علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان

elale-nasazegari-koodakaan-va-nojavanan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 121 اسلاید پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان،قابل ویرایش-
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2371 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان”

پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تحقیق برای درس مسائل و مشکلات تحصیلی عنوان تحقیق:علل ناسازگاری کودکان و نوجواناناستاد راهنما:دانشجو:شماره دانشجویی:

اسلاید 3: مقدمه با اعتراف به این حقیقت که انسان نمی ‌تواند و نباید بر آنچه که از خود اراده و اختیاری در آن نداشته، ‌امتیازی برای خود نسبت به دیگران قائل باشد و اگر تحت شرایطی نسبت به دیگری تفاخر و احساس برتری نماید این حالت را می‌توان بیانگر جهالت و از خود بیگانگی اش دانست باید دانست که زشتی و زیبایی، عقب ماندگی و تیز هوشی، نابینایی و بینائی، ناشنوایی و شنوایی، روستایی و شهری، و سیاهی و سفیدی نیاید برتری بر دیگری ‌باشد، چه بسا برتری انسان بر انسان فقط از لحاظ تقوا و تفرب به خداست..

اسلاید 4: مراحل رشد همه افراد یکسال است تا زمانی که از یک مرحله عبور نکند و به مرحله بعدی نرسد احتمال عبور از این مراحل برای تمام افراد عمومیت دارد اما طرز رشد از کودکی به کودک دیگر با توجه به ویژگی‌های فردی او تفاوت می‌کند و هریک به شیوه و سرعتی که خاص خود اوست این مراحل را پشت سر می‌گذارد. تمام کودکان در یک سن مشابه لزوماً به نقطه معینی از رشد نمی‌رسند. برخی از آنان به شیوه ی گام به گام و تدریجی و یا یکنواخت رشد می‌کنند، در حالیکه بعضی دیگر رشد ناگهانی و جهشی دارندمقدمه

اسلاید 5: مقدمهبنابراین درست تر آن است که به جای مقایسه کودکان با هم، با سنجش و کشف ویژگی‌های فردی هر کودک در نقطه شروع، او را با خودش مقایسه کنیم. جریان یادگیری با تولد آغاز می‌شود و در تمام طول زندگی به صورت‌های مختلف ادامه می‌یابد. در ابتدا یادگیری بصورت تصادفی و گاهی غیر مستقیم صورت می‌پذیرد ولی در دبستان با برنامه ریزی نظم پیدا می‌کند. بعضی از کودکان با توجه به عوامل محیطی، جسمانی، و عاطفی مراحل رشد را به خوبی طی نمی کنند و آمادگی ورود به دبستان و یا همراهی با سایر کودکان را ندارند. شناسایی توانمندیهای کودک و توجه به آن یکی از دشوارترین و در عین حال یکی از مفیدترین وظایف اولیاء و معلمان است. با شناخت کودکان استثنائی – که آنها هم آفریدگار خداوند هستند و نسبت به همسن های خود دارای محدویت می باشند ولی نیاز به زندگی، عشق و محبت و کار و ازدواج دارند – باید تلاش نمود تا آنان هم به مانند سایر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند

اسلاید 6: تعریف کودک استثنائیاگر بخواهیم افراد جامعه را در منحنی نرمال قرار دهیم، مردم در سه جهت قرار می‌گیرند. بعضی در سمت چپ یا منفی، بعضی ها در سمت راست یا مثبت و اکثریت در وسط یا میانه. بطور آماری کسانی که در دو جهت منحنی نرمال قرار می‌گیرند استثنائی نام دارند. در جهت مثبت، افراد با هوش و تیز هوش قرار دارند و افراد جهت منفی منحنی کسانی هستند دارای محدویت که با سایر مردم جامعه متفاوتند. این دسته از افراد طی این مقاله مد نظر ما هستند و سعی در شناختشان داریم. کودک استثنایی قبل از اینکه استثنایی باشد یک کودک (انسان) با تمام خصوصیات و صفات است ولی با ویژگی خاص خود. کودک استثنایی عبارت است از کودکی که از لحاظ جسمانی، روانی، و ذهنی نسبت به همسالان خود عقب تر باشد و نیاز به کلاس و آموزش خاص داشته باشد.

اسلاید 7: با توجه این تعریف ارائه شده، دانش‌آموزانی که در گروه استثنایی قرار می‌گیرند به شرح زیر می‌باشددانش‌آموزان ناشنوا– نیمه شنوا– دانش‌آموزان نابینا– نیمه نابینا– دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری– دانش‌آموزان و کودکان ناسازگار (مشکل رفتاری)– دانش‌آموزان جسمی‌ – حرکتی– دانش‌آموزان با ناتوانی تکلمی‌– دانش‌آموزان عقب مانده ذهنی– دانش‌آموزان چند معلولیتی

اسلاید 8: انواع ناسازگاری کودکان و نوجوانان بیش فعالی/ کمبود توجهلجبازی مقابله ایاختلال سلوک

اسلاید 9: کمبود توجه6 مورد ازموارد زیر در طول 6 ماه در دو محیط:عدم توجه به جزئیات و اشتباه ناشی از بی دقتیعدم تحمل و حوصله برای کار های نیاز مند دقتبه نظر می رسد گوش نمی دهندناتوانی در پیروی از دستورات و اتمام تکالیف

اسلاید 10: کمبود توجهمشکل در برنامه ریزی و تنظیم تکالیفپرهیز از امور مستلزم تلاش ذهنیگم کردن وسایلفراموشی در کار های روزانهآشفتگی به سبب تحرک زیاد

اسلاید 11: بیش فعالی6 مورد یا بیشتر از موارد زیر به مدت 6 ماه:تکان دادن دست و پا و پیچ وتاب خوردنمشکل در یک جا نشستنتحرک در جایی که انتظار نیست مشکل در بازی ها و فعالیت های آرام

اسلاید 12: بیش فعالیدائم در حال جنب و جوش(موتور)حرف زدن بیش از حدپاسخ قبل از اتمام سؤالمشکل در رعایت نوبتقطع کردن حرف دیگران

اسلاید 13: اختلال لجبازی مقابله ایالگوی منفی خصمانه و لجبازانه 4مورد یابیشتر از نشانه های زیر در خلال 6 ماه:1- از کوره در می رود.2- با بزرگسالان جر و بحث می کند.3- از انجام دستورات و همراهی با بزرگسالان سر باز می زند.

اسلاید 14: اختلال لجبازی مقابله ای4- دیگران را برای اشتباهات خودش سرزنش می کند.5- با جسارت تمام به آزار و اذیت دیگران می پردازد.6- خیلی زودرنج است.

اسلاید 15: اختلال لجبازی مقابله ای7- عصبانی و خشن است.8- کینه توز و انتقام جو است.اختلال در کارکرد اجتماعی،تحصیلی و شغلیرفتارها صرفا در خلال بیماری ها رخ نداده باشد.

اسلاید 16: اختلال سلوکالگوی تکراری ومداوم که به موجب آن حقوق اساسی دیگران یا قوانین اجتماعی متناسب با سن شخص مورد تجاوز قرار می گیرد.این الگو با 3 مورد از معیار های زیر در 12 ماه گذشته و یکی از آنها حد اقل در 6 ماه گذشته مشخص می شود. قلدری،تهدید و آزار دیگراندعوا و کتک کاریاستفاده از اسلحه و آسیب جدیبی رحمی نسبت به مردمبی رحمی نسبت به حیوانات

اسلاید 17: اختلال سلوکحمله و سرقت(کیف زنی، اخاذی و...)وادار کردن دیگران به انجام اعمال جنسیآتش سوزی و آسیب به اموال دیگراننابود کردن وسایل دیگرانسرقت از خانه یا ماشین دیگران

اسلاید 18: اختلال سلوکدروغگویی برای منافع شخصی و نقض مقرراتدزدی بدون در گیری با شخصدیر آمدن به خانه (تا قبل از 13 سالگی)افت چشمگیر در عملکرد اجتماعی،تحصیلی و شغلی انواع اختلال:شروع حد اقل یک معیار قبل از 10 سالگیعدم وجود معیار ها قبل از 10 سالگی

اسلاید 19: اختلال سلوکشدت اختلال:خفیفمتوسطشدید

اسلاید 20: تفکر و رفتار کودکان پرخاشگرجهان سرشاراز خشونت است.برداشت منفی از رفتار دیگرانترس از مردمانتخاب راه حلهای پرخاشگرانهتحریک پذیری هیجانی

اسلاید 21: ویژگی های خانوادگیخانواده های سرکوبگر: رفتارهای منفی برای کنترل یکدیگر از سوی والدین و فرزندانعدم توانایی والدین برای هدایت فرزندانرفتار های رایج والدین و فرزندان: فرمان دادن، فریاد زدن، سرزنش و تنبیه

اسلاید 22: مشکلات مرتبط با اختلالات رفتاری مشکلات اجتماعیمشکلات عاطفیمشکلات تحصیلیمشکلات خانوادگی

اسلاید 23: مشکلات تحصیلیناتوانی در: انجام تکالیفبرنامه ریزیزمان بندیرابطه با معلمان

اسلاید 24: چند نکته کلیدی مهمفشار روانی والدینافکار والدیندرگیری های والدین و تقویت مثبتتقابل ها و کنش های خانوادهاصول انضباطی مربوط به سازگاریمهارت های اجتماعی کودکانمهارت های حل مسأله کودکانتوانایی کودک در مقابله با خشمتوانایی کودکان در انجام تکالیفرضایت هیجانی و عزت نفس کودک

اسلاید 25: انواع استرس های والدیناسترس های شخصی: مثل:اضطراب و افسردگی والدین و اختلالات کودکاناسترس زناشویی: رابطه بین ناسازگاری کودکان و مشکلات ارتباطی زن و شوهر استرس فرزند پروری:سخت بودن تربیت برخی فرزنداننا توانی والدین در اعمال انضباطانفعال والدین و چند برابر شدن مشکل فرزندانحمایت اجتماعی ضعیف: احساس تنش ناشی از انزوا و تنهایی خانواده منجر به مشکلات رفتاری کودک می شود.

اسلاید 26: استرس والدیناسترس شخصیاسترس زناشویی/ ارتباطیاسترس فرزند پروریحمایت اجتماعی ضعیفارتباط بین استرس والدین و مشکلات کودکانمشکلات رفتاری کودک لجبازی / مقابله جوییمشکلات سلوکپرخاشگرینا تربیت موفقحمایت ضعیف از فرزندمنفصل از کودکانضباط غیر مؤثر

اسلاید 27: برای کاهش استرس خودتان کمک متخصص اصلاح ارزشها و شیوه زندگی خود را در رابطه با کودکان : اگر می خواهید زندگی متعادلی داشته باشید باید به سه جنبه آن توجه کنید:کارتفریحعشق

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید