علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

پاورپوینت درس ۱۹ تاریخ معاصر ایران (یازدهم)

darse_19_tarikhe_moaser_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [4 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درس ۱۹ تاریخ معاصر ایران (یازدهم)”

پاورپوینت درس ۱۹ تاریخ معاصر ایران (یازدهم)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس19 تحولات ایران پس از تبعید امام خمینیدر این درس مهمترین تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران در فاصله١٣٤3 تا ١٣٥٦ ش و تداوم مبارزۀ امام خمینی و ملت ایران با رژیم پهلوی موردبررسی و تحلیل قرار می گیرد.

اسلاید 3: اوضاع سیاسی ایران در فاصلۀ ١٣٤٣ تا ١٣٥٦ شسیاست داخلی:در این سال ها امیرعباس هویدا نخست وزیر بود. دوران نخست وزیری او که سیزده سال طول کشید، اوج استبداد و دیکتاتوری محمّدرضا شاه در ایران است. نخست وزیر، وزیران، نمایندگان مجلس شورای ملّی و مجلس سنا و حتی مقامات پایین تر از آن، براساس میل و خواست شاه عزل و نصب و یا انتخاب می شدند. شاه در تمام امور و شئون کشور دخالت م یکرد و دولت و دو مجلس مجری فرامین او بودند. محمدرضا شاه حتی حز بهای فرمایشی و دولت ساخته را تعطیل و نظام تک حزبی برقرار کرد و همهٔ مردم ایران را مکلفّ ساخت که در حزب شاه، یعنی حزب رستاخیز عضویت یابند

اسلاید 4: در سال های مذکور شاه با تبلیغات وسیع، اصلاحات موسوم به انقلاب سفید را به اجرا گذاشت. تمام رسانه ها و ابزارهای تبلیغی رژیم مأموریت داشتند از برنام ههای انقلاب سفید تعریف و تمجید کنند. در عرصهٔ فرهنگی، رژیم برنام ههای گسترد های را به قصد تضعیف ارز شهای دینی و ملی و ترویج فرهنگ غربی تدارک دید. شاه جشن های تاج گذاری و جشن های ٢٥٠٠ ساله را به همین منظور و با نوعی حس تفاخر برگزار کرد. این جشن ها رؤیاهای بلند پروازانهٔ شاه بود. او در مقایسه با بسیاری از شخصیت های مطرح جهان فاقد مقبولیت مردمی بود و برای کسب اعتبار کاذب، درصدد برآمد، حکومت و شخصیت خود را به کوروش، پادشاه بزرگ هخامنشی پیوند زند و از این طریق محبوبیت و مشروعیتی کسب کند

اسلاید 5:

اسلاید 6: او با این کار، چندین هزار سال تمدن ایران باستان قبل از هخامنشیان و نیز هزار و چهارصد سال از تمدن ایران اسلامی را نادیده گرفت. تغییر تقویم هجری شمسی به تقویم شاهنشاهی نیز در همین راستا بود. نتیجهٔ این اقدام ها، تخریب و تضعیف مؤلفه های هویت ملی بود.حکومت شاه در فاصله ١٣٤٣ تا 1356ش، سیاست فشار بر منتقدان و سرکوب مخالفان را شدت بخشید. نیروهای ساواک، شهربانی و ژاندارمری برای مقابله با مردم بسیج شدند؛ برای هماهنگی مطلوب در میان نیروهای سرکوبگر، کمیتهٔ مشترک ضدخرابکاری شکل گرفت. دستگیری، حبس، تبعید و ممنوع المنبر کردن، کمترین اقدام نیروهای امنیتی رژیم در برابر منتقدان و مخالفان بود.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید