کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

پاورپوینت فصل اول کتاب «مدیریت استراتژیک» | فرایند مدیریت استراتژیک

این فایل پاورپوینت، بر پایه مطالب فصل اول کتاب «مدیریت استراتژیک» نوشته دکتر لطف الله فروزنده دهکردی آماده شده است که با توجه به طراحی زیبا و محتوای کامل (۲0 اسلاید) جهت تدریس و نیز ارایه کلاسی مناسب می باشد. (این فایل قابلیت ویرایش را نیز دارا است) فهرست: فصل اول- فرايند مديريت استراتژيک – مقدمه – تعریف مدیریت استراتژیک – سیر تدوین مدیریت استراتژیک – تعریف استراتژی – تعریف مینتزبرگ از استراتژی – نکاتی در مورد استراتژی – جایگاه هدف و سیاست در استراتژی – تاکتیک ها در استراتژی – فرایند طراحی مدیریت استراتژیک – فرایند تصمیم گیری استراتژیک تحقیقات جان دیوئی منبع سپاس و تشکر

powerpoint20

صفحه 1:
‎Boas‏ اج 4 ‎me‏ * کی سر دزی سای ری شون ‎ghee! BO‏ تسس ‎ore ۳‏ مديريت ‎‘Sa 51 pial‏ ‎i 75 is ‎١ My 3 0‏ (دكتر لطف الله فروزتده) | ال ی #6 ‎١ سلض ١‏ ‎

صفحه 2:

صفحه 3:
اهداف درس آشنایی دانشجویان با: تعاریف و مفاهیم فرایند مدیریت استراتژیک مدلهای تدوین استراتژی تدوین اهتاف بلند مدت و انواع استرانتزیهای اصلی مفاهیم متفیرهای اساسی استراتژیک سازمانی اجرای استراتفی ارزیابی استراتزی ها ze bea ee ارتباط مدیریت بهره وری و فرایند مدیریت استراتژیک ٩ 0 0 ۵ ‏از‎

صفحه 4:
2 2 معدمه * درس مدیریت استراتژیک یکی از دروس پایه ای رشته مدیریت بازرگلنی است. شناخت دقیق یراب محيطى و افزايش تواتمتدى براى استفاده از فرستها رین وطیعه دک مرآ * مديريت استراتزيك افق ديد موسسه و نحوه رسيدن به أن را تعيين مى كند. اصولا مديران بازركلنى و موسسات بزرك با داشتن ديد استراتؤيك توانسته لند يله هاى رشد و ترقى را به سرعت طی نمایند.

صفحه 5:
‎eee ee‏ اه ‏اه

صفحه 6:
تعريف مديريت استراتزيى ال ۰ د * مدیریت استراتژیک: برنامه ای هماهنگ, جامع و پیوسته است که استعدادهای ممتاز سازمان رابا , ۵ ۳ محیط ارتباط می دهد و منظور از آن تحقق هدفهای سازمان در چار چوب اجرای صحیح مدیریت 7 > ۳ مه @ ‎a eal‏ ۰ ۶ 4

صفحه 7:
سیر تدوین مدیریت استراتژیک ار ۳۵ ۱0 9 ‎٩‏ * اولین قدم در ندوین مدیریت لستراتژیک در سالهای آخر دهه پنجاه برداشته شد. مدیران روشی , ۵ ۱ ابداع کردند که برای کجلیی و چرلیی حرکت موسسه خود در آینده تصمیم گیری کنند تست ۸ > ۳ ۰ ا‌ تحلیلی این روش را طراحی استراتژیک نامیده و فرایند طراحی گروهی لن را برنامه ریزی ۰ استراتژیک خوانده اند. ‎a‏ ‏* قدم دوم در سالهای هفتاد برداشته شد. زملنی که مدیران کشف کردند که با هر تغییر گسسته 02 >« در استراتژی موسسه. شکل گیری درون سازمانی موسسه نیز بایستی دگرگون می شد. اين فرآیند برنامه ریزی توانمندی نامگذاری شد. ۵

صفحه 8:
سیر تدوین مدیریت استراتژیک * قدم سوم در سالهای آخر دهه هفتاد. واکنش نسبت به نظرات روزافزون تغییرات ناگهانی در محیط برداشته شد. برای موجهه شدن با لین تغییرات موسسات بازرگانی شروع به استفاده از ذن ۸ ۳ ‎(Se‏ ‏; 2 واکنش استراتژیک در زمان واقعی کردند» و آن را مدیریت مسئله نامیدند. * تازه ترین تدوین استقرار برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک لست. که روش جامع و نظام یافته ای برای برخورد با تغییرات است به طوری که مدیر توانلیی لازم برای ادلره تصمیمات 02 >« را بدست آورده و با استفاده از یک سیستم خدماتی کامل با شناخت توانمندیهای داخلی و فرصتهای محیطی زمینه رشد و پوبایی سازمان را فراهم می کند.

صفحه 9:
تعریف استراتژی استراتوی در اصل به معنای ایجاد تحول در یک سازمان یا یک مجموعه مورد توجه قرار گرفته است در فرهنگ عمید استراتفی به معتی اداره کردن عملیات و حرکت ارتش در جنگ آورده شده است. * آندره بوفر استراتفی را اساس و اصول راهنماه فلسفه و انديشه عملی و تجربی تعریف کرده است. کوئین 7 تزی را چنین تعریف کرد: استراتژی عبارت است از الگو یا طرحی که هدفها. سیاستها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل به هم پیوسته با یکدیگر ترکیب می کند. آنسف استراتزی را چنین تعریف نمود: استراتفی برداشت جامعی است در جهت مسئولیت خطیر و روزفزون مدیریت عمومی که به موجب لّن سازمان در ارتباط با محیط حرکت میکند و جایگاه خود را طوری تعیین می کند که موفقیت سازمان تامین گردد.

صفحه 10:
تعر یف مینتز بر گ از استر ات تعريف ميسربرت أر اسراترى ‎o>‏ مینتزبرگ اولین بار در سال ۰۱۹۸۷ مدل 5۳ را جهت تعریف استرلتژی معرفی کرد که هرکدام از لین ۵ مورد , ۵ ۳ بیانگر یک رویکرد متفاوت به استراتژی است. این پنج ۳ عبارتند از ۲" #9 ۰ ‎(Plan) at‏ لو ع ۵ 5 \ ‎(Ploy) oss‏ كا Os <> (Pattern) .s"* Position) tt 7 (Perspective) ‏چشم‌انداز‎

صفحه 11:
* داشتن تصویری جامع از محیط بروی سازمانی و تعیین جایگاه سازمان در آن. , ۵ ۳ 2 * داشتن هدفهای بلندمدت و فداكردن فرصتهاى آنى براى رونق آينده و احتراز از غافلكيرى. 4# 2 2< @ * تعیین رسالت و شخصت سازمان. 5 ۰ 5 ‎ere‏ سس نگرش ب ر تخصیص منابع و تصمیم گیری. 0 ‏* ضرورت انجام درون سازمانی و تعهد مشترک عمومی در قبال برنامه و مسیر حرکت. ‏* اتخاذ سیاست و تاکیدهایی به عنوان وسیله ای برای تحقق هدفهای سازمانی.

صفحه 12:
ns’ See om : ‏جایگاه هدف و سیاست در استراتزی‎ 02 A pe ‏در صورتی که استراتژی در واقع مسیر دستیابی به هدف را تعیین میکند که خود می تولند حامل له‎ * 2# 00 ‏باستهاى متحددى تيز باشد لذا سياست طريق دستيلى بر عدف را مشمض فى كنك ولى‎ استراتزى بيشتر مسير تحقق هدف را تعيين مى كند.

صفحه 13:
کم تاکتیک ها در استراتژی : ‎rr”‏ ‎o>‏ * تاکتیکها صفبندی های هستند کوتاه مدت. انطباقی عملی و تعاملی که نیروهای متقابل, آنها را ۳ ی برای دستیابی به هدفهای محدود به کار میگیرند. استرلتژی مبنای مستمر را برای جهت دمی :۰ / ۸5 > ۳ ‎(SE‏ ‏< ‎١‏ لو جد اين انطباقها به سوى مقاصدى كسترده تر مشخص مى كند. ‎a‏ ی ۰ ‎q‏ ‏602 >« 72 me ۵ ~~

صفحه 14:
فرایند طراحی مدیریت استراتژیک * دیوید در سال ۱۹۹۰ مدلی ارائه می کند که مدیریت استرلتژیک را به طور کلی قرایندی سه مرحله ای اس ی مور ی * گام اول : تدوین استراتژی ” ۳ = * گام دوم : اجرای استراتژی ‎Ss‏ > كام سوم : ارزياني استراتيي

صفحه 15:
یستم اطلاعاتی ‎(eee es‏ تجزیه و تحلیل عوامل داخلی: نقاط قوت نقاط ضعف اهداف و شناخت | | تعيين تغییرات لازم‌در | | تعيين اجرای | | ارزیابی رسالت وضع موجود استراتژی موجود استراتژی || استراتژی | استراتژی سازمان مطلوب تجزیه و تحلیل عوامل خارجی: فرصتها تهدیدها 2 2 oe ene ‏تیه‎ Dp on | <> “<a SS

صفحه 16:

صفحه 17:
کم ۰ فرایند تصمیم گیری استراتژیک ‎me os‏ 02 * مدير در فرایند تدوین. طراحی» اجراء ارزیابی مدیریت استراتژیک با پدیده تصمیم گیری استراتژیک ‎a‏ ی = ‎A‏ روبه رو است. تصمیم گیری استراتژیک تدبیری برای رسیدن به هدفهای نهلیی سازمان است. مدیر ‎As ey,‏ بایستی مشخص کند چه سیاست هاء برنامه ها و ابزاری می تولند او را در رسیدن به اهداف کمک ‎p>‏ ی

صفحه 18:
تحقیقات جان دیونی یه * جان دیوئی در اثر تحقیقاتی که در سال ‎۱٩۱۰‏ انجام داد به اين نتیجه رسید که حل مستله مستلزم چهار مرحله مختلف به شرح زیر است ۱- رویداد و یا جریاناتی که تصمیم گیرنده را متوجه وجود مسئله مینماید. ۲- نوع مسئله. ابعاد و ویژگیهای آن مورد بررسی قرار گرفته. شناسایی می شود. ۳- جستجو و تجسس برای یافتن راه حلهای مختلفی که می تواند مسئله رل حل کند. آغاز می گردد. ۴- عواقب ناشی از نتخاب و به کار بستن هر راه حل. مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس این ارزیبی: مناسبترین راه حل انتخاب و به مورد اجرا گذارده می شود. 72 <a SS

صفحه 19:
* کتاب همدیریت اسراتژیک» نوشته ی دکتر لطف الله فروزنده دهکردی

صفحه 20:
۲ ‏وخ سس سس سس سس مس سس‎ Ra a

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان