کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

وام‌های بانکی بلندمدت – Long-term bank loans

80-Long-term-bank-loans

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وام‌های بانکی بلندمدت – Long-term bank loans”

وام‌های بانکی بلندمدت – Long-term bank loans

اسلاید 1: وام های بانکی بلند مدتLong-term bank loansMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانوام های بانکی بلند مدتنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحفردی/ گروهی/ سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: وام‌های بانکی بلند‌مدت وام‌هایی هستند که چارجوب زمانی آنها توسعه یافته و سررسیدشان بیش از یک سال است. نرخ بهره این قبیل وام‌ها معمولاً به دلیل سر رسید طولانی‌تر آنها بیشتر از نرخ وام‌های کوتاه‌مدت است. نرخ بهره این نوع وام‌ها می‌تواند ثابت یا متغییر باشد. در برخی از کشورها هزینه بانکی متناسب با میزان وام توانایی مالی و اعتباری وام‌گیرنده متفاوت است. وام‌ها معمولاً در اقساط مساوی دوره‌ای پرداخت می‌شوند. جدول زمان‌بندی پرداخت اقساط وام می‌تواند براساس وضعیت نقدیگی بازپرداخت بدهی وام‌گیرنده تنظیم شود. وام‌هاي بلندمدت بدهي‌هايي هستند که سررسيد آنها بيش از يک سال بوده و شرکت وام‌گيرنده متعهد مي‌گردد که طبق زمان‌بندي خاصي که مورد توافق وي و موسسه وام‌دهنده است، اقدام به بازپرداخت اصل و بهره آن نمايد. شرايط و مفاد قراردادهاي وام‌هاي بلند‌مدت بر اساس توافق و مذاکرات في مابين تعيين مي‌شود. به عبارت ديگر شرکت وام‌گيرنده و وام‌دهنده با در نظر گرفتن شرايط خود و طرف مقابل اقدام به مذاکره در مورد مفاد قراردادهاي وام کرده و براساس شرايط مورد توافق اقدام به عقد قرارداد مي‌‏کنند. نرخ بهره وام‌هاي بلندمدت معمولا تابعي از رتبه اعتباري شرکت‌هاي متقاضي وام است. هر چه شرکت‌هاي متقاضي وام به لحاظ اعتباري داراي رتبه بهتري باشد، نرخ بهره مورد مطالبه بانک و موسسات مالي کمتر خواهد بود و برعکس. همچنين در صورتي که رتبه اعتباري شرکت پايين باشد، موسسه وام‌دهنده متمايل خواهد بود که وام را با دوره بازپرداخت کمتر و اخذ وثيقه پرداخت کند. نرخ بهره وام‌هاي بلند‌مدت مي‌تواند ثابت يا شناور (هماهنگ با برخي شاخص‌ها مثل نرخ لايبور و...) باشد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطوام های معاملات Transaction Loans تعهدات مالی (وام) Financial (Debt) Covenantsمزایا۱- بهره بدهی مالیات کاه است اما سود سهام این گونه نیست .۲- خریداران اوراق قرضه به جز بهره خود ، سهمی از سود بعد از بهره و مالیات شرکت نخواهند‌داشت.۳- بازپرداخت بدهی در دوران تورمی ارزان‌تر تمام خواهد‌شد.۴- کنترل شرکت به واسط تأمین مالی از طریق بدهی کاهش نخواهد یافت .۵- با اعمال شرط باز خرید در قرارداد قرضه تأمین مالی شرکت انعطاف‌پذیر می‌شود. چنین شرطی به شرکت اجازه می‌دهد قبل از سررسید قرضه بدهی خود را پرداخت کند.۶- بدهی بلندمدت می‌تواند ثبات مالی آتی شرکت را حفظ کند. خصوصاً در شرایطی که بازارهای پولی دچار کسادی است و اخذ وام‌های کوتاه‌مدت مقدور نمی‌باشد. مهم‌ترين مزايايي که استفاده از وام‌هاي بلندمدت دارند اين است که شرکت مي‌تواند در مورد شرايط قرارداد وام به خصوص نرخ بهره با بانک به مذاکره نشسته و بر سر شرايط و مفادي به توافق برسند که دربرگيرنده مصالح و شرايط خاص شرکت باشد. از سويي ديگر شرکت می‌تواند با برقراري روابط حسنه با يک يا چند بانک در زمره مشتريان خوش حساب آنها قرار گرفته و از تسهيلات آنها در هر زمان که نياز باشد استفاده نمايد.

اسلاید 5: کاربردها این قبیل وام‌ها برای رفع نیازهای بلندمدت مانند خرید برخی از انواع دارایی ثابت مناسب هستند.معایب۱- صرف نظر از سود یا زیان، هزینه‌های بهره باید پرداخت شود.۲- اصل بدهی باید در تاریخ سررسید پرداخت شود.۳- استفاده از بدهی بیشتر ریسک ساختمان سرمایه را افزایش و در نتیجه هزینه سرمایه شرکت را افزایش می‌دهد .۴- شرایط قرارداد قرضه ممکن است محدودیت‌های شدیدی بر شرکت تحمیل کند.۵- تعهدات شرکت ممکن است به واسطه خطاهای پیش‌بینی ، شدیداً افزایش یابد. وام‌هاي بلندمدت باعث افزايش حجم بدهي‌هاي شرکت و اهرم مالي آن مي‌شود که به واسطه آن ممکن است ريسک شرکت افزايش و رتبه اعتباري آن کاهش پيدا کند. از سويي ديگر، اخذ وثيقه يا گنجاندن برخي محدوديت ها در مفاد قراردادهاي وام از سوي بانک مي‌تواند انعطاف‌پذيري شرکت را در تعيين و اجراي سياست‌هاي مالي کمتر سازد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان