سایر ورزشی

ورزش تنیس روی میز

tennis-rooye-miz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ورزش تنیس روی میز”

ورزش تنیس روی میز

اسلاید 1: ورزش تنیس روی میز

اسلاید 2: تاریخچه: تنیس روی میز)پینگ پنگ) ورزش مفرح و شادی است که بر روی میز انجام میشود وپیشینه ای تاریخی دارد. ریشه این ورزش به انگلستان بر می گردد، آن هنگام که شاهزادگان انگلیسی برای فراراز آفتاب سوزان وانجام فعالیت بدنی در خانه به فکر اختراع ورزشی افتادند که بتوانند آن را در فضای سر پوشیده یا خانه نیز انجام دهند ، بنابراین آنها پینگ پنگ را از روی تنیس راکتی اختراع کردند. در این ورزش افراد می توانند با استفاده از راکت و یک توپ به صورت انفرادی ( تک به تک)یا گروهی ( دو به دو ) به انجام آن بپردازند.

اسلاید 3: این بازي که برگرفته از بازي تنیس قرون وسطایی است، با همین نام امروزي و نام هاي مختلف تجاري، همراه با بازي بدمینتون و تنیس روي چمن، در اواخر قرن نوزدهم بسیار محبوب بودند و بعد از اینکه عنوان پینگ پنگ (به پیروي از صداي ایجاد شده از برخورد توپ با میز و راکت با پوست بره توخالی که در آن زمان متداول بود) توسط می جکس و پسرانش در سال 1900 ، به ثبت رسید، این بازي با شور و شوق بسیاري رایج شد.مدارك و تصاویر زیادي در مورد این بازي وجود دارد که اغلب در محافل خانوادگی بازي می شده است و اگرچه بسیاري از خصوصیات امروزي را داشت، با وجود این هنوز بیشتر یک سرگرمی پس از غذا بود تا ورزش.

اسلاید 4: پینگ پنگ در ایران از سال 1317 در شهرهاي جنوبی که محل اجتماع خارجیان و افسران انگلیسی بود، رواج گرفت و کم کم توسعه یافت. در آن سال ها افسران انگلیسی در مناطق نفت خیز ساکن بودند و وسایلی را از کشورشان براي تفریح و سر گرمی (از جمله میزهاي پینگ پنگ) را به ایران آورده و به بازي می پرداختند. تا اینکه در سال 1324 مسابقات بین باشگاه هاي خصوصی و دسته هاي آزاد در همان شهرهاي جنوبی و با حضور خارجیان مقیم ایران و ایرانیان علاقه مند برگزار گردید.در سال 1325 از آنجا که این ورزش به طور جدي مورد توجه قرار گرفت. فدراسیون تنیس وپینگ پنگ توام تشکیل شد. در سال 1326 این فدراسیون به عضویت فدراسیون بین المللی پینگ پنگ در آمد. در سال 1339 پس از اینکه این ورزش در بین مردم و در سطح کشور تاحدودي جاي خود را باز کرد، براي اولین بار با سه بازیکن در مسابقات جهانی در وین پایتخت اتریش شرکت کرد. در سال 1332 براي اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در تهران برگزار گردیدکه در آن سه تیم تهران، آبادان و خراسان شرکت داشتند. در سال 1346 فدراسیون تنیس و پینگ پنگ جدا و هر کدام داراي فدراسیون مستقلی شدند.

اسلاید 5: تجهیزات ورزشی پینگ پنگوسایل مورد نیاز براي بازي پینگ پنگ عبارتند از: میز، تور، توپ و راکت.

اسلاید 6: طریقه گرفتن راکت:به دو طریق راکت را در دست می گیرند:-1 قلمیش یا Pen holder-2 غربی یا Shake hand

اسلاید 7: چگونگي بازيفرد آغاز کننده، با استفاده از راکت بايد به گونه اي به توپ ضربه بزند که ابتدا توپ به نيمه ي زمين خود و پس از عبور از روي تور، به نيمه ي زمين فرد مقابل برخورد کند. در ضربه هاي بعدي توپ بايد فقط در نيمه ي زمين طرف مقابل به زمين بخورد. در بازي هاي انفرادي، زننده سرويس، يک سرويس صحيح را اجرا مي کند. سپس گيرنده ي سرويس يک برگشت صحيح را اجرا مي کند و به همين ترتيب زننده و گيرنده به طور متناوب به توپ ضربه مي زنند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید