علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

پاورپوینت درس دوم فارسی پنجم ابتدایی

fazle-khoda

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درس دوم فارسی پنجم ابتدایی”

پاورپوینت درس دوم فارسی پنجم ابتدایی

اسلاید 1: مرور فارسی پنجم ابتداییحمیدرضا علی میرزایی

اسلاید 2: درس 2: فضلِ خدا

اسلاید 3: صوت درس دوم

اسلاید 4: معنی شعر فضل خدافضلِ خدای را، که تَواند شمار کرد؟ یا کیست آن که شُکر یکی از هزار کرد؟چه کسی می‌تواند خوبی‌ها و نعمت‌های خداوند را بشمارد و یا چه کسی می‌تواند از همه‌ٔ این نعمت‌ها شکر گزاری و قدردانی کند؟بحر آفرید و برّ و درختان و آدمی خورشید و ماه و اَنْجُم و لیل و نهار کردخدایی که دریا و خشکی و درختان و انسان را آفرید و خورشید و ماه و ستارگان و همچنین شب و روز را بر پا کرداجزای خاک مُرده، به تأثیر آفتاب بُستانِ میوه و چمن و لاله‌زار کردخداوندی که به واسطه‌ٔ نور خورشید از خاکی که مرده و بی‌جان به نظر می‌رسید بوستان‌های سرسبز و خرم و باغ‌های پر میوه پدید آورد.ابر، آب داد بیخِ درختانِ مُرده را شاخِ برهنه، پیرهن نوبهار کردبه واسطه‌ٔ ابرهای باران‌زا به ریشه‌ٔ درختان بی‌جان آب رساند و بدین ترتیب بر شاخه‌های خشک و برهنه‌ٔ درختان پیراهنی از گل‌های بهاری پوشاند.توحیدگوی او، نه بنی آدم‌اند و بَس هر بلبلی که زمزمه بر شاخسار کردتنها انسان‌ها نیستند که او را عبادت و ستایش کنند. همه‌ٔ موجودات جهان هستی که آوازی بر لب دارند و صدایی از خود بروز می‌دهند در حال ستایش یزدان یکتا هستند.

اسلاید 5: 1- بخشش و بزرگواری خداوند قابل شمارش نیست. درست2- خدای بزرگ به وسیله‌ٔ آفتاب، اجزای خاک مرده را به باغ میوه و چمن‌زار تبدیل می‌کند. درست3- فقط انسان‌ها می‌توانند به خوبی خداوند را ستایش کنند. نادرستدرست و نادرست 

اسلاید 6: ۱- در بیت «ابر آب داد، بیخِ درختانِ مُرده را / شاخِ برهنه، پیرهن نوبهار کرد» شاعر از چه فصل‌هایی سخن گفته است؟ فصل‌های زمستان و بهار۲- بیت «بحر آفرید و برّ و درختان و آدمی / خورشید و ماه و انجم و لیل و نهار کرد» را به زبان ساده بیان کنید. خدایی که دریا و خشکی و درختان و انسان را آفرید و خورشید و ماه و ستارگان و همچنین شب و روز را بر پا کرد.۳- «آفتاب» و «ابر» را با هم مقایسه کنید و شباهت و تفاوت آنها را بگویید.شباهت: هر دو از لوازم اصلی زندگی و حیات هستند. هر دو برای ادامه بقای موجودات زنده ضروری هستند و به رشد و نمو گیاهان و سایر موجودات زنده کمک می‌کنند.تفاوت: آفتاب (خورشید) یک ستاره‌ٔ بسیار بزرگ و سوزان است. اما ابر مجموعه‌ای از بخار آب است. ابرها حرکت می‌کنند اما آفتاب ساکن است.درک مطلب

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید