سایر ورزشی

ورزش های باستانی ایـران

verzsh-hai-baastani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ورزش های باستانی ایـران”

ورزش های باستانی ایـران

اسلاید 1: ورزش های باستانی ایـراناستاد مربوطه: ارائه:

اسلاید 2: مقدمهورزش باستانی که البته آن را با نام ورزش زورخانه ای نیز می شناسیم، از افتخارات ایران اسلامی است که نیاکان یکتاپرست ما با هوشیاری و استعدادی بی نظیر توانسته اند نظامی ورزشی توام با فرهنگ ارزشی و ادبیات و موسیقی تربیتی به جامعه بشری عرضه کنند.باستانی کاری از ورزش های کهن ایران محسوب می شود که در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات هم در حرکات ورزشی و هم در مناسک و آداب این ورزش بوده است. ورزش باستانی، متناسب با زمان، از محیط تأثیر می پذیرفته است.

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: تاریخچه ورزش در ایران تاریخ ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی در ایران باستان، آن طور که باید و شاید، روشن و آشکار نیست. ورزش ایران در بعضی بخش ها از قدمت بیشتری نسبت به ورزش یونان برخوردار است. در یونان باستان، بازی های المپیک شامل دویدن، کشتی، مشت زنی، اسب دوانی، ارّابه رانی و پنجگانه بود؛ اما در ایران، ضمن این که بعضی از این ورزش ها سابقه بیشتری دارد، ورزش هایی مثل تیر و کمان، قایق رانی و... رایج بوده است.

اسلاید 6: در میان کشورهای مشرق زمین، بی گمان ایران، تنها کشوری بود که در نظام تعلیم و تربیت خود، بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی داده بود، ایرانیان به اهمیت و ارزش توانایی و سلامتی بدن، به عنوان یک وسیله بسیار مهم برای فراهم آوردن ارتشی سلحشور و پیروزمند، پی برده بودند.هرودوت، مورخ مشهور یونانی می نویسد: «ایرانیان از پنج سالگی تا بیست سالگی، سه چیز را می آموختند؛ سواری، تیر و کمان و راستگویی».

اسلاید 7: اصطلاح زورخانه از زور و خانه تشکیل شده است. واژه زور ممکن است به معنی قوت و نیرو باشد یا به معنی آب مقدس زور که در خانقاه می نوشیدند، با توجه به نوشیدنی های قدیم در زورخانه، شباهت زیادی بین مراسم قدح نوشی در خانقاه و زورخانه وجود دارد و تأمل در ورزش زورخانه که در آب زور و زورخانه مشترک است، قرابت زیادی بین فرهنگ مغانه (روحانیون دوران هخامنشیان) و فرهنگ زورخانه مشاهده می شود. علاوه بر جنبه های معنوی و فضایل اخلاقی ورزش باستانی، این ورزش به عنوان نهادی اجتماعی با نقی برجسته مطرح است. جنبه های سیاسی، مذهبی، عقیدتی، اخلاقی، عرفانی، مدیریتی، هنری، معماری، حماسی، نظامی و ادبی در آن آشکار است.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید