مدیریت و رهبری

هوش هیجانی Emotional Intelligence

Emotional-Intelligence

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هوش هیجانی Emotional Intelligence”

هوش هیجانی Emotional Intelligence

اسلاید 1: هوش هیجانیEmotional Intelligence

اسلاید 2: عنوانهوش هیجانینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجرا / بازنگری موضوعارتباطات و مهارت ها / رهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: توسعه مستحکم مهارتهای افرادهمه ما احتمالا افرادی را در محیط کار یا زندگی شخصی خود می‌شناسیم که مستمعین خوبی هستند. مهم نیست ما در چه موقعیتی هستیم، به نظر می‌رسد آنها معمولا درست می‌دانند چه بگویند و چگونه بگویند اینچنین است که ما در مصاحبت با آنها دچار رنجش و آزردگی نمی‌شویم. آنها توجه و اعتنا می‌کنند، و حتی اگرمسئله ما در صحبت حل نشود، معمولا آنها را در حالی ترک می‌کنیم که احساس امید وخوش‌بینی داریم.ما همچنین افرادی را می‌شناسیم که بر احساسات و هیجانات خود مسلطند و آن را مدیریت می‌کنند. آنها در موقعیتهای فشارآلود عصابی نمی‌شوند و آرامش خود را از دست نمی‌دهند. در عوض آنها این قابلیت را دارند که به چالشها نگاه کنند و به آرامی به دنبال راه حل بگردند. آنها تصمیم‌گیران فوق‌العاده‌ای هستند و می‌دانند کی بر بصیرت و درک خود اعتماد کنند. صرف‌نظر از قدرتشان آنها معمولا علاقه‌مندند به خودشان با صداقت برخورد کنند. آنها پذیرای خوبی برای نقدها هستند، و به خوبی می‌دانند که چه زمانی از آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند.چنین افرادی درجه بالایی از هوش هیجانی را دارند. آنها خود را خیلی خوب می‌شناسند و درک خوبی نسبت به نیازهای احساسی و هیجانی دیگران دارند.آیا شما هم مایلید شباهت بیشتری با این افراد داشته باشید؟اغلب افراد تأیید می‌کنند که هوش هیجانی به اندازه قابلیتهای فنی در موفقیت حرفه‌ای مؤثرند. در حال حاضر سازمانها به صورت روز افزونی معیارهای مربوط به هوش هیجانی را در استخدام وترفیع افراد دخیل می‌نمایند.برای مثال یک شرکت بزرگ تولید کننده لوازم آرایش و بهداشتی فرایند جذب نیروی انسانی خود برای فروش را اصلاح کرد و آن را مبتنی بر هوش هیجانی قرار داد. نتیجه چه بود؟ فروشندگانی که با سیستم جدید جذب شده بودند به طور متوسط 91000 دلار بیش از کسانی که با سیستم قدیمی جذب شده بودند فروخته بودند. ضمنا میزان تغییرات نیروی انسانی و ریزش افراد در سیستم مبتنی بر هوش هیجانی کمتر از سیستم قبل بود.با این تفاسیر هوش هیجانی دقیقا چیست؟ و شما چگونه می‌توانید آن را در خودتان افزایش دهید؟

اسلاید 4: هوش هیجانی چیست؟همه ما تفاوتهایی در ویژگیهای شخصیتی، در خواستها و نیازها داریم و روشهای مختلفی نیزبرای بیان احساس و هیجانات خود داریم. مرور این تفاوتها درایت و زیرکی را نشان می‌دهد (به خصوص اگر اما امید به موفقیت در زندگی داشته باشیم). این همانجایی است که هوش هیجانی اهمیت پیدا می‌کند. هوش هیجانی توانمندی بروز احساسات و هیجانات است، اینکه بفهمید دیگران در مرو شما چه می‌گویند و تصور کنید که هیجانات و بروزات احساسات شما بر افراد پیرامون شما چه تأثیری خواهد گذاشت. وقتی شما بفهمید آنها چه احساسی دارند امکان مدیریت اثربخش‌تر روابط خود را پیدا خواهید کرد.افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا در اغلب فعالیتهایی که انجام می‌دهند موفق هستند. چرا؟ چون آنها افرادی هستند که دیگران دوست دارند عضو تیم آنها باشند. وقتی چنین افرادی ایمیلی می‌زنند دیگران پاسخ می‌دهند. وقتی به کمک نیاز دارند آن را به دست می‌آورند. به این دلیل که آنها باعث می‎شوند دیگران احساس خوبی داشته باشند. آنها بسیار راحت‌تر از افرادی که زود عصبانی و ناراحت می‌شوند وارد زندگی می‌شوند.ویژگیهای هوش هیجانییک روانشناس آمریکایی به نام دانیل گولمن چارچوبی برای تعریف هوش هیجانی ارائه کرده است که مبتنی بر پنج عنصر زیر است:1-خود شناسی: افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا از خودشناسی بسیار بالایی برخوردارند. آنها احساسات خود را درک می‌کنند و به همین دلیل به احساسات خود اجازه محدود کردن و مدیریت کردن خود را نمی‌دهند. آنها اعتماد به نفس بالایی دارند چرا که آنها به درک خود اطمینان دارند و به احساسات خود اجازه ظغیان و خارج شدن از کنترل را نمی‌دهند.آنها همچنین تمایل به نگاهی صادقانه به خود دارند. آنها قوتها و ضعفهای خود را می‌شناسند و در زمینه‌هایی کار می‌کند که که می‌تواند عملکرد بهتری از خود بروز کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که خودشناسی مهمترین بخش از هوش هیجانی است.2-خودگردانی: این فاکتور قابلیت کنترل احساسات و انگیزه‌هاست. افراد خودگردان به طور معمول به خود اجازه نمی‌دهند که زیاد عصبی شوند یا حسادت ورزند و احساساتی شده و تصمیماتی بی‌منطق بگیرند. آنها قبل از اقدام فکر می‌کنند. از ویژگیهای افراد خودگردان این است که آنها متفکرند، به تغییر به راحتی کنار می‌آیند، یکپارچگی و هماهنگی دارند و قدرت نه گفتن را دارند.

اسلاید 5: 3-انگیزه: افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا با انگیزه هستند. آنها از نتایج کوتاه‌مدت برای رسیدن به اهداف صرف‌نظر می‌کنند. آنها بسیار کارا هستند، چالش را دوست دارند و در هر کاری که انجام می‌دهند اثربخش ظاهر می‌شوند.4-همدلی: این ویژگی شاید دومین ویژگی مهم برای افرادی است که هوش هیجانی بالایی دارند. همدلی قابلیت شناسایی و درک خواسته‌ها، نیازها، و دیدگاه‌های افرادی است که پیرامون شما قرار دارند. افراد دارای همدلی شناخت خوبی از احساسات دیگران دارند هرچند این احساسات خیلی جدی نباشد. در نتیجه افراد دارای همدلی معمولا در مدیریت ارتباطات، گوش دادن، و برقراری ارتباط با دیگران فوق‌العاده هستند. آنها از قالب گرفتن و قضاوت شتاب‌زده خودداری می‌کنند و آنها به صورت بسیار آزاد و صادقانه زندگی می‌کنند.5-مهارتهای اجتماعی: معملا صحبت کردن با و دوست داشتن افرادی که مهارتهای اجتماعی خوبی دارند کار ساده‎ای است. یکی دیگر از نشانه‌های هوش هیجانی بالا همین است. آنهایی که مهارتهای اجتماعی قوی دارند و به طور معمول بازیکنان موفقی در تیم هستند. به جای تمرکز بر موفقیت شخصی آنها ابتدا به دیگران کمک می‌کنند که رشد کرده و بدرخشند. آنها می‌توانند نزاعها و اختلافات را مدیریت کنند، ارتباط گیرندگان فوق‌العاده‌ای هستند و روابط را ایجاد کرده و حفظ نمایند.همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، هوش هیجانی می‌تواند کلیدی برای موفقیت در زندگی باشد، به خصوص در حوزه کاری شما. قابلیت مدیریت افراد و روابط آنها برای همه رهبران بسیار مهم است، لذا توسعه و استفاده از هوش هیجانی روش خوبی برای شماست که رهبر درون خود را به دیگران نشان دهید.چگونه می‌توانید هوش هیجانی خود را افزایش دهیدخبر خوب در این زمینه این است که هوش هیجانی می‌تواند آموخته شده و رشد کند. بسیاری از کتب و آزمونها در اختیار شماست که به شما کمک می‌کند هوش هیجانی فعلی خود را تخمین بزنید و بفهمید که برای انجام کارهای مختلف به چه چیزهایی نیاز دارید. شما زمنا می‌توانید از این توصیه‌ها استفاده کنید:•ببینید چگونه نسبت به افراد عکس‌العمل نشان می‌دهید. آیا شما قبل از آنکه داده و اطلاعات کافی داشته باشید، عجولانه قضاوت می‌کنید؟ آیا شما رفتاری کلیشه‌ای یکسان دارید؟ صادقانه نگاه کنید و ببینیدی نسبت به دیگران چگونه فکر می‌کنید و چگونه با آنها برخورد می‌کنید. سعی کنید خود را به جای آنها قرار دهید، با آزادی بیشتری برخورد کنید و دیدگاه و نیازهای آنها را به رسمیت بشناسید.

اسلاید 6: •به محیط کار خود نگاهی بیندازید. آیا شما به دنبال توجه دیگران به اقدامات خود هستید؟ تواضع می‌تواند نتیجه خارق العاده‌ای داشته باشد و این بدان معنا نیست که شما خجالت بکشید یا اعتماد به نفستان را از دست دهید. در عین تواضع، اعلام کنید که آنچه را که انجام می‌دهید را می‌دانید و نسبت به آن اظمینان دارید. به دیگران فرصت بروز بدهید به آنها توجه کنید و خیلی نگران تملقات بیش از حدی که در مورد شما می‌شود نباشید.•یک ارزیابی از خود داشته باشید. نقاط ضعف شما چیست؟ آیا شما تأیید می‌کنید که حرفه‌ای نیستید و شما می‌توانید در برخی حوزه‌ها تلاش کنید که فرد بهتری باشید؟ آیا شجاعت نگاه صادقانه به خود را دارید؟ این موضوع می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.•عکس‌العملهای خود در محیطهای پرفشار بیازمایید. آیا شما از اینکه کاری به تأخیر بیفتد یا مطابق میل شما پیش نرود، ناراحت می‌شوید؟ آیا دیگران را سرزنش می‌کنید یا از آنها عصبانی می‌شوید حتی اگر مشکل پیش آمده تقصیر آنها نباشد. توانمندی حفظ آرامش و کنترل خود در شرایط سخت، در دنیای کسب و کار و بیرون آن بسیار باارزش است. هنگامی که شرایط وفق مراد شما نیست، احساسات خود را تحت کنترل بیارید.•در مقابل فعالیتها و اقدامات خود پاسخگویی و احساس مسئولیت داشته باشید. اگر احساسات کسی را جریحه‌دار کردید مستقیما از او عذرخواهی کنید، نه آنچه را انجام داده‌اید انکار کنید و نه به فرد بی‌توجهی کنید. افراد معمولا عادت دارند که اگر تلاش صادقانه برای انجام درست کارها انجام دهند از خطاهای آنها درگذرند و فراموش کنند.•چگونگی تأثیر رفتار خود بر دیگران را قبل از انجم هر عملی بسنجید. اگر تصمیمات شما بر دیگران تأثیر می‌گذارد، خود را جای آنها بگذارید. اگر شما این کار را انجام دهید آنها چه احساسی خواهند داشت؟ آیا شما تجارب آنها را می‌خواهید؟ اگر مجبور به گرفتن تصمیمی باشید، چگونه به افراد کمک می‌کنید تا با تأثیرات آن برخورد داشته باشند؟

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطچارچوب ظرفیت نظری Visionary Capacity Frameworkقدرت خبرگی ( رهبری پیشتاز) Winning Expert Powerمزایاهمانطور که هوش رایج در موفقیت در زندگی اهمیت دارد، هوش هیجانی نیز کلید ارتباط خوب با دیگران و رسیدن به اهداف مدنظر است. بسیاری افراد بر این باورند که هوش هیجانی حداقل به اندازه هوش رایج اهمیت دارد و امروزه بسیاری از شرکتها از آزمونهای سنجش هوش هیجانی برای استخدام نیروی انسانی استفاده می‌کنند.هوش هیجانی آگاهی شما از اقدامات و احساسات خوتان و چگونگی تأثیر آنها بر افراد پیرامون شما است. این هوش علاوه بر این به معنی ارزش قائل شدن برای دیگران، گوش دادن به خواسته‌ها و نیازهایشان و قابلیت همدردی و درک افراد در سطوح مختلف است.کاربردهاهوش هیجانی می‌تواند کلیدی برای موفقیت در زندگی باشد، به خصوص در حوزه کاری شما. قابلیت مدیریت افراد و روابط آنها برای همه رهبران بسیار مهم است، لذا توسعه و استفاده از هوش هیجانی روش خوبی برای شماست که رهبر درون خود را به دیگران نشان دهید.معایباین ابزار نسبتا زمان‌بر استنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک دارد

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان