علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

پاورپوینت درباره ی انواع سیستم های ترمز در خودرو

System-Tormoz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درباره ی انواع سیستم های ترمز در خودرو”

پاورپوینت درباره ی انواع سیستم های ترمز در خودرو

اسلاید 1: َABS ٍESP EBD ASR معرفي سيستم هاي ترمز در خودروها

اسلاید 2: تعاريفسيستم ترمز ضدقفل يا ABS سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز يا EBD سيستم پايداري الكترونيكي ياESPسیستم کنترل لغزش دراثرشتاب  ASR Anti-Lock Braking Syatem(ABS) ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION SYSTEM (EBD)ELECTRONIC STABILITY PROGRAM SYSTEM (ESP)Acceleration Skid Control (ASR)www.collegeprozheh.ir کالج پروژه

اسلاید 3: مقدمه امروزه با پيشرفت زيادی که در الکترونيک و کاربرد تراشه های نيمه هادی بوجود آمده است تحول بزرگی درهدايت خودرو و ترمزهای آن رخ داده است که استفاده از ترمزهای ABS يکی از انهاست . استفاده از سيستم‌هاي کمکي و تقويت کننده الکترونيکي و مکانيکي نيز براي هر چه بهتر کردن فعاليت ترمزها بر روي انواع خودروهاي جديد به کار گرفته مي‌شود اين سيستم‌ها با وارد آوردن اندک فشاري به پدال ترمز فعال شده و بهترين نتيجه را در اختيار راننده قرار مي‌دهد . همه کسانی که تجربه ممتد رانندگی با اتومبيل به خصوص در جاده های خيس و لغزنده را دارند به خوبی می دانند که در اين شرايط چقدر کنترل خودرو مشکل است و تا چه اندازه خطر سر خوردن و به خصوص هنگام ترمزهای ناگهانی وجود دارد که کمترين نتيجه آن پرتاب خودرو به بيرون جاده است .

اسلاید 4: هدف از ترمز ABS هدف از طراحی ترمز ABS اين بوده است که هنگام ترمزگيری کنترل خودرو حفظ شود با اين نوع ترمز ديگر نيازی نداريد که پدال ترمز را پر کنيد چندين بار فشار دهيد و يا به جهت جلوگيری از قفل شدن ترمز مرتباً ترمز گرفته و آن را رها کنيد چون سيستم به طور خودکار اين کار را انجام می دهد .تنها کافيست که پدال را به طور پيوسته و محکم فشار دهيد و در اين حالت ضرباتی در زير پايتان احساس می کنيد.

اسلاید 5: ABSطرز کار ترمز ترمزهاي ABS در بيان ساده دستگاهي الکترونيکي هستند که در هنگام ترمزگيري باکنترل فشار (قطع و وصل کردن فشار) هيدروليک در کسري از ثانيه ارتباط لنت را با ديسک يا کاسه برقرار و قطع مي‌کنند و تکرار سريع و مداوم اين عمل باعث از ميان رفتن حالت بلوکه کردن يا قفل کردن ترمزها مي‌شود . اهميت اين گونه ترمزها نيز بيشتر در سطوح خيس و لغزنده يا ترمزگيري در سرعت‌هاي بالا بيشتر نمايان مي‌شود . در اين گونه موارد راننده از کنترل کامل بر روي وسائل نقليه خود برخوردار است .

اسلاید 6: ABSترمزگيري صحيح با در شرايط بحراني (مواجه شدن با موانع) فورا پدال کلاچ را گرفته و با تمام نيرو به طور مداوم روي پدال ترمز فشار دهيد . در اين زمان ABS شروع به کار کرده و شما قادر خواهيد بود خودروي خود را در مسير دلخواه هدايت کرده و از برخورد با موانع جلوگيري کنيد. دو قانون مهم هنگام ترمزگيري با سيستم ABS فوراً کلاچ را بگيريد و با تمام نيرو روي پدال ترمز به طور مداوم فشار دهيد . خودرو را در مسير دلخواه هدايت کنيد .

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید