chogan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ورزش باستانی چوگان”

ورزش باستانی چوگان

اسلاید 1: چوگان قدیمی ترین ورزش ثبت شده ایران

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهچوگان از بازی / ورزش‌های کهن ایرانی است. که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده ‌است. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف است. نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده ‌است. این بازی در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب ‌های جنگی خود را به نمایش می‌ گذاشتند. ورزش چوگان امروزی از بازی چوگان ایرانی منشأ گرفته‌است.

اسلاید 4: امروزه بیش از ۷۷ کشور مسابقات و برنامه ‌های ویژه ی چوگان برگزار می ‌کنند. چوگان همچنین از جمله ورزش‌ هایی است که از سال ۱۹۰۰ (میلادی) تا سال ۱۹۳۹ (میلادی) به عنوان یک ورزش در مسابقات جهانی المپیک بازی شده و هم ‌اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده‌ا ست و از دیرباز در خود ایران بازی می‌ شده و قدمتی چند صد ساله دارد. اما این ورزش در زادگاه خود ایران چندان مورد استقبال عمومی نیست. به طوری که در جهان جزو تیم‌ های برتر نیست؛ و لازم است ذکر شود در سال ۱۹۳۶ در المپیک برلین با توجه به عدم وجود اجماع جهانی یا حداقل حمایت از طرف کشور خاستگاه آن ایران از بازی‌های المپیک حذف شد.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید