کسب و کار فروش و بازاریابی

هوش فرهنگی – Cultural Intelligence

68-Cultural-Intelligence

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هوش فرهنگی – Cultural Intelligence”

هوش فرهنگی – Cultural Intelligence

اسلاید 1: هوش فرهنگیCultural IntelligenceMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانهوش فرهنگینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی / اجرا / بازنگریموضوعتغییرات و سازمان / بازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفردی / گروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: هوش فرهنگیCQ) )توانایی تعامل با فرهنگ‌های ملی، فرهنگ‌های سازمانی و شرکت‌ها است. این مفهوم در سال 2004 در مجله تجارت هاروارد معرفی شد. این مفهوم به معنای توانایی درک بافت‌های ناآشنا و سپس تنظیم و تطابق با آن‌ها است. سه منبع هوش فرهنگی توضیح داده شده است: 1- سر / شناخت: یادگیری طوطی‌وار در مورد اعتقادات، باورها و تابوهای فرهنگ خارجی (به تنهایی خوب کار نمی‌کند). 2- بدن / فیزیکی: شما با نشان دادن آنکه فرهنگ طرف مقابل (میزبان، مهمان یا همکار) را شناخته‌اید به سادگی با طرف مقابل به حالت آشتی در نخواهید آمد. شما باید رفتار خود را نیز تغییر دهید تا به آن‌ها اثبات کنید که در جهان آن‌ها هستید. 3- قلب / احساسی و انگیزشی : تنظیم شدن با یک فرهنگ جدید شامل غلبه بر موانع است. مردم وقتی می‌توانند کاری را درست انجام دهند (منبع دوم) که باور کنند آن کار موثر است. درحالی که هوش فرهنگی با بسیاری از ویژگی‌های هوش هیجانی مشترک است، هوش فرهنگی با تجهیز فرد به تشخیص رفتارهای تولید شده توسط یک فرهنگ، به جلو پیش می‌رود. مطابق هوش فرهنگی افراد بایستی فرهنگ‌ها را از رفتارهای خاص افراد و آدم‌های خاص استخراج کنند. (که البته همه آدم‌ها به نوعی خاص هستند.) چرا هوش فرهنگی دارای اهمیت است؟ به دلیل آنکه محیط کسب‌وکار محیطی متنوع است و همه شرکت‌ها سعی در توسعه بازار و مشتریان خود دارند، مدیران بایستی عادات و رفتارها، پیش‌فرض‌ها، علاقمندی‌ها و ... محیط‌های مختلف را درک کنند. البته هوش فرهنگی فقط برای تولید محصولات متناسب با یک فرهنگ کاربرد ندارد و برای نمونه در تعامل با سایر همکاران نیز این بسیار مهم است که افراد بتوانند فرهنگ یکدیگر را حدس بزنند و با توجه به آن رفتار کنند. فرهنگ‌های خارجی همه جا حضور دارند. در کشورهای دیگر، در شرکت‌ها و حرفه‌های دیگر و در مناطق دیگر. تعامل با افراد دیگر در داخل آن‌ها نیازمند وجود حساسیت وسازگاری با آن‌ها است. افرادی که این ویژگی را به وفور دارند لزوما آن‌هایی نیستند که بزرگترین موفقیت‌های اجتماعی را در محیط‌ها و فرهنگ‌های آشنا دارند. افرادی که در میان دوستان اجتماعی خود موفقترین‌ها محسوب می‌شوند، اغلب یک مشکل بزرگ دارند و آن این است که فرهنگ‌های مختلف را درک نمی‌کنند و نمی‌توانند خود را با آن وفق دهند و آن فرهنگ‌ها را بپذیرند. کانیکه به طور کامل عادات و هنجارهای فرهنگی بومی خود را در ذهن خود مجسم می‌کنند، احتمالا هنگامی که به یک فرهنگ دیگر وارد می‌شوند، احتمالا بیگانه‌ترین فرد نسبت به آن فرهنگ هستند. مردمی هم که جدای فرهنگ خود هستند (و در هر جامعه‌ای یافت می‌شوند) معمولا بسیار راحتتر می‌توانند خود را با سایر فرهنگ‌ها وفق دهند و مثلا زبان بدن میزبان را بپذیرند و به آن عادت کنند. آن‌ها ناظران طبیعی هستند و به راحتی یک تلاش آگاهانه برای این عادت انجام می‌دهند. صاحب‌نظران این نوع هوش می‌گویند هرکسی که خردمندانه و هوشیارانه با انگیزه و آماده است، می‌تواند به یک سطح هوش فرهنگی مناسب دست پیدا کند. اما یک رویکرد 6 مرحله‌ای می‌تواند زمینه ایجاد این هوش را در انسان بیشتر کند: 1- بررسی نقاط ضعف و قوت خود در زمینه هوش فرهنگی. این موجب ایجاد یک نقطه شروع خواهد شد. 2- انتخاب آموزشی که بر روی نقاط ضعف متمرکز شود. 3- درخواست این آموزش. 4-سازمان‌دهی حمایت در سازمان خود. 5- وارد کرردن تنظیمات فرهنگی! در این بخش باید از نقاط قوت خود شروع کنیم. 6-ارزیابی‌های دوره‌ای (مخصوصا ارزیابی 360 درجه). این ارزیابی‌ها، آموزش‌های آینده ما را نشان می‌دهند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبط هوش اجتماعی Social Intelligenceهوش هیجانی Emotional Intelligence مزایاافزایش قابلیت‌های انسان و سازمان و انعطاف‌پذیری بیشترکاربردهاافزایش قدرت تطبیق با سایر فرهنگ‌ها بهبود تعاملات درون‌سازمانی و برون‌سازمانیمعایبدر بسیاری از مواقع کسب این نوع هوش مستلزم هزینه‌های زیاد است. پیچیده بودن اجرای مدل در عمل

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان