کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبریاستارتاپ و کارآفرینی

پاورپوینت دانشگاهی «مدیریت سازمانهای دیجیتالی در سیستم های اطلاعات مدیریت»

فایل پاورپوینت دانشگاهی با موضوع “مدیریت سازمانهای دیجیتالی در سیستم های اطلاعات مدیریت” برگرفته و خلاصه کتاب سیستم های اطلاعات مدیریت در 51 اسلاید زیبا و منطبق بر شیوه های ارایه دانشگاهی (قابل ویرایش) محتوا: مقدمه تحولات در فضای کسب و کار روندهای تاریخی تحولات در فضای کسب و کار فضای جدید کسب و کار جهانی شدن اقتصادهای فراصنعی اقتصادهای صنعتی مدیران سازمانی چالش های مدیریتی ظهور سازمان های دیجیتالی تعریف سیستم نگاه خطی به سیستم نگاه غیرخطی به سیستم معیارهای اریابی عملکرد سیستم سیستم اطلاعاتی قابلیت های اصلی سیستم های اطلاعاتی سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری ابعاد سیستم های اطلاعاتی پرسنل سازمانی مرتبط با سیستم اطلاعاتی رویکردهای مختلف به یستم اطلاعاتی تفاوت سیستم اطلاعاتی و تکنولوژی اطلاعاتی تحول سیستم های اطلاعاتی چارچوب کلی سیستم های اطلاعاتی تشکر و سپاس

powerpoint20

صفحه 1:
2 ‎i‏ 4 إلا © 9 ب سک 5 ۲ ‎Ox‏ ‏2 3 <> اک 2 92249 ‏حي‎ ‎۵ 0 ۲۳ Ke _ &>. ۱ 4 -* > جه / << a. + ae . me’ es aa 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 95 | | آنام و نام خانوادکیا _ |

صفحه 2:

صفحه 3:
در این مبحث به دنبال چه هستیم؟ *درک مفاهیم *توان تحلیل و ارزشیابی *توان طراحی مفهومی

صفحه 4:
کم ‎movos‏ 02 * اين مبحث یک موضوع کاربردی است. ‎pe a‏ في * قرار نيست به يك سری مفاهیم اکتفا شود. 7 ۶ در این مبحث به دنبال چه هستیم؟ ضرب المثل یادگیری: * شنیدم. فراموش کردم. خواندم. به خاطر سپردم. اجازه دادید که تجربه کنم (پروژه ها). ۲ * منحنی فراموشی: 2 * یک روز بعد از آموختن (مطالعه) ۵۰ درصد مطالب از ذهن شما فراموش مى شود. بعد. تنها ۴۰ درصد مطلب باقی مانده لست. * یک ماه بعده تقریبا کمتر از ۱۰ درضد مطلب» در ذهن شما باقی مانده لست.

صفحه 5:
© در این درس به دنبال چه هستیم؟ ‎See om‏ * قرار نیست که ما همه مطالب را به خاطر بسپاریم. * قرار است که روش استفاده از مطالب و روش یادگیری جزئیات را در زمان که لازم باشد. , چ به شما منتقل کنیم. ‎o>‏ ‏* پارادایم یادگیری ۲ 2 ‎a‏ ‏* هر زمان که نیاز شد. یادبگیر * هر زمان که مجددا نیاز شد. مجددا یاد بگیرد. * لذا مهمترین مهارت یک دانشجو در عصر حاضر. مهارت یادگیری است (0 ‎Learning‏ 7 ‎dlearn‏

صفحه 6:
فواید این بحث * فواید اقتصادی * موج توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران * درک اهمیت سیستمهای اطلاعاتی توسط مدیران * لزوم ارجاع بسیاری از مراحل تحلیل و طرلحی به مهندسین صنایع * فواید علمی * پایه ای برای درک موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات * فرصتهای تحصیلی / پژوهشی متعدد در اين زمینه

صفحه 7:
در این بحث به دنبال جه هستیم؟ * چه دانش هایی در رابطه با سیستمهای اطلاعاتی باید بدانیم؟ * سیستمهای اطلاعاتی جه تقییراتی در مدیریت و سازمان ایجاد کرده ‎Sail‏ م اطلاعاتی چیست؟ سیستم اطلاعات مدیریت چیست؟ نقش سیستم اطلاعات يريت در سازمان چیست؟ * یک مدير براى ايجاد و به کارگیری یک سیستم اطلاعات مدیریت با چه چالش هایی مواجه است؟ سیستمهای اطلاعات مدیرپ جدید چه مشخصاتی دارند؟

صفحه 8:
۰ تحولات در فضای کسب و کار الله ۰ ۱۵ - موج اول, قبل از انقلاب صنعتی: تولید در محل, برای مصارف محلی: در سازمانهای کوچک و غیر تخصصی عوج دوب بعد ار انقلاب عامتى: 4 توليد انبوه: سازمانهای بزرگ بروکراتیک: عمدتا تولیدات ملی: مشكلات حمل و نقل (توليد در محل وجود عوامل تولید (مواد اولیه و نیروی کار لرزان)) رقابت کم موج سوم تولید ۲۱1510۲126 شده و انبوه. شبکه تامین جهلنی» شبکه توزیع جهلنی. رقابت در ابعاد جهانی, سازمانهای منعطف و هم کوچک و هم بزرگ

صفحه 9:
تحولات در فضای کسب و کار (ادامه) روندهای تاریخی: ۱- افزایش رقایت * حمل و نقل ساده عوامل تولید و محصولات توزیع سریع اطلاعات لزوم افزایش حجم تولید برای افزایش سودآوری (صرفه مقیاس) و محدود بودن تقاضا ۲- کاهش قیمت (ريشه در افزایش رقابت (صرفه مقیاس)) ۳- افزایش انعطاف در سازمانها (قوانین و فرآیندها) ۴- افزایش فشار مشتری (سیستم (أ5لا0. به سیستم االا تبدیل شده است)- 9 5 6۱50۳06۲ ©15) ‎e‏ ۰ 9 2 2

صفحه 10:
تحولات در فضای کسب و کار (ادامه) روندهای تاریخی: ۵- افزایش فشار ناشی از نیروی کار * اتحادیه های کارگری * حمايتهاى قوانين كار از نیروی کار * افزايش دستمزد نيروى كار به علت اولا تخصصى شدن كارها و دوما بالارفتن كيفيت زندكى ۶- افزايش سرعت تحول تکنولوژیها ۷- ارجاع کارهای روتین به ماشین (اتوماسیون) ترشدن آنها ۸- تخصصی تر شدن مشاغل و ‎-٩‏ کاهش چرخه عمر محصولات 10

صفحه 11:
فضای جدید کسب و کار

صفحه 12:
جهانى ‎(Globalization) gus‏ * حذف (تخفیف) محدودیتهای = » زماتى * ارتياطى * رقابت در فضايى جهانى * نيروى كار از كل جهان * سیستمهای اطلاعاتی جهانی 12

صفحه 13:
اقتصادهای فراصنعتی * اقتصاد دانش محور * دانش به منابه یک دارایی * نیروی انسانی دانش کار و محدودیت آن * بهره وری * کالاها ‎(Multimedia) .a> oiss‏ * رقابت بر مبنای زمان (سرعت ساخت و تحویل و پشتیبانی) * کاهش زمان تولید و عمر محصولات * محیط متلاطم تر 13

صفحه 14:
اقتصادهای صنعتی ‎ *‏ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا از عالیتهای دانش بر بدست مى آید و ۷۰ درصد نیروی کار به اینگونه فعالیتها مشغولند. ‏* دانش فنی اطلاعات بیش از ۷۰ درصد سهم سرمایه گذاری در صنایع خدماتی همچون تامین مالی. بیمه. و داد و ستد املاک به خود اختصاص داده است.

صفحه 15:
تحولات سازمانی * مسطح 3 308 ‎(Flattening)‏ ‏* عدم تمرکز * قابلیت انعطاف بیشتر * عدم وابستگی به موقعیت جغرافیایی * کاهش هزینه مبادله * اهمیت توانمندسازی نیروی انسانی * افزایش کارهای مشارکتی

صفحه 16:
۰ مدیران با چه چالشهایی در گیرند؟ ‎oe: “sa‏ <> * طراحی سیستمهای موثر و ,28 ‎(Competitive)‏ @,@ = > اج * درك اينكه در يك فضاى رقابت جهانی, چه سیستمهایی واقع نياز دارند. ‎١‏ ۳ "5 م 4ه * سيستمهاى اطلاعاتى اى كه واقعا به تحقق هدفهاى سازمانى آنها كمك ألا > > * ارزش اقتصادى سيستمهاى اطلاعاتى را در سازمان خود درك كنند. * مسایل انسانی (فرهنگی, اجتماعی و رفتاری) را در سیستمهای خود پیاده سازی کنند. 4

صفحه 17:
آنچه که مدیران با آن مشکلی ندارند * حرف زدن در خصوص مزایای سیستمهای اطلاعاتی * پول دادن برای خریدن سخت افزار و نرم افزار و توسعه شبکه * تشکیل کلاسهای آموزشی و سمینارهای متعدد. * ساختن چیزی به نام اسپاگتی سیستمهای اطلاعاتی * برنامه ریزی جامع در سازمان و توسعه مدلهای معماری سازمانی

صفحه 18:
ظهور سازمانهای دیجیتالی * تمام زیر و بم سازمانها و روابط بین آنها الکترونیکی شد:

صفحه 19:
« , ظهور سازمانهاى ديجيتالى للها > 2 ۱ ۰ - * تمام زیر و بم سازمانها و روابط بین آنها الکترونیکی شد: @,@ = فى =’ ۱007

صفحه 20:
ظهور سازمانهای دیجیتالی * زیرساختهای ced phones Systems RSD oriented Systems -s5glgiSi ‏توسعه‎ * *_ تامین و تدارک- اجه 126 / 50۱ Sys ارائه کالاو پشتیبانی و ‎٠‏ محصولات. خدمات پس فروش و حمل و از فروش نقل خارجی ‎GPS and ‘CRM‏ Inventory Mng توليد Manufacturing Sys. Process Control Sys Network / Internet Connection / Mobile and - HRIS / Financial and Personnel management —gluil gle ce yao * ورودی و انبار scm

صفحه 21:
سیستم چیست؟ * مجموعه ای از عناصر و روابط که برای تحقق هدفی با یکدیگر در تعاملند. * جزء دارد * روابط * ورودی * خروجی * حلقه های فیدبک و دینامیک سیستمها * حلقه هاى مثيت * حلقه هاى منفى * هدف مندى سيستم © تعيين مرز سيستم * سطوح سيستمها و زير سيستمها

صفحه 22:
تم جیست؟- نگاه خطی تسا عم

صفحه 23:
سیستم چیست؟- نگاه غیر خطی

صفحه 24:
سیستم چیست؟ - معیار ارزیابی عملکرد * اثربخشى (55ع(اع لاأنأعع]21) ‎Doing the right thing °‏ * میزان تحقق هدف (Efficiency) ols ° Doing things rightly ٠» * خروجی به ورودی

صفحه 25:
٩ Com سیستم اطلاعاتی جیست؟ * سیستمی است که عمل جذب. ذخیره سازی. تولید و پردازش, انتشار و به کارگیری اطلاعات را به منظور تحقق (تسهیل. تسریع. ممکن سازی) اهداف مشخصی انجام می دهد. * لزومی ندارد که الکترونیکی یا به تعبیری کامپیوتری باشد. Peete

صفحه 26:
کم 9 قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ ‎moos‏ ‏02 ‏* سيستمى است كه عمل جذب. ذخيره سازى. توليد و بردازش. انتشار و به كاركيرى 2 ۳ 8 ام اطلاعات را به منظور تحقق (تسهیل, اي مسن لازي اطداق شدي 7 ‎a,‏ 2 3 ۰ o> © ‏عظ‎

صفحه 27:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ * پردازش * حجم پردازش * سرعت پردازش ‎ey‏ کر * هزینه پردازش ‏* دقت پردازش

صفحه 28:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ * پردازش * حجم پردازش ۰ چرا مهم ‎Toul‏ ‏* بعلت اتوماسیون (حجم اطلاعات زیادی تولید می شود) * بعلت نیازهای تصمیم گیری (حجم اطلاعات بالایی را باید پردازش کرد.) * افزایش پیچیدگی مسایل (حجم اطلاعات بالایی را باید پردازش کرد)

صفحه 29:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ * پردازش * حجم پردازش * سرعت پردازش * چرا مهم است؟ * سرعت رقابت. فرصتهای رقابتی از دست می روند * زمان» هزینه است. * انواع مواد خام پردازش * هزينه يردازش * دقت پردازش Nee’

صفحه 30:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ مواد خام پردازش (Data Numeric) ssc * String - * جمله و متن * تصویر *موت * تحریکهای محیطی (نور. محرکهای مکانیکی و -) * فيلم

صفحه 31:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) (Communication) b45,) 51,5, * ‏سرعت‎ & a Can pees © ‏وسعت و دامنه ارتباط‎ * * ظرفیت انتقال اطلاعات

صفحه 32:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) ‎(Communication) 151513, *‏ * هزینه * وسعت و دامنه ارتباط * در داخل سازمان * رسمی * غير رسمى * بين سطوح مختلف * بين يك بخشهاى مختلف يك سطح * بين سازمان و محيط خارج ‏* ظرفيت انتقال اطلاعات

صفحه 33:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * ذخیره سازی اطلاعات * سرعت بازیابی * سهولت بازیابی * صحت و دقت بازیابی * حجم پایین مورد نیاز برای ذخیره

صفحه 34:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * ذخیره سازی اطلاعات * سهولت بازیابی ‎Browse *‏ * بحث مهم طبقه بنده اطلاعات * جستجو (663۲۳6) * جستجوی از بتدا تا انتها > سير بر سين انديس * صحت ودقت بازيابى * حجم بايين مورد نياز براى ذخيرة

صفحه 35:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * ذخیره سازی اطلاعات * سهولت بازیابی * صحت و دقت بازیابی Version Control * te Key word ‏انتخاب مناسب‎ * * حجم پایین مورد نیاز برای ذخیره

صفحه 36:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * ذخیره سازی اطلاعات * سرعت بازیابی * سهولت بازیابی * ضحت و دقت بازیابی * حجم پایین مورد نیاز برای ذخیره * از نظر نوع محتوای ذخیره شده * سرعت جستجو را تعیین می کند. ۰ 06 * جستجوی متنی * جستجوهای هوشمند (۱۴۱۳9 ‎(Data‏ *تکنولوژیهای پایگاه های داده

صفحه 37:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * دسترسی به (کسبب اطلاعات ‎eee”‏ ‏* سهولت دسترسی * امکان فیلتر کردن و پالایش * دامتد جستجو (جهانی ایترنت) * هزینه دسترسی * مرتبط بودن يافته ها

صفحه 38:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * ارائه اطلاعات (۲656۳۴۸ط | لسك * مرتبط بودن * تعاملى بودن * سهولت درک 7 تمرین: مقایسه 6۳031 با ‎Yahoomail‏

صفحه 39:
قابلیتهای اصلی یک سیستم اطلاعاتی (ادامه) * به کاربردن اطلاعات * انجام کارهای روتین (اتوماسیون) * انجام کارهای دستی * ورود اطلاعات * ویرایش اطلاعات * افزایش کارایی و اثربخشی پرستل * ارائه گزارشها و اخطارها

صفحه 40:
سیستم اطلاعاتی کامپیوتری (5۱5) * افزايش سرعت * انجام كارهاى غيرممكن (بردازشى. دسترسى) * افزايش سهولت * افزايش قابليت مازولاريتى * افزايش قابليت يكيارجه سازى با ساير سيستمها

صفحه 41:
ral 0g 2 8 kia i S VOM v CD ابعاد یک سیستم اطلاعاتی

صفحه 42:
. 5 : افراد: مدیران / دانش کاران / داده ۶ ابعاد يك سيستم اطلاعاتى ‎SETI SE‏ ‎i‏ ساختار: جارت سازمانى. فرآيتدها ! (ستانرد اغر استانر) و گروه های و تیم

صفحه 43:
پرسنل سازمان در رابطه با سیستمهای اطلاعاتی * پرسل سازمان * کارکنان فرهیخته (۷۷۵۲۵۲5 ‎«Knowledge‏ ‏* وظیفه: طراحی کالاها و خدمات * مهندسان معماران» دانشمندان * كاركنان داده يردازى (0]1615لالا 0868) " وظيفه: عمليات ادارى * منشى هاء حسابدارهاء كارمتدان * کارکنان عملیانی * وظیفه: آماده کردن کالا و خدمات * ماشین کاران. مونتازکارهاه کارکنان بسته بندی * مدیران * فعالیتهای مدیران ‎oy‏ ‏* نوآورنه

صفحه 44:
ابعاد یک سیستم اطلاعاتی ارتباطات (ثابت. سیار. موبایل) خدمات

صفحه 45:
رویکردهای مختلف به سیست ‎i‏ ‏سیستمهای اطلاعاتی ال ۰۵ 8 ۱

صفحه 46:
تفاوت سيستم اطلاعاتى ‎(IS)‏ با تكنولوزى اطلاعات (17) 29ل © * 2817 .6 * سيستم اطلاعاتی (5ل A ae «> 602 | ‏معمولا با 5ا اشتباه می شود.‎ * * به معنای وسیع. بعضا شامل 15 و مسایل مرتبط با آن نیز می شود. * مثال خانه سازی برای تفاوت 15 (ساختمان) و ]| (مصالح) <

صفحه 47:
۰ تحول سیستم های اطلاعاتی ‎See om‏ * تاکید بر الات) (طراحی واسط کاربر) ۰ تاکید بر پردازش داده * تاكيد بر ارتباطات ‎(Communication)‏ ۱ ه اتوماسيون ادارى * سیستمهای اطلاعاتی حسابداری (۵5< * دفاترمجازی (0۴6665 ۸۳۷۵1 ۰ تاکید بر اطلاعات ‎mn‏ ‏۰ تاکید بر دانش * سیستمهای اطلاعات مدیریت (015) * وس سس وی ۰ تاکید بر پشتیبانی تصمیم ۰ سیستمهای مدیریت دانش (DSS) et es chs ©

صفحه 48:
جهارجوب كلى مديريت سیستمهای اطلاعاتی ‎ote a‏ ۲ 2<۲ Essential System Development Information Technologies and Delivery Workers Distributed Hardware and ik rocedure-based oftware Information Work lecommunicatio! Technologies ۲ Goal-based Information Information Work Resources 5 5 Infrastructure Management

صفحه 49:
چهارچوب کلی مدیریت سیستمهای اطلاعاتی * اول از همه باید زیرساختی برای سیستمهای اطلاعاتی فراهم باشد. * مسابل عمده در مديريت زبرساغت. * توه شبكة * توسعه نرم افزارهاى بايه * آموزش اولیه * خرید تجهیزات * استانداردهای مربوط به سیستمهای اطلاعانی * تقسیم بندی به * منوا * ابزار (نرم افزارهاء سخت افزارهاء تکنولوژیهای مخابراتی) * هدایت کلی تمامی بحثهای مربوط به سیستمهای اطلاعاتی (610) * یک دپارتمان مخصوص این کار " هماهنگی بین فعالیتهای مختلف(ماهیت )| می طلبد یک کار فرابخشی صورت بگیرد.)

صفحه 50:
د A ۵۱ ‏یم‎ 10000 > ATS ۱ ‏سس‎ ere ‏تحت ذو درن در عرو المكد ور بس ااتراى لفرت انها‎ VS ‏ل ا ا ا 1 ل 26 یرد‎ POE Oe) ~ mi y | < 62 4 يبتام wa |

صفحه 51:
۲ ‏وخ سس سس سس سس مس سس‎ Ra a

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان