پزشکی و سلامت تغذیه

پاورپوینت آنزیم آلکالین فسفاتاز

ALP

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاورپوینت که از 42 اسلاید تشکیل شده، به بررسی آنزیم آلکالین فسفاتاز همراه با بهره گیری از مقالات به روز پرداخته است. قسمتی از فهرست عناوین : مقدمه ای بر کبد - آزمون عملکرد کبد ( LFT) - آشنایی باآلكالین فسفاتاز - شرایط انجام تست و علل آن و... قسمتی از مطالب پاورپوینت : آلكالین فسفاتاز آنزيمي از دسته هيدرولازها مي باشد كه توليدش توسط ژن هاي مختلفی كد می شود.آنزیمی است که عمدتا در کبد و مغز استخوان تولید می شود وعلاوه بر آن از روده، کلیه و جفت نیزاستخراج می شود.این آنزیم فسفاته به این دلیل آلکالین نام گرفته است که در محیط های قلیایی فعالیتش زیاد می شود. در حدود 16ايزو آنزيم الكالن فسفاتاز تا كنون شناسايي شده است و تفاوت ايزوآنزيم هاي مختلف در زنجيره جانبي كربوهيدراتي آنهاست که ايزو آنزيم هاي استخواني كبدي روده اي و جفتي از مهمترين آنهاست..... چرا باید این محصول را خرید : استفاده ازمقالات معتبر، تصاویرو قالب زیبای پاورپوینت همراه با هزینه ناچیز آن کیفیت این محصول را چندین برابر کرده است.همچنین در این پاور از نمونه های case study هم استفاده شده است که این خود بار علمی ارائه را چندین برابر خواهد کرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1515 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت آنزیم آلکالین فسفاتاز”

پاورپوینت آنزیم آلکالین فسفاتاز

اسلاید 1: آلکالین فسفاتاز ارائه دهنده: .............استاد مربوطه: ...............

اسلاید 2: فهرستکبدLFTآشنایی با آلكالین فسفاتازاهداف انجام تستتغییرات آلكالین فسفاتازرژیم غذایی تفسیرتست آزمایشگاهی

اسلاید 3: کبدكبد يكي از بزرگ ترين ارگان هاي بدن است كه در قسمت سمت راست فوقانی ناحيه شكمي قرار گرفته است. كار كبد،متابوليزه كردن و سم زدايي داروها و موادي است كه براي بدن مضرهستند.همچنين كبد محل توليد فاكتورهاي انعقاد خون،پروتئين ها و آنزيم ها،تنظيم هورمون ها و محل ذخيره ويتامين ها و مواد معدني است.بعضي از بيماري ها و عفونت ها،الكل ،داروها،سموم و...ممكن است موجب آسيب مزمن كبدي شوند.آسيب هاي جدي به كبد ممكن است قبل از ظهور علائمي نظيريرقان،تهوع،خستگي،اسهال،خارش وكاهش وزن سريع ،وارد شوند، بنابراين تشخيص به موقع و زود هنگام براي كاهش و به حداقل رساندن آسيب هاي كبدي بسيارمهم است.

اسلاید 4: کبديك كبد سالم محل سنتز است ،زيرا كربوهيدرات ،چربي و پروتئين موجود در غذاها همه به كبد منتقل و در آنجا شكسته و ذخيره مي شوند و مجدداً به مواد مورد نياز بدن تبديل شده و توسط جريان خون به محل هاي مورد نياز فرستاده مي شوند.حتي موقعي كه كبد آسيب ديده باشد باز هم اين مواد مغذي بعدازهضم به كبد مي روند،اما در اين موقع ديگر كبد قادر به تجزيه آنها و سنتز مواد جديد نيست و تجمع آنها دركبد باعث آسيب كبد مي شود.بیشتر بیماری‌های کبدی در ابتدا دارای نشانه و علائمی ملایم هستند که باید زود تشخیص داده شوند. مشکلات کبدی در برخی بیماری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. برخی از آزمایش‌ها مانند میزان آلبومین به کارکرد کبد، برخی مانند ترانس آمینازها به یکپارچگی یاخته های کبدی و برخی نیز مانند آلكالين فسفاتازمرتبط با دستگاه صفراوی هستند.

اسلاید 5: آزمون عملکرد کبد ( LFT)آزمون عملکرد کبد گروهي از تست ها را شامل مي شود كه براي تشخيص ،ارزيابي و كنترل بيماري هاي كبدي به كار مي روند.تست پانل كبدي،آنزيم ها،پروتئين ها و موادي را كه به وسيله كبد توليد يا ترشح مي شوند و در اثر آسيب كبدي تغيير مي كنند،اندازه گيري مي كند. اين پانل اغلب شامل چندين تست است كه همزمان روي نمونه خوني انجام مي گيرند.

اسلاید 6: آزمون عملکرد کبد ( LFT)1-:ALT نام آنزيم آلانين آمينوترانسفراز است كه درگذشته به آن SGPT گفته مي شد.از آنجايي كه محل اصلي آن در كبداست،در بعضي بيماري هاي كبدي (مثل هپاتیت) به سرم راه مي يابد و مقدار آن در سرم افزايش مي يابد. 2-AST: نام آنزيم آسپارتات آمينو ترانسفراز است كه در گذشته به آن SGOTمي گفتند.معمولا در قلب و كبد وجود دارد و نبايد در پلاسما باشد.مقاديرSGOTغيرطبيعي نشان دهنده افزايش آن در سرم است.3-ALP: آلكالين فسفاتاز آنزيمي است كه به مجاري صفرا وي مرتبط است و هنگام بسته شدن اين مجاري ،افزايش مي يابد.

اسلاید 7: آزمون عملکرد کبد ( LFT)4-بيلي روبين: در اين تست بيلي روبين مستقيم (فرم كونژوگه) اندازه گيري مي شود.5-آلبومين: پروتئين مهمي است كه به وسيله كبد توليد مي شود و مقدار مناسب آن كارآيي صحيح كبد را نشان مي دهد. بعضي اوقات بسته به نظر پزشك در تست پانل كبدي آزمايشاتي نظير گاما گلوتاميل ترانسفرازGGT))،لاكتات دهيد روژنازLDH)) و زمان پروترومبين ( PTو INR) نيز بررسي مي شود.

اسلاید 8: آلكالین فسفاتاز(ALP)آلكالین فسفاتاز آنزيمي از دسته هيدرولازها مي باشد كه توليدش توسط ژن هاي مختلفی كد می شود. آنزیمی است که عمدتا در کبد و مغز استخوان تولید می شود وعلاوه بر آن از روده، کلیه و جفت نیزاستخراج می شود.این آنزیم فسفاته به این دلیل آلکالین نام گرفته است که در محیط های قلیایی فعالیتش زیاد می شود. در حدود 16ايزو آنزيم الكالن فسفاتاز تا كنون شناسايي شده است و تفاوت ايزوآنزيم هاي مختلف در زنجيره جانبي كربوهيدراتي آنهاست که ايزو آنزيم هاي استخواني كبدي روده اي و جفتي از مهمترين آنهاست.

اسلاید 9: آلكالین فسفاتاز(ALP)بيشترين مقدار پلاسمايي این آنزیم توسط اثر ژن موجود بر روي كروموزوم شماره يك ايجاد می شود كه ايزوآنزيم غيراختصاصي نسجي نام دارد و منشا توليد آن كليه،كبد و استخوان است.سه ژن ديگر بر روي كروموزوم شماره دو قرار دارند. دو ژن مسئول توليد ايزوآنزيم هاي جفتي و روده اي هستند و ژن سوم مسئول توليد ايزوآنزيم سلول زايا يا شبه جفتي است كه ايزوآنزيم اخير شباهت فيزيكي و آنتي ژنيك زيادي با ايزوآنزيم جفتي دارد.سلول های روده ای نیز ایزوآنزیم خاص خود را تولید می کنند که به دنبال مصرف غذاهای چرب، میزان آن در روده افزایش می یابد.

اسلاید 10: نيمه عمر  ايزو آنزيم روده اي   چند دقيقهايزو آنزيم  استخواني  يك روزايزو آنزيم  كبدي سه روز ايزو آنزيم  جفتي هفت روز

اسلاید 11: نقش ALP آلكالین فسفاتاز عمدتا به غشاي سلولي متصل است. دربرداشتن عامل فسفات از استرهاي آلي حاوي فسفات نقش دارد. تسهيل كننده حركت مواد از غشاي سلولي است. ايزوآنزيم استخواني این آنزیم مسئول شكستن پیروفسفات (مهاركننده مينراليزاسيون استخواني) است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید