سایر آموزش

پاورپوینت درس ۱۱ مطالعات هشتم

dars11-motaleat8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درس ۱۱ مطالعات هشتم”

پاورپوینت درس ۱۱ مطالعات هشتم

اسلاید 1: به نام خدا تهیه کننده :حسین قوتی ۰

اسلاید 2: غزنویان، سلجوقیان و خوارزمشاهیانسلطان جلال الدین خوارزمشاه

اسلاید 3: از اواخر قرن چهارم تا اوایل قرن هفتم هجری، سه سلسلۀ ترک تبار در ایران حکومت کردند.

اسلاید 4: غزنویانغزنویان دودمانی ترک تبار بودند که چون حکومت خود را از شهر غزنین (غزنه) آغاز کردند به این نام مشهور شدند.ضعف سامانیانتصرف خراسان توسط محمود غزنوی که در آن زمان حاکم غزنه بود.به رسمیت شناخته شدن توسط خلیفۀ عباسیگسترش قلمرو غزنویان تا ری در مرکز ایران

اسلاید 5: تصویر فردوسی در دربار سلطان محمود غزنوی که توسط سورنیانس نقاشی از کشور ارمنستان کشیده شده است

اسلاید 6: فردوسی سرودن شاهنامه را به دلیل علاقه شخصی و حتی سال‌ها قبل از آن که سلطان محمود به سلطنت برسد، آغاز کرد؛ اما چون در طی این کار، به تدریج ثروت و جوانی را از دست داد، به فکر افتاد که آن را به نام پادشاه بزرگی درآورد و با این تصور که سلطان محمود، قدر او را خواهد شناخت، شاهنامه را به نام او کرد و راه غزنین را در پیش گرفت. اما سلطان محمود قدر سخن فردوسی را ندانست و او را چنانکه شایسته اش بود، تشویق نکرد. علت اینکه شاهنامه مورد پسند سلطان محمود واقع نشد، درست معلوم نیست. برخی گفته اند که به سبب بدگویی حسودان، فردوسی نزد سلطان محمود به بی دینی متهم شد. در حقیقت، ایمان فردوسی به شیعه- که سلطان محمود آن را قبول نداشت- هم به این موضوع اضافه شد و از این رو، سلطان به او بی اعتنایی کرد.

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید