتن تصمیمات سریع و بهتر یاری رساند. به نقل از کتاب راب کراس قدرت نهفته شبکه های اجتماعی شبکه هليي از ارتباطات غیر رسمی تاثیر بحرلنی روی کار و نواوری دایند تحقیقات نشان می دهد که اتصال نامناسب در شبکه هلیی با مدیریت خوب در سازمانهامی توانند تأثیر شگرفی بر کارایی فراگیری و نوآوری داشته باشند.

صفحه 71:
نتیجه گیری : #هوش استراتژیک" توانلیی سازگارپذیری با شرایط دائما متغیر امروزی می باشد که با گام برداشتن در یک مسیر ثابت و هموار مغایرت دارد. زیرا تمامی سیگنال ها و نشانه های رقابتی امروزی, ما را به سازگاری با شرایط متغیر فرا می خوانند. هنگامیکه دقت بیشتری به دلیل ورشکستگی شرکت ها پرداخته شود. متوجه می شوید که اکثر آنها وجود مشکل را دریافته بودند. اما نتوانسته اند استراتژی حل مسئله را تشخیص دهند.

صفحه 72:
نتیجه گیری 7 اغلب آنها حاضربه تغییر در راستای شرایط جدید نبوده اند. زیرا پیش از آن سرمایه های انسانی و مللی زیادی را برای ایجاد ساختار خود هزبنه نموده و تغییر این جبر ساختاری برایشان امر دشواری محسوب شده است. و در نهاییت. کارمندان یک شرکت با سازمان هستند که تحت اثرات استراتژی توسعه یافته و مناسب قرار می گيرند. از لین رو من "هوش استراتژیک " را قابلیتی نام نهاده ام که از طریق ن وبا توجه به رفتارهای فردی و اجتماعی خود می توانیم روش صحیح سازگارپذیری با شرایط جدید را بياموزيم.

صفحه 73:
: منابع ‎٩‏ هوش استراتزیک : ۱1600۷۷12 3۷[ ترجمه : دکتر محمد جعفر تارخ © و مهندس فردوس حاتمی لنکرانی ‎٩‏ منابع اینترنتی مورد استفاده: صا واه نا سس © ‎be‏ باه لوصو ادها ‎GOOF‏ اوه سروس ‎www‏ ‏اما مایا له ححواصه1 ‎www‏ ‎worksys worl AIOG Ate‏ سس ٩ ‏لمیر‎

صفحه 74:
با تشکر از صبر و حوصله شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان