علوم انسانی و علوم اجتماعیعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

هوش موسیقیایی و هوش جسمی_حرکتی گاردنر

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۶ اسلاید در این پاورپوینت به برسی هوش موسیقیایی و جنبشی حرکتی گاردنر در ابعاد مختلف پرداخته شده است.

rahimi.1377.s

صفحه 1:
بسمه تعالی

صفحه 2:
ا موضوع هوش موسیقیایی/موزون

صفحه 3:
کتی ‎٠“‏ هوش جسمی / حر إسيقيا < هوش موسیقیایی ele >

صفحه 4:
هوش هاى جند كانه كاردثر: هوارد گاردنر یکی دیگر از نظریه پردازان هوش چندگانه, نظریه ای وضع کرده که شامل هشت نوع هوش متفاوت به نامهای زیر: ۱.زبانی(کلامی) ۲.موسیقیایی ۳.منطقی_ریاضی ۴.فضایی ۵,بدنی_جنبشی ۶. طبیعت گرایانه ۷.درک دیگران(میان فردی) ۸. درک خود(درون فردی)

صفحه 5:
> در نظریه گاردنر هوش به صورت توانایی حل مسائل یا ساختن چیزی با ارزش تعریف شده است. * هم گاردنر هم استرنبرگ معتقداند که هوش در فرهنگ های مختلف به صورت متفاوتی است. نظریه گاردنر الزاما به هشت هوش منحصر نمی‌شود, او معتقد است که احتمالا که بیش از هشت هوش وجود دارد , ودر یکی از آثار خود هوش روحانی و هوش وجودی را نیز مطرح کرده است. ۶ گاردیر مععقد اسنت گه:هر یک از اشکال.هوش ‎egg ll‏ عصبی منحمتن به: رد خود و روش توسعه خاص خود ‎esl ake sig oie» LIL,‏ عه معتلماق به أنن موصو توجة كعد متاسفانه , اكثر نظام هاى آموزشى بيش از هر جيز همه وقت خود را صرف ‎collate Guew iit ie xe‏ 6 کات

صفحه 6:
جنبشى) اين هوش قابليت استفاده از تمام بدن براى بيان (انديشه : احساسات و...)است. افرادى كه درجه بالايى از هوش جسمی_حرکتی دارا هستند از ژست(حالت) بدن برای تسلط به مسائل استفاده فیکتند: “« اين افراد در هماهنگ سازی چشم و دست مهارت دارند و افراد چالاک و تردستی هستند, < نقاط قوت: تحرک فیزیکی _ کنترل حرکات. < این هوش با حرکت و انجام فعالیت های عملی سر و کل مهارت های آنها شامل: هماهنگی بدن»ورزش,تقلید حر؟ ابراز احساسات با استفاده از زبان بدن و ...

صفحه 7:
مهارت در ورزش و رقص لذت بردن از ساخت چیز های مختلف هماهنگی فیزیکی عالی بخاطر سپردن چیزها(اطلاعات و ...) از طریق انجام دادن آنهادبه جای گوش دادن و دیدن.

صفحه 8:
کر ار > فعالیت های آموزشی: یادگیری های عم ورزش و فعالیت های لمسی و ... > منایع آموزشی: ابزار های تولیدء خاک را ورزشی و ... < شیوه های آموزشی: _ساختن ؛ نمایش دا حرکت های مختلف ورزشی.

صفحه 9:
فعالیت های مناسب برای افراد دارای هوش حسمانی _ حرکتی در مدرسه: _مدلى از ناهموارى هاى ايران را با كج.مقوا و ساير مواد بسازند. ‎i‏ در يك راهبيمايى از مدرسه تا يك مكان معين در شهر با در طی یک گردش علمى » مشاهدات خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده ‎val‏ ‎ ‎ ‏. مقررات عبور و مرور در کوچه و خیابان را در کلاس ‎BE‏ ‎

صفحه 10:
‎aus”‏ مناسب: ‏1 ورزشکار حرفه ای 3 جراحج ‏4 پیمان کار ‎3 ‏و ‎

صفحه 11:
توانایی اجراء ساخت و درک الگوهای موسیقی است که شامل درک تغییر لحن, ریتم و تن صداها است. کسانی که هوش موسیقیایی بالایی دارند در فکر کردن به الگوهاء ریتم‌ها و صداها قوی هستند. اين افراد از موسیقی لذت می‌برند و معمولاً در نواختن سازهای موسیقی و آ مهارت‌های این افراد شامل موارد زیر می آواز خواندن, سوت زدن, نواختن آلات موس تشخیص الگوهای آهنگین, آهنگ سازی, به یادآوردن ملودی‌ها, درک ساختار و ریتم

صفحه 12:
> لذت بردن از آوازخوانی و نواختن سازهای موءز ‎ee‏ ‏تشخیص آسان الگوها و نت‌های موسیقی توانایی به خاطر سپردن آهنگ‌ها و ملودی ها درک عمیق از ساختار, ریتم و نت‌های موسیقی

صفحه 13:
و استفاده از آواز برای تدریس. * منابع آموزشی:_ضبط صوت.مجموعه نوار ها و ابزا ۶ ننتوه های آمو‌زسی آواز جواندن: ختزبه؛زدن و۶

صفحه 14:
<* فعالیت های مناسب برای افراد دارای هوش م 1. سرود و ترانه های محلی اقوام مختلف ایران ر یا سرود منطقه خود را شناسایی کند. سرود جمهوری اسلامی ‎bul‏ را در کلاس به و ‎aus‏ یک سرود برای موضوع محیطی يا اجتماعی بس .یکی از سروده های مربوط به ۲۲ بهمن یا دفاع ناد گنود

صفحه 15:
‎ais”‏ مناسب: 1. موسیقیدان ‏2 آهنگ ساز ‏3. خواننده ‏4 معلم موسیقی 5. رهبر ارکستر ‎

صفحه 16:
< کتاب مطالعات اجتماعی(ناهید 05 — = \ 7 rfile.center.1) sii ,iul glio © 8 ۲ 72 7 (Fa.m.wikipedia.org 2

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان