پزشکی و سلامت آناتومی و فیزیولوژی

پاورپوینت حرکت بدن (فصل ۵ علوم تجربی پایه پنجم)

powerpoint-harakate-badan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت حرکت بدن از کتاب علوم تجربی پایه پنجم تهیه در ۲۴ اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است. بخش هایی از پاورپوینت اسلاید اول علیرضا و همکلاسی هایش ورزش می کنند.آنها خم میشوند، میدوند،به توپ ضربه میزنند و آن را پرتاب می کنند.آنها بخشهای گوناگون بدنشان را حرکت میدهند. به نظر شما آنها چگونه حرکت میکنند؟ چگونه دستها و پاهایشان را خم و راست میکنند؟ بازو و ساعد دست خود را لمس کنید. چه چیزهایی را زیر پوستتان حس میکنید؟ ساعد یک دست را روی بازو خم کنید؛ چه تفاوتی را روی بازو و زیر آن احساس میکنید؟ قسمتهای نرم زیر پوست دست،ماهیچه ها و بخش های سفت،استخوان هایتان هستند. وقتی ساعد را خم میکنید،ماهیچه های روی بازو و پشت آن در این حرکت چه تغییری میکنند؟ استخوان ساعد چگونه به حرکت در می آید؟ برای پاسخ دادن به این پرسش فعالیت زیررا انجام دهید. اسلاید دوم - تصاویر و توضیحات اسلاید سوم - سیستم حرکتی بدن سازه اصلی سیستم حرکتی بدن انسان استخوان های او است.این استخوان ها با نظم مشخصی در کنار یکدیگر قرار میگیرند تا سیستم اسکلتی را بسازند. این سازه یک ساختار محکم و مقاوم را ایجاد میکند تا دیگر ارگان ها و اعضای بدن به آن متصل شوند. یا بر روی آن قرار میگیرند و یا در داخل آن. در بعضی قسمت ها مانند مغز یا قفسه سینه استخوان ها اعضاء حیاتی بدن را محصور کرده و از آن حفاظت میکنند. اسکلت نه فقط چهارچوب و محل اتکای دیگر اعضای بدن است بلکه قابلیت تغییر شکل را دارد. این قابلیت از طریق مفاصل ایجاد میشود. مفصل مکانی است که دو استخوان در کنار یکدیگر قرار گرفته و میتوانند در کنار هم حرکت کنند. پس حرکت مجموعه استخوان ها در کنار هم این قابلیت را به اسکلت میدهد که بتواند دائما شکل کلی خود را عوض کند. دسته بندی: پاورپوینت فرمت قابل ویرایش تعداد اسلاید: ۲۴
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
5426 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت حرکت بدن (فصل ۵ علوم تجربی پایه پنجم)”

پاورپوینت حرکت بدن (فصل ۵ علوم تجربی پایه پنجم)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل 5 پایه پنجمموضوع: حرکت بدندانشجو:....استاد مربوطه:.....

اسلاید 3: علیرضا و همکلاسیهایش ورزش میکنند.آنها خم میشوند، میدوند، به توپ ضربه میزنند و آن را پرتاب میکنند. آنها بخشهای گوناگون بدنشان را حرکت میدهند. به نظر شما آنها چگونه حرکت میکنند؟ چگونه دستها و پاهایشان را خم و راست میکنند؟ بازو و ساعد دست خود را لمس کنید. چه چیزهایی را زیر پوستتان حس میکنید؟ ساعد یک دست را روی بازو خم کنید؛ چه تفاوتی را روی بازو و زیر آن احساس میکنید؟ قسمتهای نرم زیر پوست دست، ماهیچه ها و بخشهای سفت، استخوان هایتان هستند. وقتی ساعد را خم میکنید، ماهیچه های روی بازو و پشت آن در این حرکت چه تغییری میکنند؟ استخوان ساعد چگونه به حرکت در میآید؟ برای پاسخ دادن به این پرسش فعالیت زیررا انجام دهید .

اسلاید 4:

اسلاید 5: سیستم حرکتی بدنسازه اصلی سیستم حرکتی بدن انسان استخوان های او است. این استخوان ها با نظم مشخصی در کنار یکدیگر قرار میگیرند تا سیستم اسکلتی را بسازند. این سازه یک ساختار محکم و مقاوم را ایجاد میکند تا دیگر ارگان ها و اعضای بدن به آن متصل شوند. یا بر روی آن قرار میگیرند و یا در داخل آن. در بعضی قسمت ها مانند مغز یا قفسه سینه استخوان ها اعضاء حیاتی بدن را محصور کرده و از آن حفاظت میکنند.اسکلت نه فقط چهارچوب و محل اتکای دیگر اعضای بدن است بلکه قابلیت تغییر شکل را دارد. این قابلیت از طریق مفاصل ایجاد میشود. مفصل مکانی است که دو استخوان در کنار یکدیگر قرار گرفته و میتوانند در کنار هم حرکت کنند. پس حرکت مجموعه استخوان ها در کنار هم این قابلیت را به اسکلت میدهد که بتواند دائما شکل کلی خود را عوض کند.

اسلاید 6: سیستم حرکتی بدنبرای به حرکت درآوردن استخوان ها عضلاتی بر روی آنها متصل میشوند. هر عضله حداقل در دو محل مجزا به دو استخوان متفاوت متصل میشود. انقباض عضله موجب تغییر شکل آن شده و این تغییر شکل با انتقال نیرو به محل اتصال به استخوان ها موجب حرکت آنها میشود. به این ترتیب استخوان ها میتوانند وضعیت خود را نسبت به همدیگر تغییر دهند یا به عبارت دیگر حرکت کنند. این حرکت موجب میشود تا انسان بتواند بر محیط زندگی خود تاثیر گذاشته و آن را تغییر دهد. حرکت اندام های تحتانی از طریق اعمال نیرو بر زمین میتواند موجب تغییر مکان کل اسکلت بر روی زمین شود. به این ترتیب است که انسان راه میرود و جای خود را بر روی زمین تغییر می دهد.

اسلاید 7: سیستم حرکتی بدنقسمت دیگر سیستم حرکتی بدن انسان تاندون یا زردپی است. در بسیاری نقاط عضلات مستقیما به استخوان متصل نمیشود بلکه این اتصال را از طریق بافتی دیگر به نام تاندون انجام میدهد. تاندون طناب بافتی محکمی است که از یک سر به عضله متصل شده و از طرف دیگر به استخوان وصل میشود. تاندون نیروی حاصل از انقباض عضله را به استخوان منتقل میکند.با اینکه استخوان های در محل مفصل در کنار هم قرار گرفته و حرکت میکنند ولی قرار گرفتن و حرکت نیاز به یک اتصال پایدار و متحرک دارد. این پایداری عمدتا به توسط رباط ها یا لیگامان ها صورت میگیرد. رباط یا لیگامان پرده بافتی محکمی است که دو سر آن به دو استخوان که در مفصل کنار هم قرار گرفته اند متصل میشود. این اتصال محکم موجب میشود تا استخوان ها در محل مفصل در کنار هم باقی بمانند و از هم دور نشوند و در عین حال به علت خاصیت انعطاف پذیری که رباط دارد به استخوان ها اجاره میدهد تا در محل مفصل در کنار هم حرکت کنند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید