صفحه 1:
صفحه 2:
اضطراب در وسیع ترین معنا ميتولند.با حالتهای فیزیولوژیکی
یا بدن شناختی و هیجلنی مختلفی همراه پاشد. به عنوان مثال
هنکلمی که کودکی در روز امتحان تمایلی برای رفتنبه مدرسه
ندارد هگن اب ۶ تم 4 اضطراب او برای عملکردش در
غیرمنطقی شود با کنارهگیری شخص از فعالیتهای اضطراب
انگیز فراهم آورد.
صفحه 3:
ان
فروید معتقد بود اضطراب
ناخوشایند است و با هیجان
و ترس همراه است و
فردآگاهانه آن را درک
میکند. تمایز میان
اضطراب و ترس امر
سادهای است. os در عمل
امکان دارد با آشفتگیها و
سردرگمیهایی همراه
باشد.
صفحه 4:
اضطراب از جداپیها
“yal اضطراب میانفردی
کونههای متفاوت ضطراب ميان
اضطراب اضطراب اجتماعی
اضطراب غریزی
صفحه 5:
ne تس
برای عوامل ایجاد کنندهی اضطر اب
| قطعيتىٍ م
۱ | دربارهی تأیثرهایی که در فرد ایجاد
می کند. دشوار است.
عوامل ایجاد کننده اضطراب
صفحه 6:
برای اندازه گیری |
تکنیکهای مختلفی در
9
وجود دارد از چمله نیرمت
فرافكن“بى ساخت =e
پرسشنامههای گزبنش
اجباری رورشاخ و... شیوهها
كه به كونداى وسيع به كاز"
فته آزمون اقذریافت مود
9 3 = : موضوگی
صفحه 7:
طبق اندازهگیری استعداد عقلی و
فکری اکثر پژوهشها ار تباط منفی
را ميان اضطراب و عملکرد نشان
میدهند. ساراسون با بهراه گیری از
آزمون و توانایی روانی تخمین
ترستون برای اندازه گیری هوش و
آزمون اضطراب کودکان در هر یک
از آزمونهای فرعی ترتستون
همبستگیهای منفی4 دست
آورد.
كيفيت با ماهیت مواد درسی با
اضطراب نیز سرو کار دارد.
اضطراب در بعضی کارها و
تکلیفهای پیچیده عاملی
بازدارنده برای فرد به شمار میآید
که موجب تسهیل و پیشرفت
تکلیفهای سادهتر و آشناتر گردد.
صفحه 8:
با تعاملى كه ميان ماهيت تكليف و تأثير اضطراب در عملکرد "
كن وجود دارد. توبياز در بررسى ديكرى:اظهار مىدارد كه
نيافتن ارتباط ميان اضطراب و متغيرهاى رفتارى ممكن است
از شرايط مصنوعى آزمايشكاه باشد. از آنجا كه بيشتر
پژوهشهایا مطللب و موادی اجرا میشوند که جنبه آزمایشی
دايند و همجنين به سبب آنکه شرکت کنندگان داوطلبانه در
اين آزمايشها حضور مىيابند. شايد اين عمل موجب
میشوند که اضطراب کافی به وجود نياید.
صفحه 9:
و عملكرد تحصيلي مواد درسي با
: ۱ اضطراب نيز سرو
کار دارد. اضطراب
در بعضي کارها و
تكليفهاي پیچیده
عاملي بازدارنده
پراي فرد به شمار
مياید که موجب
تشهیل و پیشرفت
هاي سادهتر و
(Eales وت
صفحه 10:
ارتباط بين اضطراب و حل مسأله >
با تعاملى كه ميان ماهیت تکلیف و تأثیر اضطراب در عملکرد
لن وجود دارد. توبیاز در بررسی دیگری اظهار میدارد که
نیافتن | رتباط میان اضطراب و متغیرهای رفتاری ممکن است
از شرایط مصنوعی آزمایشگاه باشد. از آنجا که بيشتر
پژوهشهایا مطللب و موادی اجرا میشهند که جنبه آزمایشی
دارند و همچنین به سبب آنکه شرکت کنندگان داوطلبانه در
لین آزمایشها حضور مییابند. شلید لین عمل موجب میشوند
که اضطراب کافی به وجود نیاید.
صفحه 11:
که بسیار باشد_هنكام يادكترى مطالب |
آدرسی پیچیده در کلاس میان شاگردان دیگر وضع مساعدی ندارد و
اگر در انتخاب کارهای خود آزادی نداشته باشد وضع بدتری خواهد
داشت. انگیزه پرهیز از شکست معمولاً به وسیلهی یکی از
پرسشنامههای آزمون اضطراب یا آزمونهای فرافکن نیاز برای
پیشرفت اندازه گیری میشود. افرادی که دارای انگیزهی زیاد برای
پرهیز از شکست هستند از نظر اضطراب در حد بالا و در نظر نیاز
پیشرفت در حد پابین هستند.
صفحه 12:
/نظرربهد eR one که اعر ۱۳۳۵
نگرش نادلنی و ناتولنی که از سوی خانوادهبه او نسبت
داده شده وارد مدرسه شود و آگاهی بلبد که در مدرسه
نیز همین وضع« ۵وارد. محیط مدرسه و همه
جنبههای وابسته به لَق برلیش منشأً ترس و اضطراب
میشود. بلید توچه داشّت که مدرسه غبرمجهز و نارسا
صفحه 13:
صفحه 14:
کوک بای اضتراب Baiada as cs Bvt
رقابت آمیز نباشد در پیشرفت تحصیلی دارای توفیق بیشتری است. نبودن
رقلبت در چنین مدارنسی,می تولقدٍ عملکرد کودکان" بسیار مضطرب را بهبود
بخشد. نمیتولند وضع آنان را در گزینش تکلیفهالیی که از نظر دشواری
نامتناسب هستند و پیشرفتشان را در دستیابی به هدفهای شناختی
تکلیفهایی که از نظر دشواری نامتناسب,هستند و پیشرفتشنا را در دستیابی
به هدفهای شناختی سرعت بخشد: لین رهیافت میتواند أثَتّطراب آشکار
کودکان را کاهش دهد. اما نمی تولند در بهبود بخشیدن عملکرد شناختی آنان
جه موثر باشد. طبق پژوهش بینی و ال خلاصهلیی از پژوهشهای خود را ارائه
دادند. رابطه اضطراب را با عملکرد تحصیلی بررسی میکرد.
صفحه 15:
شاگردلنی که از شکست میترسند در موقعیتهای ناآشنا. تهدیدزا و یا
مواقعی که لازم است سرعت بیشتری داشته باشد در وضعی نامناسب قرار
میگیرند و رقلبت نیز در بهبود آنها تآثیری ندارد. شاگردلنی توسط مربیان
خویش تشهیق شهند بهتر | ز عهدهی تکلیفهایشان بر میآیند. عملکرد
شاگردان اضطراب در محیطهای همکاری خیلی بهتر از محیطهای
رقابت آمیز است. جنت تبلور بررسیهایی در زمینمی تأثیر اضطراب در
عملکرد فرد و حل مسأله انجام داده است. اضطراب در موضوعهلیی که
پیچیدگی بیشتری دایند ویا افراد در ّن زمینه تمرین کلفی ندارند عملکرد
را کاهش میدهد. همچنین عملکرد ضعیف کودک او را در وضعی قرار
میدهد که معلمان و دیگران را علمل سرزنش و ترس خود به شمار بیاورد و
در نتیجهبه اضطراب او بینجامد. چارهیا درمان اینگونه اضطراب لن است که
باگرد را هنگام ارائهی عملکرد ضعیف سرزنش نکنیم و از راه دلسوزی و
صفحه 16:
کمک ارزندهابی میکند. کودک مضطرب
نهایت کوشش خود را در آزمونهای
میزان شدهی موفقیت یا استعداد بکار
نمیگیرد. اگر کودکی از آزمون معینی
اضطراب داشته باشد روشی که کمتر
اضطراب آمیز باشد. میتواند اندازهگیری
دقیق تری از عملکرد او را نشان دهد.