علوم مهندسی برق و الکترونیک

پاورپوینت آماده تولیدات پراکنده برق DG

tolide-paraakande-dg

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت آماده تولیدات پراکنده برق DG”

پاورپوینت آماده تولیدات پراکنده برق DG

اسلاید 1: تاسیسات الکتریکی تولید پراکنده (DG) نیمسال 982 استاد راهنما:دکتر آزادی دانشجو: مهران علیمردانی

اسلاید 2: مقدمه: تولید پراکنده، تولید نامتمرکز، انرژی نامتمرکز یا انرژی پراکنده که در زبان انگلیسی به اختصار (DG) نامیده می‌شود که مخفف (Distributed Generation) است به تولید برق از منابع کوچک انرژی گفته می‌شود. تولید پراکنده به مواردی اطلاق می‌شود که برق در همان محل مصرف یا در نزدیکی محل مصرف تولید می‌شود. تولید پراکنده نیروگاههای مقیاس کوچکی هستند که ظرفیت حداکثری تولید آنها ۲۵ مگاوات می‌باشد. تولید پراکنده به آن دلیل به وجود آمد که در برخی از نقاط افت جریان و ولتاژ مشاهده می‌شد. این طرح جهت پرکردن این نقایص مطرح شد. تولید پراکنده به دو دسته تولید همزمان برق و حرارت و نیز برق، سرما و حرارت (CCHP) که مخفف Combined Cooling Heat and Power تقسیم می‌شود. منظور از تولید همزمان، تولید برق در کنار صور دیگر انرژی و استفاده از همه موارد به طور همزمان است. مولد تولید همزمان مولدی است که اتلاف حرارت آن مستقیماً مورد استفاده قرار گرفته یا برای تولید آب گرم، بخار یا کاربردهای دیگر بازیافت می‌شود.

اسلاید 3: ساخت واحدهای تولیدی در مقیاس کوچک در مقایسه با واحدهای تولیدی بزرگ از طرف دیگر، باعث افزایش استفاده از واحدهای تولیدی کوچک تحت عنوان “تولیدات پراکنده ” (DG) که به طور عمده به شبکه های توزیع متصل شده و نیازی به خطوط انتقال ندارند، گردیده است.

اسلاید 4: شبکه های توزیع معمولا به صورت شعاعی طراحی می شوند که هیچ ژنراتوری در سمت بار وجود ندارد.بنابراین وجود ژنراتور در شبکه توزیع روی توان جاری شده و شرایط ولتاژ بار و تجهیزات شبکه الکتریکی تأثیر می گذارد و این می تواند روی پارامترهای عملکردی سیستم، تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد.انرژی الکتریکی تولیدی توسط تولیدات پراکنده در اکثر کشورهای پیشرفته، تحول عظیمی در سیستم های تولید و انتقال انرژی بوجود آورده که تمام نیازها و مزایای پایه (Basic) تولید و انتقال در موارد فنی، آکادمیک و بازرگانی را برآورده می کند.

اسلاید 5: تحقیقات انجام شده توسط مراکز تحقیقاتی همچون EPRI بیانگر استفاده بیش از ٢٥ درصد انرژی الکتریکی تولیدی توسط تولیدات پراکنده تا سال ٢٠١٠ می باشد. همچنین این رقم طبق تحقیقات NGF تا ٣٠ درصد نیز پیش بینی شده است. در آمریکا و اروپا تولید پراکنده به یک راه حل ممکن فنی و مالی، برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تبدیل شده و اعتبار و اطمینان تهیه برق را بسیار بهبود بخشیده است. در اکثر کشورها، DG حدود ١٠ درصد ظرفیت نصب شده تولید را تشکیل می دهد، اما در کشورهایی نظیر هلند و دانمارک این روش بیش از ٣٠ تا ٤٠ درصد ظرفیت نصب شده را شامل می شود. در برخی کشورها نیز مانند استرالیا، پیش بینی می گردد تا سال ٢٠١٠ حدود ٧٨ درصد برق این کشور بر اساس انرژی تولیدی توسط این سیستم نوین باشد. در کشورهای در حال توسعه، جمعیت قابل ملاحظه ای به انرژی الکتریکی دسترسی ندارند. بهره گیری از تولیدات پراکنده امکانی را برای افزایش سریع کیفیت زندگی این افراد فراهم می سازد. در کشورهای در حال توسعه و یا روستاها، هزینه افزایش توسعه خطوط انتقال و توزیع، با توجه به پراکندگی بار، بسیار زیاد است. یکی از نمونه های بارز بهره گیری از تولیدات پراکنده در کشورهای در حال توسعه، آفریقای جنوبی می باشد. تقریبا ٢٠ درصد جمعیت روستایی افریقای جنوبی، امیدی به دسترسی به شبکه برق تا 20 سال آینده ندارند. دولت افریقای جنوبی اهمیت تولید پراکنده را دریافت و طرح برق رسانی به ٢٠٠٠ کلنیک و ١٦٨٠٠ مدرسه با بهره گیری از تکنولوژی های تولید پراکنده را تصویب نمود. در کشورهای دیگر نیز طرح های مشابه توسط ارگان های دولتی و غیر دولتی در حال پیگیری است. دولت هند طرح برق رسانی به ١٠٠٠٠٠ روستا را با بهره گیری از تولیدات پراکنده مد نظر قرار داد. در مکزیک نیز طرح برق رسانی به ٦٠٠٠٠٠ روستا توسط تولیدات پراکنده تا سال ٢٠٠٠، در دستور کار قرار داشت.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید