علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

پاورپوینت بررسی علل و دلایل طلاق و راهکارهای روان شناختی مقابله با طلاق (مطالعه موردی استان گلستان)

راهكارهاي-روان-شناختي-مقابله-با-بحران-طلاق

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 48 اسلايد اين پاورپوينت خلاصه اي از كتاب به همين نام به قلم الناز شکری‌فومشی و منوچهر رضاوندی مي باشد كه با تركيب از مطالب اينترنتي و آمارهاي به روز با اسلايدشو زيبا و متنوع طراحي گرديده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1389 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت بررسی علل و دلایل طلاق و راهکارهای روان شناختی مقابله با طلاق (مطالعه موردی استان گلستان)”

پاورپوینت بررسی علل و دلایل طلاق و راهکارهای روان شناختی مقابله با طلاق (مطالعه موردی استان گلستان)

اسلاید 1: به نام خدا راهكارهاي روان‌شناختي مقابله با بحران طلاق استاد: گردآورنده :

اسلاید 2: كلام رهبريدر ازدواج یک پیوندی اتفاق افتاده نباید بگذاریم این پیوند گسسته شود. بنده یکی از غصه هایم همین افراد مجرداند و یکی از دعاهایی که همیشه می کنم، دعا برای اینهاست که خداوند راه علاجی برای اینها پیدا کند.

اسلاید 3: چكيدهبالارفتن ميزان طلاق در دوره ما سبب شده است که مسئله طلاق موردتوجه گروه زيادي از کارشناسان قرار گيرد. در خيلي از موارد حتي گروهي آنرا به عنوان نشانه اي بر از ميان رفتن خانواده در سالهاي آينده تلقي کرده اند. غالبا گفته مي‌شود که امروزه مردم با غم و تشويش کمتري در مقایسه با گذشته به ازدواج روي مي آورند، چرا که طلاق براي آنان در حکم بيمه اي تلقي مي شود و در صورتي که ازدواج ايجاد مشکل کرده و يا حالت موفقيت آميز و خشنودکننده اي براي آنها نداشت مي توانند آن را رها کنند.

اسلاید 4: طلاق قطع رابطه زناشویی به حکم دادگاه در زمان حیات زوجین ، به درخواست یکی از آنها یا هر دو است . طلاق عبارتست از انحلال نکاح دائم با شرایط خاص از جانب مرد یا نماینده او .طلاق يك حقيقت زندگي مدرن است و نتيجه عدم حل مسائل زناشويي يا عدم حل قانوني و رسمي اين مشكلات است. طلاق فرايندي است كه با تجربه‌ي بحران عاطفي هر دو زوج شروع مي‌شود و با تلاش براي حل تعارض از طريق ورود به موقعيت جديد با نقش و سبك زندگي جديد خاتمه مي‌يابد. در اران از هر هزار ازدواج، حدود دويست مورد (20 درصد) به طلاق مي‌انجامد. اكثر كارشناسان طلاق را مهمترين و جدي‌ترين معضل اجتماعي نام مي‌برند. طلاق چيست

اسلاید 5: متأسفانه مطالعات متعدد در كشور ما نشان داده، آمار طلاق در حال افزايش است. طلاق به عنوان يك پديده اجتماعي منبعث از مجموعه علل و عوامل متعدد اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي خاصه مباحث فرهنگي است و تعيين يك عامل اصلي و قطعي براي بروز طلاق امكان‌پذير نيست. شرايط نامساعد ازدواج و تشكيل زندگي براساس موارد غيرمعقول و غيرمنطقي، از آغاز طلاق را در بطن خود دارد. شناخت علل و عوامل طلاق مي‌تواند در برنامه‌ريزي جهت مشاوره‌هاي قبل از ازدواج و پيشگيري از طلاق به كار گرفته شود.

اسلاید 6: عمده دلايل طلاقپژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه افراط و تفريط در روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، مشكلاتي را در آينده فراهم مي‌آورد.ازدواج بايد از روي علاقه باشد. ازدواج‌هاي خياباني و ديدن دختر و پسر در خيابان و از روي هوس ازدواج كردن با يك كلمه عاشقانه گفتن كه دوستت دارم، اشتباه محض است كه دراين ميان فرزندان،قرباني هوس‌هاي زودگذروالدين هستند. عدم شناخت صحيح زوجين پيش از ازدواج، يكي از دلايل اصلي وقوع طلاق است.

اسلاید 7: يكي از عوامل طلاق به تغييرات اجتماعي گسترده‌تري كه جامعه شكل مي‌گيرد، با رشد شهرنشيني و صنعتي شدن و به تبع آن گذر جامعه از مرحله سنتي به مدرن پديد مي‌آيد. يكي از مسائل طلاق زنان، مسئله استقلال اقتصادي زنان است كه براي آنها گرفتن طلاق يك نوع منزلت اجتماعي تلقي مي‌شود. بحران تنهايي يا يك خلاء عاطفي، خلائي است كه باعث مي‌شود در سن پايين فرد تصميم به ازدواج بگيرد. چنين افرادي كه هنوز به بلوغ رواني كامل نرسيده و آگاهي لازم را جهت ازدواج ندارند، فقط براي انيكه تنهايي خود را پركنند به سراغ ازدواج مي‌روند. ارتباط جنسي از عمده دلايل طلاق است. گفته مي‌شود يك ارتباط جنسي مناسب 60 تا 70 درصد باعث رونق زندگي زناشويي مي‌شود و متأسفانه ديده مي‌شود كه خيلي از طلاق‌ها به خاطر نداشتن يك ارتباط زناشويي مناسب است.

اسلاید 8: مراحل طلاقبه طور كلي گذر از فرايند طلاق داراي سه مرحله است1- قبل از جدايي: اين مرحله تصميم‌گيري در مورد طلاق است. ترديد و دودلي از بارزترين ويژگي‌هاي اين دوره است. 2- دروه انتقال و بازسازي: همان تجربه حين طلاق است كه با شوك‌ها و آسيب‌هايي مواجه مي‌شوند. 3- نقاهت و نوسازي: مرحله پي از طلاق، زماني است كه با واقعيت پايان زندگي مشترك كنار مي‌آيند.

اسلاید 9: از نظر برخي از صاحب‌نظران مي‌توان مراحل طلاق را به صورت زير تقسيم‌بندي نمودحادمرحله انتقاليمرحله بعد از طلاقحد فاصلي كه بلافاصله بعد از طلاق شروع مي‌شود. اعضاء متوجه مي‌شوند كه آرزوها و انتظارات آنها با شكست روبه‌رو شده است. اين مرحله، با پذيرش مسئوليت و اداره زندگي به وسيله يكي از والدين مشخص مي‌شود.كه در آن ثبات نسبي برقرار است.

اسلاید 10: علل و عوامل تأثيرگذار در طلاق را مي‌توان اينگونه بيان كردالبته از ديدگاه‌هاي گوناگون در ميان طبقات مختلف اجتماعي (بالا، متوسط، پايين تفاوت‌هاي اساسي در علت طلاق وجود دارد.

اسلاید 11: دلايل رشد طلاقنگرش نسبت به طلاق تغيير كرده به طوري كه طلاق را به عنوان يك راه حل قابل تحمل، آسان‌تر و در دسترس‌تر مورد توجه قرار داده است. تعداد زنان شاغل افزايش يافته و استقلال مادي، آنان را قادر ساخته به ازدواج‌هاي ناخوشايند پايان دهند. ازدواج‌هاي بدون فرزند طلاق را بي‌دغدغه تر كرده‌است. شاغل بودن زن و شوهر باعث شده با گذشت زمان فاصله بين آنها زياد شده و از نظر عاطفي و جسماني روز به روز از يكديگر دور شوند. واقع گرايانه نبودن انتظارات همسران، يكي از علت هاي طلاق است. معمولاً هر يك از طرفين توقعات ويژه‌اي دارند و فكر مي‌كنند بايد همسري كاملاً شبيه به پدر يا مادر خود داشته باشند. طبق آمار بيماري يا فوت فرزند، احتمال طلاق را تا 50 درصد افزايش مي‌دهد.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید