علوم مهندسی معماری و عمران

پاورپوینت مبانی نظری معماری – مقرنس و کاربندی

Muqarnas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت حاضر به شرح مبانی و تعاریف موجود در مقرنس و کاربندی پرداخته شده و انواع قوس‌ها، گوشه‌سازی‌ها و... توضیح داده شده و مثال‌ها و تصاویری برای هر یک آورده شده است که می‌تواند برای دروسی نظیر مبانی نظری معماری استفاده شود. بخشی از متن: اولین نمونه ی کاربندی که تا امروز شناسایی شده در مسجد جامع شیراز متعلق به دوره صفاریان است این نمونه قدیمی تر از بسیاری از نمونه های مشابه خود است. در مسجد جامع نایین چند کاربندی در بالای محراب، مقصوره و در ایوان شمالی وجود دارد. در مسجد جامع اردستان و مسجد جامع اصفهان نیز در همین دوره نمونه هایی وجود دارد. در قرن پنجم در شبستان شرقی گنبد مسجد جامع اصفهان کاربندی به کار رفته است.در گنبد چهل دختران یزد، گنبد سلطان سنجر مرو و از ًگنبد مقبره شیخ احمد جام کاربندی به کار رفته است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
367 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت مبانی نظری معماری – مقرنس و کاربندی”

پاورپوینت مبانی نظری معماری – مقرنس و کاربندی

اسلاید 1: مقرنس و کاربندی

اسلاید 2: فهرستقوس یا دور انواع قوس معمولی انواع قوس گنبدیگوشه سازیکاربندییزدی بندی نیمکارمقرنسپتکانهاجرای مقرنس جمع ‌بندی

اسلاید 3: قوس یا دورسیر تحول سقف ها 24مقدمه تعریف قوس: برای پوشاندن سقف ها و سردرگاه‌ها با مصالحی چون خاک و آجر و خشت چنانچه پوشش با انحنا همراه باشد از قوس استفاده می‌شود.دلیل تغییر پوشش سقف‌ها از تخت به قوس دار برای حل مشکل پوشش دهانه های بزرگ از سقف قوس دار استفاده شد زیرا که مصالحی چون خشت و آجر نمی‌توانستند چنین دهانه هایی را پوشش دهند.به دلیل اینکه بیشتر تزیینات سنتی در ایران نشات گرفته از قوس می‌باشد یا به عبارتی دیگر قوس بستر و زیرساخت بسیاری از تزئینات سنتی فراموش شده ایران بوده است. اکنون به معرفی قوس می پردازیم:

اسلاید 4: قوس یا دورانواع قوس قوس ها یا معمولی و یا گنبدی هستند.قوس های معمولی برای ساخت نیم کار، رسمی کاسه‌سازی و بر روی درگاه ها و سردرها به کار می‌روند و قوس‌های گنبدی در ساخت گنبد کاربرد دارند که قوس‌های گنبدی دارای شکم می‌باشند.قوس گنبدی قوس معمولی

40,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید