سایر آموزش

پاورپوینت درس ۱۲ مطالعات هشتم

motalaat8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت درس ۱۲ مطالعات هشتم”

پاورپوینت درس ۱۲ مطالعات هشتم

اسلاید 1: عصر طلایی فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی

اسلاید 2: تأسیس سلسله های ایرانیضعف خلافت عباسی پس از یک قرن فرمانرواییناتوانی در ادارۀ قلمرو پهناورایجاد شرایط مناسب برای تشکیل سلسله های ایرانیطاهریانصفاریانعلویانسامانیانآل بویه

اسلاید 3: نمودار زمان حکومت سلسله های ایرانی در فاصلۀ قرن 3 تا 5 هجریاین سلسله ها به جز علویان طبرستان، ریشه و تبار ایرانی داشتند.

اسلاید 4: چگونگی به قدرت رسیدن این سلسله ها و روابط آنها با خلافت عباسیان متفاوت بود.طاهریانمؤسس: طاهر ذوالیمینینبه فرمان مأمون خلیفه عباسی به حکومت خراسان منصوب شد.دارای روابطی دوستانه با عباسیان و اظهار وفاداری و فرمانبری نسبت به خلفادر ادارۀ امور قلمرو خود مستقل بودند و اجازه نمی دادند نمایندگان خلیفه در امور داخلی آنان دخالت کنند.

اسلاید 5: طاهر بن حسین خزاعی مشهور به طاهر ذوالیمینین، بنیانگذار سلسله طاهری و از سرداران جنگاور عباسی است.مامون عباسی، تاج و تخت خود را شدیداً مدیون طاهر بود. در زمانی که مامون در برابر سپاه گسترده برادر عیاش و خوشگذرانش «امین»، دست و پا بسته و مقهور بود، طاهر توانست سد رقیب را بشکند و سر برادر را برای برادر ارسال کند. درباره منشا لقب ذوالیمینین، مورخان روایات مختلف آورده‌اند. از جمله می‌توان به سه روایت زیر توجه کرد.1. برخی گفته‌اند طاهر بن حسن را به این دلیل ذوالیمینین خواندند که گاه به هر دو دست شمشیر می‌زد؛ چنانچه دست چپش در شمشیر زنی از دست راستش کمتر نبود. به نقلی، وی در جنگ با «علی بن عیسی» (سردار امین عباسی) و به روایتی در کشتن یکی از نام‌آوران لشگر او، با هر دو دست شمشیر می‌زد و به این سبب او را ذوالیمینین خواندند.

49,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید