کسب و کارعلوم انسانی و علوم اجتماعیمدیریت و رهبریفلسفه و حقوقسیاست و قانون‌گذاری

پاورپوینت دانشگاهی «پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری»

این پاورپوینت در فرمت و سطح دانشگاهی در 60 اسلاید به بررسی جامع موضوع مبارزه با فساد در نظام اداری و راهکارهای مقابله با آن و ارتقای نظام سلامت اداری می پردازد. پاورپوینت از نظر محتوا جامع و کامل و دقیق و از منظر طراحی، منحصر به فرد بوده و بر حسب نیاز از نمودارها، جداول، اشکال و المان ها بهره گرفته شده است. محتوای پاورپوینت: فهرست تعاریف فساد فساد از نظر افلاطون فساد از نظر منتسکیو مفاهیم اساسی در مبارزه با فساد اداری پاسخگویی شفافیت سلامت و یکپارچگی تخلفات اداری فساد اداری تفاوت تخلفات اداری و فساد اداری مصادیق حقوقی فساد انواع فساد كانونها و عوامل فساد اداری انواع فساد اداری پیامدهای فساد اداری پیامدهای فردی فساد اداری پیامدهای سازمانی فساد اداری پیامدهای اقتصادی-اجتماعی فساد اداری رابطه عوامل مؤثر بر فساد تجارب جهانی در خصوص پیشگیری و مبارزه با فساد اداری وضعیت راهبردی نظام اداری از نظر فساد عوامل ایجاد كننده فساد اداری و برخی راهكارهای آن عوامل اداری – مدیریتی عوامل اقتصادی عوامل سیاسی عوامل فرهنگی – اجتماعی مطالعات و اقدامات صورت گرفته برای تدوین لایحه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری اهداف لایحه محتوای لایحه مفهوم و تعریف فساد در لایحه تکالیف دستگاه ها در امر پیشگیری از فساد تکالیف و اقدامات قوه قضاییه سازمان کار ترتیب رسیدگی به جرایم و اعمال مجازات ترتیب اعمال مجازات موارد پیش بینی نشده در قانون تشکر و سپاس

powerpoint20

صفحه 1:
‎me’om| 2522‏ 1 سب سس ‎Ke, o> >‏ ‎0 ‏يم كوي سس‎ a oe ۲ ۱ a ‏* ۲ رم ۳۰ ! نظام ادارى ‎ee EXE KOXO‏ يي" . م ‎KS x‏ 14 مونم خانوادسي | ‎7m ۳ ۳ ‏له‎ 8

صفحه 2:

صفحه 3:
فا ۶ پیامدهای فساد اداری + تعاریف فساد و تعریف گزیده رابطه عوامل موٌثر بر فساد مفاهیم اساسی در مبارزه با فساد اداری * تجارب جهانی در خصوص پیشگیری و * تفاوت تخلفات اداری و فساد اداری ‎SoS‏ دی * مصادیق حقوقی فساد ‏وضعيت راهبردی نظام داریا نظد ساب انواع فساد ‏» عوامل ایجاد کننده فساد اداری و برخی راهکارهای آن ‎ ‏کانونها و عوامل فساد اداری ‏**مطالعات و اقدامات صورت گرفته برای ‎ ‏تدوین لایحه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری

صفحه 4:
ی ‎a PE PR Orr os‏ 2 زر ‎Os‏ ‏وین لابحه پیشگیری از فساد و ارتقای >< alot pls ow ۹ ‏م‎ me

صفحه 5:
کم ‎sa las‏ ۳۲۵ ۳ (Corruption) ol.3 % فساد از ‎cel id cline nas salvo (RUMPERE) 55Y aals‏ بنابرلین ‎we‏ 7 ی جيزى مى شكند يا نقض مى شود. ىم > - این چیز ممکن است : @ ‎c‏ ‏یک شیوه رفتار اخلاقی یا یک قانون با مقررات اداری باشد. ‎s‏ وم

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
تعاريف: ‎aie‏ فساد اداری: فساد اداری عبارتست از استفاده از قدرت عمومی برای کسب منافع خصوصی. ‏(تعریف بانک جهانی و سازمان شفافیت بین‌لملل ‎Organization Transparency International TH)‏ ۱ ‎

صفحه 9:
مفهوم کلی فساد در نظام اداری ( تعریف گزیده) اقدامات مأموران دولتی که با هدف انتفاع و بهرمبرداری برای خود و یا اشخاص دیگر و یا در قبال دریافت مال برای خود و یا اشخاص دیگر صورت می‌گیرد از طریق: ©نقضب تغییر و تفسیر قوانین. مقررات. ضوابط اداری 8 خودداری. کند کاری و یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی در قبال ارباب رجوع © تسهيل و يا تسریع غیرعادی در انجام کار برای اشخاص معین درمقایسه با دیگران دادن اطلاعات و ارلیه اسناد طبقه‌بندی شده به اشخاص حقیقی یا حقوقی که قانوناً حق دریافت آنها را ندارند.

صفحه 10:

صفحه 11:
فا ‎me oe (Accountability)..ssu6‏ * مراد ازپاسخگویی مسئولیت‌پذیری و گزارش‌دهی‌دستگاه‌ها پیرامون عملکرد و وظایفی که رد غفلت واقع شده می باشد. مور واقع مى ب رجه 3 4 * پاسخگویی در برگیرنده گزارش‌دهی عملکرد است. ‎p>‏ ۷۴ * پاسخگویی بعنی شهروندمداری

صفحه 12:
¢ ٩ 08 0 40 ‏ار‎ (Transparency) oJ * منظور از شفافیت. افزایش آگاهی مردم از تصمیمات و ساز و کارهای داخلی دولت است. بدین معنی که افراد از سياست‌ها واقدامات دیلت آگاهی و در هنگام بروز مشکلات یا داشتن "۳ شكايات از اينكه به كجا مراجعه كنند اطلاع كافى داشته باشند. 4 2 4 @ * برای ایجاد رابطه مطلوب بین دولت و مردم و تحقق هدف فوق رعلیت اصول (حق آگاه ‎na:‏ و (آزادى اطلاعات) ضرورى است. <> ‎Ds‏ ‏7 602 >«

صفحه 13:
۰ سلامت و یکیار جکی ‎(Integrity)‏ ۵ 6 ۳ * عبارتست از استفاده از قدرت عمومی برای منفعت عمومی. لین عنصر محور برجسته مبارزه ۳ | با فساد است. » ‎a‏ ع« مفهوم سلامت. پیشنهاد کننده شيودهاى مثبت و فعال است و بر مبناى كن در ولقع قبل اذ هم ع0 کی اینکه‌به دنبال طرح‌هلیی برای مبارزه‌با فساد باشیم. بهتر است در مسیر سلامت نظام ‎Jus"‏ ۷ 25 جامعه حرکت کنیم و گروه‌ها و بخش‌های مختلف برای پیش‌گیری و مبارزه با شکل‌گیری فساد وج = را گرد آوریم.

صفحه 14:
تخلفات اداری: ‎novos‏ ۹ * تخلفات اداری عبارتست از: این که کارکنان یک سازمان در رده‌های مختلف شغلی و مسئولیتی.قوانین و مقورات.آین‌نمهها. گردش کارهءهنجارها و واعدکاری را+* 90 كلى.يا جزيى. عمدى.يا غيرعمدى مراعات ننمايندسبه طورى كه بر لثر.كن: فرايند توليد كالاه 2 > »4 و یا اریه خدمات سازمان و نیز اعتبار و حیثیت اجتماعی آن خدشه‌دار شود. و ۰

صفحه 15:
۰ Spe om ‏فساد اداری:‎ * فساد اداری حالتی در نظام اداری است که در لثر تخلفات مکرر ومستمر کارکنان و نهادینه شدن تخلفبه وجود می‌لید و لّن را از کارلیی مطلوب و اثربخشی مورد انتظار باز می‌دارد. در 3 ولقع تخلفات ادارى.با تكرار. استمرار و نهادينه شدن و تأثيرات قلبل توجه در نظام ادارى 4 2 د @ فساد اداری منجر می‌شود. و 3 ۵

صفحه 16:
مصاد 5500 at)

صفحه 17:
مصادیق حقوقی فساد * ارتشاء * اختلاس * تبانی در انجام معاملات * اخذ پورسانت و هدایا * پرداخت و دریافت ناموجه در داوری و مشاوره * اعطای تسهیلات افزون بر ضوابط و مقررات * اعطای امتیازات و امکانات برخلاف عرف و ضوابط

صفحه 18:
عوامل و کانون‌های فساد اداری ‎moo‏ 7 |

صفحه 19:
انواع فساه اداری از نظر هيدن هيمر ‎(Hiden Heimer)‏ * فساد اداری سیاه (مذموم) ‎(Wa,‏ ی * فساد ادارى خاكسترى (رايج) جه “ ‎١‏ ‏- =< * فساد اداری سفید(منسوخ) ‎Dp‏ 2 0 ‎a’ so‏

صفحه 20:
پبامدهای فساد اداری * الف) پیامدهای فردی فساد اداری * ب) پیامدهای سازمانی فساد اداری * ج) پیامدهای اجتماعی-اقتصادی فساد اداری

صفحه 21:
کم ۰ پیامدهای فردی فساد اداری ‎moos‏ o> ‏في‎ ۳ we * بروز اختلافات خانوادكى و ناهنجارىهاى روحى و روانى و ایجادجو بی اعتمادی در مردم و ع م 23 افزایش هزینه زندگی ‎a‏ ‎ae‏ * خدشه‌دار شدن امنیت شغلی, اعتبار و حیثیت فرد و انگیزه کاری در کارکنان * نقدم یافتن منافع فردی بر منافع سازمانی و عدم هدایت مناسب استعدادهای فردی

صفحه 22:
¢ پیامدهای سازمانی فساد اداری ‎moos‏ ‎o>‏ ‏* رشد انحصار گرایی دولتی, هدر رفتن سرمایه‌گذاری انجام شده روی منابع انسانی و > ‎a‏ ‏آسیب رسانی به فرایند توسعه منابع انسانی @,@ = * افزایش فرصت هاى ارتكاب فساد. يايدار سازى كسترش فساد از راه مقررات دست و ياكير. 2 2 42 ۰ ° تضعیف نظام ارزیابی, عدم رعایت شایسته‌سالاری و قانونمند نبودن استخدام ها در ‎Se ۹ mn‏ 2 محیط‌های دولتی و اثرگذاری بر کارایی سازمان ها و بخش خصوصی 02 >«

صفحه 23:
پیامدهای اقتصادی - اجتماعی فساد اداری * از بين رفتن شرايط رقابتی در اقتصاد * افت کیفیت خدمات عمومی و زیربناها * ممانعت از توسعه اقتصادی و اجتماعی * افزایش هزینه‌ها و درآمدهای نامشروع کارکنان و شهروندان

صفحه 24:
۰ رابطه عوامل موّثر در فساد ‎me os‏ مزایای ناشی از ارتکاب فساد با فرمول زیر قابل محاسبه است a= b- c-p(s+qf)-v ee . ۰ eB ١ ‏)م‎ 0 ) 2 25 ۲ ‏در فرمول فوق. اگر (2) مثبت باشد فرد مرتکب فساد خواهد شد. این امر بیشتر از همه عوامل‎ به مقدار متصور برای (۷) وابسته است که به وضعیت اخلاق مربوط می‌شود. ‎o>‏ 20 () احتمال کشف که منجر به اقدامات () ارزش نقدی مورد انتظار کیفری می شود. (>) هزینه مستقیم پرداختی بابت فساد (6) هزينه مجازات (بيكارى يا جريمه يا | (م) احتمال كث حبس احتمالی) < (5) هزینه اجتماعی کشف (از دست دادن (/ا) ارزش نسبت داد شدهبه سلامت یا اعتبار اجتماعي) وجدان يا شرافت فردی (ارزش فرد یا قیمت فرد)

صفحه 25:
5 3 1 ‘ 5 جمع بندى تجارب جهانى در خصوص مبارزه بافناد الا ۵ ‎MA‏ ۰ ۱- ایجاد قابلیت دسترسی آزادلنه به اطلاعات و اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه نحوه ارايه خدمات دولتی ۰ ۲- ایجاد سازمان های قوی با اختیارات مناسب برای مبارزه با فساد ۰ ۳- تعیین مجازات مناسب برای انواع فساد ۰ ۴- تنظیم و تدوین قوانین لازم پیرامون مبارزه با فساد ۰ ۵- انجام اصلاحات لازم در نظام های اداری و مدیریتی و روشها و رویه‌های انجام کار

صفحه 26:
5 3 1 ‘ 5 جمع بندى تجارب جهانى در خصوص مبارزه بافناد الا ۵ ‎MA‏ ۰ ۶- بهره‌گیری از همکاری سازمان های بین‌المللی در امر مبارزه با فساد ۰ ۷- توانمند سازی جامعه مدنی برای نظارت عمومی بر نهاد قدرت ۰ ۸- تقویت و توانمندسازی نهادهای نظارتی برای اعمال نظارت های قانونی ‎٠‏ ۱۰-استقرار نظام ارزیابی عملکرد در دستگاه های اجرایی ۰ ۱۱-بررسی‌های ادواری پیرامون یکپارچگی و سلامت در نظام اداری و تجدیدنظر در برنامه‌های مبارزه با فساد

صفحه 27:
3 ۳ ‘ ِ © وضعیت راهبردی نظام اداری کشور در خصوص فساد !ل © ۲ 0 ** نقاط قوت 02 ۱- اراده و عزم جدی مسئولان عالی نظام برای مبارزه و پیشگیری از فساد در نظام اداری @, @ = ۲- وجود باورهاى دينى واعتقادى نسبتاً قوى در نيروى انسانى براى خوددارى از ارتكاب فساد 4 2 5 @ ‎eB‏ ۶ 45 ۳- برنامه‌ریزی برای تحول نظام اداری و شروع انجام اصلاحات در نظام اداری و مدیریتی کشور ‎a’ a‏ 5

صفحه 28:
Po: a 0 ۲ © ‏وضعیت راهبردی نظام اداری کشور در خصوص فساد !ل‎ = 2 ‏شفاف نبودن اهداف و وظايف سازمان هاى ادارى‎ -١ = ak 5 ‏گستردگی و پراکندگی واحدهای نظارتی از بعد ساختار و عدم سیاستگزاری واحد در امر نظارت»‎ -۲ ۴- عدم تأمین مناسب مالی و معیشتی کارکنان دولت ام ۳- تمرکز اداری و گستردگی حیطه تصدی دولت ۵- نارسایی قوانین موجود در زمینه پیشگیری و برخورد با فساد ‎o>‏ ۶- نارساییهای اداری از جمله ضعف نظام جذب و استخدام. عدم وجود نظام ارزیابی عملکرد ۷- فقدان نظامهای مناسب تشویق و تنبیه کارکنان در نظام اداری و بی‌انگیزه بودن آنها ۸- تأثیر پذیری نهادهای نظارتی و قضایی کشور از جریانات سیاسی در برخورد با تخلفات

صفحه 29:
فرصت ها ‎-١‏ تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری برای مبارزه با فساد ‏۲- خواست عمومی برای مبارزه با جنبه‌های گوناگون فساد در كليه سطوح جامعه 4 2 =< @ ‏۶ 45 ۳- توسعه نظارت عمومی مردم و نهادهای مدنی برنهاد قدرت و فعالیت های دستگاه های ۰ ا اجرایی > ‏> ‏۴- رشد کمی و کیفی مطبوعات و افزایش گفتمان بین دولت و مردم 02 >« ‏۵- اقدامات و حمایت های جهانی و سازمان شفافیت بین‌الملل برای مبارزه با فساد در کشورها ‏۶- روند مثبت رشد روحیه قانون گرایی در جامعه در سال های اخیر ‎

صفحه 30:
3 ۳ ‘ ِ © وضعیت راهبردی نظام اداری کشور در خصوص فساد !ل © ۲ 0 — ی ۱-کستردگی و فرگیری بدیدهخویشاوندگرلییبهعنونبرزترین اگوی فرهنگی در اين ىد ۵ ۵ ] يكى از عوامل مهم فساد در نظام ادارى و تضييع حقوق عامه مردم به نفع خواص است. - 2 ۰ ۲- نهادینه نشدن فعالیت نهادهای مدنی و شفافیت در اطلاع‌رسانی ‎ap‏ ۵ ع @ ‎GS) 3 Gata cc, ۲۳‏ جامعد که بی‌بند و بازی و کسترش الوا ‎Ds ۳۱ ym‏ ‏در ادارات دامن می‌زند. 02 >« ‎9 ‎Vv

صفحه 31:
PO em Ue ilo

صفحه 32:
عوامل ایجاد کننده فساد اداری

صفحه 33:
کم راهکارهای مبارزه با فساد کت © 0 ۳ ۰ ame ۳۳ 6

صفحه 34:
عوامل ایجاد کننده فساد اداری و راهکارهای آن ** عوامل اداری و مدیریتی بروز فساد ** عوامل اقتصادی بروز فساد رجه ۵ وا ‎a‏ ٩ wom o>, © ی 60 ‎a‏ 2S e. Be 3 #۷ \¢ ys

صفحه 35:
عوامل اداری و مدیریتی بروز فساد: ** پیچیدگی و ناکارآمدی ساختار قوانین و مقررات و نظام بورو کراسی ** ناکار آمدی نظام نظارت و بازرسی ناکار آمدی نظام پرداخت و سایر نظامهای مدیربت منابع انسانی ناکار آمدی نظام انتخاب و انتصاب مدیران * فقدان نظام های مناسب اطلاع‌رسانی خدمات و اقدامات بخش عمومی

صفحه 36:
کم ۰ برخی راهکارهای اداری و مدبریتی ارتقای سلامت نظام 4/66۱ ۲ ۰۱ - استقرار نظام انتخاب و انتصاب مدیران براساس شایستگی ‎a ea a‏ > تمرکززدایی و حرکت به سمت توزيع منطقى اختيارات 0ك +« > 2 > ۲ ارتقای پاسخگویی و شفافیت درنظام اداری ‌ ‎a‏ ۰ * انجام اصلاحات در ساختار قوانین و مقررات با هدف تحقق یکپارچگی دراین ساختارها ‎Ds = \ 4 a‏ بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و مدیران 02 >« ** اصلاح روشها. رویه‌ها و فرایندهای انجام کار و ساده‌سازی آنها (مقررات زدایی)

صفحه 37:
عوامل اقتصادی بروز فساد *** میزان بالای مداخله دولت در ارایه خدمات و کالاها ** وجود انحصارات دولتی و غیردولتی ( امکان استفاده از رانت انحصار) *** مشکلات اقتصادی کارکنان و کارگزاران حکومت ** میزان رقابتی بودن فعالیت های اقتصادی * ناكار آمدى مقررات مالى و عدم رعايت تشريفات قانونی درمعاملات دولتی

صفحه 38:
۰ برخی راهکارهای اقتصادی ارتقای سلامت نظام اداری الا ۵ ۲ ۳ ** رسيدكى به وضعیت معیشتی کارگزاران دولتی ** رقابتی نمودن فعالیت‌های اقتصادی **_ فراهم نمودن امکان دسترسی عموم مردم و نهادهای مدنی به جزئیات معاملات ز 2 6 ۶ 45 قراردادهای دستگاه‌های اجرایی ** اصلاح و رعایت تشریفات قانونی در انجام معاملات دولتی 02 >« ** اصلاح قوانین و مقررات ایجاد کننده انحصار و حذف رانت‌های اقتصادی

صفحه 39:
۰ عوامل سیاسی بروز فساد ‎me os‏ ** ساختار قدرت در کشور و چگونگی توزیع قدرت سیاسی ۳ *** وضعيت فعاليت احزاب و كرودهاى سياسى و ميزان توسعه يافتكى آنها 2 ۲ 9 > » ** چگونگی نظارت و اختیارات نظارتینهادهای مدنی بر نهادهای قدرت و مدیریت های اجرای كع

صفحه 40:
کم ۰ برخی راهکارهای سیاسی ارتقای سلامت نظام اداری الا ۵ ۲ ۳ >, ** تفویت نقش و جایگاه نهادهای مدنی در نظارت بر نهادهای قدرت و مدیریت های اجرایی ۰ 2 ۳ وت * غیرسیاسی شدن انتخاب و انتصاب مدیریت ‎gy es‏ *** ارتقاى ياسخكويى نظام ادارى 6 23 ** توسعه موزون و منطقی سیاسی ( جامعه.احزاب و گروه‌های سیاسی) 5 اصلاح ساختار نظارتی کشور ده

صفحه 41:
عوامل فرهنگی-احتماعی بروز فساد ** سطح اخلاق عمومی و میزان پایبندی به مبانی ارزشی ** شدت تعهدات و علایق قومی,خانوادگی و خویشاوندی *** شدت تعهدات و علایق سازمانی ** سطح وجدان کاری و انضباط اجتماعی ** میزان حساسیت عمومی (جامعه) در زمینه تخلفات و فساد کارگزاران

صفحه 42:
Ras 7 ” 4 ‏برخى راهكارهاى فرهنكى -اجتماعى ارتقاى سلامت نظام)8)‎ *** برخى راهكارهاى فرهنكى و اجتماعى ارتقاى سلامت نظام ادارى ** ترغيب و آكاهى مردم در زمينه مبارزه با فساد و ايحاد عزم عمومی در اين زمينه رج ‎١>‏ ** تقویت فضای فرهنگی- اجتماعی در خصوص عدم تحمل فساد ‎sa‏ ۷۴ ی ** اصلاح در رفتار و اخلاقیات کارگزاران حکومت ‎p> a‏ *** تقهیت امکان نظارت عمومی (مردم. نهادهای مدنی و مطبوعات) بر فعالیت دستگاه های اجرایی و 02 >« مدیران دولتی ** افزايش سطح اطلاع رسانى و ياسخكويى به مردم و ارتقاء 4

صفحه 43:

صفحه 44:
iS ۳ ۲ © 2007 ‏مطالعات و اقدامات صورت کرفته برای تدوین لابعه‎ o> 2 7 ** - پروژه اول: تبیین ادبیات موضوعی فساد ‎oe ° ay,‏ ‎-١‏ انجام مطالعه طرح جامعی با عنوان « طرح مبارزه با فساد و ار تقای سلامت نظام اداری» درسه پروژه: ‏* . - يروزه دوم: بررسى وضع موجود فساد درنظام ادارى انا ۰ ۶ 45 ‎ **‏ - پروژه سوم: ارایه راهکارهای میارزه با فساد ‎a‏ > سس ۲- انجام مطالعه جامعی با عنوان «سیر تطور قوانین و مقررات مرتبط با فساد در ایران» > ‏۳- مطالعه طرح جامعیبا عنوان «طراحی و تدوین نظام پاسخگویی دولت در مقابل شهروندان و احقاق ‏حقوق ارباب رجوع» (در ۶ جلد) ‏* -ترجمه «گزارش جامع جهانی فساد ۰۲۰۰۱ سازمان شفافیت بین‌الملل (0۲۱» ‎

صفحه 45:
ف مطالعات و اقدامات صورت گرفته برای تدوین لایعه ‏ الا ۲۵ طا ‎o>‏ ‏۴- انجام مطالعات تطبیقی تحت عناوین .> *برنمه مارزه با فساد رج ‎٠ 7 ١‏ ‎a ae‏ 4 ۹ ** قانون مبارزه با فساد وارتشاء در مالزی- هنگ کنگ- ژاین - کره جنوبی- تایلند - سنگابو 8 ‎a‏ ‏۱ کار ۱ * مبارزه با فساد در اتحادیه ارويا > سس همکاری‌های بین‌المللی مبارزه با فساد > ‎١‏ ** کنترل فساد در کشور اکوادور ** کمک‌های آمریکا برای مبارزه با فساد <

صفحه 46:
o>. AT 5 ‏و7‎ ‎ee Ce Dy ‏لایعه «پیشگیری و‎ ‏اد اج‎ | <> Le Ae 4 يبتام wa |

صفحه 47:
هدف ** ارتقاء سلامت نظام اداری از طریق افزایش شفافیت و پاسخگویی ** افزایش رضایتمندی خدمت گیرندکان و احقاق حقوق ارباب رجوع ** بهبود فرهنگ سازمانی و تقیبت ارزش‌های دینی و اخلاقی در رفتار سازمانی و شغلی کارکنان **تدمین نظام حقوقی موثر برای پیشگیری و مبارزه‌با فساد و افزلیش سلامت در اتخاذ تصمیم‌ها. اقدامات و فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و عمومی

صفحه 48:
محتوای لایحه این لایحه شامل ‎٩‏ ماده است: اهداف مفييوم كلى فساد ** تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد *** تکالیف و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف مربوط به میارزه با قساا تکالیف و اقدامات قوه قضاییه ** سازمان کار (تشکیلات. وظایف و اختیارات ) ** ترتیب رسیدگی به جرایم * ترتیب اعمال مجازات‌ها ** آیین‌نامه اجرایی

صفحه 49:
اقدامات مآموران دولتی به هر صورت که با هدف انتفاع و بهره برداری برای خود و یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اقدامات اشخاص حقیقی و حقوقی که در قبال پرداخت مال به مأموران دولست بسه منظور انتفاع و بهره‌سبرداری برای خود و یا اشخاص دیگر و یا برخورداری از مزایا و امتیازات از راههاى غير صحیح انجام می‌پذبرد om کم فا 7 نقض, تغییر و تفسیر قوانین و مقررات و ضوابط اداری. معین در مقایسه با دیگران. = 0 ۶ تسهیل و تسریع ‎Qe‏ ‏غیسر عادی در انجام کار برای ‎ie‏ [] دادن اطلاعات و ارایه اسناد طبقه بندی 4 شده و محرمانه بسه اشخاص حقیقسی و aces ‏حتيقى‎ ندارند. دریفت اهر ۳ ۹ ۵ ~~

صفحه 50:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد

صفحه 51:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد * تکالیف مشترک برای کلیه دستگاه ها: **کوچک سازی دولت **ساده سازی و رفع پیچیدگی های غیر ضرور **بهبود و افزایش پاسخگویی مسئولین ** تشکیل هیأت‌های داوری **افزایش سطح اخلاق و وجدان کاری و توسعه آگاهی های عمومی **افزایش سطح تنبیهات قانونی مرتکبین فساد ‎as I‏ سطح برخورداری های کارکنان و بهبود کیفیت زندگی آنان

صفحه 52:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد * تکالیف وزارت کشور: بررسی‌هاء تسهیلات. اقدامات. همکاری‌های و هماهنگی های لازم در خصوص شکل گیری و اقدامات سازمان های غیردولتی با رعایت مصالح نظام و قوانین و مقررات * تکالیف وزارت اطلاعات: پوششش اطلاعاتی و امنیتی نقاط مهم و آسیب پذیر * تکالیف دستگاه های نظامی و انتظامی: اجتناب از هرگونه فعالیت اقتصادی

صفحه 53:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد * تکالیف وزارت اقتصاد و امور دارایی: اقدام به اعمال نظارت بر فعالیت های اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی * تکالیف سازمان صداوسیما: همکاری لازم در اجرای برنامه های آموزش عمومی و اطلاع رسانی این برنامه

صفحه 54:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد وزير يا يالاترين مقام ‎ge‏ ‏بن با رعايت قوانين و اجرائی دستگاه مقررات از طریق واحدهای وزراء و رؤسا بازرسی و حراست و التخاب بازرس به محض اطلاع ومواچه کلیه دستگاه‌ها شدن با اقدامات مقسدانه 77 مواجه با پیشنها کارکنان دستکا پرداخت مالی جهت اجرائى و اشخاص" انجام کار ا چشم حقیقی و حقوقی پوشی از نجام کار

صفحه 55:
تکالیف دستگاه‌ها در امر پیشگیری از بروز فساد 0 ‏أطت‎ i Alpesh ape Se ‘ دستگاه اجرائى دستگاه اجرائی دستگاه اجرائی پر اساس دستورالعمل ستا پیشگیری از فساد و سالم سازی نظام اداری براساس شاخص هاو ستورالعمل ستا ‎ad eee‏ ادو سالم سازی نظام اداری

صفحه 56:
تکالیف و اقدامات قوه قضائیه تشکیل دادگاه‌های ویژه مبارزه با فساد در مراکز هر استان ۱ 3 RT eS rye Ch reves ere rere 1 1 1 [ [1 ae ey اعلام نتیجه دادرسی دادگاه‌های ویژه مبارزه با فساد به دیبرخانه ستاد پیشگیری از فساد و سلامت نظام اداری 3 ۰ 3 0

صفحه 57:
سازمان کار ( تشکیلات» وظایف و اختیارات) ,— هیال ‎ime” atin Gn‏ یمیت ره وی کشوز © وزير امور اقتصادى و درایی بر کشور وزیر دادگستری وت © وزيرقرهتى و ارشاد اسلامی * دبیرخانه ستادارتقاء سلامت ومقابله با فساد ریاست جمهوری مستقر است. a * تعبين سياست ها و تدوين برنامه هاى ييشكبرى و مبارزه با فساد * بين سیاست‌های مروط به ال رسانی * تهيه دستورالعمل هاى لازم * حمايت قانونى از كليه افراد و اشخاصى كه با ستاد و بنامه همکاری می کنند *فظارت بر انتخاب و اقتصاب بازرسان و كارشناسان امر مبارزه با فساد ی 2 9 3 4 6 2 WW 4 vr ¢ + ave \¢ ys

صفحه 58:
ترتیب رسیدگی به جرایم و اعمال مجازات‌ها * بالاترین مقام دستگاه‌ها ی مندرج در قانون, تعدادی از کارکنان مورد اعتماد را به عنوان بازرس انتخاب تا در محیط کاری, موضوع رشوه و اختلاس و سایر جرلثم پیش بینی شده در این قانون را کنترل نمایند * با اخذ نظرات و اخبار و اطلاعات مردمی بطرییق مقتضی مرتکبین اخذ رشوه. اختلاس و مفاسد اداری موضوع لین قانون شناسائی می شوند * با معرفی بازرسان وبا استناد.به نتلیج نظارت و کنترل آنان و یا ارباب رجوع و سایر مطلعین در خصوص اخذ رشوه و اختلاس و مفاسد اداری مندرج در این قانون مرتکبین جرائم تحت تعقيب قرار مى كيرند 2

صفحه 59:
۲۵ ۳ 1 ترتیب اعمال مجازات‌ها بار اول در صورت ار بر دیصلا مراجع ذیصلاح

صفحه 60:
مواره پیش بینی نشده در قانون در مواردی که برای اجراى اين قانون نياز به ۱ بيشنهاد ستاد به تصويب هیات وزیران خواهد رسید

صفحه 61:
۲ ‏وخ سس سس سس سس مس سس‎ Ra a

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان