کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

پاورپوینت دانشگاهی «مدیریت منابع انسانی»

این پاورپوینت در فرمت و سطح دانشگاهی در 47 اسلاید قابل ویرایش به بررسی موضوع مدیریت منابع انسانی در سازمان ها می پردازد. پاورپوینت از نظر محتوا جامع و کامل و دقیق و از منظر طراحی، منحصر به فرد بوده و بر حسب نیاز از نمودارها، جداول، اشکال و المان ها بهره گرفته شده است. فهرست مطالب: – عنوان ارایه – مقدمه تعریف مدیریت تعریف سازمان ویژگیهای سازمان های امروزی فرهنگ سازمانی عوامل مؤثر در ایجاد فرهنگ سازمانی تعریف رهبری مقایسه مدیران و رهبران قدرت و نفوذ در مدیران و رهبران منابع قدرت رهبران و مدیران مهمترین استراتژی های نفوذ در دیگران اهداف عمده كاركنان در محیط كار تمهیدات مدیران و رهبران سازمانها برای تحقق اهداف كاركنان علل اهمیت مدیریت صحیح برمنابع انسانی در زمان حاضر انتظارات و توقعات كاركنان انواع سبك های رهبری و مدیریت الف) روش سلطه گرا (استبدادی) ب) روش متقاعدکننده ج) روش مشاوره ای د) روش مشارکتی طبقه بندی نظریه های رهبری در مورد نقش آنان تعریف انگیزش تئوری دو عاملی انگیزشی هرزبرگ انواع به کار بردن تشویق و تنبیه در سازمانها مبانی مدیریت در یك قرن اخیر مدیریت بر مبنای ارزش تعریف مدیریت منابع انسانی تعریف گری دسلر از مدیریت منابع انسانی اهمیت منابع انسانی چیست؟ چه کسی مسئول مدیریت منابع انسانی است؟ وظایف مدیرمنابع انسانی نقش مدیرمنابع انسانی در سودآوری سازمان – تشکر و سپاس

powerpoint20

صفحه 1:
2200 Human Resource مدیریت Management (HRM)

صفحه 2:

صفحه 3:
سرفصل مطالب ۱ مفاهیم.کلیاتی در مورد مدیریت و رهبری علل اهمیت منابع انسانی در آغاز قرن ۲۱ انگیزه ها و انتظارات کارکنان آشنايى با انواع سبک های مدیریت و رهبری مدیریت بر منابع انسانی سازمان

صفحه 4:
تعریف مدیربت * هنر انجام کار با و به وسیله دیگران * روش استفاده بهینه از ابزار و منابع سازمان بیلی رسیدن به اهداف سازمانی * فرایند به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی (در برنامه ریزی, سازماندهی, بسیج منابع و امکانات. هدایت و کنترل) که برای دستیابی به .إهداف سازمانی و براساس نظام. ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گيرد.

صفحه 5:
تعریف سازمان * مجموعه چند سیستم به هم پیوسته که در تعامل با همدیگر و برای ره به اهداف از پیش تعیین شده فعالیت می کنتد خارجی خود نیز در ارثباط است.

صفحه 6:
ویژکیهای سازمان های امروزی رقابت های روزافزون جهانی ۲ تفییر نگرش به نیروی انسانی و انگیزه های آنان ۳ سرعت انعطاف در ارائه کالا و خدمات ۴ استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات 2 تغییر ساختارها و طراحی مجدد مشاغل ۶ لزوم ایجاد کارآفرینی. خلاقیت. و نوآوری در سازمان ۷ تحول در فرهنگ های سازمانی.

صفحه 7:
‎Kas‏ سازمانی

صفحه 8:
* دیدگاههای بنیانگذاران. مؤسسان. ومدیران ارشد سازمان “ترفك على محلیمیم و تظام اررشی مرو در اميف تظير شمان ادا ورسوم و نمادهای فیزیکی * عوامل مختلف اثرگذار ازقبیل جریانات سیاسی: تاریخی» اقتصادی, اجتماعی ود. * میزان مراودات اجتماعی و تعامل کارکنان با یکدیگر.

صفحه 9:
تعریف رهبری * رهبری یعتی جریان نفوذ بر زیردستان نمایند * _تأثیرگذاری برافراد در انجام وظایفشان با میل و علاقه

صفحه 10:
مقایسه مدیران و رهبران ادبیات مدیریت مدرن» میان تعریف «مدیر» و هرهبر» تفاوت قائل شده ‏ وه ج" ۶ یم ar 0 tye ‏وادر الى كه لين تعاريف مورد توجه بسيارى فرار گرفعه است. بسیاری:‎ نمز از اساس تقلوت أن را زير سؤال بردة اند ىن ‎aie Ne‏ در ادامه به ۱۸ موردی اشاره می‌کنيم که می‌تولند تفاوت مدیر و رهبر "-,‘ يانه خوى مشخص كلد 1 ‎wake‏ ‏چم ‏ام ‏. ‏ل ‏و ۶ و و ‎ey‏ ۸ ms : 6/۸ “Pa 4

صفحه 11:
مقایسه مدیران و رهبران ۱. مدیر پر «وظیفه» متمرکز است و رهبر بر هچشم انداز» ۲. مدیر «عکس العمل» نشان می‌دهد, رهبر «پیش‌بینی» ع ى كند ۳. مدیران هزیردست» دلرند و رهبران «پیرو» ۴ مدیران اعضای گروه را «مدیریت» می‌کنند و رهبران: یک «تیم» ایجاد می‌کنند ۵. مدیران مسئولیت‌ها را «انتقال» می‌دهند. رهبراطا مسئولیت‌ها را «می‌پذیرند»

صفحه 12:
+ ‘ ie 1 ‏مقايسه مديران و رهبران‎ ۶ مدیران کار را تمام می‌کنند. رهبران کار را به «بهترین» نجو به پایان x ‏می‌رسانند.‎ ۸ رهیری مستلزم هبیتش4 است و مدیریت نیازمند هسرسختی» ‎٩‏ رهبری نیازمندهتصورات هلست و مدیریت نیازمند «جزئیات» ‎ae?‏ ‏۰ رهبری نیازمند «تفکر انتزاعی» است. مدیریت نیازمند هداده‌های واقعی: ‎.١‏ رهبرى بايد توانایی‌هبیان» و مدیریت باید تونایی «تفسیر» داشته باشد ۲ رهبر «بدعت گذاری» و مدیر «اداره» می‌کند ۴ ۱۳. رهبر «الهامپخش اعتماد» است و مدیر بر «کنترل» تکیه دارد

صفحه 13:
مقایسه مدیران و رهبران ۴ رهبر می‌پرسد «چرا» و «چه چیزی»؟ در حالی که مدیر می‌پرسد: «چطور» و «چه موقع»؟ ۴ ۱۵. رهیر یک «تحول‌گر» و مدیر یک «معامله‌گر» است ۶. مدیران «استخدام» می‌شوند. رهبران «انتخاب» می‌شوند ۷ رهبران به دنبال «فرصت» هستند. مدیران از هریسک» گریزان ‎VA‏ رهبران به هرشد و شکوفایی» می‌اندیشند و مدیران به «حفظ و پایداری»

صفحه 14:
ws eee 24.“ 2 ‏قدرت و نفوذ در مدیران و رهبران‎ 3 > *- قدرت یعنی توانایی اعمال نفوذ در دیگران ‎Be‏ ‏.6 ‎oe oe‏ 1 اه ‎١‏ ‏- نفوذ یعنی تأثیر گذاری بر رفتار دیگران اعم از اینکه بطور مستقیم باشد و ‎we‏ ‏یا بطور غیر مستقیم انجام پذیرد. ۰ بت 2 7 7 و ۰ ‎oe‏

صفحه 15:
منابع قدرت رهبران و مدیران * الف ) قدرت فردی * ب) قدرت سازمانی ۳ گلوت هیتنی بر مرجفیت * قدرت مبتنی بر تخصص * قدرت قانونى > قدرت مبتنى بر ياداش dss ee Ss

صفحه 16:
‎ange 5‏ هه + با ۳ مهمترین استراتژی های نفوذ در دیگران ‎٩,‏ 2 ‎et ‎kan ‏_استرلتژی ادب و احترام‎ * Meee, 5 ‏استراتؤى ترس. رعب و وحشت‎ * ۰ “0 ‏ای اه لخبي‎ ۰ ‏استرلتژی استفاده از هنر و ادبیات‎ 5 ۰ ‏استرلتوی تبلیفات‎ ۴ ۲ ap oe ee roe ; 36 pa ‏استراتژی خودخواهی.‎ _* aes: a 4

صفحه 17:
اهداف عمده کار کنان در محیط کار ۱ برابرى ۲ وت ۴ همراهی و رفاقت * مدیران و رهبران بلید لین سه هدف را برای کارکنان محقق نمایند تا سبب ابقای آنان در سازمان شوند.

صفحه 18:
1 ایجاد حس امتیت شغلی در کارکنان ۲ للقای یک هدف الهام بخش به کارکنان ۴۳ درک کارکنان توسط مدیر و سرپرست ۴ ارتقای نقش تسریع کنندگی و تسهیل گری برای کارکنان ۵ مدایت کارکنان برای بهسازی ع ایجاد روابط عاطفی با کارکنان ۴ هتراهی ورفافت با کارتان ‎A‏ توجه به سخنان و ایده های کارکنان. ‎

صفحه 19:
علل اهمیت مدیریت صحبح بر منابع انسانی در زمان ‎2.١‏ ویژگیهای خاص سازمانهای امروزی ‏1 طن كيب ‎ac a as‏ ۳ ویژگیهای ارتباطات جهانی در عصر کنونی ‏؟. آگاهی و دانش روزافزون کارکنان سازمان ها ‏20 انتظارات و توقعات کارکنان.

صفحه 20:
رفتار انسانی و شناسایی شخصیت زیردستان ارزش گذاری برکار آنان و ایجاد انگیزش مستمرو پویا تامين امنیت اعم از جانی و مالی و شغلی زیردستان فراهم کردن فرصت های رشد وپیشرفت کاری زیردستان

صفحه 21:
انواع سبک های رهبری و مدیریت *الف) روش سلطه گرا (استبدادی) *ب ) روش متقاعدکننده روش مشاوره لی * د) روش مشارکتی

صفحه 22:
5 ve 7 انواع سبک های رهبری و مدیریت (ادامه) دك * الف) روش سلطه گرا (استبدادی) ‎Sea‏ ‏۰ + * سبک مدیریتی سلطه‌گرا شامل کنترل شدید و متمرکز از سوی یک منبع و ۲ قدرت است. ارتباطات از بالابه يايين و یک طرفه انجام می‌شود و اعضاى تيم؟ و بي © بليد از دستورات ييروى كنند. مدير سلطهكرا معمولا از طريق ياداش و مجازات "ىم 4 0 به کارمندان انگیزه می‌دهد. ‎ev‏ ‏* به دلیل ماهیت دستور و پیروی این نوع مدیریت. رویکرد سلطه‌گرا در زمان‌های بحران یا زمان‌هایی که نیاز به واکنش سریع دارد مفید واقع می‌شود.

صفحه 23:
5 ae at Set انواع سبک های رهبری و مدیریت (داس) ۰ * الف) روش سلطه گرا (استبدادی) - ادامه 0 * نقایص این نوع سبک مدیریتی عبارت است از: 0 باعث ترس یا تنفر از مدیریت در میان کارمندان می‌شود. © نياز به نظارت هميشكى به وجود می‌آورد. 0 باعث ایجاد روابط کاری ضعیف می‌شود. * ی موقعیت‌ها تیار به مدیریت سلطهگرا دارند: لها در اکثر مواقع بهتر که اين نوع مدیریت را در حداقل میزان ممکن نگه دارید تا تم را از خودتاني دور تکنید.

صفحه 24:
انواع سبک های رهبری و مدیریت (دام *, 1 2 هد atk + Ry * لین سبک مدیریتی مانند سبک سلطه‌گرا شامل کنترل شدید و متمرکز است ‎‘eu‏ ‎a‏ 1 ۰ ۷ * اما برخلاف مديران سلطهكراء مديران متقاعدكننده به جاى اينكه كارمندان را 2 * ب) روش متقاعدكننده كه تسميمات را براى شركت م ى كيرد مجبور به انجام كارى كنند, از يرسش استقبال مىكنند. وقتى مديريت به ‎RS‏ پا نتیجه برسد: با اعضای تیم در مورد روند تصميم كيرى صحبت م ىكتدد * کارمتدان با روش‌های متقاعدسازی مختلف» و نه پاداش و تنبیه» تشویق ## می‌شوند که به وظایف خود متعهد باشند.

صفحه 25:
5 ‎ae‏ ‎at‏ ‏9 5 ‎atk an‏ ‎a2‏ ‏سیک ‎debits Les‏ میم گری و ساب کثاری هنور بر غيم ‎‘eu‏ انواع سبک های رهبری و مدیریت (ادامه) * ج) روش مشاوره ای ۷ مدیران لست اما ارتباط دوطرفه بین مدیران و کارمندان وجود دارد. ۰ * مدیران مشاوره‌ای اغلب با اعضای تیم جلسه می‌گذارند تا قبل از تصمیم كيرىء 2 نظرات آن‌ها را جویا شوند. ‎Ae‏ ‏* سبك مديريتى مشاوره‌ای راه موثری برای شرکت دادن کارمندان در فغالیت‌های بزرگ شرکت است. اما بدون تقص نیست.

صفحه 26:
*ج) روش مشاوره ای - ادامه * در بعضی موارد. سبک مدیریتی مشاوره‌ای می‌تواند: ‎O‏ هزینه‌بر باشد. 0 فرایند تصمیم‌گیری را کند سازد. 0 اجرای تغفییرات مهم را به تعویق بیندازد. * این سبک مدیریتی را نباید زیاد به کار برد تا مانع پیشرفت کسب‌وکار نشود.

صفحه 27:
انواع سبک های رهبری و مدیریت (دام) ",24 ‎at‏ 3 ‎atk rm‏ * در سبك مديريتى ‎PBN co IL 2b IS pte ee‏ می‌کنند و مشکلات و مسائل رابه بحث می‌گذارند و سپس با کارمندان به یک 1 ۶ ب 1 ۰ دا روش فشار کی نتیجه گیری نهایی می‌رسند. 4 0 * لین روش مدیریتی در طبقه‌بندی انواع مدیران در سازمان, باعث توانمندسازی." پا کارمندان می‌شود چون اعضای تیم را درگیر پروه يا کل کسب‌وکار می‌کند. همچنین کارمندان را تشویق می‌کند تا راه خود را پیدا کنند وبه آن‌ها اتكيزه مب درونی می‌دهد نه بیرونی. ۰

صفحه 28:
انواع سبک های رهبری و مدیریت (دام) ",24 3 6 3 سر * سبک‌های مشارکتی بیشتر از سوی سازمان‌هایی اتخاذ می‌شوند که در آن‌ها ‎fist‏ ‏مهارت‌های فکری کارمندان مانند یکدیگر است. ‎as"‏ *د) روش مشارکتی - ادامه *اگر لین سبک مدیریتی زیاد از جد استفاده شود: منجر يه كافش مسئوليت 2 مدیر در قبال کسب‌وکار می‌شود. همچنین باعث می‌شود که کسب‌وکار جهت ‎BD‏ ‏خود را از دست بدهد چون مدیریت برای نکه داشتن کستوکار در مسیر درست تصمیم گیری نمی کند. ی

صفحه 29:
همان سبك ها به بیانی دیگر Visionary aught 00360۳19 ‏مربی گری‎ * * پیوند جویانه ‎Affiliative‏ ‏* دموکراتیک ‎Democratic‏ ‏* پیشتازی ‎Pacesetting‏ 02۵۳8۳۵0۵۱9 هنارمآ‎ *

صفحه 30:
2 © > هد طبقه بندی نظریه های رهبری در مورد ‎et‏ ۱ نظریه خصوصیات رهبری ۲ نظریه های موقعیتی و اقتضالی ai" ‏نظریه مبادله ( تئوری مراوده)‎ ¥ 5 . .) ‏نظریه رفتاری در مدیریت (شبکه مدیریت‎ ۴ > 1

صفحه 31:
تعریف انگیزش انگیزش عاملی است که باعث اقدام به عمل ميشود * انگیزش عامل نیرو بخشیدن به رفتار است. رفتار را هدایت میکند. و باعث تقویت و نگهداری رفتار میشود *۴محرکی است خارجی که دردرون وجود انسانها گناشته می شود و باعث ایجاد رفتار در فرد می گردد.

صفحه 32:
تئوری دو عاملی انگیزشی هرزبرگ ۰ فردریک هرزبرگ روانشناسی بود که در سال ۱۹۷۵ تئوری دو عاملی بهداشتی- * انگیزشی را ارلئه نمود. تئوری هرزبرگ یک مجموعه از عواملی که منجر به عدم رضایت شغلی می شود را مشخص نموده است که لین عوامل را بهداشت یا نگهدارنده معرفی می کند. وی همچنین مجموعه عواملی را که باعث ایجاد رضلیت شغلی و انگیزه در شفل می شود. تحت عنوان عوامل انگیزش مطرح Herzberg's — =» TWOFACTOR THEORY

صفحه 33:
تئوری دو عاملی انگیزشی هرزبر ک ۰ عوامل انگیزشی با نگهدارنده (کا * در ایجاد انگیزه موثر هستند * با محتوای شغل ارتباط دارند * وجودشان باعث ‎cule,‏ و انگیزش می شود * نبودشان فقط عدم رضایت ضعیفی ایجاد می کند * مثل : پیشرفت وموفقیت درکار. ماهیت کار, هید کارتلاش برانگیز, نفس کار, رشدوتوسعه کاری احساس مسئولیت , قدر شنابهی.. تا 2

صفحه 34:
تئوری دو عاملی انگیزشی هرزبرگ * عوامل بهداشتی با بازدارنده (سلامت محیط ) > درحفظ وضع موجود مور هنستد. * با محیط وشرایط کار ارتباط دارند وسیب ابقاء می شود * نبودشان عدم رضايت ایجاد کرده و باعث ترک کارکنان می شود حقوق و پول و مقام. تامین و امنیت. مناسبات بین افراد .. 36

صفحه 35:
نی + wee, ne ‏مه رس ره‎ 2 انواع به کار بردن تشویق و تنبیه در سازمانه ر. ae . ‏تشویق و تنبیه بطور همزمان و مساوی باشد.‎ ١ ۲ توي اسلا ناكد و تبه وياد باش ‎tye‏ ‏۳ تنبیه اصلاً نباشد و تشویق زیاد باشد ی ۴ تنبيه زياد باشد ولى تشويق كم باشد و ‎“ae‏ ‎hs Gigs ۵‏ باشد ولى تنبيه كم باشد ‎atts‏ ‏© © © © © >< ‎ae ‎: Lr

صفحه 36:
مبانی مدیریت در یک قرن اخیر * مدیریت بر مبنای دستورالعمل ها * مدیریت بر مبنای اهداف * مدیریت بر مبتای ارزش ها

صفحه 37:
‎a . 2‏ مدیریت بر مبنای ارزش مدیریت بر مبنای ارزش: ۴ ضرورت زیر را مطرح میکند : ۱ رورت نهنود کیفت و مشدری میاری ۲ ضرورت ایجاد ساختار های سازمانی تخت تر و چالاک تر ۴ ضرورت تبدیل مدیران به رهبران, و به تسهيل كران ‏۴ ضرورت تخصص گرایی, استقلال عمل و پاسخگویی در میان کارکنان. ‎

صفحه 38:
تعریف مدیریت منابع انسانی * عبارتست از شناسائی, انتخاب. استخدام. تربیت و پرورش نیروی انسانی به منظور نيل به اهداف سازمان ‎ye ee‏ بارهی ملع اي یک تردن از فیل جذب. انتخاب. پرداخت حقوق و مزلیا . جابجلئی. آموزش, توسعه شفلی, و ارزشیابی عملکرد کارکنان ‏*واخد مذیریت ملع انسانی قرار انست کمک کند عا سازمان, در لفق زمانی بلتد مدت. با کمترین هزینه. حداکثر کارلیی را از کارکتان برای حرکت در ‏راستای لهداف استراتژیک سازمان» کسب نماید. ‎

صفحه 39:
۰ * گری دسلر, نویسنده‌ی کتاب مدیریت منلیع انسانی یا 650۱۲66 ۲۱۵۲۳۵۳ ‎Management‏ تععریف واحد مدیریت منلبع انسانی و وظلیف مدیریت منابع انسانی را به شکلی کلی و به صورت زیر ارائه می‌دهد: * واحد مدیریت منابع انسانی, از میان وظایف مختلف مدیریتی. مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. . 1 1 1 7 طزر تشقان جذب همکارن جدید. آموزش همکاران, رزیی عملکرد ‎DORE‏ 4 پاداش دادن ‎a‏ آنها و به طور خلاصه ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کار کنان. تعريف بالا نكاهى وظيفه كرايانه به واحد مديريت منابع انسانى دارد و تلاش م ‎gs oe‏ وظايف واحد مدیریت مایم اسانی را اراد کن.

صفحه 40:
اهمیت منابع انسانی چیست؟ * در پس تولید هر محصول یا خدمتی. ذهن انسان. تلاش و ساعت‌ها (ساعت کار) وجود دارد. هیچ محصول و خدملتی پدون کمک انسان تولید نمی‌شود. انسان منبع اساسی برای ساخت یا تولید هر چیزی است. هر سازمانی آرزو دارد که افراد ماهر و شایسته‌ای داشته باشد تا به سازماتی شایسته و بهترین تبدیل شود. * در میان پنج/ مدیریت, یعنی نیروی انسانی» پول, ماشین آلات. مواد و روش‌هاء مديريت منابع انسانى يا اولین 1/1 يعنى نيروى انسانى سروكار دارد. * اعتقاد بر لین است که در پنج ‎M‏ مدیریت "نیروی انسانی" چندان آسان نیست. "هر انسانی با دیگری متفاوت است" و آنها کاملاً متفاوت از سایر !ها هستند به لین معنا که نیروی انسانی قدرت دستکاری در گروه‌های دیگر را دارند در حللی که گروه‌های دیگر یا بی‌روج هستند یا انتزاعی و به همین ترتیب. قدرت تفکر ندارند و نمی‌تانند تصمیم بگیرند که چه چیزی برای آنها خوب است.

صفحه 41:
جه کسی مسئول مدیریت منابع انسانی است؟ " رئیس یا مدیر منلبع انسانی مسئول مدیریت منلبع انسانی در سازمان لست. مدیر منابع السانی یک مدیر سطح بالا است که مسئولیت اداره کلیه فعالیت‌ها و سیاست‌های منابع انسانی را بر عهده دارد. " مدير متلبع انسانی بر جبران خسارت. مزلیاء کارکنان» اقدامات مثبته روابط کارمندان. بهداشت و ایمنی و آموزش / توسعه نظارت می‌کند. آنها همچنین پر کارکتان متخصض نیروی اتسانی نظارت می‌کنند. ‎HR Menoger‏ 3 ‎TR Ager‏ لسدكمة ‏ ليلا سم مس & ‎safety‏ 3 3000" ور موم ماس مومت سا ييه عق یک عطي مسد ‎cbc‏ سه ‎Fame‏ اب

صفحه 42:
وظایف مدیرمنابع انسانی

صفحه 43:
وظایف مدیرمنابع انسانی # مه ی دای ‎We a‏ منابع داخل و پا خارج از سازمان تدوین شرح شغل و شرایط احراز مشاغل سازمان انتخاب و گزینش و استخدام نیروهای انسانی آموزش اولیه به نیروهای جدیدالاستخدام و توجیه آنان به مقررلت سازمان و استقرار آنها در محل های مورد نیاز تأمین فرصت های اشتغال یکسان.

صفحه 44:
وظایف مدیرمنابع انسانی (ادامه) 0 نكهدارى نيروهاى انسانى شامل امور مرتبط با نظام پرداخت. نقل و انتقالات درون سازمانى. ترفيع و جابجلئى و تأمين شرايط كارى ايمن و بهداشتى از طريق موارد زير طراحی سیستم های پرداخت نظیر حقوق و دستمزد و پاداش طراحی سیستم بهداشت و ایمنی محیط کار * . طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان.

صفحه 45:
وظایف مدیر منابع انسانی (ادامه) # رشد و توسعه منلبع انسانی از طریق تدوین آثین نامه ها. ‎cl) pte‏ و دستورالعمل های اداری سازمان نظیر * . امورانضباطی کارکنان شامل تشویق و تنبیه * _. امور ترفیع, ارتقاء, جابجانی, و چرخش مشاغل کارکنان 5 سیستم رسیدگی به شکایت کارکنان امور حضور و غياب كاركنان * . لموررفاهی کارکنان ‎ *‏ تأمین استاندارهای عادلانه در پرداخت حقوق کارکنان. ‎

صفحه 46:
نقش مدیرمنابع انسانی در سود آوری ‎hale‏ 3 0 ۰ > ايجاد تمهيدات لازم براى افزايش راندمان كار در ساعات عادى و حذف ‎٠# ٠١‏ اضافه کاری های بی مورد تمردهای اداری طراحی صحیح مشاغل سازمان و به کارگیری شایستگان به منظور جلوگیری از اتلاف وقت نظارت دقیق بر سیستم بهداشت و ایمنی کار به منظور جلوگیری ۵ حوادث ناشی از کار و ضررهای مترتب بر آن ۰ 1 ۰ تدوین برنامه های آموزشی قبل و در حین کار و اجرای آنها برای کارکنانر

صفحه 47:
عوامل مور در ایجاد صداقت *صلاحیت همسونی ‎he‏ * حاضرجوابی زمینه مشترک شیوه معرفی وضع ظاهری * ایجاد اعتماد. 2 3 2

صفحه 48:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان