پزشکی و سلامت بیماری‌ها

پاور پینت زیست هشتم درباره رباط در مفصل ها

robat-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاور پینت زیست هشتم درباره رباط در مفصل ها”

پاور پینت زیست هشتم درباره رباط در مفصل ها

اسلاید 1: به نام خدا موضوع(انواع رباط ها در مفصل )نام دبیر (استاد سواعدی)نام دانش آموز (سید محمد طاها موسوی)

اسلاید 2: انواع ربات (لیگامان)رباط یا لیگامان یک نوار یا طناب بافتی محکم و قابل انعطاف در اطراف مفاصل است که دو استخوان را به هم متصل می‌کند. مفصل جایی است که دو استخوان در کنار هم قرار گرفته و بر روی هم می‌لغزند و حرکت می‌کنند. یکی از عوامل مهم در پایداری مفصل، رباط های اطراف آن هستند. دو سر رباط به دو استخوان تشکیل دهنده مفصل می‌چسبد و مانع دور شدن آنها از هم می‌شود. رباط‌ها، مثل تاندون‌ها، از کلاژِن ساخته شده‌ اند. تفاوت رباط و تاندون این است که تاندون عضلات را به استخوان‌ها متصل می‌کند اما رباط دو استخوان را به هم متصل می‌کند. همچنین رباط مسئول پایدار کردن مفصل است ولی تاندون موجب حرکت مفصل می‌شود.

اسلاید 3: انواع رباز ها سه دسته هستندانواع رباط در مفصل ها در سه دسته کلیبه طور کلی رباط های مفاصل متحرک (سینوویال) را می توان به سه گروه زیر تقسیم کرد:۱. رباط های کپسولی: که به کپسول مفصلی چسبیده اند و بخشی از کپسول مفصلی محسوب می شوند. مثل:لیگامان گلنوهومراللیگامان آکرومیوکلاویکولار (رباط اخرمی – ترقوه ای)بخش عمقی لیگامان طرفی داخلی (MCL) ۲. رباط های خارج کپسولی: که در خارج کپسول مفصلی قرار دارند که ممکن است به مفصل نزدیک یا از مفصل دور باشند. مثل:لیگامان طرفی خارجی یا LCLلیگامان کوراکوکلاویکولار (رباط غرابی – ترقوه ای)لیگامان کوستوکلاویکولار (رباط دنده ای – ترقوه ای) ۳. رباط های داخل کپسولی: که در داخل کپسول مفصلی واقع شده اند. مثل:لیگامان متقاطع جلویی یا رباط صلیبی قدامی (ACL)لیگامان متقاطع پشتی یا رباط صلیبی خلفی (PCL)  

اسلاید 4: تصویر

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید