کسب و کار

وزن‌دهی اهمیت – Importance Weighting

116-Importance-Weighting

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “وزن‌دهی اهمیت – Importance Weighting”

وزن‌دهی اهمیت – Importance Weighting

اسلاید 1: وزندهی اهمیتImportance WeightingMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانوزندهی اهمیتنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: وزن‌دهی اهمیت : جهت تعیین میزان اهمیت هر معیار نسبت به معیارهای دیگر، باید وزن‌دهی به معیارها صورت گیرد. ماتريس وزن‌دهي اهميت در فرآيند تصميم‌گيري هنگامي كه بايد يك محصول ويژه بر اساس اهميت آن در حل مسئله يا اقدام بهبود انتخاب شود مناسب مي‌باشد. يك وزن نسبي به عنوان ضريب نرخ محصول به هر كاراكتر اختصاص مي‌يابد. محصول با بالاترين وزن اختصاص يافته كل به عنوان محصول نخست انتخاب مي‌شود . فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد : 1-سرپرست تيم تمام محصولات يا خدماتي كه بايد در فرآيند تصميم‌گيري مورد توجه قرار گيرند ليست مي‌كند. 2- تكنيك وزن‌دهي اهميت با شركت‌كنندگان مورد بازبيني قرار مي‌گيرد و كاراكترهاي مربوط خدمات يا محصولات تعيين مي‌شوند. 3- شركت‌كنندگان به اجماعي در خصوص اوزان اهميت فاكتورها مي‌رسند. 4- شركت‌كنندگان تمام محصولات يا خدمات را با استفاده از ابعاد 1 تا 5 رتبه‌بندي مي‌كنند. 5- هر محصول يا خدمت در ضرايب فاكتورها ضرب مي‌شود و به صورت نشان داده شده ثبت مي‌گردد. اين فرآيند تا جايي كه تمام محصولات وزن‌دهي شوند ادامه مييابد. 6- اوزان محاسبه شده جمع مي‌شوند و محصولات رتبه‌بندي مي شوند. 7- ماتريس تاريخ‌گذاري مي‌شود و به افراد مرتبط با فرآيند داده مي‌شود. این تکنیک کمی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی‌های آن به صورت چند‌مرحله‌ای و نقطه‌ای انجام می‌پذیرد. همچنین وزن دهی اهمیت قابلیت جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز بر عهده دارد. از جمله ابزارها و تکنیک‌های مشابه با وزن‌دهی اهمیت می‌توان به تکنیک‌های تحلیل فرصت، تحلیل هزینه فعالیت، تحلیل ماتریس داده‌ها اشاره کرد که در مواردی با این تکنیک مشابهت و ارتباط دارند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل ماتریس داده ها Matrix Data Analysis تحلیل هزینهCost Analysis مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از انتخاب نامناسب معیارها یا گزینه‌ها یا تخصیص نامناسب اوزان نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•براي مقايسه و انتخاب يك محصول يا خدمات بر اساس اهميت وزن‌دهي•براي مشخص كردن اهميت وزن‌دهي در فرآيند تصميم‌گيري •براي تعيين بهترين انتخابکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان