علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

وبلاگ و کارکردهای آن

Moarefi_weblag_va_karbordhaye_Aan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وبلاگ و کارکردهای آن”

وبلاگ و کارکردهای آن

اسلاید 1: معرفي وبلاگ و كاركردهاي آنمهرماه 1388

اسلاید 2: معرفي وبلاگفصل اول

اسلاید 3: عناوين مطالب1. معرفي وبلاگ 2. علّت استقبال از وبلاگ 3. وبلاگ رسانه 4. شبكه‌هاي اجتماعي 5. سير تحوّلات سايبر 6. كاركردهاي تبليغي فضاي سايبر

اسلاید 4: معرفي وبلاگ (لغت)Log: Web: Weblog (blog): كٌنده درخت، ثبت وقايع، شرح روزانه تار، بافت يا نسج، شبكه مرتبطي از اَسناد Html يادداشت‌هاي روزانه اينترنتي

اسلاید 5: معرفي وبلاگ (اصطلاح)شخصي است: توسط يك فرد نوشته مي شود، نه توسط يك سازمان؛ به همين دليل يك شخصيت ويژه دارد. پيراسته و ويراسته هم نيست كه به همين علت جالب است.

اسلاید 6: معرفي وبلاگ (اصطلاح)روي اينترنت است: جايي چاپ نمي شود، مي توان آن را با هزينه بسيار كم، مرتباً روزآمد كرد، براي خواندنش داشتن يك مرورگر كافي است.

اسلاید 7: معرفي وبلاگ (اصطلاح)منتشر مي شود: نوشته‌هاي خام طي يك روند اتوماتيك، در قالب هاي پيش‏ساخته ريخته مي‏شود. بالقوه در دسترس همه قرار مي‌گيرد.

اسلاید 8: معرفي وبلاگ (اصطلاح)بخشي از يك اجتماع است: مربوط به دسته‌اي از افراد است كه علاقه مشتركي دارند، به خاطر آن به طور مجازي دور هم جمع شده‌اند.

اسلاید 9: معرفي وبلاگ (اصطلاح)راﻳﮕﺎن و ﻏﻴﺮ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ اﺳﺖ: ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺮم‌اﻓﺰارﻫﺎ ﻳﺎ ﺳﺮوﻳﺲ‌دﻫﻨﺪﮔﺎن راﻳﮕﺎن اﻳﺠﺎد و ﺑﻪ روز ﻣﻲ‌ﺷﻮد. ﻏﻴﺮ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ اﺳﺖ ﭼﻮن ﺷﺨﺼﻲ است. «ديويد واينر» (اولين وبلاگ‌نويس دنيا)

اسلاید 10: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A blog (a contraction of the term weblog) is a type of website, usually maintained by an individual with regular entries of commentary ... http://en.wikipedia.org

اسلاید 11: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A web-based publication consisting primarily of periodic articles, often listed in reversed periodical order. Most weblogs are RSS-enabled. Weblog is usually shortened to blog, and occasionally spelled as web log. http://www.library.tudelft.nl

اسلاید 12: معرفي وبلاگ (اصطلاح)An online journal or diary on a specific subject. Also referred to as a blog. http://www.webdesignseo.com

اسلاید 13: معرفي وبلاگ (اصطلاح)An extension of a personal web site, where users post informal journals of their thoughts and comments, updated frequently and normally reflecting ... http://www.syberworks.com

اسلاید 14: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A weblog is, literally, a log of the web - a diary-style site, in which the author (a blogger) links to other web pages he or she finds interesting using entries posted in reverse chronological order. http://guardian.co.uk

اسلاید 15: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A weblog, sometimes written as web log or Weblog, is a Web site that consists of a series of entries arranged in reverse chronological order, often updated on frequently with new information about particular topics. The information can be written by the site owner, gleaned from other Web sites or other sources, or contributed by users. http://en.wikipedia.org

اسلاید 16: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A weblog often has the quality of being a kind of log of our times from a particular point-of-view. Generally, weblogs are devoted to one or several subjects or themes, usually of topical interest, and, in general, can be thought of as developing commentaries, individual or collective on their particular themes. http://en.wikipedia.org

اسلاید 17: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A weblog may consist of the recorded ideas of an individual (a sort of diary) or be a complex collaboration open to anyone. Most of the latter are moderated discussions. http://en.wikipedia.org

اسلاید 18: معرفي وبلاگ (اصطلاح)A Weblog is a type of website that uses a dated log format for building its content. Weblogs (or blogs) are usually moderated by a single person who creates the material themselves, edits submissions from contributors, gleans material from elsewhere on the Net, or a combination of all three. http://www.webdesigninsite.com

اسلاید 19: معرفي وبلاگ (اصطلاح)اولين كاربرد اصطلاح وبلاگ (Weblog): در سال 1997 توسط بارگر (Jorn Barger) اولين كاربرد اصطلاح بلاگ (Blog): در سال 1999 توسط مِرهولز (Peter Merholz) Weblog => We Blog

اسلاید 20: معرفي وبلاگتعريف وبلاگ از بلاگر گوگل: وبلاگ يک دفتر يادداشت شخصي است. يک جايگاه سخنراني روزانه. يک فضاي همکاري. يک تريبون سياسي. محل انتشار اخبار فوري. مجموعه‌اي از پيوندها. نظرات شخصي شما. يادداشت‌هايي براي مردم سراسر دنيا. وبلاگ ها تغييراتي را در وب ايجاد کردند، روي سياست ها تأثير گذاشته و باعث تغيير و تحول روزنامه نگاري شده و براي ميليونها نفر امکان ارائه نظر و ارتباط با ديگران را فراهم کرده‌اند. و ما کاملاً مطمئن هستيم که بخش اعظم کار شروع شده است.

اسلاید 21: معرفي اجزاي وبلاگBerkman Center for Internet & Society at Harvard Law School: Technically, what is a weblog? A weblog is a hierarchy of text, images, media objects and data, arranged chronologically, that can be viewed in an HTML browser. Theres a little more to say. The center of the hierarchy, in some sense, is a sequence of weblog posts -- explained below -- that forms the index of the weblog, that link to all the content in sequence.

اسلاید 22: معرفي اجزاي وبلاگWhat is a weblog post? A weblog post has three basic attributes: title, link and description. All are optional. Some weblogs only have descriptions. Others always have all three. On my own weblog, Scripting News, all items have descriptions, a few have titles, and most have links, some have several links. Generally, a title cannot contain markup, but the description can.

اسلاید 23: معرفي اجزاي وبلاگ1. پُستPost 1/1. عنوانTitle 2/1. لينكLink 3/1. متنDescription 2. كامنتComment

اسلاید 24: انواع وبلاگﺑﻼگ متنيTextblogs رادﻳﻮ ﺑﻼگPodcasting ﺑﻼگ ﺗﺼﻮﻳﺮيPhotoblog ﺑﻼگ ﺻﻮﺗﻲAudioblog ﺑﻼگ وﻳﺪﺋﻮييVideoblogs

اسلاید 25: ويژگي‌هاي عمومي بلاگ‌سرويس‌ها1. Archives and permalinks 2. Comments 3. Calendar 4. Categories 5. Templates 6. RSS feed 7. Pings Weblogs.Com 8. Notification via email 9. Rankings

اسلاید 26: انواع محتوا1. خبر همراه تحليل يا بدون شرح 2. در قالب خاطره يا داستان 3. تصاوير با توضيح يا بدون شرح 4. فيلم، صوت، فلش يا هر نوع فايل ديگر 5. لينك به سايت‌هاي ديگر

اسلاید 27: آمارهايي از تعداد وبلاگ‌ها

اسلاید 28: آمارهايي از تعداد وبلاگ‌ها

اسلاید 29: بلاگ‌سرويس‌ها 1. استفاده از فضاي مستقل مانند: http://webneveshteha.ir 2. استفاده از سرويس‌هاي وبلاگ

اسلاید 30: دلايل توليد بلاگ‌سرويس‌ها 1. مسائل اقتصادي هزينه استفاده از سرويس هزينه ارائه خدمات تبليغ 2. مسائل سياسي و فرهنگي منازعات ميان دولت‌ها درگيري با حاكميت حفظ فرهنگ ملّي و …

اسلاید 31: بلاگ‌سرويس‌هاي معروف ايرانيﭘﺮﺷﻴﻦ‏ﺑﻼگPersianblog ﭘﺎرسي‏ﺑﻼگ Parsiblog ﺑﻼﮔﻔﺎ Blogfa ﺑﻼگ‏اﺳﻜﺎي Blogsky ﻣﻴﻬﻦ‏ﺑﻼگ Mihanblog

اسلاید 32: بلاگ‌سرويس‌هاي غيرايراني با امكانات فارسي بلاگرBlogger وُرد پرسWordpress

اسلاید 33: علّت استقبال از وبلاگفصل دوم

اسلاید 34: علّت استقبال از وبلاگالف. «توماس هابز»: «انسان گرگ انسان است» ماركسيسم: آن چه موجب مي‌‌شود انسان‌‌ها به رفاه نرسند همين خصوصيت گرگ «منشي» است. ليبراليسم هم انسان را گرگ انسان مي‏داند. «منبع: مقاله‌اي از حجةالاسلام سبحاني»

اسلاید 35: علّت استقبال از وبلاگب. فاصله‌هاي زياد در فضاي مجازي: «او آنقدر از من دور است كه نمي‌تواند به من آسيب بزند» نتيجه: وِب جايي است كه مي‌تواني اسرار دروني خود را بر زبان آوري! و به همه اعتماد كني!

اسلاید 36: علّت استقبال از وبلاگالف. خسته شدن مردم دنيا از پروپاگاندا (Propaganda) و خبرپراكني‌هاي هدف‌مند و جهت‌دار رسانه‌ها ب. شخصي بودن و خام بودن اطلاعات وبلاگ، دليلي بر ساختگي نبودن آن

اسلاید 37: علّت استقبال از وبلاگ نتيجه: [تصوّرِ] قابل اعتماد بودن وبلاگ‌ها

اسلاید 38: وبلاگ پروپاگاندا ولي آيا واقعاً اين‌گونه است؟

اسلاید 39: وبلاگ پروپاگاندااولاً: اهداف اجتماعي گروه‌هاي سياسي و فرهنگي و اهداف اقتصادي گروه‌هاي صنفي اعضاي آنان را به صورت فردي به دورغ‌پراكني وادار مي‌سازد.

اسلاید 40: وبلاگ پروپاگانداثانياً: نهادهاي سياسي و بنگاه‌هاي خبري اقدام به ايجاد و حمايت از وبلاگ‌هاي خاصّي مي‌نمايند و همان اخبار ساختگي سابق را در ظاهري وبلاگي ارائه مي‌كنند.

اسلاید 41: وبلاگِ رسانهفصل سوم

اسلاید 42: وبلاگ رسانهمدير يك سرويس وبلاگ: «امروز در محيط وب، قدرت،‌ ثروت و دانش دوباره توزيع مي‌شوند و مرزهاي جنسيتي، ‌قومي‌و اقتصادي رنگ مي‏بازند، به اين ترتيب ما هم اكنون در يك رنسانس اينترنتي قرار داريم كه يك اتفاق عظيمي ‌در حال رخ دادن است».

اسلاید 43: وبلاگ رسانهالف. كاركرد رسانه: انتقال پيام، القاء به مخاطب، تأثيرگذاري اجتماعي به ميزان قدرت ايجاد «اعتماد»

اسلاید 44: وبلاگ رسانهب. وبلاگ: شخصي است، اطلاعات خام، ايجاد اعتماد فراوان، قدرت تأثير بيشتر، فراگيري، عدم قدرت بر سانسور رسانه‌اي از سوي حاكميت‌ها

اسلاید 45: وبلاگ رسانهنتيجه: وبلاگ «رسانه» قدرتمندي است. اگر به شبكه‌اي اجتماعي تبديل شود، قوي‌تر هم خواهد شد.

اسلاید 46: وبلاگ رسانهاظهارات يك وبلاگ‌نويس آمريكايي؛ «پاول اندروز» نويسنده نشريه «سياتل تايمز» و تحليلگر برنامه «يو اس نيوز» و «ورد ريپورت»: وبلاگ سبك آينده روزنامه‌نگاري است!

اسلاید 47: نمونه‌هايي از نقش رسانه‌اي وبلاگــ افشاگري عليه پليس آمريكا ــ نقش وبلاگ‌ها پس از 11 سپتامبر ــ فشار به دولت بوش توسط وبلاگ ــ وبلاگ‌نويسي از درون عراق در سكوت رسانه‌اي آينده رسانه‌هاي گروهي وبلاگ است

اسلاید 48: وبلاگ رسانه«رسانه هاي گروهي در آينده، بيشتر به سوي الگوي وبلاگ‌نويسي روي مي‌آورند و روزنامه‏نگاري از شکل فعلي انتشار متمرکز، از بالا به پايين و يک طرفه اطلاعات، به ارتباطات آنلاين چند سويه و مبتني بر چرخه تعامل و تبادل دائمي اطلاعات تغيير ماهيت مي‌دهد». پاول اندروز

اسلاید 49: http:// www.bbc.co.uk / blogs

اسلاید 50: http:// www.guardian.co.uk / weblog

اسلاید 51: http:// blogs.guardian.co.uk / news

اسلاید 52: شبكه‌هاي اجتماعيفصل چهارم

اسلاید 53: شبكه‌هاي اجتماعينسل جديد وبلاگ‌ها اتصال وبلاگ‌ها به هم ايجاد شبكه‌هاي مجازي اجتماعي تنوّع موضوعات فعاليت شبكه‌ها خدمات متفاوت براي ايجاد جاذبه‌هاي كاربري

اسلاید 54: نمونه‌هاي شبكه اجتماعيمانند: Facebook ، Orkut و Flixster ، شبكه‌هاي امتيازدهي مانند: Trustedopinion ، شبكه‌هاي پيام كوتاه مانند: Twitter و Friendfeed و شبكه‌هاي رتبه‌بندي مانند: Digg و شبكه زندگي مجازي: Secondlife

اسلاید 55: نمونه‌هاي شبكه اجتماعي

اسلاید 56: حبس يك وبلاگ‌نويس در سنگاپورIn Singapore, two ethnic Chinese were imprisoned under the country’s anti-sedition law for posting anti-Muslim remarks in their blogs.

اسلاید 57: يك‏سال زندان براي وبلاگ‌نويسEgyptian blogger Kareem Amer was charged with insulting the Egyptian president Hosni Mubarak and an Islamic institution through his blog. It is the first time in the history of Egypt that a blogger was prosecuted. After a brief trial session that took place in Alexandria, the blogger was found guilty and sentenced to prison terms of three years for insulting Islam and inciting sedition, and one year for insulting Mubarak.

اسلاید 58: دستگيري يك وبلاگ‌نويس در مصرEgyptian blogger Abdel Monem Mahmoud was arrested in April 2007 for anti-government writings in his blog. Monem is a member of the banned Muslim Brotherhood.

اسلاید 59: اخراج يك وبلاگ‌نويس از سودانAfter expressing opinions in his personal blog about the state of the Sudanese armed forces, Jan Pronk, United Nations Special Representative for the Sudan, was given three days notice to leave Sudan. The Sudanese army had demanded his deportation.

اسلاید 60: محكوميت 20 سال زندان براي يك وبلاگ‌نويسIn Myanmar, Nay Phone Latt, a blogger, was sentenced to 20 years in jail for posting a cartoon critical of head of state Than Shwe.

اسلاید 61: دستگيري وبلاگ‌نويس در آمريكاNEW YORK (Reuters) - An arrest of a New Yorker for using Twitter to alert anti-capitalist protesters at the Group of 20 summit in Pittsburgh to police movements would be deemed a human rights violation if it happened in Iran or China and raises free speech concerns, experts and rights activists say.

اسلاید 62: نماد سياست دوگانه غربPittsburgh police arrested Elliot Madison, 41, on September 24, the first day of a meeting of leaders from the G20 rich and developing nations, and accused him of using the online social networking site to help protesters avoid apprehension.

اسلاید 63: سير تحوّلات سايبرفصل پنجم

اسلاید 64: سير تحوّلات سايبر1. Usenet 2. e-mail lists 3. Bulletin Board Systems (BBS) 4. Forum (1990) 5. Chat

اسلاید 65: سير تحوّلات سايبر6. Diarists (1994) 7. Popular Weblog - bloggers (1999) 8. Political consultants, News (2004) 9. Business bloggers (2005) 10. Governments blog (IsraelPolitik)

اسلاید 66: گذشته فضاي سايبرترسيم محيط واقعي در محيط مجازي: در گذشته تلاش بر اين بود تا حدّ ممكن امكانات دنياي واقعي به دنياي مجازي سايبر آورده شود. اثر: محيط واقعي بر محيط مجازي تأثير شديد داشت.

اسلاید 67: تحوّل در فضاي سايبرترسيم محيط مجازي بر محيط واقعي: امروز تلاش بر اين است كه دنياي واقعي سايه‌اي از محيط مجازي شود و تغييرات از محيط مجازي شروع شود. اثر: محيط مجازي تأثير شديد بر محيط واقعي دارد.

اسلاید 68: كاركردهاي تبليغي فضاي سايبرفصل ششم

اسلاید 69: آمار جمعيت مسلمانان جهانتعداد مسلمانان جهان: 1,570,000,000 نفر (23 درصد جمعيت جهان) 20% خاورميانه و شمال آفريقا 60% ساير كشورهاي آسيايي 300 ميليون مسلمان در كشور خود اقليت هستند!

اسلاید 70: آمار جمعيت مسلمانان جهانـ جمعيت مسلمانان آلمان از جمعيت مسلمانان لبنان بيشتر است. ـ چين بيشتر از سوريه مسلمان دارد. ـ روسيه بيش از مجموع ليبي و اردن مسلمان دارد. «منبع: مجمع مذاهب و زندگي اجتماعي»

اسلاید 71: شيوه‌هاي تبليغيتبليغ فرد به فردPerson 2 Person تبليغ گروه به فردGroup 2 Person تبليغ فرد به گروهPerson 2 Group تبليغ گروه به گروهGroup 2 Group ناكارآمد

اسلاید 72: ويژگي‌هاي تبليغ گروهيـ تأثير انگيزشي اعضا در يكديگر ـ تقسيم كار ميان اعضاي گروه ـ پردازش بازخورد اطلاعات ـ امكان اصلاح فعاليت‌ها ـ چندبرابر شدن تأثيرگذاري

اسلاید 73: مدل پيشنهادي تبليغ گروهي (o-o)ـ يك تيم 9 نفره ـ يك جمع‌آور: گرد هم آوردن اطلاعات مذهبي ـ دو تطبيق‌گر: متناسب‌سازي با فضاي گفتماني ـ يك كنترل‌گر: بررسي صحّت اطلاعات ـ چهار مبلّغ: ارتباط مجازي با مخاطبين ـ مدير گروه: هماهنگي برنامه‌ها و ارتباطات

اسلاید 74: مدل پيشنهادي تبليغ گروهي

اسلاید 75: مدل پيشنهادي تبليغ گروهي

اسلاید 76: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسي1. ملاحظه پارادايم (فضاي گفتماني) 2. پست‌هاي ناويراسته 3. كوتاه و مختصر 4. شخصي و تجربي 5. كامنت‌گذاشتن 6. رفت و آمد

اسلاید 77: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسي7. هويّت واقعي 8. ادب و صبر 9. ارتباط گسترده 10. احترام به نام مستعار 11. يك وبلاگ معتبر به جاي چند وبلاگ 12. نام خوب و مناسب

اسلاید 78: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسي13. موضوع وبلاگ 14. اولين پست 15. لوگوي مناسب 16. انتخاب قالب 17. حذف نكردن نظرات 18. فاصله پست‌ها

اسلاید 79: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسي19. سادگي 20. توجه به تغييرات 21. توجه به حوادث دنياي واقعي و محيط مجازي 22. انتخاب سرويس 23. تجميع همه نوع سرويس 24. بدون بولد

اسلاید 80: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسي25. تبديل محيط مجازي به محيط واقعي مك لوهان: «رسانه خود پيام است» Mc Luhan: The medium is the message “Understanding Media: The Extensions of Man” is a 1964 book by Marshall McLuhan

اسلاید 81: چگونگي‌هاي وبلاگ‌نويسيبا داشتن وبلاگ، شما يك رسانه‌ايد، كافيست منصف باشيد و با اخلاق رفتار كنيد، پيام تبليغي خود را رسانده‌ايد، خيلي نياز به حرف و سخن اضافه نيست.

اسلاید 82: ذكر نام حقيقي در وبلاگ

اسلاید 83: تعداد پست‌ها در ماه

اسلاید 84: ما در كجاي راهيم؟1. طرح تبليغ گروهي دين‌پژوه (1383) 2. غرفه وبلاگ‌نويسي اسلامي در نمايشگاه‌ها (1383) 3. دفتر توسعه وبلاگ ديني (1385) 4. حركت به سوي سازماندهي وبلاگ‌نويسان اسلامي 5. و . . .

اسلاید 85: آموزش راه‌اندازي يك وبلاگضميمه

اسلاید 86: 1. ورود به صفحه http:// parsiblog.com

اسلاید 87: 2. انتخاب گزينه «عضويت در سايت»

اسلاید 88: 3. تكميل فرم عضويت

اسلاید 89: 4. بخش «ارسال يادداشت جديد»

اسلاید 90: 5. درج عنوان و متن پست و ارسال

اسلاید 91: 6. انتخاب قالب نمايش وبلاگ

اسلاید 92: 6. انتخاب قالب نمايش وبلاگ

اسلاید 93: والسلام عليكم و رحمةالله و بركاته

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید