صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
ايده هاى بلورين براى مديران مدارس به انتخاب
۰ اسلاید
محمد فایق مجیدی دهکلان مولف کناب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 4:
ای ا سا
ات
ee a Pe
صفحه 5:
صفحه 6:
eV ert Rn re
با تکرار روشهای گذشته
خودشان .می خواهند به
۳
MASA Lets محفد فایی
صفحه 7:
مدارس .وابسته به ميزان
ل ا rr rv
است
صفحه 8:
وقتی یگ مدیر مدرسه می
تواند بكويد كار كرده است
كه با افراد معمولى كار
.بزركى را انجام داده باشد
صفحه 9:
از مدير مدرسه اي پرسیدند :چه چيزي باعث
موفقیت مي شود ؟
اوگفت : به معلمان توجه کن تا آنها نیز به
دانش آموزان AUS da si
محمد فایق مجیدی دهگلان
صفحه 10:
صفحه 11:
oA
SO te OAC
می رویثر ومرران 7 07
کلاسها یکوپک پرورش می یابثر
صفحه 12:
۳ oe
من زمانی دلیل بی نی دانش آموز ان زا
رن bedi aaeata
۳ساعت در کلاس بنشینم
صفحه 13:
مدیریت تمام مي شود ولي خاطره ها برجاي مي ماند .فکر
کن بعداز تو در مدرسه درباره توچه خواهند گفت
صفحه 14:
صفحه 15:
دائش آموز 7 a پذر اسث
ومدرسه مثل : زمین. oer 0701
به پار تشائدن يدر زر 9
WO مدبر ree 1 بختن
کود چهت رشد پهتر
صفحه 16:
سخت ترين كار يك مدير مدرسه »كمك به
Yee eae rere ا
eRe نر 2ك Wer rp ee
ce a ee
صفحه 17:
كار تربيت كردن » به حركت دادن يك نخ
شیاه دار .نمي تواني نخ را با فشار دادن
از يشت حركت دهي بلكه بايد به جلو نخ
بيايي» سر آن را بكيري وبكشي
صفحه 18:
5
aS ce Beats 0
ا م
7 ا Ce ens ۱
ey Gree) 0
Eve
Doe د
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
بزرگترین هثر یک هریر مررسه
فيست؟
idea ا
DAP سر
صفحه 22:
جه كنيم تا معلمان بهتر كار كنند؟
2 اك 2500
-در هر فرصتي از زحمات آنان قدر داني
كنيم 35
كوشزد كنيم
صفحه 23:
گفتم +چگوثه مدارس راارٌ یک واختى
eee yea
كَقْت :محيطى عْنى .)زه وجالب براى
۱
صفحه 24:
گفتم:بزرگ ترین ضرر مدارس چیست؟
ا 0
در حالي كه او مهارت زندكي كردن را
ندارد
صفحه 25:
کر ۳
وادارد
00 6
صفحه 26:
صفحه 27:
ears 1 77 است
ْ باآن هاجة كنيه؟
i Repos rc) ene 0
0
صفحه 28:
مدیرمدرسه با عجله سوار ماشین خود شد .دانش آموزي به
طرف اوآمد ءتا خواست حرفي بزند مدیر. مدرسه گفت :عجله
دارم .مدير به در حياط مدرسه رسيد » ديد در قفل است .بعدان
چند دقيقه دانش آموز »خود را به مدیر مدرسه رساند وبه
اوكفت -
مي خواستم بكويم درب قفل است واين هم كليد
صفحه 29:
مسولیت یکت مدیر مدرسه به قیزان دید ونگرش اوست نه
آن که ذر شرج وطاف او نوشته شده است
صفحه 30:
پرسیدم:چه چيزي يك ز حرکت
پرسیدم: ي يك مدير را از ت باز
كفت :قانع بودن به دستاوردها BEEK Se ee
صفحه 31:
5 Cae ye DSO boar
ی
ا
كفتم مديران مدارس ما جه جيزي را ندارند ؟
۰ »گفت:هدف روزانه» ماهانه ؛سالانه
صفحه 32:
پرسیدم :چگوثه پدائم مدرسه ام رای داش آموزان شوق
Sane
oa a ein كفت
ا
صفحه 33:
پرسیدم :معلمان کدام مدا
كل 9
سه ريا قبول دارند ؟
ا 1
ene ل 3
كفت چه به دیگران مي كن 5 خودذ
(ES ere are)
جام مي
دهد
صفحه 34:
صفحه 35:
Ny لا
اه اه ۱
رس
صفحه 36:
7 Te Eee eee ECS
iy فردي متناسب با علايق و شايستكي هايش سان خودش
ميزند ولي در نهايت يك آهنك به كوش مي رسد .
صفحه 37:
چيزي که مدارس
جهان را از همديكر
جدامي Bway نحوه
برا: نگیختن قوه ي نو
صفحه 38:
هنر مديريت در مدرسه اين است كه :
-نكذارد افراد احساس كنند مدرسه جاي وقت
گذراني است
و آموزان به بخشهايي 5 كار علاقه دارند »
اين قسمت ها را بيدا كنيد و كار هاي مورد علاقه
شان را به آنها واكذار كنيد .
-اوليا »معلمان و دانش آموزان دوست دارند عضو
يك تیم باشند » آنها را در گروه هاي مختلف
ا
صفحه 39:
وقتي معلمان و دانش آموزان احساس مي كنند قريار نيست در
مدرسه كار خارق العاده اي انجام دهند » نا اميد مي شوند
صفحه 40:
فقط تيم ساي است كه هشت خواسته ي اساسي انسان ريا
تامين مي كند : فعاليت »مالكيت »قدرت »تعلق و وابستكي »
صلاحيت » دستاورد »ييشرفت و استقلال »
صفحه 41:
IS Ee) ا لا
بلکه حاصل کار جمعي در مدارس است
صفحه 42:
به ياد داشته باشي بهترين مسير هدايت دانش آموزان آن
مسيري است كه دوست دارند
صفحه 43:
جرا:دانش آموزان:در خانه:تشتاط داريتد ولي در مدرسه ملول
0
أكارئ كليد كه دانش ,اموزان احسبابل كنند دن اخانه خودشان
0 ال SE J) GIES) FS stalk
اپنکه »جو حاکم برمدرسه » خشك و بي رون نباشد
صفحه 44:
صفحه 45:
eo ere he eva آنجه كه امروز در مدارس
اتفاق مي افتد مي توان فرداي هر جامعه را بيش بيني كرد ..
و » جامعه فردا » جامعه اي
كيفي خواهد بود
صفحه 46:
صفحه 47:
در مدا رس عصر كذشته » مديران مدارس در سطح بالا بودند
At Ne] 9 ا لي
يا در پابین
صفحه 48:
بهترين مديران مدارس كساني هستند كه خطر ميكنند و ريسك
حساب شده اي را تجربه مي كنند .سيس آن تجارب را به بالا
منتقل مي کنند و ضعیف ترین مدیران براي نو آوري لاي
بخشنامه ها مي گردند
صفحه 49:
را(
7
ده Renin ا"
ett ae یک
صفحه 50:
يكي از مشکلات مدیران مدارس مااین است که آنان انرژي
خود را در يك بخش صرف مي کنند . عده اي نيروي
تداركاتي خوبي هستند ۰ عده اي به آموزش توجه دارند و
عداهاي مسايل اجتماعي را در اولويت كار خود قرار مي دهند
.مديران موفق انرزي و توان خود را در بخشهاي مختلف به
CS ا
صفحه 51:
مدير مدرسه اي مي كفت:من راز موفقيت را در
/ مدرسه بيدا كرده ام.
گفتم :راز موفقيت جيست؟
۱ 2 ا wer es
هست نه راز
گفتم :کدام راه ؟
گفت؛:سه راه
پرسیدم کدام ها ؟
1 دكار تيميء كار تيميء كار Ges
صفحه 52:
پرسیدم:فرق مدیریت ایستا وپویا در مدارس چیست؟
SRD aS ا 0[
خواهدكه كاري انجام دهدولي هركز اين كار را نمي كند
صفحه 53:
مدير مدرسه اي مي گفت :من کار آموزش معلمان را در
مدرسه انجام مي دهم.اول نيارهاي آموزش آنهارا شناسايي
Ste Dame alae ل
ep E 0
صفحه 54:
صفحه 55:
كاري كنيد معلمان با قيافه ي انسانهاي موفق در كلاس ها,
ظاهر شوندر آن وقت.
reenter et 1
صفحه 56:
فرق رهبري آموزشي با مديريت آموزش اين است كه ‘ ۱
مدیرکار. را دررست انجام مي دهد ولي رهبر
Pe er
صفحه 57:
افتخار يك مدیر زماني است که بتواند به دانش آموزي
بكويد مثل من باش
صفحه 58:
مدیر مدرسه با عجله سوار ماشین خود شد ودانش آموزي به
طرف او آمد تا خواست حرفي بزند مدير كفت : عجله دارم .
مدير به درب حياط رسيد ديد درب قفل است بعداز مدتي
دانش آموز خود را به او رساند
وكفت :مي خواستم بكويم كه درب قفل است » اين هم كليد
صفحه 59:
از مديري پرسیدم: آموزش وپرورش دیروزء امروز
وفردا جه تفاوتي باهم دارند؟
Wes as se tensile mers ل ا
مجیور مي کرد خودش را آن تبیطق نماید .
نظام آموزشي امروزخود را با دانش آموز هماهنك مي
د SS
آموزش ويرورش فردا بريايه ي نظام ارزشي
معنويت خواهد بود
صفحه 60:
Se ee ee tL Doe
كفت :آموزش ويرورش
كفتم :راز موفقيت ما جه مي تواند باشد ؟
گفت: آموزش وپرورش
صفحه 61:
مدیر مدرسه اي مي گفت :صفحه ي حوادث روزنامه ها
هميشه براي من نكرران كننده است .هميشه فكر مي كنم
آموزش هاي درست وبه موقع مدارس جقدر مي توانست در
كاهش اين حوادث كمك كنند
صفحه 62:
صفحه 63:
پرسیدم:چه زماني دانش
Lb slajlS a jgol الك
Lap Cy ero ert
گفت :زماني که در مدرسه به
كارهاي خوب اوتوجه نشود
صفحه 64:
از مديري يرسيدم:اكّر شما ميكوييد اشتباه دانش آموز را با
مجازات تصحیح نكنم يس براي از ميان رفتن اشتباه جه كنه؟
كفت روش درست را آموزش بده كه ديكر اشتباه نكند
صفحه 65:
كفتم :بين مدير ناموفق وموفق چه فرقي است؟
كفت:اولي (0©بار مي كويدويك بار عمل نميكند ولي ديكري
00)بار عمل مي كند ويك بار نمي كويد
صفحه 66:
صفحه 67:
مدیرمدرسه اي مي گفت :هیچ چیز. به اندازه ي شکایت
.اولیا ءباعث پیشرفت من نشده است
صفحه 68:
مديري مي گفت :کار ما مثل کار تولید است »كالاي مرغوب .
تولیدکنید تا جامعه آن را بخرد ..
صفحه 69:
:9 1
eis ل ل ا ا ا
00 ند مديزيت مدر مبة را
صفحه 70:
از مدیر مدرسه پرسیدم :هیچوفت ندیدم شما براي دانش
مر
اوگفت :چون که رفتارم گویا تر است
صفحه 71:
اكر به شما بكويند ماشين جديدي را كه خريده ايد به خاطر
صداي تسمه اش به دره يرت كنيد آيا كوش مي كنيد؟
پس چگونه به خاطر يك نمره ي کم به دانش آموزي مي گویید
توبه درد هیچ کار نمي خوري
صفحه 72:
از مدیر موفقي پرسیدم:چگونه مطمنن شوم که در مدیریت
خودم موفق هستم ؟
eee en eee ee eS ES iS termes
صفحه 73:
مدير مدرسه اي در زير بالكن براي دانش آموزان سخنراني
مي كرد . باران شروع شد درحالي كه ©مطلب اساسي باقي
مانده بود
PORES SP cc ae
صفحه 74:
بزركترين معضل مدارس ما ترويج فرهنك نخبه يروري
است .براي برنده شدن يكي بايد عده ي زيادي بازنده شوند .
در حالي كه مدرسه جايي است كه همه بايد احساس كنند»
برنده هستند
صفحه 75:
اولين جيزي كه يك رهبر آموزش بايد انجام بدهد. تعيين جشم
انداز مدرسه است ؛ يعني به افراد بكويد كه به كجا داريم
مي رويم
صفحه 76:
صفحه 77:
اگر تعدادي جنایتکار » دزد ورشوه خوار را قرار. باشد به
eeg 17) ا ا ل ل Ber ear
آن ها تغییر ایجاد مي كنيد ؟
مواظب باشید هم اکنون در حال تریبت جنایتکاران ودزدان
جدید نباشید
صفحه 78:
ما مجبوریم به فردا فکر کنیم» چون قرار است مدتي در ان
زيندكي كنيم
صفحه 79:
كفتم : جه جيزي هميشه در ذهن معلم باقي مي ماند؟
گفت :اولین لحظه برخورد مدیر با او
صفحه 80:
صفحه 81:
عجيب است كه كودكان وقتي © ساله هستند احساس مي كنند
Bue ee ال en
مدرسه مي آیند و فارخ التحصیل مي گردند ».اجساس مي کنند
به درد هیچ كاري نمي خورند
صفحه 82:
صفحه 83:
استاد جرا بعضي مدارس موفق عمل نمي كنند ؟
گفت به خاطر اينکه مدیران مدارس دقیقا نمي ثوانند به معلمان
» اولياء و دانش آموزان بكويند قرار است آن ها به كجا بروند
. و نقش هر كدام از آن ها در اين مسير جيست
صفحه 84:
يادگيري ومدیریت هردو دريك روز آغاز میشوند .هر روز
يادگيري نیست مدیریت درست انجام نمي شود وه موقع
مدیریت نیست»مشخص است Cie 7 5202
۳
صفحه 85:
بزركٌ تشكيل شد . روي نتايج علمي اين سمينار
كارشناساني برنامه ريزي كردند
برنامه ها =r دستور العمل به مدارس
ابلاغ شد .مدير اين بخشنامه را يراي مطالعه
همكاران زير نويس كرد
همكاران نيز نوشتند: رويت شد . در حالي كه
همه جيز طبق روال قبلي ييش مي رفت
صفحه 86:
صفحه 87:
كفتم :جه تقاوتي بين مدير مدرسه ي مجموعه نكل و خويش
را
۱ ۱ ۳ را ners
بيند وا و ال را
0 ا ا ل er
بیند »خودش را مي بیند و خودش را
صفحه 88:
از مدير مدرسه اي يرسيدم:جه وقت واقعا از مديريت خود
لذت بردي؟
ا ا 0
oe
صفحه 89:
دانش آموزي كه مردود شده بود اين ياداشت را ازمديريمدرسه
دريافت كرد:
00005 0 pes OCH es RE SEIS
نطالي
صفحه 90:
مديرمدرسه اي دانش آموزان خود را به
اردوبرده بود.به رودخانه رسیدند مدیر پرسید آیا
از رودخانه رد شویم یا منتظر بمانیم آب
رودخانه خشك شود ؟
BT CREW Ce] 55
مدير كفت :زندكي هم يعني تصمیم گيري» بين
رفتن يا ماندن.زندكي به كسي كمك ميكند
كه آن فرد به خودش كمك كرده باشد
صفحه 91:
مدير مدرسه ي ابتدايي »بذردهاي در ذهن دانش آموز مي
كارد . مدير مدرسه راهنمايي آن را آبياري ميكند
re ey tere ۳
میکند
صفحه 92:
میران مدارس سه دسته اند
0آن هايي که هميشه از گذشته مي نالند
|۱۳ reeks Se siewan))
- آن هايي كه امروز را مي چسپند
۳ rrrraen))
2- آن هايي كه فردا را مي بينند وطبق نياز فردا نسل جديد
را تربیت میکنند
صفحه 93:
۱ ee ee oe
مي كنم به دانش أموزان داده ام زماني بود كه از دانش
آموزان يك كلاس خواستم آرزوهاي خودشان رادر
يك صفحه كاغذ بنويسند وسيس از ميان آرزو هاي
خودشان ©كزينه را به صورت هدف انتخاب كنند به
۱ ل ل HORE HEE ا
كي وجرا مي خواهند انجام دهندوكفتم:اكر قرار باشد از
مدرسه جيزي ياد بكيريد همين صفحه براي شما
كافي است ؛به شرطي که آن را هر روز مرور کنید
صفحه 94:
این شعار راروي تابلو اعلانات يك مدرسه
ain
ard acres rel ae) یت
3
صفحه 95:
اگر يك مدیر خوب باشدولي مدرسه اي وجودنداشته باشد او
مدرسه خواهد ساخت.
۱ Ce Cp Ly IBS)
قبرستان تبدیل خواهد شد
صفحه 96:
صفحه 97:
مدیر مدرسه مي گفت.رمز موفقیث من دخالت داذن بچه ها
در طرح هاي مختلف مدربه است
صفحه 98:
معلمي ده سال بود که مسئله اي را غلط حل مي کرد وزماني
ey ا ا ا ا ل Cee Se SD
نام (ازهم بياموزيم) كه در آن معلمان هر كدام روش هاي
تدريس خود را ارائه مي دادند.
وحالاآن معلم بعد از ده سال مسئله را درست حل مي كند
صفحه 99:
دانش آموزاني که در کنا رهم نشته اند مر ابركساني
كه در مقابل هم قراردارندباهم حرف ميزنند
-کودکان دشوار در عقب يا كنار كلاس مي نشينند
- معلمان نا خواسته به شاكردان رديف جلو وسط توجه
دارد
0 Tete
درس ميخوانند
رنك مناسب براي ابتدايي زرد » كل بهي يا صورتي
براي راهنمايي سايه هاي آبي وسبز است
صفحه 100:
صفحه 101:
Ew Sb eS) ا ل ل لك
كمك بزركي به ما نكرده است
مدرسه بايستي قبل از تغيير » تغيير كرده باشد
صفحه 102:
نظام پيشنهاد دهي را در مدرسه فعال کنید.
براي این منظور از همه ي افراد بخواهید
,نظرات خود را ابراز کنند
صفحه 103:
را تكنيد بلكه. انهارا براتكيرانية.آن واقت معجزه
اي به رفوع خواهد پیوست
صفحه 104:
دنياي جدید دنياي رایانه ءنمابر » يست
الكترونيكيءاينترنت ويايكاه هاي اطلاعاتي
ل ل ا |
. زبان دنياي جديد را بياموزيم
صفحه 105:
يك مدير مدرسه به همان ميزاني كه در تلاش
. 05
جلب مشاركت رئيس ناحيه در هدف كزيني و
تعيين خط مشي مدرسه تضميني است براي
اجراي بهتر برنامه ها.
صفحه 106:
woh ل
ee SE BIO)
كفت :كسي كه وقت افراد مدرسه
خود را به هدر نمي دهد.
ارزش افزوده در كلاس يعني
سرعت در يادگيري .
صفحه 107:
NBT ا Ocean 7 تا به
مدارس بيشرفته دست يافته اند . راه ما به مراتب ساده تر
است جون مي توانيم از تجارب آنهااستفاده كنيم .
صفحه 108:
خوب است براي خود مان یاد آوري کنیم که دانش آموزان
IC) ا ا Caer Peay ا ا 0
ماابتدابايستي تلاش كنيم در خدمت آنان باشيم تا آنان ياد بكيرند
چگونه در خدمت ما باشند
صفحه 109:
براي من نكته جالب اين است كه برخي از مديران مدايس
Reems) ل 0
شود سپس آنان تغییرکنند .
در حالي كه اكرٍ مديران تغييركنند در بي آن آمويش ويرورش
.متحول میشود و در نهایت امورجامعه اصلاح مي گردد
صفحه 110:
آن چه در مدارس اتفاق مي افتد دقیقا آن چيزي است كه اول
در فكر مدير مدرسه اتفاق مي افتد .
صفحه 111:
۱9 eae rere waste Obs
است كه نتواند از توانايي افراد خود سود
ببرد
صفحه 112:
Lau ge y gh 4p Le GriBre cl 4s pase ore ا ان
مي |دهيم تادرباره يي دانش آموزان صحبت كنيم.دريغ ان يك
جلسه كه اجازه بدهيم خود آنان صحبت كنند وما كوش كنيم
صفحه 113:
از مدیر مدرسه اي که توانسته بود موفقیت هاي
بزرگي براي مدرسه اش کسب کند پرسیدم:چگونه
به اين مقام دست يافتي ؟
١ در مدرسه هدف مشتركي را تعيين كرديم كه ١
, بزركتر از خود ما بود 0
هبه اين باور رسيديم كه كاري انجام دهيم كه
هركز قبلا انجام نشده باشد
55 ۳ مدرسه از ايده ها ونظرات So)
cake. oe
صفحه 114:
هیچ مدرسه اي رانباید با مدرسه ديگري مقایسه کرد . بهتر
است هر مدرسه را با ديرون خود مقايسه كنيم كه آيا وضعيت
peat 00
صفحه 115:
۱ SP Ee Te Tu Eo a CEST YO ETERS
صرف تنبيه مقصر علت را از بين نبرده ايم . ولي اككر
سرجشمه ي مسايل رابررسي كنيم راه بهبود را خواهيم يافت .
صفحه 116:
بهتز إسبت ,مدير را ياور بناميّجون او به معلمان كمك ميكند
ا د لاط
0
صفحه 117:
صفحه 118:
هر مدرسه براي هر سال تحصيلي خود
eee rete PENT ار
افرادآن مدرسه مي سازند و كار مدير حركت
دادن افراد به سوي عملي كردن آن شعار
است
صفحه 119:
Fede ee oe Ce ree te ee mae Oe)
۳ ees) sys Reni MD GRRE
CMS كن EC sis Olt ui ester neal
ا GIs 8 caS Sp eo Gene Lid all (26
صفحه 120:
ارْ هر صر مرير شاير يئر نفر هرف هاى
a 3 5 5
00 اس eI
Ryne ae Oy
صفحه 121:
1 umreore nee epee
و2
2
صفحه 122:
ee ل at eee}
۱ grees oe reer
مدیران خود محور 0012
صفحه 123:
يك قانون در آموزش و پرورش وجود دارد به نام
۱/۹0۹ ۱3۳
آموزي را در ابتدايي گرفته شود يك هزینه دارد »
اكر دانش آموز با اين خطا به مقطع بالاتر برود
0 هزينه و اكر دانش آموزي با اين خطا به
جامعه فرستاده شود ۰ (00(0 هزينه يا بالاتر را
براي ee او بايد يرداخت 1
صفحه 124:
صفحه 125:
بايا
ا
صفحه 126:
بهترين مديران مدارس كدامند ؟
آنها يي که اهل علم و عملند .
صفحه 127:
كفتم جه موقع مقررات در مدرسه جدي كرفته مي شود ؟
كفت : زماني كه مدير مدرسه خودش آنها را رعايت كند . ١ ١
صفحه 128:
بهترین پیشنهاد براي مدیران
مطالب را یاد داشت کنند » بدون یادداشت
برداري برنامه ريزي امکان ندارد .
صفحه 129:
ee eS ocr sere as"
جيزي باعث دلزدكي از تعاون و همكاري مي شود
كفت : نود جشمي داشتن .
صفحه 130:
اولین نشانه منزلت قایل شدن براي معلم وضعیت اتاق معلمان
۹۹
صفحه 131:
صميمي ترین مدیران خودشان هستند و با دیگران طبيعي
برخوريد ميكنند .
موثر ترین مدیران دور اندیش هستند دایم از خودشان میپرسند
وضعيت فعلي مدرسه ما جكونه است ؟وضعيت مطلوب.
جيست ؟جكونه مي توان به وضعيت مطلوب رسيد ؟
صفحه 132:
ل Cee es er ree rest
دارند» در حالي که فقط دانش است که موجب کاميابي افراد
ارت له
صفحه 133:
cess كان
كفت:يعني اين كه به افراد بكوييم برويم در حاليكه مقصد را
مس
نكرده ايم
صفحه 134:
صفحه 135:
يادمان باشدكه هميشه دلايل وعذرهايي وجود دارد كه ذهن ما
رااز مشكل واقعي منحرف ميكند.
مدير كار آمد به دنبال کشف علل واقعي رویداد هاست تا خلق
صفحه 136:
صفحه 137:
SUES ا كت
كفت:يس اول نقشه هاي ذهني آنان را تغيير بده
پرسیدم:چگونه؟
كفت:با ايجاد اضطرار
صفحه 138:
صفحه 139:
وقتي مي خواهي بداني در مدرسه ات چه مي گذرد .به هنگام
خروج دانش آموزان از مدرسه لحظه اي آن جا درنئقف
كن »طرز بيرون آمدن دانش آموزان به تونشان خواهد داد كه
آنان از قفس رها شده اند ویااز مجبوبشان جدا میشوند
صفحه 140:
استاد به مديريان مدارس توصيه مي كرد كه به لباس هايشان
توجه كنندجون معتقد بود لباس قبل از زيبان شروع به
حرف زدن ميكند
صفحه 141:
استاد به مديران مي كفت: شما بايد از مشكلات خوشتان بيايد
الك قال الراك ل اس ۱ ۲۰۳۷۲8
روبرو, هستند
صفحه 142:
روزي مسابقه اي در بین مدیران برگزارگردید سوال مسابقه
این بود
(اگر قرار باشد شما چيزي باارزشي به شاگردان خود بدهید
كه هميشه به دردش بخورد أن جير مهم جه خواهد بود ؟
جواب ها مختلف بود
rol (pete
-سوادخواندن ونوشتن
-آموزش مهارت هاي زندگي
ل ا
- من جكونه انديشيدن را به آنها ياد مي دهم
صفحه 143:
ال را ور مت
رنج مي داد؟
یادم افتاد که مدرسه مجموعه اي بایدها بود
بايد كودكان بياموزند.
باید کودکان به فرهنگ وآیین ورسوم کشور خود
احترام بگذارند
و چگونگي اجراي این باید ها را به
من ياد نداد
صفحه 144:
gl Ae 24 3) پرسیدم:چگونه 0017110
موفق شدی؟
35 ده درصد به مشكلات حر به راه
|
00000
صفحه 145:
اكر قرار باشد مدازس »فقط يك در س. به دانش
آموزان دهندءآن درس جه خواهد بود؟
Der eer caer را دوست داشته باشند واز او
كمك بخواهند
موفق وسرافراز
صفحه 146:
و ۱
ال ل
نوشته دكتر غلام حسين