علوم انسانی و علوم اجتماعیکودک و نوجوانسایرروانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 121 اسلاید پاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانانپاورپوینت ناسازگاری کودکان و نوجوانان،قابل ویرایش-

ms.12023

صفحه 1:

صفحه 2:
تحقیق برای درس مسائل و مشکلات تحصیلی تعنوان تحقیق ‎Me‏ ناسا زگاری کودکان و نوجوانان :استاد راهنما :دانشجو :شماره دانشجویی

صفحه 3:
۳ هقرمه با اعتراف به این هقیق تکه انسان نمی تواثر و نبایر بر آنه له از فور اراره و افتیاری در آن نراشته, امتیازی برای فور نسبت به دیران قانل باشر و آلر تعت شرایطی نسبت به ریلری تفافر و اساس |= برتری نمایر اين هالت را هى توان بيائلر جهالت و از فور بيلائلى اش) رائست باير رانس تکه زشتی و زیبایی, عقب مانرگی و تیز هوشی» نابینایی و بینانی, ناشنوایی و شنوایی, روستایی و شهری, و سیاهی و سفیری تبایر برتری بر ریگری باشر. چه بسا برتری اسان بر انسان ..فقط از لفاظ تقوا و تفرب به فراست

صفحه 4:
مرامل رشر همه افرار یلسال است تا زمان یکه از يك مرهله عبور کلثر و به مرعله بعری نرسر افتمال عبور از این مرامل برای تما افرار عمومیت دارر اما طرز رشر ا زگوولی ب هگورک ریلر با توبه به ویّی‌های فرری او تفاوت می‌گنر و هریک به شيوه و سرعت ىله فاص فور اوست این مراهل را پشت سر می‌گزارر. تما کووگان ‎jy‏ یک سن مشابه لزوماً به نقطه معينى از رشر نمی,سنر. برفی از آنان به شیوه ی كام ب هکام و ترریهی و یا یلنوافت رشر ىكننرء رر ‎pies Le‏ ریلر رشر تآلیانی و جهشى «ارئر

صفحه 5:
بتابراین درست تر آن است که به جای مقایسه کودکان با هم با سنجش و کشف ویئرگی‌های فردی هر کودک در نقطه شروع. او را با خودش مقایسه کنیم. جریان یادگیرری با تولد آغاز می‌شود و در تما طول زندگی به صورت‌های مختلف ادامه می‌یابد. در ابتدا یا گیی بصورت تصادفی و گاهی غیس مستقیم صورت می‌پذیرد ولى در دبستان با برنامه ريرزى نظم بيدا مىكند. بعذ بعضى از كودكان با توجه به عوامل محيطى؛ جسمانى؛ و عاطفى مراحل رشد را به خوبى طى نمى كنند و آمادكى ورود به دبستان ويا همراهى با ساي كودكان را ندارند. شناسايى توانمنديهاى كودك و توجه به آن يكى از دشوارترين ودر عین حال یکی از مفیدترین وظايف اولياء و معلمان است. با شناخت كودكان استثنائى - كه آنها هم آفريدكار خداوند هستند و نسبت به همسن هاى نود داراى محدويت مى باشند ولى نياز به زندكي؛ عشق و محبت و کار و ازدواج دارند - باید تلاش نمود تا آنان هم به مانند سایر اضراد جامعه به زندكى خود ادامه دهند

صفحه 6:
تحریف کودک استتنائی اگم بخواهیم افراد جامعه را در منحنی ذرمال قررار دهيم؛ مردم در سه جهت قررار می‌گیم‌ند. بعضی در سمت چپ يا منفی» بعضی ها در سمت راست یا مثبت و اکشریت در وسط ایا میانه. بطور آماری کسانی که در دو جهت منحنی ذرمال قرار می‌گیمرند استتنانی نام ادارند. در جهت مثبت» افراد با هوش و تیسز هوش قرار دارند و افراد جهت منفی منحنی کسانی هستند دارای محدویت که با سایر مردم جامعه متفاوتند. اين دسته از اضراد طى اين مقاله مد نظ ما هستند و سعی در شناختشان داریم. کودک استثنایی قبل از اینکه استتنابی باشد یک کودک (انسان) با تماء خصوصیات و صفات است ولی با ویژگی خاص خود. کودک استتنایی عبارت است از کودکی که از لحاظ جسمانی» روانی» و ذهنی سبت به همسالان خود عتب تم باشد و نیاز به کلاس و آموزش خاص داشته باشد.

صفحه 7:
با توجه این تعریف ارائه شدهء دانش‌آموزانی که در گروه استثتایی قررار می‌گیررند به شروح زیم می‌باشد دانش‌آموزان ناشنوا - نیمه شنوا - دانش‌آموزان نابینا - تيمه نابينا - دانشآموزان دارای اختلال یا گیرری - دانش‌آموزان و کودکان ناسازگار (مشکل رفتاری) - دانش‌آموزان جسمی - حرکتی - دانشرآموزان با ناتوانی تکلمی - دانش‌آموزان عقب مانده نهنی - داش‌آموزانچندمطوليتی

صفحه 8:
انواع ناسا زگاری کودکان و نوجوانان بیش فعالی/ کمبود توجه لجبازی مقابله ای اختلال سلوک

صفحه 9:
کمبود توجه * ۶ مورد ازموارد زیر در طول ۶ ماه در دو محیط: * عدم توجه به جزئیات و اشتباه ناشی از بی دقتی ۴ عدم تحمل و حوصله برای کار های نیاز مند دقت * به نظر می رسد گوش نمی دهند * ناتوانی در پیروی از دستورات و اتمام ‎ASS‏

صفحه 10:
کمبود توجه * مشکل در برنامه ریزی و تنظیم تکالیف * پرهیز از امور مستلزم تلاش ذهنی كم كردن وسايل * فراموشى در كار هاى روزانه * آشفتكى به سبب تحرك زياد

صفحه 11:
* ۶مورد یا بیشتر از موارد زیر به مدت ۶ ماه: * تکان دادن دست و پا و پیچ وتاب خوردن * مشكل در یک جا نشستز * تحرك در جابى كه انتظار نيست * مشكل در بازى ها و فعاليت هاى آرام

صفحه 12:
* دائم در حال جنب و جوش(موتور) * حرف زدن بیش از حد * پاسخ قبل از اتمام سوّال *مشکل در رعایت نوبت * قطع كردن حرف ديكران

صفحه 13:
* الگوی منفی خصمانه و لجبازانه ۴مورد 3 پابیشتر از نشانه های زیر در خلال ۶ ماه: = *- از کوره در می رود. * - با بزرگسالان جر و بحث می کند. ۶ - از انجام دستورات و همراهی با بزرگسالان سر باز می زند.

صفحه 14:
۴- دیگران را برای اشتباهات خودش سرزنش می کند. * - با جسارت تمام به آزار و اذیت دیگران ‎Qo‏ پردازد. ۶- خیلی زودرنج است.

صفحه 15:
Te eee: * ‏اختلال در کارکرد اجتماعی, تحصیلی و‎ رفتارها صرفا در خلال بیماری ها رخ نداده باشد

صفحه 16:
‎١‏ تگوی تکراری ومداوم که به موجب آن حقوق اساسی دیگران یا قوانین اجتماعى متناسب با سن شخص مورد تجاوز قرار مى كيرد. ‏* اين الكو با مورد از معیار های زیر در ۱۲ ماه گذشته و یکی از آنها حد اقل 25 در ماه تدشله مشخص مى شود = ‏قلدری.تهدید و آزار دیگران * دعوا و کتک کاری استفاده از اسلحه و آسیب جدی بی رحمی نسبت به مردم بی رحمی نسبت به حیوانات ‎

صفحه 17:
حمله و سرقت(کیف زنی. اخاذی و...) = * وادار کردن دیگران به انجام اعمال جنسی ‎S|‏ ‏آتش سوزی و آسیب به اموال دیگران ' نابود کردن وسایل دیگران * سرقت از خانه با ماشین دیگران

صفحه 18:
دروغگوبی برایمنافع شخصی و نقض مقررات دزدی بدون در گیری با شخص دیر آمدن به خانه (تا قبل از ۱۳ سالگی) افت جشمكير در عملكرد اجتماعى.تحصيلى . و شغلى :انواع اختلال شروع حد اقل يك معيار قبل از ‎٠١‏ سالكى عدم وجود معيار ها قبل از ‎٠١‏ سالكى

صفحه 19:

صفحه 20:
۳ LS Se Ben) * جهان سرشاراز خشونت است. * برداشت منفی از رفتار دیگران * ترس از مردم * انتخاب راه حلهای پرخاشکرانه * تحریک پذیری هیجانی

صفحه 21:
* خانواده های سرکوبگر: * رفتارهای منفی برای کنترل یکدیگر * از سوی والدین و فرزندان ‎pus ©‏ توانایی والدین برای هدایت فرزندان * رفتار های رایج والدین و فرزندان: فرمان دادن فریاد زدن. سرزنش و تنبیه

صفحه 22:
م ا ‎AHL‏ *مشکلات اجتماعی مشکلات عاطفی مشکلات خانوادگی

صفحه 23:

صفحه 24:
جند نکته کلیدی مهم * فشار روانی والدین * افكار والددي * دركيرى هاى والدين و تق * تقابل ها و كنش هاى خانواده * اصول انضباطی مربوط به سازگاری * مهارت های اجتماعی کودکان * مهارت هاى حل مسأله كودكان * توانابى كودك در مقابله با خشم * توانايى كودكان در انجام تكاليف رضایت هیجانی و عزت نفس کودک

صفحه 25:
انواع استرس های والدین * استرس های شخصی: مثل: * اضطراب و افسردگی والدین و اختلالات کودکان ۰ استرس راشوی: * رابطه بین ناسازگاری کودکان * و مشکلات ارتباطی زن و شوهر ۰ استرس فرزند پروری: سخت بودن تربیت برخی فرزندان نا توانی والدین در ۳ ‎bu‏ ‏انفعال والدين و جنر ابر شدن دن مشکل فرزندان ای منطو احساس تنش ناشی از انزوا و تنهایی خانواده منجر به مشکلات رفتاری کودک می شود.

صفحه 26:
حمایت ضعیف از فرزند منقصل از کودک انضباط غير مؤثر

صفحه 27:
برای کاهش استرس خودتان : اصلاح ارزشها و شیوه زندگی خود را در رابطه با کودکان گر می خواهید زندگی متعادلی داشته باشید باید به سه جنبه آن توجه کنید کار تفریح ss

صفحه 28:
راهبردهای خاص مقابله با استرس .خود را آرام کنید * .زمانی را به خودتان اختصاص دهید * ‎ES‏ با همسرتان وقت صرف کنید * به دنبال حمایت های اجتماعی باشید * برای فعالیت های مثبت برنامه ریزی کنید * .برنامه بهداشتی مناسبی داشته باشید *

صفحه 29:
راهبردهای خاص مقابله با استرس .راه هاى مناسب براى حل مسأله به كار كيريد * .بياموزيد كه دقيق و منطقى باشيد * 5 .كنترل خشم را يا بكيريد * برای فرزندان زمان خاصی را صرف کنید * به گروههای حمایتی والدین بپیوندید * برای تغییر شیوه زندگی برنامه ریزی کنید *

صفحه 30:
تمرین تشخیص استرس در خودتان :هشدارهای جسمانی زير را جدی بگیرید * افزايش ضربان قلب و تنفس * انقباض عضلات .عرق زياد * سرخ شدن . داغ شدن * سردرد. سرگیجه *

صفحه 31:
تمرین تشخیص استرس در خودتان :افکار استرس زای خود را بشناسید ۰ .پدر | مادر بی عرضه ای هستم * .نمی توانم از عهده اش بر بیایم * از او متنفرم * از دست من کاری بر نمی آید 8

صفحه 32:
تمرین تشخیص استرس در خودتان :این اعمال هشدار دهنده است * کنک/ مشت * داد و فریاد/ تهدید * گریه * لرزش * گوشه گیری *

صفحه 33:
تمرین تشخیص استرس در خودتان نبدنتان را آرام کنید * ماهیچه های خودرا شل و سفت كنيد *

صفحه 34:
تمرین تشخیص استرس در خودتان :از خود گویی های مثبت استفاده کنید * فکرش را نکن * نگذار ناراحتت کند * می توانم از پس آن برآیم * سعی خودم را خواهم کرد * .حالم خوب می شود * خونسرد باش. آرام باش *

صفحه 35:
تمرین تشخیص استرس در خودتان نواکنش های موّثر داشته باشید * .كاهى بايد محل را ترك كنيد * = .كاهى بايدموضوع را ناديده بكيريد * .گاهی باید در باره موضوع صحبت کنید * .گاهی باید احساسات خود را ابراز كنيد * .كاهى بايد از مهارت حل مسأله استفاده کنید *

صفحه 36:
:آنها با کودک اثر می گذارد افکار مثبت به روابط بهتر و رفتار مناسب تر * و افکار منفی به رابطه بد و رفتار ناهنجار کودک * .مى انجامد ب

صفحه 37:
۳ والدین دارای افکار منفی میک نند علیفتار منفی‌ک ود دکبه خود او - بسر می‌گردد. لنا بسه لعمللتضباط خشکو خشن روی‌سیآورندد عدم تسوجه بسه نسقش‌خود) لنتظار یفتار هلییب 1 لاثر از تولن‌ک ودک * احساس‌عدم ک‌نترلسر یفتار کودک * به خاطر رفتار های کودک *

صفحه 38:
فرایند اصلاح افکار منفی :مراحل اصلاح فکر * شناسلییلفکار منفی-1 ۰ د عنم نفیب ودلیفکار -2 ۶ جلیگزیرک ردرلفکار منفی‌بالفکار مثبت3 * از فرزندانتان انتظاراتی متناسب با * .توان طبیعی آنها داشته باشید *

صفحه 39:
به افکار خود از ۰ تا ۵ نمره دهید عساً کایورالنجام می‌بهد -2 * و عاملاصلی ی شکااتخانوادگی‌ماست3 ۰ .او فقط سعیدارد. جلبشسوجه کند ۰4 وقتی‌سزرگشود. بچه‌لوسی 5 * .مسهلستجئيتكر و. .. خولهد بود

صفحه 40:
به افکار خود از ۰ تا ۵ نمره دهید نزند مرهم‌باید مثلسقیه بسچه ها یفتار -6 * .ک ند نبا بد زیاد گذش‌هلشته باشم او باید در مدیسه. وريشو فعليهاى 75 ° وهی‌دیسیفتار کند. یفتار نادیسنلو به .هيج وجه قلبلقبولنيست فريندم مشكلاتؤيادودارد و نمىتولند -8 *

صفحه 41:
به افکار خود از ۰ تا ۵ نمره دهید .مشکلفرزندم تقصیر خودش‌لست9 ۶ گر ضعیفعمازسمی‌کردم فرزندم بسهتر از لین 10 * تقصير همسرملست 11 ذكر همسرم ضعيففبود فرزندم بهتر بود -12 .خانوادمه ما خيلى]شفته.لست13 مرسباید در تسربیفرزندم دچار لشتباه شده -14 باشم

صفحه 42:
به افکار خود از ۰ تا ۵ نمره دهید مرس ریدملم دیگر کاریاز دستم‌بر نسمی‌آید -15 هیچ کنترلیرو یف رزندم نایم هر کار -16 ۶ .می توانستم کرده ام هیچ فایده ندارد * .معلم فرزندم بسیشتر از او مشکلارد -17 * .معلم فرزندم خیلیاز او شکلینمیک ند -18 *

صفحه 43:
به افکار خود از ۰ تا ۵ نمره دهید فرزندم باید تغییر کند تا وضع ما بسهتر شود -19 * ف قطلگر متسغییر کنم‌وضع خانواده خوب20 * .می شود. همه مشکلات مربوط به من است دگر همسرم تسغییر کند وضع ما بسهتر می‌شود -21 * گر معلم تسغییر ند وضع ما بسهتر می‌شود -22 * دارو تنها چیزیلسنکه فرزندم را تسغییر می‌دهد -23 *

صفحه 44:
ادامه فرایند اصلاح فکر برای هر فکری که ۲ يا ۴ یا ۵ گرفته اید سوالات زیر را * ناز خودتان بپرسید منفی بودن این فکر ناشی از چیست؟ * این فکر چه اثری بر رفتار من با فرزندم دارد؟ * رفتار ناشی از این فکر چه اثری بر فرزندم دارد؟ *

صفحه 45:
افکار منبتی که باید داشته باشید .فريند مریفتار هایمثبشیز دارد -1 * ,همه چیز به فرزندم مربوط ن_می‌شود -3 * .شاید فرزندم قصد جلبتسوچه دارد -4 * ملیلی‌سولیتداوم مشکلور آینده وجود ندارد-5 *

صفحه 46:
افكار مثبتى كه بايد داشته باشيد مرزمئتولنم فقطنظاره كر باشماوبايدياد بسگیرد که چگونه -6 * .يفتار كند مرباید فرزندم را بسپذیرم او ویژگیهایسثبتی‌هم‌دارد-7 * = بسهتر لسنبسه ویژگی‌هایمثبنلو بسیشتر تاکید کنم-8 * فقط منسقصر نیستم‌او هم‌سهم‌دارد -9 * .خودم را نسبابد سرزنشکنم باید به دنبللرله حلب‌اشم-10 *

صفحه 47:
افکار مثبتی که باید داشته باشید .به جاوسرننشهمسرم بايد با همفكرئجنيل|ريله حل كرميم-11 * عم نيستجه كسوهقصر مس سايد بر يافتزيله حلتاكيد كرد -12 * به جاوقکر کردزسه آشفتگی‌خانواده باید کاروانجام دهیم -13 * ‎a‏ فرزندم مشکاانی‌دارد.موهم ممکوٍستمرتکبلشتباه شوم -14 ۰

صفحه 48:
افکار مثبتی که باید داشته باشید و فرزندم باشم چون‌چایه -15 * همه چیز از کنترلسن‌خارج نیست‌خیلی‌چیز ها هم‌هم تحنک نترلسن16 ۰ نس ید در دس ل مه ی کی ۹9

صفحه 49:
افکار مثبتی که باید داشته باشید .تنها مرنسیاز بسه تغییر ندایم همه باید تسغییر ک‌نند -19 * تنها همسرم‌هم‌نیاز به تغییر ندارد. همه باید -20 * ...نها معلم‌نیاز بسه تسغییر ندارد. همه باید -21 * دارو ممکوستموّثر باشد ولی‌تنها رله حلیست22 * .همه بايد به سختى بايد تلاش كنيم تا مشكلات حل شود *

صفحه 50:
افزایش مشارکت والدین و تقویت مثبت :کارشناسان کودک و خانواده معتقدند * که تعامل بعنی گذراندن وقت ورابطه عاطفی قوی ۰ ‎Es‏ بين جالد و فرزند در رشد روانی کودک .اهميت فراوانى دارد * همچنین بین تقوبت مثبت رفتار های خوب و * .داشتن کودک خوب رابطه وجود دارد

صفحه 51:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت ر این برنامه ریزی والدین وقت مشخصی را به * انجام فعالیت های مورد علاقه فرزندان گذرانند و در عين حال برای بهبود ارتباط ۴ برای رسیدن به این مقصود ۴ مرحله وجود * .دارد

صفحه 52:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت مرحله اول: فهرستی از کار هاپی که دوست * دارید و می توانید به همراه فرزندتان انجام بدهید و فکر می كنيد وقت كمى مى كيرند تهيه كنيد.در اين فهرست نظر فرزندان را * .اعمال كنيد

صفحه 53:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت :مرحله دوم * باكودى قرار بكذاريد. وقت مشخصى را براى * يا جند مورد ازاين فعاليت ها در هفته در بكيريد.اكر اتفاقى افتاد دوباره برنامه ريزى

صفحه 54:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت :مرحله سوم * رفتار هاى انظباطى خد را در جريان * فعاليت ها تغيير دهيد. اجازه بدهيد او تا ها را هدات کند و شبا نیز مستولانه .رفتار كنيد

صفحه 55:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت :بايدانجام دهيد تشويق هاى كلامى توصيف كردن * لمس كردن *

صفحه 56:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت ‎sla lS:‏ بازی نبایدانجام دهید ۰ ۶ ونال کردن: ( چرا توب راپرت کردی؟ نظرت در مورد بازی ) و دستورات ‎٩‏ ‏:انتقاه * .كارت اصلا درست نبود *

صفحه 57:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت :مرحله چهارم: ارزیابی اثر فعالیت ها * پس از هر فعالیت بهتر است با فرزندتان در * رد تجربه و احساسی که در طول بازی داشته اید.صحبت کنید. صعی كنيد به دقت به حرف .ها كوش كنيد و باز خورد مثبت بدهيد

صفحه 58:
برنامه ریزی برای تعامل مثبت اختصاص زمان برای گفتگو ‎Rone‏ ‏توجه به رفتار های مثبت

صفحه 59:
نظارت بر خود وتعیین هدف مرحله ۰۱ کستی از رفتار های مثبت هدف را برای تقویت مقبت مشخص کنید. مثل * ‎Es‏ گوش دادن وانجام دستورات والدین * همکاری با خواهر و برادر * انجام تکالیف مدرسه * ابراز احساسات *

صفحه 60:
نظارت بر خود وتعیین هدف مرحله ۳* مشخص کنید که چگونه می خواهید رفتار های مثبت را * :تشويق كنيد * تشويق كلامى .لمس كردن. خندیدن. صرف وقت برای گفتگو, توصیف کار * های کودک

صفحه 61:
نظارت بر خود وتعیین هدف مرحله ۰۳ .لیستی از رفتار های منفی باید نادیده گرفته شوند * :تهیه کنید: مثال * اخم کردن. نق زدن,قهر کردن بهم کوبیدن * در.اروغ زدن .... پوت کردن اسباب بازی ها و *

صفحه 62:
نظارت بر خود وتعیین هدف مرحله ‎°F‏ ‏چگونگی نادبده گرفتن را تعیین کنید: مثال * .بیرون رفتن از اتاق انجام کار مشابه * ....حذف توجه به طور کامل و *

صفحه 63:
نظارت بر خود و تعیین هدف مرحله ۰۵ 2 :الف: نظارت بر رفتار های انضباطی خودتان * بااين كار:اولا ياد مى كيريد كه رفتارهاى مثبت * .فرندتان را شناسایی و تقوبت کنید ثانیا: متوجهمی شوید که چه وقت فرزندتان * ,بهانه گیری می کند *

صفحه 64:
بهبود مهارت های تعاملی مثبت در خانواده بیشترین اختلالات در خانواده های درای تعاملات :ملعي آاست ‎ES‏ مهارت هاى ارتباطى ضعيف * ضعف در حل مسئله ۰ ناتوانی در کنترل خشم *

صفحه 65:
مهارت های ارتباطی در خانواده :نبايد ها * صحبت های طولانی یا موعظه * .سرزنش کردن: تقصیر توست * تیب کارها را بده * ,عبارات دوپهلو: من خوشم نمی آ؛ :پرسیدن سوالات منفی جرا هميشه اين كارها را مى كنى؟ جند بار بايد بهت بگویم؟ كوش دادن با نكاه كردن به اطراف با سكوت يا انجام كارى ديكر

صفحه 66:
مهارت های ارتباطی در خانواده :نباید ها * ‎abs‏ کردن صحبت دیگران * ‎EL ee‏ ...فرباد زدن. جیغ کشیدن و * سس * تغییر دادن موضوع ۴

صفحه 67:
مهارت های ارتباطی در خانواده :نباید ها * ح کردن موضوعات قدیمی و رفتار های گذشته * عدم انطباق ارتباطات کلامی و غیر کلامی * پنهان کردن احساسات * اخم کردن و جبهه گیری چهره ای * ذهن خوانی با این فرض که شما می دانید ديكران .چه فکر می کنند

صفحه 68:
مهارت های ارتباطی در خانواده :بایدها * .از عبارات کوتاه ۱۰ کلمه و کمتر استفاده کنید * ضمیر من را در موقع گفتن فکر و احساستان * .استفاده كنيد .از عبارات مستقيم و اختصاصى استفاه كنيد * .مثل: خواهرت را مسخره نكن *

صفحه 69:
مهارت های ارتباطی در خانواده :با بدها ۶ فعالا نه گوش بدهید: سر تکان دادن.تماس چشمی * = دادن فرصت به افراد برای بیان نظر و فکر * بازخورد بدهید( موقع گوش دادن) * ‎dg):‏ سازنده در پیش بگیربد.منال * من در مورد نمرات تو نگرانم باید با هم همفکری * کنیم ‎(ome‏ مشكل جيست وجه بايد کرد؟

صفحه 70:
مهارت های ارتباطی در خانواده :بايد ها * .روی یک موضوع تاكيد كنيد * برزمان حال متمركز شويد * انطباق ارتباط كلامى و غير كلامى *

صفحه 71:
مهارت های ارتباطی در خانواده :بايد ها * ابراز احساسات به نحو مناسب * نشان دادن حالت مناسب جهره به ديكران * ذهن خوانى نكنيد بلكه به دقت كوش بدهيد * و براى اطمينان بيشتر از درك منظور طرف * .مقابل از او سوّال بپرسید *

صفحه 72:
مهارت های ارتباطی در خانواده ‎ae‏ :مر حله اول * بحث کردن وتوضیح دادن در ارتباط با بايد ها و * نبابدها با اعضای خانواده مرحله دوم: تمرین مهارت ها * ‎Ale po:‏ سوم * استفاده از مهارت ها در زندگی روز مره *

صفحه 73:
مل فر فت خشم /تعارض در خانواده : مرحله ‎١‏ * : آموزش مهارت هاى مديريت خشم /تعارض * ‎ES‏ :شناخت نشانه های خشم /تعارض * برای تشخیص خشم در خودتان به ۲ نوع نشانه * :توجه كنيد واكنش هاى جسمانىءافكار, رفتارها *

صفحه 74:
مدیریت خشم /تعارض در خانواده نواکنش های جسمانی * ٠نند‏ نفس زدن * .تیش قلب * »عرق ريختن .تغییر رنگ چهره * ءسفت شدن عضلات * تغییر لحن صدا *

صفحه 75:
مدیریت خشم /تعارض در خانواده :نشانه های فکری * او مرا دیوانه می کند * از او متنفرم .اى كاش مرده بود * بالاخره او را کتک خواهم زد * کاشکی از خانه برود بیرون *

صفحه 76:
مدیریت خشم /تعارض در خانواده :نشانه هاى عملى * داد زدن * کتک کاری * قطع کردن حرف دیگران * کلمات تحقیر آمیز * حالات چهره و * spat i Soret

صفحه 77:
‎ee pido‏ خشم/تعارض در خانواده ‏:مقابله با خشم * ‏استفاده از تنفس عميق و تن آرامى * فكر كردن در مورد دليل واقعه * فکر کردن در مورد راه حلهای موجود * بازگشت به موقعیت و استفاده از روش مسئله گشایی * ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 78:
مديريت خشم/تعارض در خانواده :مراحل مسئله گشایی ۰ طرح مشکلت‌تونسرینش‌با مقصر ساخت‌بکیگر و1 ۲ همراه با تبیین و تنوبر قضایا ۶ پیدا کردنتمامی‌یله حل‌هایسمکن2 * نتخاس هتریرو ناسبسرین‌رله حل3 * لجولورله حل4 * ارزیابینتلیج -5 *

صفحه 79:
مدبريت خشم/تعارض در خانواده © Yale ye: * ‏تمرین مهارت ها در خانه‎ ۶ ۲ ‏مرحله‎ استفاده اه ۳ ز مهارت های مدیریت خش قعیت 5 ستفاده از مهارت ها خشم در مو قعیت های واقعی زندگی *

صفحه 80:
به کا رگیری همزمان همه مهارت ها میانجی گری * عن ا © عذر خواهى و تحليل موضوعات * مورد اختلاف *

صفحه 81:
آموزش فرمانبری به فرزندان معلمان با آن مواحه هستند.ترغیب زندان به گوش دادن و اطاعت کردن از ستورات بزرگسالان است. در این قسمت .به توضیح فرمانبرداری می پردازیم

صفحه 82:
نافرمانی در کودکان :در هرنافرمانی دو بخش وجود دارد * رخواست والدین(بخش مربوط به والدین) | امتناع کودک(بخش مربوط به کودک) * .هردو باید تغییر کنند *

صفحه 83:
نافر مانی در کودکان مان غاليا در اعمال انضباط ناتوان هستند * :آنها غالبا * .داد و فرياد مى كنند * .بی ثبات عمل می کنند © +تسلیم می شوند * .بیش از حد کنترل کننده هستند * .تنبیه بدنی می کنند *

صفحه 84:
آموزش فر مانبری مرحله ۶۱ ‎ee rl‏ شود" دستورات مبهم * دستور به صورت در خواست * دستور استدلالی * دستور تکراری *

صفحه 85:
آموزش فرمانبری از دستورات مبهم.سوالی.استدلالی و تکراری ستفاده نكنيد جون ن با نافرمانى کودک ارتباط .زيادى دارد ازدستور ات اختصاصى تى مرحله اى ( حتى الامكان كمتر از ‎٠١‏ كلمه)استفاده كنيد. جون .احتمال فرمانبردارى را افزايش مى دهد

صفحه 86:
آموزش فرمانبری :مرحله ۲ از هشداردادن به طور موثر استفاده كنيد اكر مس آن وقت

صفحه 87:
آموزش فرمانبری :مرحله ۰۳ ‎a‏ رفتار فرمانبری و نا فرمانی را امتیازات مثبت و * .منفى همراه كنيد اگر پیروی کرد.تشویق کنید. کلامی يا مادی * .كر نافرمانى كرد به نحوى ملايم تنبيه كنيد *

صفحه 88:
۰ ۰ we 1 ‏موزش فرما‎ or ae خونسردى خود را حفظ كنيد نكذ : «دركيرى بالا بكيرد ‎a‏ ‏كر ديديد بحث بالا كرك موقعیت را ترک کنید" رد برگردید و ‎So‏ 7۹ 7

صفحه 89:
آموزش فرمانبری :مرحله ۵: الف * برای کودکان سال های اول فرایند های * :آموزش فرمانبری را اجرا کنید استفاده از نمودار های گوش دادن و اطاعت * و استفاده از نمودار محروم سازی ۰

صفحه 90:
‎eas!‏ فرمانبری برای سنین آخر دبستان و نوجوانان از * ‏وشهای ‎Mea‏ آموزش همکاری استفاده :كنيد ‎ ‎ ‏استفاده از نمودار حذف امتيازات در صورت * عدم همكارى ‎ ‎ ‎

صفحه 91:
آموزش فر مانبری :برای این که روش شما موثر واقع شود باید * .ثبات رای داشته باشید ۰ .مداومت داشته باشید ۰ .قاطع و صمیمی باشید * ,قاطعیت را با خشونت اشتباه نکنید *

صفحه 92:
مراحل روش محروم سازی از ک ودب جملاتروشنچیزیب خولهید -1 * ,در صورت‌عدم پیروی‌هشدار دهید -2 * هم سازورادةتا ‎٠١‏ ثلنيه) بعداز -3* ل پساز محروم سازوبايد كودككار -4 خولسته شدمه رالنجام ‎“ees ans‏ تاه نار کتنیک

صفحه 93:
مراحل روش حذف امتیاز بساجملاتریشرچ رخولستخود را مطرح کسنید -1 * هشدار دهیدروشرو كوتام -2 * :حذفلمتیاز: ببه دو ‎ad‏ 92 تسا زمارلنجام‌یفتار - بسولیمدتزمانی‌معین * پساز همکاییب افاصله بسرگردلند نمتیاز -4 * .در صورت عدم موفقیت از درگیری بپرهیزید *

صفحه 94:
ایجاد فرهنگ پیروی از فوانین یکی از مشکلات کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری ۰ ‎sh i‏ از عدم انجام تکالیف تا دیر آمدن به خانه عدم نظارت نظارت والدین بر فرزندان و شکل ۰ یرت اه هدن ددرت ‏های مشخص برای فرزندان امکان نظارت را افزایش ‏.مى دهد ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 95:
ایجاد فرهنگ پیروی از فوانین ,در مورد قوانین بحث کرده و آنها را مکتوب نمایید * اکثر والدین فکر مى کنند فرزندشان قوانین را * .می داند در حالیکه مقررات باید مشخص شود ۰ زمانی را به تامل در مورد قوانینی که فرزندتان از * آنها سرپیچی می کند اختصاص دهید و موارد را .روی کاغذ بنویسید

صفحه 96:
ایجاد فرهنگ پیروی از فوانین ,قوانین را اولویت بندی کنید * .در یک نشست خانوادگی آنها را مشخص کنید * اسر : باید هر روز تکالیفت را تا قبل از ساعت ۷ * .تمام كنى در مورد قوانینی که روابط اجتماعی فرزندتان را * .محدود می کند دقیق باشید

صفحه 97:
ایجاد فرهنگ پیروی از قوانین به جای منع رابطه با یک دوست بهتر است در مورد * نحوه ی دوستی قوانین خاصی وضع کنید ‎ae‏ و به جاهابی تباید برود * ....چه ساعتی به خانه برگردد و * داشتن اطلاعات در مورد والدین دوست فرزندتان * .بسیار مفید است

صفحه 98:
ایجاد فرهنگ پیروی از فوانین با فرزندتان قرارداد رفتاری روزانه شامل انتظارات و * .شرايط تنظيم كنيد رای كار هاى مثبت تشويق و برايرفتارهاى منفى * .تنبیه در نظر بگیرید * ‏قرارداد رفتاری در زير آمده است‎ Jol po:

صفحه 99:
مراحل قرارداد رفتاری روزانه :مرحله ا:انتظارات رفتاری را مشخص كنيد * :نمونه هايى از قوانين * (کالیف مدرسه را تا (زمان خاصى) به يايان برسان * ,روزهای مدرسه سر وقت بیدار شو * بدون همراهی با بزرگترها به برخی جاها نباید بروی * .به خانه دوستت نمی روی مگر والدینش باشند * .هر کجا می روی به پدر و مادر اطلاع بده *

صفحه 100:
مراحل قرارداد رفتاری روزانه مرحله ۲: مشخص کنید رفتارهای فرزندتان باعث * بدست آوردن و ازدست دادن چه چیزهایی میشود * ‎digas: Es‏ امتیاز ها * ءاستفاده از تلفن.تماشای تلویزیون * ءرانندگی,بیرون رفتن از خانه * بازی های کامپیوتری *

صفحه 101:
‎Jot yo‏ قرارداد رفتاری روزانه ‏.مرحله ۳: قراردادی تنظیم کنید * .در قرارداد انتظارات و امتیازات را بنويسيد * .در طول روز مرتب گوش زد نکنید * فقط بگوبید که امتازاتش را کسب کرده و از دست * ‏.داده است قرارداد برای ۲۴ ساعت است و روز بعد باید مرور * یا تجدید نظرشود * ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 102:
‎Jot yo‏ قرارداد رفتاری روزانه مرحله ۴: الف: قرار داد رفتاری ویژه برای فرزندان * .در سال هاى اول ابتدابى تنظيم كنيد ‏ارات ابا ۲ رفتار مثبت تشویق کوچک برای ۲با ۴ * رفتار مثبت تشویق های بیشتر ولی پیامد منفی ‏برای زیر پا گذاشتن تمام قوانین اعمال شود * ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 103:
مراحل فرارداد رفتاری روزانه * ‏۴:ب:قرارداد رفتاری ویژه برای سال های‎ ale yo ‏:اخر دبستان و دوره نوجوانی‎ ۲ ‏این قرارداد هر رفتار پیامد های خاص خودش را‎ 5 ‏.دارد. چون اصلاح رفتار مهم است‎ * ‏این قرار داد نیز باید روزانه مرور شود‎

صفحه 104:
مراحل فرارداد رفتاری روزانه مرحله ۴:قرارداد رفتاری روزانه را تغییر * :د هید ‎ie‏ قراردادهای ساده و قابل انعطاف استفاده .کنید.و سپس قراردادها راتغيير ذهيدك

صفحه 105:
آموزش رفتار های اجتماعی به کودکان برای کودکان حیاتی است * کودکانی که مشکل اجتماعی دارند در * نوجوانی و بزرگسالی در معرض مشکلات ‎sable.‏ و روانی قرار دارند *

صفحه 106:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی مرحله ا: رفتار های اجتماعی هدف را * :مشخص كنيد ۱ + | ۰ 4 لندا ببینید كدام رفتارها نه : 7 ) 8 مه ۰ كدام رفتارهاى شر مشت 234 ‎oe. Sa‏ كمتر ديده مى شود

صفحه 107:
| نمونه ‎wb‏ از رفتارهای اجتماعی منفی پرخاشگری فیزیکی(کتک زدنءلگد زدن) * جر زدن در بازی.بحث و مجادله * پریدن وسط حرف دیگران * فحش دادن.دیگران را مسخره كردن * .غر زدن»شکایت کردن * اموال دیگران را برداشتن زورگویی *

صفحه 108:
تماس چشمی ضعیف.خیلی بلند حرف * زدن.پز دادن و افاده داشتن. طعنه آمیز خن گفتن.قلدری کردن. مزاحم دیگران نء حق دیگران را خوردن. کناره گیری از دیگران.منفعل بودن. گوش ندادن به .ءصحبت دیکران

صفحه 109:
تمونه ‎wh‏ از رفتارهای اجتماعی منفی ....جمع آوری غذا.اسباب بازی و * م بیان احساسات.صحبت کردن بیش از ۱ اندازه.سرپیچی از قواعد بازی. بازی با خشونت. تحت نفوذ و فشار همسالان تسلیم کارهای نامناسب شدن

صفحه 110:
نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی مثبت * ‏نوبت.مشارکت.ابراز احساسات‎ cule) * ‏.همکاری.تماس چشمی, آغاز مکالمه‎ جرات بودن.عذر خواهی کردن.سوّال کردن, در * ءمورد خود به دبگران گفتن منصفانه بازی کردن.بی اعتنایی در صورت * لزوم.سوّال در مورد علاقه و خواست دیگران

صفحه 111:
نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفی گوش دان به دیگران کمک گرفتن از . دیگران.فوانین بازی را رعایت کردن.رد كردن تقاضای دیگر دوستان برای انجام رفتار های نامناسب مختصر حرف زدن ‏

صفحه 112:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام * رفتارها رابا فرزندمان تمرین کنیم. بايد ابتدا چندین روز به مشاهده رفتار های فرزندمان در محیط های با ساختار کم و .زياد بیردازیم

صفحه 113:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی :مرحله ۶۳۲ فرزندتان کمک کنید تا مشکلا رفتاری * جتماعی را بفهمد ورفتار های اجتماعی ,هدف را برگزیند در باره مشکلات رفتاری اجتماعی * .فرزندتان با او صحبت کنید

صفحه 114:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی ليست رفتارهاى اجتماعى مثبت را همراه * با فرزندتان مرور كنيد. در باره نتيجه مشاهداتتان از رفتارهاى كودى با او با همراهى كودى رفتار هاى اجتماعى * .هدف را انتخاب كنيد

صفحه 115:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی : مرحله ۳ ۰ مهارت های اجتماعی فدف را برای فرزندتان * .توضیح دهید .سپس عملا برایش نمایش دهید * سپس سعی کنید از ابفای نقش استفاده * کنید. مثال: دادن با ندادن اسباب بازی به دیگران *

صفحه 116:
مراحل آموزش رفتار های اجتماعی :مرحله ‎oy‏ ‏فتارهاى اجتماعى مطلوب را در موقعيت های * اقعى زندكى تشويق كنيد. قبل از وارد شدن * به یک موقعیت اجتماعی در باره نحوه ی به کارگیری مهارت های اجتماعی آموخته شده فرزندتان را راهنمایی کنید *

صفحه 117:
آموزش مهارت نه كفتن رفتارهایی نظیر: مصرف مواد.روابط جنسیءفرار * »از مدرسه. تخريب آموال عمومی رتکاب جرم و... با تأثیر منفی دوستان رابطه * دارد. به همین دلیل آموزش مهارت نه گفتن برای فرزندان بسیار اهمیت دارد اكر با شما همكارى نكرد بايد ابتدا به تعامل * .مثبت فكر كنيد يا به قوانين فكر كنيد

صفحه 118:
سایر نکات مربوط به آموزش رفتار اجتماعی رفتار احتماعی رابه خواهر / برادر ها ياد دهيد * ای تمرین مهارت های اجتماعی موقعیت های , خاصی را فراهم کنید ودر آنها فرزندتان را برای انجام رفتارهای مثبت اجتماعی تشویق .كنيد .فرزندتان را در كروههاى ویژه ثبت نام كنيد *

صفحه 119:
‎ply‏ نکات مربوط به آموزش رفتار اجتماعی ‏همسالان امدادگر را پیدا کنید: تشکیل * گروههای امدادگر با مسئولین مدرسه همکاری کنید * .با سایر والدین همکاری کنید * ‎ ‏صبور باشید: چون آموزش مهارت ها نیاز به * و راو و تمر ین دارد ‎ ‎ ‎

صفحه 120:
بالا بردن توان مقابله با خشم در کودکان اگر کودک شما در موقعبت های مختلف مثل * خانه.مدرسه. محیط دوستان و... دچار عصبانیت می شود.باید کنترل خشم را به او موزش دهید. ولی اگر در محدوده خانه است نافرمانی تلقی می شود *

صفحه 121:
بالا بردن توان مقابله با خشم در کودکان :مرحله ‎١‏ * شخص كنيد كه آيا فرزند شما آماده يادكيرى * 8 نحودى مقابله با خشم مى باشد يا نه؟ فرزندان کمتر از ۸تا ۱۰ سال نمی توانند این * مهارت رایاد بگیرند

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان