صفحه 1:
صفحه 2:
به اتتخاب محمد فايق مجيدى مولف كتاب :به آموزش بديين فيستم
صفحه 3:
به نام خدايي که تیشه تیز غفلت ما از وجود
موجود ش نکاهد
آموزش در ژاپن
دکتر جیل بنجامین انسان
شناس امریکایی
صفحه 4:
آموزش در ژاپن
انسان شناس
صفحه 5:
ال
01-2200 Br pe mere ل LO FP)
۳ ۳-۳
از نگاه
eee Te al) ۱۳
صفحه 6:
ep لا
هیج دانش آموزی در ژاپن
مردود نمی شود با بايه
ای را تکرار
2
صفحه 7:
له
ak دانش آموزی از
شرکت در فعالیت ها
صفحه 8:
هییج دانش آموزی به سبب
نمره های امنحانی خود از
ادامه تححیل كنار
گذ اشته نمی شود
صفحه 9:
له
09درهد كود كان راينى در مدرسه
تضادى را كه در زندكى اجتماعى
وجود دارد می آموزند
صفحه 10:
له
نظام مالیاتی زاین به گو نه ای
تنظیم شده است که هزینه ی
آموزش کودکان ژاپنی در تمام
شفرضا و روستا ها ی این کشور
يكسان باشد
صفحه 11:
له
در زاین كلاسها به كروههاى
كويكى تقسيم شده و دانش آموزان
هر كروه موظف اند براى انجام
تكاليف مشخص باهمديكر همكارى
كنند )
دكتر جيل بنجامين انسان شناس امريكايى
صفحه 12:
نگاهی به نظام آموزش و پرورش درژاین
فیروزه سودابی پیک سنجش ۱٩ بهمن ۱۳۸۳ -سال نهم شماره ۴۵و ۴۴
(در نظام آموزشی زابن »تکرار
اشتباه امری مذموم است لصا از اشتباه
آموختن و نقد خودیک روش تربیتی
66g است
صفحه 13:
له
خود انخباطی .مهمترین
عنصر پرورش اجتماعی و
اخلاگی مدارس زاین به شمار
می آید
صفحه 14:
-در محیط آموزشی ژلبن شادلبی
دانش آموزان نیز به عنوان یک
عنصر مهم در یادگیری ارزیابی
ميكردد
صفحه 15:
له
شود بحث شادابی از فضا شروع می شود و
وشکل لباس های دانش آموزان هم در این
زمینه مورد توجه قرار می گیرد.یعنی چیدمان
حندلی ها فضای کاربردی کلاس و ازادی
عمل دانش آموزان بر شادمانی آنها می افزاید
صفحه 16:
در ژاپن معلم کیست ؟ جایگاه او کجاست؟
آدر ژابن بالاترین منزلت اجتماعی را
معلمان دارنسد و معمولا ممتاز تریسن فار
التحصسيلان دير سستان ها جذب
دانشكاههاىتر بيت معلم می شهندتا از
حقوق و مزایای مناسب لین شغل نسبتبه
سایر مشاغل برخوردار شوند
صفحه 17:
له
در واقع هيح طبقه اى يا قشرى در
زاين مانند معلم مرتب در معرض
داوری مردم گرار نمی گیرد
صفحه 18:
معلم کیست ؟ جایگاه او کجاست
در نگاه ژاپنی ها معلمی شغلی است کمبا
دلها سرو کار دارد و فردی معلم است که
بتوانسد بر روی قلسب و روح افراد تائیسر
بگذارد از همین رو یک معلم همواره از
سوی جامعسه در حال قضاوت و داوری
است
صفحه 19:
له
گفته می شود که یک زژاینی کارغع
انتدصیل دبیر ستان ازآمپزشی
همسطح با آمربکا یی کللج دیده
یا حتی دانشجو یان سالفای اول
دانشگاه برخوردار است
صفحه 20:
لين بیانگراهمیت است که نظام آموزش و
پرورش ژلین برای آموزش بحث پرورش
نیز مطرح است
صفحه 21:
له
به عبارت دیگر آموزش و پرورش زاین
برای فخانل اخلاقی واجتماعی اهمیت
بسیاری قانل است و برای رشد اخلاق و
پرورش روحی افراد از روش های جالبی
يارى مى كيرد
صفحه 22:
و باهم مسواک می زنند لین لين تلاش
همگلنی سبب صی شودکه به مرور حفظ
نظافت وبهداشت جزو جدایی ناپذیر و
£3 های شخصیتی دلنش آموزان شود و
آنها در همه محیط های زندگی فردی و
اجتماعى دقبقا نظافت و بهداشت را --
رعایت کنند)
صفحه 23:
له
بواى مثال در اين بست نظاقت
چی وجود نداردو مسئولیت
نظافت مو سسات آموزشی
برعهده دانش آموزان است
صفحه 24:
»يعنى در مدرسه زنشک
آموزان درلین زنگ محيط
تمیز کننه
oy rey
صفحه 25:
منيع :
فیروزه سودایی بسک سنجش ۱٩ بهمن
۳ سال نهم شماره ۴۵و ۴۴
صفحه 26:
ep لا
واين پایان نیست