سایر تحقیق و پژوهش

ویژگی های جامعه توسعه یافته

jameah-12

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ویژگی های جامعه توسعه یافته”

ویژگی های جامعه توسعه یافته

اسلاید 1: ویژگی هاي جامعه توسعه یافته ارائه:

اسلاید 2: مقدمهجامعه توسعه یافته برای توصیف کشورهایی استفاده میشود که بر اساس معیارهایی به توسعه دست یافته‌اند. تعیین مصداق برای معیار توسعه‌یافتگی همواره مورد بحث بوده، اما به‌طور کلی معیارهای اقتصادی معمولاً شاخص اصلی کشورهای توسعه یافته بوده است. برای مثال، میزان سرانه درآمد یکی از مهمترین معیارهاست و بنابراین، کشورهایی که تولید ناخالص داخلی بالایی دارند، توسعه یافته محسوب میشوند.عیار مهم دیگر، نرخ صنعتی بودن کشور است. یکی دیگر از معیارهایی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته، شاخص توسعه انسانی است. این شاخص، معیارهای اقتصادی نظیر درآمد را با امری همچون نرخ امید بهزندگی و سطح آموزش عمومی ترکیب میکند. بهاین ترتیب، کشورهایی که نمره بالاتری در شاخص توسعه انسانی دارند، توسعه یافته محسوب میشوند و به بقیه کشورها، کشورهای در حال توسعه گفته می شود. فیلسوف و جامعه شناس نامدار 32 از دیدگاه اندیشه سیاسی و از نظر اندیشمندانی چون یورگن هابرماس آلمانی، جامعه سالم و توسعه یافته جامعه ایی است که در آن ساختار ارتباط و تفهیم و تفاهم و کالم و قلم، قوت یابد.

اسلاید 3: در مقابل، جامعه ناسالم و توسعه نیافته، در زمینه ارتباط و تفاهم، کمبود دارد. راه حل نهایی برای ایجاد جامعه سالم و توسعه یافته از نظرهابرماس، این است که حوزه ابزاری سلطه و قدرت، تابع حوزه تفاهمی و عقل ارتباطی شود و در این صورت، ساختار آمریّت شکسته می شود و راه توسعه جامعه باز میشود. امکان ارتباط آزاد برای شهروندان و رسانه ها، یعنی فارغ بودن از سلطه و جایگزینی قدرت کالم و قلم به جای قدرت سلطه و زور، موجب تقویت جامعه و توسعه یافتگی آن میشود. نوع در کالاها: در زمان های گذشته که نیازهای انسان محدود بود، میتوانست با زندگی ساده و کمترین امکانات بهگذران اوقات خویش بپردازد. امروزه، با بهره گیری از فنآوری، طبیعت به تسخیر انسان در آمده، تولید کالاها و خدمات به صورت لحظه ای شده اند. شماره گذاری های استاندارد بر روی کالاها به عددهای میلیاردی رسیده که حاکی از کمیّت بالایی کالاهای تولیدی است. این تنوع در کالا و خدمات میتواند هرگونه سلیقه ای را راضی کند. انواع خودروها، گونه های مختلف لباس، تنوع در ساخت ساختمان، ترکیب مختلف رنگها برای آراستن محیط های کار و زندگی، گوناگونی وسایل زندگی و... غنیمتی است.

اسلاید 4: دسترسی به اطلاعات و آمار: دسترسی آسان به اطلاعات و آمار، خصلت دیگر جوامع توسعه یافته و مرفه است. به طوری که گفته میشود امروزه، عصر انفجار اطلاعات است و در هر دقیقه، هزاران مقاله علمی حاوی اطلاعات جدید منتشر میشود. عالوه بر این، هیچ جنبندهای از چشم دوربین ها و ماهواره ها پنهان نیست و هر کس به فراخور حال خویش از این اطلاعات بهره می جوید. توسعه انسانی پایدار: در تعریف توسعه انسانی پایدار آمده است: توجه بهرشد اقتصادی و عدالت اجتماعی، همراه با آگاهی نسبت به محدودیتهای بومشناختی و احساس نیاز به حفظ محیط زیست برای نسلهای آتی. پربارترین محصول توسعه و شاهبیتِ غزل توسعه، همین توسعه انسانی پایدار است که اگر مفاهیم رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی بهخوبی تجزیه و تحلیل شوند، مشخص میشود که همان مدینه فاضله و ناکجا آباد و آرمانشهر و خیال آباد در پناه همین مفاهیم نهفته اند. 4 سطح تولید و درآمد ملی یا درآمد سرانه: یکی از معیارهای کمّی اندازهگیری توسعه نیافتگی یا توسعه یافتگی، درآمد سرانه یك کشور است. اما این حرف بدین منظور نیست که کشور با درآمد سرانه بالا را میتوان لزوماً توسعه یافته تلقی کرد، مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس. اما یکی از بارزترین ویژگی کشورهای توسعه یافته، درآمد سرانه نسبتاً بالاست. از طرفی، تقریباً کشور توسعه یافته ای هم وجود ندارد که سطح درآمد سرانه آن، مشابهکشورهای آفریقایی پایین باشد. 1 تداوم رشد معقول اقتصادي: گرچه ممکن است کشورهای توسعه یافته رشد خیلی بالاییی نداشته باشند، اما کشورهای توسعه یافته معموالً در رشد اقتصادی خود ثبات دارند و اگر هم، گاهی رشد اقتصادی آنها به دلیلی دچار کاهش شود، مجدداً به بازگشت به وضعیت عادی تمایل دارند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید