علوم مهندسی معماری و عمران

پاورپوینت درباره فنداسیون و پی سازه

fondasion_va_peyrizi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درباره فنداسیون و پی سازه”

پاورپوینت درباره فنداسیون و پی سازه

اسلاید 1: پی عبارتست از سازه زيرين و بخشی از خاک مجاور آن که تحت تاثير سازه و بارهای وارد بر آن می باشد. مبحث 7 مقررات ملی ساختمان ايران پی را اينگونه تعريف می کند: مجموعه بخشهايی از سازه و خاک در تماس با آن که انتقال بار بين سازه و زمين از طريق آن صورت می گيرد.پی)Foundation ( وظيفه پی انتقال بارهای بخشهای فوقانی به خاک زير پی می باشد بطوريکه تنشهای بيش از حد و همچنين نشستهای اضافی ايجاد نگردد.

اسلاید 2: تعداد و فواصل گمانه ها يا چاه های شناسايیدر پروژه های ساختمانی، 5 گمانه لازم است که معمولا“ 4 مورد در گوشه ها و 1 گمانه در مرکز ساختمان حفاری می گردد.در ساختمانهای با پلان بزرگتر از 250 متر مربع و کمتر از 1000 متر مربع، حداقل 4 گمانه لازم است. در ساختمانهای با پلان کمتر از 250 متر مربع، معمولا“ 3 گمانه لازم می باشد.در مطالعات اوليه، تعداد چاهها و گمانه ها کم و فواصلشان زياد است، ولی در مطالعات نهايی اين تعداد و اعماق افزايش خواهند يافت.هرچه فشار وارده از طرف سازه بيشتر باشد، فواصل چاهها و گمانه ها کمتر و عمق آنها افزايش خواهد يافت.

اسلاید 3: عمق بررسی ها حداقل عمق چاه و يا گمانه شناسايی، عمقی است که افزايش تنش خالص حاصل از بار روسازه در خاک به کمتر از 10 درصد مقدار تنش تماس وارده از کف پی به زمين و يا 5 درصد ميزان تنش موثر در خاک، در عمق مورد نظر ASCEبرسد طبق روشحداقل عمق گمانه به متر بر مبنای روش ASCEتعداد طبقاتعرض ساختمان 30 مترعرض ساختمان 60 مترعرض ساختمان 120 متر15/3442677310121441621255243342

اسلاید 4: عمق بررسی ها برای سازه های فولادی سبک و بتنی کم عرض D=3S^(0.7)برای سازه های فولادی سنگين و بتنی عريض D=6S^(0.7)در اين روابط D عمق گمانه به متر و S تعداد طبقات می باشد. بطور معمول بار ستون کمتر از 20 تن و ديوار کمتر از 10 تن بر متر، سبک محسوب می شود.برای ساختمانهای بلند با عرض نسبتا“ کم عمق گمانه در حدود 5/1 تا 2 برابر عرض ساختمان در نظر گرفته می شود.

اسلاید 5: عمق گمانه بر حسب بار ستون ( برای پی های منفرد واقع بر زمين خشک) بار قائم ستون بر حسب تنکمتر از 8080120360480960عمق گمانه بر حسب متر55/685/9115/13

اسلاید 6: ملاحظاتی در طرح پیپی بايد از عمق مناسبی برخوردار باشد تا از بيرون زدگی مصالح زير پی بصورت جانبی در پی ها جلوگيری گردد.عمق پی بايد زير ناحيه تغييرات حجمی فصلی ناشی از يخبندان، ذوب يخ و رشد گياهان باشد.پی بايد علاوه بر مقاومت فشاری، بايد در مقابل واژگونی، لغزش و بالا آمدگی ايمن باشد.از سيستم پی بايد در مقابل خوردگی و فساد ناشی از مواد زيان آور موجود در خاک محافظت گردد.

اسلاید 7: انواع پیپی ها بر اساس عمق و نوع عملکرد طبقه بندی می شوند. در حالت کلی چنانچه لايه مقاوم در عمق کمی از سطح زمين قرار داشته باشد، پی در نزديکی سطح زمين بنا می گردد. در غير اينصورت برای رسيدن به لايه مقاوم، عمق پی افزايش می يابد. Shallow Foundations پی های کم عمق موسوم به پی های سطحی

اسلاید 8: انواع پیپی های نيمه عميق Pier Foundationsدر اين پی ها، نسبت عمق به عرض در محدوده(4-5) الی 10 قرار دارد.

اسلاید 9: مراحل پی سازی ۱- آزمایش زمین از لحاظ مقاومت ۲- پی کنی ۳- پی سازی (فونداسیون) پی (فونداسیون) وسیله ای است که بار و فشار وارد از نقاط مختلف ساختمان و همچنین بارهای اضافی را به زمین منتقل می کند . مراحل پی سازی (فونداسیون)

اسلاید 10: طبقه بندی زمین چند نوع است زمین هایی که با خاک ریزی دستی پر شده است : این نوع زمین ها که عمق بیشتری دارند و با خاکهای دستی محل گودال ها را پر کرده اند اگر سالهای متمادی هم بگذرد باز نمی توان جای زمین طبیعی را بگیرد و این نوع زمین برای ساختمان مناسب نیست و باید پی کنی در آنها به طریقی انجام گیرد که پی ها به زمین طبیعی یا زمین سفت برسد . زمین های ماسه ای : زمینهای ماسه ای بیشتر در کنار دریا وجود دارد . اگر زمین از ماسه خشک تشکیل شده باشد ، تا یک طبقه ساختمان را تحمل می کند و 1.5 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می توان فشار وارد آورد . ولی در صورتی که ماسه آبدار باشد قابل ساختمان نیست ، چون ماسه آبدار حالت لغزندگی دارد و قادر نیست که بار وارد را تحمل کند بنابراین ماسه از زیر پی می لغزد و جای خالی خود را به پی می دهد و پایه را خراب می کند .

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید