کسب و کارعلوم انسانی و علوم اجتماعیمدیریت و رهبریاخلاق

پاورپوینت اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی(فصل سوم)

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
سبک های مدیریت اخلاق مدار مبتنی براسلام و الگوی حکومتی پیامبر(ص) و امام علی (ع) به چهار دسته اصلی سبك مدیریت مشارکتی, سيك مديريت عدالت نگره سبک مدیریت عاطفه مدار. و سبک مدیریت معنوی تقسیم شده است.

صفحه 4:
تاش عذالك موجه مى شود كه افراد رفتارى و تعهدآور ازخود بروز دهند. درنهج البلاغه . حق و عدالت را گرچه سنگین اما گوارا دانسته و مردم را به گفتن سخن حق تشویق می کند.

صفحه 5:
عدالت و اخلاق در حکومت همواره در طول تاريخ عدالت و اجرای آن یکی از نیازهای فطری و خواسته اساسی انسان در جوامع بوده و هست. مدیریث اخلاق مذار باتوجه به دارا بودن رويكره عدالك تكرى «يسترى ماسب »جهت' توسعه عالت و إجراق آن در جوامع انسانی فراهم می کند.

صفحه 6:
عدالت رویه ای عدالت مراوده ای ن نظریه . افراد مایلند منافع و پاداش منصفانه ای توزیع شود. تاکیدیر فرایندها و روش های عادلانه توزیع «اجرای عدالت مستلزم اتخاذ رویه های عادلانه است.یعنی صرف نظراز اینکه اساس و محتوای قانون باید عادلانه باشد. فراگردی که قراراست عدالت ازآن شود نیز باید عادلانه باشد.» اين نوع عدالت مرتبط با جنبه های فرایند ارتباطات و روابط اجتماعی بین فرستنده و گیرنده عدالت است.

صفحه 7:
این سبک موجب افزايش تعهد کارکنان به سازمان ۰ ابداع و نوآوری و بقای آنان ذرسازمان ودو نهایت موجب ازتقاه عملکرن سازمانی:می قلود: جملة عام ترین ارزش ها در زمینه اخلاق اجتماعی » منهوم «عدل» است. خداوند رعایت عدالت را » درآیه های فراوانی در قرآن . که به مصادیق مختلف عدل اجشیاعی آشاره دازنه: توسیه ی گند:

صفحه 8:
برض خاش ۰ / باید محبوبترین امور نزد تو میانه ترینش در حق» و ( همگانی ترینش در عدالت» و جامع ترینش در خشنودی رعیت باشد» چرا که خشم عموم» خشنودی خواص را بی نتیجه می کند و خشم خواص در برابر خشنودی عموم بی اثر است. امام على فلك در تامه ای به مالک اش ۱

صفحه 9:
كاركردهاى عدالت «ثبات الدول بالعدل» «العدل نظام الامره» «مام عادل خیر من مطر وابل» «العدل قوام البریه» دا «عدل السلطلان خیر من نصب الزمان» BP Ye ree ترجمه و شرح ثبات و دوام دولت ها در كرو عدالت است. عدالت نظام بخش حكومت است. پیشوای عادل بهتراست از باران فراوان. دادكرى مايه بايدارى مردم است. ادكرى سلطان بهتراست از فراوانى نعمت زمانه

صفحه 10:
کارکردهای عدالت ترجمه و شرح «الظلم بطرد النعم» ستمكرى نعمت هارا طردمى كند. «خیر السیاسات العدل» برای هر حکومتی بهترین خط مشی ها عدالت = ل است وبرای دوام حکومت دینی ضروری است. «بالعدل تتضاعف الب رکات» با دادگری برکات دو چندان می شود. (غرر الحکم.ج ۴۰۸) «عدل نظام بخش حکومت است.» «العدل الانصاف .و الاحسان التفضل »إن انصاة ۲ ‎eee ea J‏ عدل انصاف. و احسان نیکویی کردن است.

صفحه 11:
هم «انصاف مایه پایداری مدیریت و عزتمندی آن است. بدانید که هر که ازخود به مردم انصاف دهد خدا جز عزتش نیفزاید». «در آنجا که مدارا کردن بهتر است.مدارا کن؛ و درجایی که جز بادرشتی کار انجام نگید. درشتی کن, و پروبالت را برابر رعیت بگستران» + ALLL DEL

صفحه 12:
مدیریت مشارکتی به فرآیندی گفته می شود . که ذرآن ژیزدستان هدز سطوح مختلف ۰ و مهمی از قدرت تصمیم سازی با ما فوق خود سهیم می شوند.

صفحه 13:
امیرمومنان (ع) می فرماید : «آن کس که بابزرگان مشورت کند ازعقل و خرد آنان بهره می گیرد» . پیامبر گرامی(ص) درباره مشاوره چنین می فرماید : «درموردی که چهره کار برای کسی روشن نیست بایدمشورت کرد. هیچکس در موردی مشورت نمی کند مگر این که به خیر و صلاح کار پی می برد» . a

صفحه 14:
یت مشارکتی پیامدهای مدیرب

صفحه 15:
نوعی مدیریت اسلامی ازآن تفاد مى شود ءكه بيشت بر محور ارزش هاى انسانى » و مبانی اخلاقی مکتب اسلام و سيره ييشوايان دين قرار داشته اند.

صفحه 16:
اصول ينج كانه مد رل عاطفه مدار رهبران اخلاق مدار به دیگران احترام می گذارند. ۲.رهبران اخلاق مدار. خدمتگزار هستند. ۳ رهبران اخلاق مدار, عادل هستند. ۴رهبران اخلاق مدار صادق هستند. ۵رهبران اخلاق مدار, اجتماعی هستند.

صفحه 17:
اخلاق مدیران در اسلام علم اخلاق. علم معاشرت با خلق است. اخلاق مدیر تحت سه عنوان مورد بررسی قرار مى كيرد : ١.اخلاق‏ فردى مدير ۲.اخلاق اجتماعی مدیر 1 ۳اخلاق دینی مدیر

صفحه 18:
عواطف اجتماعی در قر آن هنگامی که جامعه الهی براساس حق, دراعتقاد و اجرا . شکل گرفت و اعضای آن براساس دستورات و احکام دینی باهم ارتباط برقرار کردند. میان اعضای جامعه. عاطفه خاصی به وجودخواهدآمد. اعضای این جامعه, درك مى كنند كه تلاش همه مشترک وبرای فحقق یک هدف است وهمه برای یکدیگر مفیدهننجند.

صفحه 19:
این درک. عواطف و محبت را درمیان ایشان بر می انگیزاند ومنجر به تقویت همبستگی اجتماعی می شود. اين همان محبتى است كه بين مردم به وجود مى آيد و خداوند به عنوان يكى از بزرك ترين نعمت هاى خود ازآن يادكرده كه براى دوام آن بكوشند.

صفحه 20:
نوعی مدیریت اسلامی ازآن تفاد می شود که بيقة بر محور ارزش های الهی و مبانی اعتقادی مکتب اسلام و سيره ييشوايان دين قرار داشته اند.

صفحه 21:
براون و تروینو: رهبری معنوی شامل ارزش هاء عقاید و رفتارهایی است که ذاتا به خودفرد و دیگران انگیزه می دهد. اساس این نظریه هوش معنوی است واز اصلی ترین عناصرآن. عشق است. درواقع رهبری معنوی غایت ایمان. اخلاق ورویکردهای رهبری مبتنی بر اززش ها امیش 55 ‎Spiritual eee‏ Leadership “i

صفحه 22:
ایجاد معنویت در کار دارای مزایای بسیاری برای مدیریت کارکنان و سازمان است. معنویت. ماهیت کار را تغییر می دهد. معنویت افراد را در کارشان نیرومند می سازد » و به آن ها اجازه می دهد که با خداوند متعال درهمه جوانب زندگیشان» مرتبط شوند.

صفحه 23:
معنویت . درجامعه ایران مبتنی بر دین است. بدین معنا که تعالیم و آموزه های دین اسلام شکل دهنده معنویت هستند. سرچشمه معنویت اسلامی, قرآن کریم و فرموده های حضرت محمد(ص) و ائمه اطهان لس) است:

صفحه 24:
جنبه های مدیریت معنوی» شامل موارد سه گانه زیر می باشد : ۱.جنبه های سازمانی ۲.جنبه های شخصیتی ۲جنبه های اعتقادی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
11,000 تومان