صفحه 1:
صفحه 2:
علیرضا بهرام زاده
فصل يازدهم
روش های کلی اموزش
صفحه 3:
:!هدف کلی
OPC SL Te eee Reg
۳ TELLS.
روش بحث گروهی 7 ise و
۳ های de ی
a al
صفحه 4:
ae
3-77۳ 0
dsb | تدا رکان یشاز یادگیری: معلم باید در لحظه (جراعروشآموزشیخور پادگیرندگان
ie نکر هسوسو تازه أماده كند.يعنورلبطه مطاللقبلىرا با مطبقعلىيه
Joos MUTI We IE, NES a A aia ار
روش سخنرلنى:_دريسشود_ييشاز نماي شفيلم_از جمله روشهاواماده كردزيا 5
ليجاد لمنكيزشو علاقه در يادكيرندكانتعدادواز روشها و فنونليجاد لنكيز شرا در فصل ©
:چهارم معرفیک ردیم.رله هاعدیگرعن یز وجود دارند:از جمله ۳
BWP CO Peon NC Beet TEe DT Vell PC eS FirCer |r Ving) (Repth) Mae eC Meta red Cer]
cul.
APRS NC) We: SU WO) SEG] H Une eet wee BU mURTIE Ty (oom
uiijool sla eles Golb 5> yleriul 9 wljsol Guild Yolo oS u(t. ا
cur guy ji YlSai Sob igy2 sla opSil jl wloironsig nu lb op Sil gy oo le.
Foye ay mena) e oy pour ager many 7 en La}
تن ORE ete
صفحه 5:
00000 در يادكيرهدر jlsuDl elo ل
ee 01100100 200
اكر معلم ee De b 1
Si meoeo mre ny gee Ly nt eee gto م000
SOR eG
هدیس ادگیرندگاندر مراحلم قدماتی ی pre an IVS) اسبدلنشموزانو دلنشجویان را در لنجام ٩
RS ADP TREO Nl TROT TD لک ۱
ENCE Ii USP Davila), (Ley pa باقعا ها عر vnc mules
|۱9 e tyne) wey A a
EE ال ae ee ee
Oe 7
Prsle crit Lugd i ojhil alos gules jl yor jlershys Ly wlis jLolT: أكاهراز نتا
3 ae siren,
ادا 00 از ييشسازمازدهنده :استفاده از يي شسازما زدهنده در ©
آغاز ل 520000000
جزيوو اختصاصءردر شرا ب:ظ "قم ربط ذهد و انها را معدودار كنذد. موضوع هاودرسبئبايذ مرحله
ا ل 02 > مسي عض سسب سمس مسمس سسستصمسة
صفحه 6:
a a een ea gore tee area
eae مولظمماشد
ها وفنو رمم ختلفآ موزيش استفاده
لد 0 به كمكهبشتر
.دلشتبه كككلو سین 7
hea ne مر ۱ ee
We) 0 22S Gs Jo 5 2
Pee ee rey Cer a ae,
EO ei area
صفحه 7:
- 1 / تر ۰
Yee ron معمول موه اعفادم بوسظ وكلماق پم اب
| اا eee mere eed ene een Seen Pyne Bea
00 ete) ci. oe beg] bee]
riley ven Nen(pyed|ibn weer) یر
توضيحات ضرورى را ذر اخثبار أن ها بكذاريد و مثال ها رأ ارايه دهيد و سر انجام ب بك تتبجه كبركء once we eve)
اد
الت
Ce een Mee .كام Oly ee ل | ero lon Te ee eee
.میگذارد وبه تیان علل رویفادها ,روابظ مبان مفاهیم واندیشه ها ES Ee UD em
۳ سحجزكفين6©
mehr" (Egy eran eile rere by ccraetls ea e e an و(
TELE aa eee ستکیرانی ا
Bore ا ا a
حركت و جنب و جوش معلم كه نشان
يالا برندة سطان الزن يخشى امور معلم ارت
ون وك باكر بواج اموسر دو بره راوز ارو را دورد
صفحه 8:
طرح سوا-لیه هنگام آموزشب اروشسخنرانی
: ا ا ا 7 ل ا ا ا cul yj
اليرس وا لها نكاتو موضوعاتعهم ستخترلنىر! مورد تساكيد قرار ميدهضد 0
ا ا ا ee Eres Osean case
.«شده میشود
9 ل شر لك 3 ند که چه قسمهاییازد ایاد گرفته و se ol,
۳ و
۱ oo ST:
.از طریقلینس وا (ها میت وانمطا لبدرسی را جمع و جور کرد و به مرور آنها پرداخت
ool, 0 2[
| at ۳ bye)
ما رین مارد مه رات تال با یی اس داد همم با دنت ریب
دا
صفحه 9:
)19 وش سخنرانی .
fol re ee TE DES et ar eer نی اند تن 2979 در باره ای از موارد یک روش
اثر بخش است .روش سخنرانى را در موارد زير مى توان به خوبى مورد Ce
:قرار داد
(Rech log larg | leith Ggolipleol $b ial bach
ee 1 طریقدیگروعدر Fri Soli yw pi قرار_ ©
2
۱ ما ند p vuery Ally (Rovio Thay) رت
حبار لل
وقتئكة Boy; ea 59 حافظه .برإومدتوطولانى ضرورونيست:6
el و ار زا
2 2 آنا نب عیادگیرعاز طربق ا تن
7
.روش دیگری / 0
صفحه 10:
آموزش با روش بحث گروهی
Wilhiaw pug, BIE » 0
ا OSes eer eee Reon meno)
اين روش براى تحقق يافتن هدف هاياموزشى نظير ارزشيابى انديشه هاى مختلف در تقويت
eee me Ce | ا ا ا ا ا ا 0
Ma piere mel 1th Letere]h ا ا ا ا ا 0
RAIS nc litieh ا را Sho loca aca),
.شناسان پرورشی,برای تدارک واجرای بحث گروهی پیشنهاد کرده آند توضیح می دهیم
VLul_1 al>,. ۳[
BU Eppa vent Tar ا Ve Bmore mC irre renl ORC ISD Been REID AS
موضوع هاعمورد تولفقهمگان
7 ene ce arn wareerey
non SAS CL eee ای ات ان ری ترآ ان ار ان
ندارند مانند مبحث طول وعرض جغرافیایی يا موضوع عدد اتمی در شیمی.اما مو: های
ETC) rms mie) it Tere ۱
Ee
صفحه 11:
در بحث بيرامون 7[
Pere er ene ey My an ney eee Lm RCE ITE
حال,اين موضوعات بهترین کمک را به یادگیرندگان میکندو جلسات بحث گروهی را
ل و پر تحرک ۱ ۴ اين موضوعات ميتوان به موارد زير اشاره كرد
۹0 20 جلساته حيئكروهوميزانعلاقه 000 mre موضو. ae
مشاركتهادكيرندكازدر ۳ افزلیشمیدهد
ern Seen eee ee نها فا ere ره یه
.سطح دركوفهم دانشموزاناز منطق,اطلاعانو رت او ۳ بالامیبرد_ 9
Poe Pe) pee Ser eer ree Saget) Payee ges
افن کازهزا هی تمان ان طتق ما دتی فلت ایک تایبا سفالت Deere
روزنامه ,یا مطالب دیگری از این قبیل الك ا 200
یک فیلم,دیدن.یک برنامه تلور
يزيونىءيى كردش علمى ,ديدار از يى موزه.مزرعه ١يا
pte este 00
een ne een e ree eee ae
صفحه 12:
۳ آموزشى Ee av) rome ee
معلم باید پیش ار آعان بت هدفی:های آموزسی ان خلشة: زيحت رادار اعتای بایان فا رده زان
ری رى از بحث سوق ميدهد و از به هدر رفتن انرزى افراد و بى نتيجه ماندن as
مال ا
علاوه بر هدف های بحث,تعیین یک محدوده ی زمانی نیز ضروری است.اين کار به جریان شکل گیری بحث
11
ل ا لل ATK
بر خلاف روش سخنرانی ,که در آن eee ae eo eae
Pg IR ae eos ere sea Ne > = eee Pe یم اند کی از
00 ROC emorrectnt 1s) wor role 1 See Coben mre aera ca
Sunn phen Ly Oe. yp oa a EP
oo. See
دربحث گروهی هر چه معلم بیشتر صحبت کند.دانش آموزان فرصت کمتری برای شرکت در بحث خواهند
Sl ee he ere eee tere ot aera eat eee
Cy yp aE CoRR 5 ل Seago IL ی ات کی
Cee SSP eI ete ane SPOON NE SES Con PEO CoE De rte ENT
TI ENO RL or I geese IPTC a Ny Rear Grav Ge Coa
برد که درباین صورت معلم موه
= ares TRS SR earns ree
اب glo comet oa ROPE سوت وزج ی مها ین مت ون وه
صفحه 13:
خللاصه مطالب فصل یا زدهم
ا 0000 ييشطرح errr mc Eee C SIs ره ۱-9
در دلنشآموزانه يرمعل و يكما جند دلنشآموزان نه صورت؟ تش متقابلييا رلبظه ۳
لت عریشیاستکه eee Sete erie Fa Nar TN
ارلئه كرديم.فعالتهاىمختلف1[موزشئكه همه به منظور لميجاد aoe Pee ener am
0 فنوزآموزشیمعروفند 3 لیف صلیاهم لینروشها و فنونو به
5 روش سخنرلنىو روشب< هوبررسیشده اند.رو ترس خترلتورو شیاستکه در آن
ED aera Ce amp) oLe) gti EPC Grane el i rerp rtd وهیروشیاسنکه در آنکنش
pari Pa) ores ere RY NCE gree nese) 7 | جداكثر میرسد. در لین ق صلف نون
ee اا ا ا é = اد ارلئه شد
ا و ا ا راو را
ررايظه يتا بحت
۳ مراحلاصلیآنهمراه ae ON. (ESAS siren وه 10
77
در آغاز این فصل سم بر دو روش معروق 7 روش سخنرانى و آموزش بإروش بجث
گروهی:ده اصل مهم SA tear oe ee ore و
.آموزشی یاری دادند
صفحه 14: