تاریخ و بیوگرافی

پاورپوینت درس ۱ تا ۶ مطالعات اجتماعی هشتم

darse_1_ta_6_motaleat_ejtemaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درس ۱ تا ۶ مطالعات اجتماعی هشتم”

پاورپوینت درس ۱ تا ۶ مطالعات اجتماعی هشتم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: روحش شاد با اراده و عزم راسخ خود به طرف علم و عمل و کسب دانش و بینش حرکت نمایید که زندگی زیر چتر علم و آگاهی، آن قدر شیرین و انس با کتاب و قلم و اندوخته ها، آن قدر خاطره آفرین و پایدار است که همه تلخی ها و ناکامی های دیگر را از یاد می برد.

اسلاید 3: فصل اول:تعاوندرس1.................تعاون{1}درس2................تعاون{2}فصل دوم:نقش دولت در اداره کشوردرس3............ساختار و تشکیلات دولتدرس4............وظایف دولتفصل سوم:نوجوانان و قانوندرس5.........آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنهادرس6...........قوه قضاییهفهرست

اسلاید 4: فصل اول

اسلاید 5: درس اولتعاون به زبان ساده یعنی همکاری و یاری رساندن به یکدیگرحال این ماجرا را بخوانیددر شهرکی دورافتاده که به تازگی شکل گرفته بود و هنوز امکانات و خدمات عمومی مناسب در آن وجودنداشت، بوی بد زباله ها و آلودگی، ساکنان را آزار می داد. زباله ها در زمین های گوشه و کنار شهرک انباشته می شدندو گاهی جلوی مسیر آب جوی ها را نیز می گرفتند.روزی جلال، یکی از جوانان ساکن شهرک با دوستانش دربارهٔ این مشکل صحبت کرد. جلال دوستانش رابه فکر کردن و چاره جویی تشویق می کرد و می گفت: ما باید تلاش کنیم و با همفکری و همکاری، چاره ای برای اینمشکل پیدا کنیم.آنها سرانجام راه حلی یافتند. پول هایشان را روی هم گذاشتند و با آن پول کیسه های پلاستیکی خریدند و بهساکنان شهرک دادند و آنها را قانع کردند که زباله هایشان را تفکیک کنند و زباله های قابل بازیافت را در کیسه هایجداگانه بگذارند. آنها هر روز از راه فروش زباله های قابل بازیافت می توانستند درآمدی به دست بیاورند. با ایندرآمد کیسه زباله می خریدند و رایگان در اختیار خانواده ها قرار می دادند. به این ترتیب آنها موفق شدند تا حد زیادیمشکل آلودگی محیط زندگیشان و بوی بد و آزاردهندهٔ زباله ها را حل کنند.

اسلاید 6: سال پیش، آموختید که همه ما انسا نها در مقابل خداوند متعال نسبت به خود، دیگران و محیطی که در آن زندگیمیکنیم، مسئول هستیم.از آنجایی که انسان هم موجودی اجتماعی و هم مسئول، آفریده شده است؛ هیچکس نمیتواند اعمال و رفتار و زندگیخود را از اجتماع جدا کند و بگوید من میخواهم زندگی آسوده ای داشته باشم، نسبت به آنچه در جامعه میگذرد و اتفاقاتیکه برای دیگران میافتد، بی تفاوت بمانم و زندگی خود را از دیگران جدا کنم.دین اسلام در زمینه رابطه فرد با اجتماع، پیا مها و دستوراتی دارد.تَعٰاوَنوا عَلَی البِرِّ وَ التَّقویٰ وَلٰا تَعٰاوَنوا عَلیَ الاِثْمِ وَ الْعُدْوانْدر کارهای نیک و پرهیزکاری، یکدیگر را یاریکنید؛ و در گناه و ستمکاری همکاری نکنید.سورۀ مائده، آیۀ 2امیرالمؤمنین:از پیامبر اکرم شنیدم که فرمودکسی که یک مشکل از مؤمنی رفع کند، مانندکسی است که تمام عمرش را به عبادت سپریکرده است.» وسائل الشیعه جلد ١١ «

اسلاید 7: آیهٔ قرآن کریم و معنی آن را بخوانید. همان طور که پی بردید خداوند از ما خواسته که در کارهای نیک به یکدیگر کمککنیم، اما در امور ناپسند گناه و ستمکاری، همکاری نکنیم.همکاری نکردن در گناه یعنی اینکه اگر کسی کار ناپسند یا گناهی انجام می دهد ما او را تشویق نکنیم یا طوری رفتارنکنیم که انگار با او موافق هستیم.تعاون جلوه ها و شکل های مختلفی دارد: اظهار دوستی و محبت، همدلی و خوشحال کردن یکدیگر، هدیه دادن،کوشش برای ایجاد صلح و آشتی میان مؤمنان، عیادت از بیمار، قرض دادن، رفع مشکلات مردم و یاری رساندن به آنها درگرفتار یها، مشارکت کردن برای رفع نیازهای مالی فقرا، امر به معروف و نهی از منکر و…تعاون ممکن است در سطح خانوادهو خویشاوندان، مدرسه، محلّه، شهر و روستا یا اعضای جامعه صورت بگیرد.

اسلاید 8: تعاون در خانههمکاری و همدلی در خانواده باعث صمیمیت و محبت بیشتر بین اعضایخانواده می شود.با تقسیم وظایف و مسئولیت ها، هر عضوی از خانواده احساس میکند که مفیداست و همه کارهای خانه بر دوش یک نفر قرار نمیگیرد.پیامبر اکرم{ص} و امامان بزرگواربا اعضای خانواده خود، کمال همکاری راداشتند و در کارهایی مانند دوشیدن شیر چارپایان، آسیاب کردن گندم و جو و نظافتخانه، همکاری میکردند .شایسته است علاوه بر اعضای خانواده، قوم و خوی شها نیز در کارهای نیک،احساس همدلی و همکاری داشته باشند، در زمان های لازم به یاری یکدیگر بشتابند ونسبت به گرفتاریها و مشکلات هم بی تفاوت نباشند.

اسلاید 9: تعاون در مدرسهحتماً شما تاکنون همکاری در مدرسه را نیز تجربه کرده اید. برای مثال همکاری در نظافت کلاس و مدرسه، کمکبه همکلاسی هایی که در درس ضعیف هستند، همکاری در مراسم صبحگاهی و از این قبیل.

اسلاید 10: تعاون در محلهشایسته است افراد یک محله نیز با هم همکاری و همدلی داشته باشند. همدلی و همکاری بین افرادی که در یکمحله زندگی میکنند، علاوه بر ایجاد صمیمیت و همبستگی، موجب میشود که کارها بهتر پیش برود.در دین اسلام به محبت و توجه به همسایه سفارش بسیار شده است. عیادت از همسایه بیمار، کمک و خوشامدگوییبه همسایه جدیدی که به محلّه نقل مکان نموده، همکاری در نظافت و پاکیزگی محله و مراقبت از اموال عمومی و همکاری درجشن ها یا مراسم مختلف از جلوه های تعاون در محله است .

اسلاید 11: درس دومتعاون، تنها به خانه و مدرسه و محلّه، محدود نمیشود. گاهی افراد نیکوکار در سطح جامعه به صورت فردی و گاهیبه صورت گروهی به دیگران یاری می رسانند و کمک میکنند. موقعیت های زیر را بخوانید.نرگس دانشجوی سال دوم دانشگاه است. او بامسئولان یک پرورشگاه که در آن کودکان بی سرپرستنگهداری میشوند، گفت وگو کرده و با هماهنگی آنها هفته ایچند ساعت به پرورشگاه می رود و در مراقبت از کودکان وانجام فعّالیت های گروهی و مسابقات ورزشی با مددکاران همکاری می کند.پروانه معلم است. او در ایام تابستان که مدارستعطیل است هفته ای دو روز به روستای نزدیک محلزندگیشان می رود و برای بچه ها کلاس تشکیل م یدهد پروانههم به کودکانی که مشکل و ضعف درسی دارندآموزش می دهدو هم به آنها کارهای هنری یاد م یدهد.12

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید