کسب و کارمنابع انسانی و مشاغل

پاور پوینت ایده یابی یا روش توفان فکری

توفان فکری چیست ؟ حاصل ایده دکتر الکس اس اسبورن در سال 1938 است .این تکنیک که اکنون یکی از رفتارهای روزمره مردم امریکا شده است در حقیقت از چهارصد سال پیش در هندوستان در مدارس دینی با نام «پرائی باراشنا» به معنی پراندن سئوال مورد استفاده قرارمی گرفت . دانش آموزان در این روش ابتدا بدون این که مورد باز خواست قرار گیرند و یا عامل باز دارنده ای مانع آنان شود به طرح سئوال می پرداختند .

fayigh50

صفحه 1:

صفحه 2:
نتخااب ‏ محمد فابق مجیدی مولف کناب :به آموزش بدبین نیستم

صفحه 3:
روش توفان فکری

صفحه 4:
بارش فتری پیست؟ 000 "! معن فاقيت TTC TU و ی ۱۵ "" إيده بردازىا 0 ‎olin‏ ف ا د

صفحه 5:
توفان يا بارش فكرى جيست ؟ حاصل ايده دکتر ‎J? Ursus! ۳ eres)‏ 1۳۹ 1938 ات ان ی کال رن ار تا ‎Bony‏ ‏مردم امريكا شده است در حقيقت از رصد سال ‎BP) 07‏ هندوستان در مدارس دینی با نام «يرائى باراشنا» به معنی ۳ ۳ مورد استفاده قرارمی گرفت . | خواست قرار كيريد ۳ ۳3 باز دارنده ای مانع ان شود به طرح سئوال مى يرداختند . ‎eke CIO)‏ ا 0غ

صفحه 6:
رمز گشایی ازبورن در فرآيند سئوال يرانى دانش آموزان هندى يى رمز وجود داشت واقای 9 برای استفاده در شرکت ]3 2 خود ‎ro)‏ 9 بردارى كرد. آن رمز و راز چیزی نبود بجز ا ل ا ل ا

صفحه 7:
اساس توفان فکری ۱ ‏قضاوت اساس ۳ فكرى‎ oe) توفان يا يورش فكرى يى جلسه را به دو نيم جلسه ‎ante‏ ی رن با رل اه دوم 35 دقیقه می باشد جلسه اول فقط با ايده يردازى سيرى مى شود و در جلسه دوم به ارزيابى و قضاوت در مورد ايده ها ‎rca b ye‏ 2 0 ee sursee erat apt ‏ا‎ ‎SO gd clan eM ‏انف رت را‎ Creer en Ces Dee MT Negeri Sree ove)

صفحه 8:
فوائد استفاده از يورش فكرى ا ا ا ا ۱ " وقتى بخواهيد كارى انجام دهيد كه ويكى هاى خاصى از هر ‎alte is ISS a cui pbs‏ داشته باشد چه می ‎berry‏ " وقتی بخواهید هزینه های کاری را چه زمانی و چه مالی کاهش دهید چه می کنید ؟ ۱ mee Cs DCS TET eget ere eke CIO)

صفحه 9:
از خود مى يرسيد جكونه مى توان اين كار را انجام داد ؟ ‎Bry Og bao Serre ee‏ BO SAECO Irv pear eY Io) Ce eee ‏ال‎ Peet Wee ire| PM CIDCL ev nee ‏ا ا‎ dug wo 91S caw SSuite Ue sly loraae aol! oyg0 59 . ‏و ایده پردازی می کنید‎ ا ل ا ل ا

صفحه 10:
توفان فكرى در واقع به شما كمى مى كند : :. همه راه حل ها و ايده هاى موجود را يى جا بیینید و بهنرین ایده را از میان آنها انتخاب ۰ ل ی ار بپردازید . از نظردیگران استفاده ببرید . 1 as | تمركز بر روى هدف داشته باشيد . از پراکندگی بحث با تعویق قضاوت جلوگیری ‎eevee prec Be Pury | Pare ed‏ wi SpSol> dg Sl jl ‎٩‏ در تصمیم گیری سرعت توام با دقت داشته ‎۱ ‎2

صفحه 11:
شما وقتی به سئوالی که با آیا آغاز می شود پاسخ می دهيد در واقع ‎Co Ne‏ نام قضاوت انجام مى دهيد . آیا سیب دوست دارید ؟ یا خوب است بعس از نظر شما. 0 ۱

صفحه 12:
2 شم ا ص : ذهن ما از دو جنبه تشكيل شده است ارت خلاقیت داراق قضاوت ۱

صفحه 13:
ورود به دنیای تصورات در منطق قدیم يا ارسطویی اینچنین آمده ‎cone‏ ‎urs‏ انسان مانند ‎oy‏ سفيدى است که اوپس از ‏تولد با حواس پنجگانه اش چیزهایی را حک می کند ‎ES Co ere Els L ‎ho pies‏ ادراکش رشد می کند ذهنش در ‏صورت محسوساتی که نزدش بافی مانده تصرف ‎۳ [ ‏پین برخی از این صورت ها نسبت برقرار می .یعنی میگوید این نور از لن نور روشن تر ‎ ‏ا ل ا ل ا

صفحه 14:
صورت محسوسات را باهم ترکیب نموده به صورت هایی دست می ‎area eS eer EL a OL a eae‏ ل ندیده مثل [سرزمین عجایب] وصورتی از آن را در خیال خود می سازد . او به علمی دست می یازد که به آن علم خیالی می گویند . ‎ee See)‏ 1 ‎Coe ere erin POISE eos ore eer)‏ مقداردارد ونه ماده Perea Dal Repro moe iS) bir ies be ar Cann Ft On Prepay grrr) ‏کی من که موه رالاس رت طارص سا رورت‎ ‏ا اناك طن را رس ره روت زار ارت‎ ord ‏تشخيص مى دهد و براى جالش هاى خويش از معلومات خود‎ . ‏استفاده مى كند‎ ۱

صفحه 15:
منشاء قضاوت هم تصور Peel) . ‏تصور:شكل روبرو را نكاه كنيد‎ ‏چشمان خود را ببندید . تصویر آن‎ ۳ ‏در‎ ‎Pare) a evar tl em ‏ا‎ oes Cee CCSD ete UT Negeri Sees ole)

صفحه 16:
ا ‎perce yan‏ كدام شكل بزركتر است ؟ ياسخ هرجه باشد شما قضاوت كرده ايد . ۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 17:
2 FAC i 1kery Berrigan eye -ea eestor eC 1er) هر دو شكل را در ذهن خود آورده سيس باهم مقايسه مى كنيد. 0 ‏ا ل ا ا ا‎ sre 0 2 ‏ا ل‎ Sect Sn] ees 00 ‏م‎ Memes erry ۱

صفحه 18:
خلاقیت واژه ای همه فهم و بدیهی است که هنوز کسی برایش تعریف در ستی ارائه نداده است. با اين و جود شما برای رسم یک مثلث ابتدا آن را در ذهن خویش 1 ل ا 9 لك قابل درى براى سايرين در حال خلاقيت هستيد . ۱

صفحه 19:
و 1 انسان خلاق به استقبال خطریذیری و تردید می رود : 2 پویا و جسارت دارد ۰ 3 ری رات 4. خلق كردن در هر زمان كه امكان داشته باشد . 5. پشتکار و اراده . 6 کنجکاو و به دتبال چرا بودن . 00 Pera ee YL BPO ORCI rr] :) 9 را در ‎unre Sor deny‏ ری در 0 انرژی زیادی دارندو سلیس صحبت می کنند . 1 برای رسیدن به اهداف دور تلاش مى كنند و راههاين به غير از روشهای استاندارد می یابند. ‎peered prea are‏ 3. ار ۱ ove)

صفحه 20:
خلاقیت در هر زمینه ای به سه جیز بستحی دارد 0000 ‏ا ا‎ DVS ainrily slain -2 3- شور و هیجان وانگیزه درونی ۱ gC te UT yaar eye, Seeae Toe y

صفحه 21:
تمرين 1 Daly Olean Ce os Fompe sn erenea iy eaten Cou eae OMe ‏ا ل ل‎

صفحه 22:
برای این که خلاقیت داشته باشید 000 7 mes |e Cas) Ieee) ‏از راهكارهاى افزايش توانمندى هاى خلاق استفاده‎ . ‏خلاقيت را روزمره تمرين كنيد‎ خلاقيت را در راه انجام امور استفاده كنيد نه در راه انجام ندادن آنها برای کار خود مساله بردازی کنید . لا ‎pote‏ براى ايده خود راه حل مناسب بیابید . راه حل را اجرایی نمائید . ۱

صفحه 23:
9. نسبت به تغيير تعصب نداشته باشید . 1 have e Cant) 0 ‏ل‎ ey (reer ts Caen 1 + ub) axwgi 29> GalST 9 Yuilo aiols.12 «nS lS in pila Lb igoly bro a cuwi.13 4.شاخصه های اعتماد به نفس بالا را در خود افزایش دهید . ۱ pment ROUTE Mule pe tare vier) 6.در يذيرش عيوب خود شجاعت داشته باشيد . 7. توانايى تشخيص عيوب و قدرت ترك عادت هاى نايسند را تمرین کنید . ۱

صفحه 24:
18 19 20 21 22 23 0 25 ا ا 0 ا 0 0 داشتن قدرت جمع بندى مسائل و قضايا و نتيجه كيرى فقط با ارائه آن بدست می آید . re) ne Sepa ye aeevr sary عدم پافشاری در تحمیل عقاید خود . 00 ميل به ريسك كردن را در خود افزايش دهيد . 0 ‏ا ا ا ا‎ Re ae BL ery . ‏اصلى خلاقيت است‎ ۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 25:
Cou eae OMe ‏ا ل ل‎

صفحه 26:
عوامل موثر در خلاقیت عارل رین ۳ عامل بيت "1 عادل تمضيزات "" ‎ba BITE] I‏ Creer mene Cs Dance etme ee. eae Ce |

صفحه 27:
* در بعضی موارد استعداد خارق العاده در سنین پائین شعله ور 1 " شواهد علمى در اين زمينه توسط يرفسور سى لهمان استاد دانشكاه اوهايو صورت يذيرفته حاكى از آن است در 1000 ‎BCS) OTT‏ )10 2 020 ا 0 ال مس سس ا ل ا ل ا

صفحه 28:
عامل جنسيت در خلاقیت * آن چیزی که کمان می رود این است که زنان در قدرت تصور از مردان جيزى كمتر ندارند ليى در تحقيقات علمى دكتر ذخ ا ا ا ل ا 0 اا ا ا 000 0 ۱

صفحه 29:
عامل تحصیلات ‎DP‏ خلاقیت " تحقيقات نشان داده است هوش خارق العاده معادل با داشتن ا ال 2 0 ‎OY woe‏ افراد دانشكاهى و غير دانشكاهى همسن وجود دارد . تاريخ نيز به كمك آمده و مى كويد افراد خلاق بزرك در زمينه غير تحصیلی ایده داشته اند مثل مورس نقاش که تلگراف را 0 ۱

صفحه 30:
ove CAPE Ter Saw FES Eva ee) be rer] ACY BYTa ES TH] DROOC nT EU RONCD Car tv SIP ial 1 SRL SES) SY | نیروی محرکی که باعث تلاش در راه نحقق ایده هایمان می ۱ اک رن ات بات ره ا ل ا ل ا

صفحه 31:
5 كر ناخ ما و زنجيره هاى | ماه دلسرد كردن خود و همكاران ‎ws) a‏ 2000 Ee SBD rte ‏ا‎ erie) cla ‏نزد‎ ۲ Gan ترس از احمق بنظر آمدن تفكر یک جانبه ا ل ا ل ا

صفحه 32:
راههای پرورش خلاقیت 1 با تمرین و ممارست Med a 3. قاعده تونل 4. بازی فکری حل معما و جدول . 5 سرگرمی و هنر های زیبا . 2-0 ا ا 0 حل خلاق مسائل روز مره و تمرکز foo} 0 ee TLE CsI]

صفحه 33:
‎ere‏ ی ‎Ahlen Alello ella elo edly, ‏فرهنگ ارتقای بهره وری‎ ‏مدیران هميشه در صحنه ‏ریات کال و ره ‏توجه تمام و كمال به مشتريها و اباب رجوع ‎RAE nS oC) e‏ ‏فرهنك كار تيمى ‏ارزش تلقی شدن عامل تغییر ‎op Ye ree OCI)‏ كا ‏3 2 2 5 4 نت 5 كد 35 ‎0 ‏ا ا‎ ee TLE CsI]

صفحه 34:
5 عایت کرامت ت انسانی و احترام به ‎oll‏ DN ester eee ee ey OR ee cise ss avn as oa eld ‏وان سر یه رسای واهعی سار عان مور اسان و یار‎ ‏بوده , اختیار لازم به آنها تفویض گردیده و از نظرات و ایده‎ پ 2 ‎aera‏ ار ‎۱ mee Cs DCS TET eget ere eke CIO)

صفحه 35:
مدیران هميشه در صحنه ل رات مان رای ‎Berkey) GG Ln‏ شده و فاصله به حداقل رسيده است بطوريكه حضور و اثر مديران را در جاى جاى سازمان مى توان حس كرد. دراين تن صميمانه مديران و كاركنان يى ارزش سازمانى مى باشد. ۱

صفحه 36:
(7 در سر بازمانهای خلاق کارکنان و مدیران بخشهای مختلفی در قالب تیمهای کاری و ارتقاء مشغول بح( لك 20 حال رقابتى سالم . فشرده و كامل در جهت نيل به نقص صفر و دستيابى به ماموريت و رسالت ‎Deer | ee‏ eer ae eC aa ae emer eee ees e |

صفحه 37:
توجه تمام و کمال به مشترپها درسازمانهای خلاق همه پر این اعتفاد هستند که وجود سارمان به خاطر ‎pcre)‏ نب | ‎CoO eRe SUC Cr eS tor SPY Meee a pcre)‏ دقیقی جهت رساندن صدای مشتری به درون سازمان انجام می پذیرد و ‎d‏ پر رساك انهاست ا ل ا ل ا

صفحه 38:
520 ارتقاى بهره وری سازمان خلاق سازماتن اسشت كه در لأن يستر لازم براى بهيود مداوم فعاليت ها مهیا است ,کازکنان به درجه ای از رشد و تكامل رسيده اند كه هر نقصى و مشكلى را به عنوان فرصتى ا ا ا 7 ‎LT‏ ممم ار ‎۱

صفحه 39:
امكان كردش شغلى ذر این سازمانها کارکنان صاحب تخصص ویژه نبوده و با توجه به ۱ ار 7 ح ا ا ا ل 0 ‎Et ar tne CS EEE DCS‏ ا ا ‎eer ae eC aa ae emer eee ees e |

صفحه 40:
پر را ار اک از 5 ای رایج بوده و جزو فرهنگ سازمانی به شمار می رود , در ۱ سیستميك و فعالیب در قالب یمهای اربها برای بهیود فرایندها داده است. ا ل ا ل ا

صفحه 41:
در سازمانهای خلاق تعلق خاطر عميقى بين اجزای سازمان وجود دارد كاركنان تعهد خاصى نسبت به سازمان داشته و سازمان 7 جنين تعهدى را نشان مى دهد. روابط دو سويه بسيار عميق , ترس از دست دادن شغل را از بين برده و مديران و ‎AS ICS‏ ا ل ا ار | nee erent 9 eer ae eC aa ae emer eee ees e |

صفحه 42:
ارزش تلقى شدن عامل تغيير | ‏اا ا ا ره ار‎ slgile jlu ‏نه تنها در مقابل تغيير مقاومت نشان نمى دهند و بى تفاوت‎ ‏ل رك‎ 00 ‏ا ا ل‎ Pemee- BC pipet) ‎S asp eT Ca‏ ا ا ا م ‎eke CIO)‏ ا 0غ

صفحه 43:
فرهنك خود ارزيابى و خود كنترلى ۱۳ ‏ا ا ا‎ EGIL SST ‏و كار تيمى در سازمان, كنترل از درون يا خود كنترلى جايكزين‎ 00 ‏ا ا ا‎ ‏سخت مديريت بسیار کم رنگ شده و افراد آزادی عمل‎ oe REE Oe ot er ee eC PRC a ect ‏نيست . مسئوليت توام با اختيار كاركنان فضا را براى بروز‎ ‏خلاقیت بیشتر آنها آماده می کند بدون این که بازرسی بر‎ | ۱ mee Cs DCS TET eget ere eke CIO)

صفحه 44:
موانع بروز خلاقيت در سازمان ها (۳ es en ‏فرهنگ خشك و غیرمنعطف حاکم بر سازمان از موانع بروز خلاقیت در سازمان است.‎ ‎ep apeearyy es‏ و ‎BeROr) Coretnre Wc 1 PC as Reel SiC) Wey) MSE ST ae) es ROD Pee Seer Or Kae iC)‏ سازمان است. ‏ااا ااا 1 ‏ضعيف است رشد خلاقيت نيز مطلوب نخواهد بود. ‎ ‏عدم ابگیرء کاس براء برور خلافیت: این عامل به دلیل عدم توجه به ايده‌هاي خلاقانه و عدم تأثیر این ‎re NMOL ne Roe) ode rer Rec ERE eRe ere ee oe‏ ‏ا ا لاا 5 ‎centers Re DLE ere Ae] cy oes Roar) cal‏ سس« غیرخلاق در سطوح عالي مدیریت که با هرگونه تغییر در سازمان مخالفت مي‌کند و آن را تهديدي علیه خود ‏به حساب مي آورد از ديكر موانع رشد خلاقيت در سازمان است . ‎۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 45:
فرایند حل خلاق مسئله ‎Tea CES‏ 0 Cen 2 Creer en Ces Dee MT Negeri Sree ove)

صفحه 46:
2 4 ‎sjlogyools.1‏ )2 ۱ مسأله ‎Creer mene Cs Dance etme ee. eae Ce |

صفحه 47:
تعریف مسأله مستلزم شناسایی و انتخاب مساله و هدف دادن به آن ست. اگر مساله به خوبی تعریف شود 50 درصد آن حل شده است .گاه مساله را باید شخصا ابداع کنید و گاه باند جیر حاکم بر سازمان را بپذیرید . مسأله را در بدو امر باید به صورت یک سئوال روشن در آورید . ۱ Bete EUmg ere ae St CCU) mC) Depo TET] Ree neste برای رسیدن به اهداف مسأله تاریج تعبین نمائید . مسالة را مى توان به اجزاق شاده تر آن تقسيم كرد و هریی را جدا کانه ۱ ۲ 1۱ oN ECC SHEVSEG | ERIE] PIECE) VSI Fa) یک هدف معمولا اهدافی دیکر در پی دارد از آنها غافل نشوید . ا ل ا ل ا

صفحه 48:
مساله ‎ene‏ سازی کنید 000 Pome Revere Tra PRC STE Perret ayy Tran Cpe) 3 1۳ ‏ا‎ ed 2 20 ‏ا ا م ل‎ 3 Fre Reverie DROW exept reve ec orgres tT ey estar Ooo Ose oes ECE PRC ST Le ear nner’. Dorie re erence YL (ORCL) va er vee] 2.4 جستجو براى داده رابه صورت باز انجام دهيد . از تمامى نمونه هاى از قبل اجرا شده الگو تهیه کنید . 050 hacer] rs Overt he IVR eer se a A 5 . ‏نیازمند ایده پروری است جدا نمائید‎ ل ا ا 0 es ‏ا‎ eye ape elt . ‏همانندی ها و مشابهات رادر مرحله تجزیه تحلیل بهینه سازید‎ 7 fore es / ‏فا / اب‎

صفحه 49:
wh oul Bite Pr prea ol ire treet ecae vst nes Or ee [7 Peanorreee Set [ev vn Pen] Sct ert a 3 برای رسیدن به ایده های بهتر فکر خود را آزاد و رها کنید . ach erglad . iS oliad yl 2945 2990 52 958 yaw tlsl» 4 Ber een ee Mere eer) 5 هرجه مى توانيد ايده بيشترى توليد نمائيد . 19 Cire ar var et ese ‏م‎ gr aetee eel ict) . ‏شود‎ ا رز 0 و ایده ها را ترکیب کنید تا به ایده جدید برسید . 0 مفید ترین اید هارا انتخاب کنید . ۱

صفحه 50:
راه حل یابی 9 SY PSOE TSC ame ‎e‏ کر مر ای ای را الا ی ار یت لا را ع علا ار کی ی ری فا ار رای ار موفقیت در ایده یابی را داشته باشید . ‏را رس اس رت رت رن زار مساتل به قصاوت ما تیار دارد مثلا هیچ گاه نمیتوان یک مقاله با فیلم را ‎SS RCo eC ae‏ 0 ‎ea‏ ی عر ‏1ح ار را ‏راه حل نهایی را بيابید و پیاده سازی نمائید . ‎eee SARC eT Te 0 7

صفحه 51:
۳ طوفان یا یورش فکری در واژه‌نامه‌ی بین‌المللی «وبستر» چنین ‎Rove] opera pes]‏ ‎eer res)‏ کل و از را رل پا ‎eam ey legac‏ اس زراب کر ‎lly‏ ‎eer ae eC aa ae emer eee ees e |

صفحه 52:
توفان فکری در جلسات Bree [eal BC vr eget re Parva sel iP are) LETC Se gy gece ١ ‏عوامل بازدارنده است, هدایت می‌شوند‎ ام اال ا ااا 0011000 می‌گردد. 1 1 reer rCene te nC nOe Pee pe ery eee re rane Sreenivasan Canes er epee rece are arco geT PU SPCS TEI W Exs DRST TEV IRS Ne COPECO NT Se ts PC or ee ay ee ‏ا ل‎ 5 شتيرفت. كروء ظر الديشه و كرف زا مر يكيزد ون را براف ميقا هدعق دكران روی تابلو می‌نویسد. 1 8. در ابتدا كميت مطرح است, نه كيقيت. 1 Beye ee ‏ا‎ Crore EST nC tow TCI) Creer en Ces Dee MT Negeri Sree ove)

صفحه 53:
گروه فرآیند طوفان فکری بایک گروه 6 تا 12 نفره, 600 هماهنگ‌کننده و یک منشی سر و کار دارد . را 9 تعداد نباید از 13 تفر تجاوز کند. زیرا جذب تعداد زیادی از ایده‌ها مشکل است. ا ا ا ا 0[ را ی ایو زرد رک رورس 00 0 net OT] BRU) Pee MS Re LICE ‏هدف گروه. تشکیل داد.‎ ۱ ove)

صفحه 54:
قواعد توفان فكر 1 هیچگونه قضاوتی درباره‌ی هیچ پیشنهادی صورت نم ىكيرد. 2 کلیه‌ی ایده‌ها حتی ایده‌های پوچ و غیرعملی, مورد 000 3. كميت ايدهها هدف اصلى است, زيرا به كيفيت مىانجامد. رال رک ی رس کر ا ل ا ل ا

صفحه 55:
رهبر گروه 1 VIC Foe PCR TSI Ty Fe PPT y Sra ‏ا‎ ess WR Eves رهبر واقعیت‌ها, موضوعات, پرسش‌های مربوط و اهداف جلسه را مطرح مىكنذ. اين نكات بايد در ابقداى جلسه بازكو شود. [۱ ‏ا‎ ‏ا هر‎ | Fri0y Ree ‏ل‎ | ep ener ere سيس سريرست كروه از اعضا مىخواهد براى مسئله, راه حل بيابند. ۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 56:
5. پس از افتتاح جلسه‌ی طوفان فکری, رهبر یا سرپرست در درجه‌ی اول, نقش هماهنككننده را بازى مىكند و از نظردهندكان قدردانى مىكند. © را ای کرت رز لت رات که 00 0 ‏ا ا‎ Sentra eT So, Sn Bie OND eau sce es Jel 5 ‏می‌شود.‎ scum ‏ل‎ oS cowl yi! 26153 wl oviege 9 [ol pane eee ORO mer ere mney trp Phere vices] re ly ‏طوفان فكرى از دست مىرود.‎ ‎cel‏ ار را ‏ا ل ا ل ا

صفحه 57:
Fes Sra rar TC PCC Corre EY ete CS PCE CS Pore ‏جدید متوقف می‌شود. در این هنگام, رهبر باید با کلام خود آنها را تشویق‎ ‏کند یا از اعضای خاصی بخواهد راه‌حل‌های خود را پیشنهاد دهند.‎ با رح بح 0 برای جلسه پایان پذیرد. 4 همین رهبر یا شخص دیگری می‌تواند جلسه‌ی ارزیابی را رهبری کند. 0 ptr VTS TONE eC) WT] Et Sea MC Steer wT Vi 1c ‏ا‎ Bs) Creer en Ces Dee MT Negeri Sree ove)

صفحه 58:
۳ بيش از يك بار تشكيل جلسه دهد. ا ا ا ل ل 2 ‎By‏ ا ا 0 ا ا ا ا ‎Oa‏ ا ا ا ‎For Vo‏ ‎ce eat By‏ ا ‎USI‏ 8. به علاوه, رهبر نبايد به دليل كمبود بودجه يا ديكر منابع لازم, ييشنهادها را كنار بكذارد. اكر ايدهاى خوب باشد بايد راهدهاى كانه كردن لذن را بافت. عقابله ] رد غيرمتظقى ببشتهادها ‎SC RO) CoeD‏ ا ا 0 ۱

صفحه 59:
۳ بيش از يك بار تشكيل جلسه دهد. ا ا ا ل ل 2 ‎By‏ ا ا 0 ا ا ا ا ‎Oa‏ ا ا ا ‎For Vo‏ ‎ce eat By‏ ا ‎USI‏ 8. به علاوه, رهبر نبايد به دليل كمبود بودجه يا ديكر منابع لازم, ييشنهادها را كنار بكذارد. اكر ايدهاى خوب باشد بايد راهدهاى كانه كردن لذن را بافت. عقابله ] رد غيرمتظقى ببشتهادها ‎SC RO) CoeD‏ ا ا 0 ۱

صفحه 60:
منشی يا دبیر جلسه زرا ری را ار ار رز ‎SUT‏ ‏مشاهده‌ای در مقابل گروه, ثبت می‌کند. | COWS CST Sher TROON] Reece wee TRC TICE) ‏را ناس بر رس‎ Yl nelhreyrave cu, ‏گيرند.‎ ویژگی‌های خودانگیزی, به تعویق انداختن قضاوت و عدم انتقاد در اینن را با ار لا بى حلش : اطهار تظر نبا ,مشر از 30 يا 50 دقيقه + طول انجام” ۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 61:
10 6. در هر جلسه نبايد به بيش از يى موضوع يرداخت. براى مثال. سعى نكنيد محصولى را نام ببريد و در ظرف 30دقيقه دربارمدى سيستم توزيع آن بحث كنيد. ا ا ا 0 00 ۱ ‏اا ا ل ل‎ Ester Ci a mourn) ‏ل ا ل‎ SiS ۱ ‏اي‎ ove)

صفحه 62:
خلاصهدى مراحل فرايند طوفان ‎Ke)‏ ‎ee‏ 2 نفر, یک رهبر و یک منشی, انتخاب کنید. 2 سرپرست یا رهبر, مسئله را برای گروه, ترجیحاً قبل از تشکیل جلسه‌ی طوفان فكرى, تعريف مىكند ‎Ty EE)‏ ا ا ل 0 ‎ro olgiiy saline sly | 29> sled>ol)‏ 00 الف. هیچ قضاوتی درباره‌ی هیچ پیشنهادی انجام نمی‌شود . ا ا ا ‎BUSH PEC‏ ‎beg Roe In Pelee NOM OC‏ 1000 ‎Pree pry svi)‏ ره ره 4 بعد از 25 تا 35 دقیقه گروه استراحتی می‌کند و سپس برمی‌گردد و ایده‌ها را نقد مىكند. فاش فترى مس9 فظوت / معلا فاضيت / هل فقا مسقل / سأك رذزى / ايه برخزى / ‎Cee er mene‏

صفحه 63:
واين پایان نیست آغاز بارش ککری است

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان